PDA

Bekijk de volledige versie : Antillen



Martin van Tuijl
12-08-2003, 03:42
Mirna Godett premier van de Antillen

WILLEMSTAD - Mirna Godett (49) is maandag beëdigd als premier van de Nederlandse Antillen. Haar broer Anthony Godett, partijleider van Frento Obrero Liberashon 30 di Mei (FOL), wordt haar persoonlijk adviseur. Hij betrekt een kantoor in het regeringsgebouw in Fort Amsterdam om zijn zus van daaruit bij te staan.

Anthony Godett kon zelf geen premier worden, omdat hij wordt verdacht van fraude, corruptie en valsheid in geschrifte. Hij kwam niet door de benodigde screening van de Veiligheidsdienst Nederlandse Antillen en schoof vervolgens zijn zus naar voren als kandidaat.

Mirna Godett heeft geen bestuurlijke ervaring en stond niet op de kieslijst van de FOL. Toch is ze ervan overtuigd dat ze het werk aan kan. "Ik heb mavo en een praktijkdiploma boekhouding en ik ben secretaresse geweest. De functie zal niet moeilijk voor me zijn."

Volledig artikel:
http://www.telegraaf.nl/nieuwslink/teksten/nws.godett.mirna.premier.html

Punt: moeten we niet eens een keer zeggen, tot hier en niet verder? Of moeten we zeggen, zoek het zelf maar uit...
Ik wordt hier zo moe van. Het kan aan de warmte liggen... maar dit trek ik niet meer... met alle respect voor de Antilianen...

John Sital
12-08-2003, 06:54
tja dan had nederland de antillen maar niet moeten koloniseren...maar als ze onafhankelijkheid willen, geef ze dat dan zou ik zeggen.

starbuck
12-08-2003, 11:32
laat dit de broers Fortuyn niet lezen :wink: :D

Referendum houden , dan onafhankelijk maken indien het referendum dat aantoont.

Dhr T. de Graaf minister van koninkrijkszaken!!! heeft in iedergeval gezegd dat de Antillen als ze onafhankelijk willen zijn, dat kan, maar geen tussenvorm ( wel lusten geen lasten )

Heeft deze minister ook eens wat te doen.

Alexander V
12-08-2003, 11:40
Afkappen alle banden met dat corrupte drugsparadijs, hoeven wij tenminste al het tuig daarvandaan (voor zover er nog iets zit) tenminste niet automatisch het land in te laten.

Tis toch belachelijk ook, oww, ik ben een corrupte hond en dat hebben ze nu door... weet je, dan maak ik mijn zus, de secretaresse, toch ff premier?

John Sital
12-08-2003, 13:08
Afkappen alle banden met dat corrupte drugsparadijs, hoeven wij tenminste al het tuig daarvandaan (voor zover er nog iets zit) tenminste niet automatisch het land in te laten.

Tis toch belachelijk ook, oww, ik ben een corrupte hond en dat hebben ze nu door... weet je, dan maak ik mijn zus, de secretaresse, toch ff premier?

natuurlijk meneer de racist, scheer iedereen maar over 1 kam, wat corruptie betreft kan nederland er ook wat van.
als je zegt drugsparadijs houdt dat in dat er ook drugs worden verbouwd....maar dat is niet het geval, het wordt er doorgevoerd, klein detail overigens, lijkt mij dat de prachtige koninklijke nederlandse marine dan maar beter haar werk zou moeten doen dan op het strand te liggen.
Maar dit is ene afdwaling van het hoofdonderwerp, of ze wel of geen onafhankelijkheid moeten krijgen.

Alex van den Berg
12-08-2003, 13:27
natuurlijk meneer de racist, scheer iedereen maar over 1 kam, wat corruptie betreft kan nederland er ook wat van.
als je zegt drugsparadijs houdt dat in dat er ook drugs worden verbouwd....maar dat is niet het geval, het wordt er doorgevoerden dan... Het echte drugsparadijs is juist Nederland!! Hier wordt XTC geproduceerd en over de hele wereld verspreid! Hier wordt wiet verbouwt die overal in de wereld graag wordt gekocht omdat het de sterkste soort ter wereld is!!

John heeft helemaal gelijk... Het is belachelijk om dit probleem op de bevolking van de Antillen af te schuiven. De hoofdoorzaak van het drugsprobleem daar, zijn de Amerikaanse en de Nederlandse smokkelbendes!

Martin van Tuijl
13-08-2003, 02:39
tja dan had nederland de antillen maar niet moeten ...maar als ze onafhankelijkheid willen, geef ze dat dan zou ik zeggen.Ok, maar wat krijgen we dan? Remember Suriname? En iemand met mavo en een praktijkdiploma boekhouding, met alle respect, die in opdracht van haar broer de boel wel even gaat regelen...
Als je ze aan hun lot overlaat wordt het 1 grote puinhoop, als dat het al niet is...
Koloniseren, daar was jij en ik niet bij toen...
Maar wij zitten er wel mee nu...

Dus nog 1 maal: laten vallen of overnemen... (tussenweg werkt niet bewijst het verleden..)

Alhoewel ik wel een mens ben van de tussenweg.... :roll:

Peefie
13-08-2003, 06:24
Ik ben telkenmale weer heel erg blij dat ik in DIT drugsparadijs woon 8).

John Sital
13-08-2003, 17:10
tja dan had nederland de antillen maar niet moeten ...maar als ze onafhankelijkheid willen, geef ze dat dan zou ik zeggen.Ok, maar wat krijgen we dan? Remember Suriname? En iemand met mavo en een praktijkdiploma boekhouding, met alle respect, die in opdracht van haar broer de boel wel even gaat regelen...
Als je ze aan hun lot overlaat wordt het 1 grote puinhoop, als dat het al niet is...
Koloniseren, daar was jij en ik niet bij toen...
Maar wij zitten er wel mee nu...

Dus nog 1 maal: laten vallen of overnemen... (tussenweg werkt niet bewijst het verleden..)

Alhoewel ik wel een mens ben van de tussenweg.... :roll:

tja of het ou gefaseerd moeten gebeuren, dus dat er een sociaal stelsel komt, geen gecorrumpeerd rechtssysteem, plannen voor industie, dus voldoende inkomsten, dat zou ook kunnen.

Martin van Tuijl
14-08-2003, 00:45
Bron: De Volkskrant

De Frente Obrero Liberashon (FOL), partij van de nieuwe Antilliaanse premier Mirna Louisa-Godett, ligt op ramkoers met Nederland. Het Internationaal Monetair Fonds (IMF) zal de wacht worden aangezegd. De bodyscanner die op de luchthaven Hato bolletjesslikkers moet traceren, wordt nog voor het bezoek van minister van Justitie Donner eind september weggehaald.

Delegatie Den Haag wordt niet door premier ontvangen.

Ook zal de premier de delegatie van fractievoorzitters die later deze maand de Antillen bezoekt, niet officieel ontmoeten. De ministers van de FOL zullen eveneens verstek laten gaan. En op termijn wordt Engels naast Papiamento een officiële taal.

Met deze uitspraken, gedaan op de dag van de installatie van zijn zus, heeft FOL-partijleider Anthony Godett de toon gezet. Dat het woord van de - wegens verdenking van corruptie - omstreden Godett politieke gevolgen heeft, blijkt uit de reactie van zijn zus Mirna. Als premier zal zij ervoor zorgdragen dat het partijprogramma zo goed mogelijk wordt uitgevoerd. 'Ik zit immers in de regering namens de FOL', benadrukt ze in een interview van de Volkskrant met haar en Anthony.

De FOL vindt dat het IMF 'de patiënt heeft doodgemaakt in plaats van genezen', aldus Anthony Godett. 'We geloven niet in het IMF-gedoe.' De bodyscanner op Hato zal zo snel mogelijk verdwijnen, want de kern van het probleem ligt niet in Curaçao maar in Nederland, berucht doorvoerland. Het voorziet niet alleen Europa, maar de hele wereld van drugs, redeneert de FOL . 'Laat Den Haag een containerscan zetten in de haven van Rotterdam.'

De fractievoorzitters zijn welkom: 'Bon bini.' Maar de premier en de FOL-ministers zullen hen niet officieel ontvangen. Het bezoek is simpelweg lager in hiërarchie. Anthony Godett: ' Ik ben fractievoorzitter op zowel Antillen- als eilandniveau.' De fractievoorzitters zullen zich met hem moeten verstaan. 'Dan kunnen ze meteen zien wie Anthony Godett werkelijk is, over wie zoveel wordt geroddeld in Nederland zonder hem te kennen.'

Minister De Graaf van Koninkrijksrelaties herhaalde maandagavond in NOVA dat wat hem betreft de nieuwe premier en de ministers gesprekspartners zijn van het Nederlandse kabinet, en niet hun adviseurs. Hij toonde zich evenmin enthousiast over Anthony Godetts plan Curaçao net als Aruba een status aparte te geven.

Premier Balkenende heeft zijn collega Godett dinsdag een felicitatietelegram gestuurd. Godett zal hem officieel uitnodigen voor een bezoek zodra ze een felicitatie heeft ontvangen, zegt ze. Zij zal zich dan laten bijstaan door een tolk, want ook met de Nederlandse premier zal de voertaal Papiamento zijn. Het Engels wordt een officiële taal om Curaçaose studenten in het buitenland te faciliteren.

Anthony Godett: 'Maar de Nederlanders hoeven niet bang te zijn dat er op Curaçao geen Nederlands meer wordt gesproken. De Europese Nederlanders zullen niet worden weggejaagd.'

Met zijn uitlatingen zet Godett de relatie met Nederland onder druk. Alle partijen in de Tweede Kamer ergeren zich aan de toon die hij aanslaat. 'Er wordt voortdurend onnodig geprovoceerd', aldus CDA-Kamerlid Van Fessem. VVD-Kamerlid Rijpstra zegt met Godett 'over van alles en nog wat' te willen praten, maar dan wel 'op een normale toon'. Rijpstra: 'Ik ervaar het als provocatie. Hij moet oppassen dat hij het Nederlandse parlement niet van zich vervreemdt.'

D66-fractievoorzitter Dittrich heeft geen zin via de media 'een verhitte strijd' met Godett te voeren. John Leerdam, Kamerlid van de grootste oppositiepartij, PvdA, is behoedzaam: 'Het lijkt me niet verstandig nu te reageren. Elke uitspraak is olie op het vuur. Ik wacht op de reactie van het Nederlandse kabinet.'

------------------------------------------------------------------------

Ik lees: 1 familie wil de macht (drugs?) en heeft nu een hele grote bek...
Ik maak me zorgen over de mensen op de Antillen...

Godett... het is een vloekwoord...

Martin van Tuijl
14-08-2003, 01:08
natuurlijk meneer de racist, scheer iedereen maar over 1 kam, wat corruptie betreft kan nederland er ook wat van.
als je zegt drugsparadijs houdt dat in dat er ook drugs worden verbouwd....maar dat is niet het geval, het wordt er doorgevoerden dan... Het echte drugsparadijs is juist Nederland!! Hier wordt XTC geproduceerd en over de hele wereld verspreid! Hier wordt wiet verbouwt die overal in de wereld graag wordt gekocht omdat het de sterkste soort ter wereld is!!

John heeft helemaal gelijk... Het is belachelijk om dit probleem op de bevolking van de Antillen af te schuiven. De hoofdoorzaak van het drugsprobleem daar, zijn de s!Dus is het ook ons probleem? Blijkbaar zijn ze daar niet in staat om ook maar iets te doen? Dus, nogmaals, of overnemen of de Amerikaanse en de Nederlandse smokkelbendes toestaan...

Laat ze het zelf uitzoeken of laat ze een provincie van Nederland worden...
Als ze het zelf willen doen, ok, maar niet gaan zeiken achteraf als het fout gaat en dan weer aan de deur kloppen...

Wij hebben een verantwoording, dat weet ik heel goed, maar ik ben een beetje bang dat daar misbruik van word gemaakt...

Martin van Tuijl
14-08-2003, 01:20
Anthony Godett: 'Maar de Nederlanders hoeven niet bang te zijn dat er op Curaçao geen Nederlands meer wordt gesproken. De Europese Nederlanders zullen niet worden weggejaagd.'

John Sital
14-08-2003, 08:16
hm, de drugsbestrijding is toch ook een taak van de nederlandse politie en marine onderdelen die daar zijn? Idd is een uitspraak zoals het verwijderen van de scanner niet echt snugger, en ik vind als ze echt zonodig onafhankelijkheid willen, hou dan een referendum hierover en laat het volk dan beslissen of ze dat wel of niet willen. Ik vermoed dat de meerderheid van de curacaose bevolking onafhankelijkheid niet ziet zitten want ze weten ook wel dat het onder godett niet veel beter zal worden. Verder vind ik zelf dat er ook perspectief geschapen moet worden, daar bedoel ik mee: banen creeren op de eilandengroep, toerisme aanwakkeren enz, verder zou er in samenwerking met de vs en colombia een bestrijdingsprogramma moeten worden opgezet tegen drugs, zolang er in columbia vrijelijk drugs kan worden verbouwd en de regering er weinig tegen kan doen, ivm de burgeroorlog en het feit dat de boeren daar worden gedwongen om drugs te verbouwen heeft het weinig zin om alle drugsproblemen op de antillen af te wentelen.

Ronald Stiebolt
14-08-2003, 09:16
Ik ben niet zo heel erg bekend met de materie en daarom wil ik eerst een vraag voorleggen vooraleer ik mijn ongezouten mening ventileer: wat is/zijn nu precies de voorde(e)l(en) voor Nederland m.b.t. de genoemde 'kolonien'. Of beter gezegd: wat worden we er wijzer van?

John Sital
14-08-2003, 09:26
Ik ben niet zo heel erg bekend met de materie en daarom wil ik eerst een vraag voorleggen vooraleer ik mijn ongezouten mening ventileer: wat is/zijn nu precies de voorde(e)l(en) voor Nederland m.b.t. de genoemde 'kolonien'. Of beter gezegd: wat worden we er wijzer van?

da's ook wel een interessant punt, kosten tegen de baten afwegen?

martin
14-08-2003, 09:27
Zelfs de haaien die daar rondzwemmen zijn het zat ;)

http://www.howstrange.com/gallery/jaws.jpg

martin
14-08-2003, 09:29
Misschien wordt het weer tijd om eens in te grijpen....

http://www.howstrange.com/gallery/blunderbirds.jpg

Edwin V
14-08-2003, 10:01
Ik ben niet zo heel erg bekend met de materie en daarom wil ik eerst een vraag voorleggen vooraleer ik mijn ongezouten mening ventileer: wat is/zijn nu precies de voorde(e)l(en) voor Nederland m.b.t. de genoemde 'kolonien'. Of beter gezegd: wat worden we er wijzer van?
Nu niet meer. We hebben alles er uit gehaald wat er uit te halen viel. :P

Ronald Stiebolt
14-08-2003, 10:15
Ik ben niet zo heel erg bekend met de materie en daarom wil ik eerst een vraag voorleggen vooraleer ik mijn ongezouten mening ventileer: wat is/zijn nu precies de voorde(e)l(en) voor Nederland m.b.t. de genoemde 'kolonien'. Of beter gezegd: wat worden we er wijzer van?
Nu niet meer. We hebben alles er uit gehaald wat er uit te halen viel. :P

Okay, bij gebrek aan een beter antwoord:

Contra's:

1) Het kost ons (lees: Nederland) handenvol geld
2) Het is een feit dat er een tijd is geweest (en wellicht nu nog?) dat ongewensten (lees: criminelen etc.) massaal naar Nederland werden verscheept. Beetje het idee wat Cuba met name Florida heeft geflikt.
3) Het leiderschap is in de regel een puinhoop: Suriname: Bouterse (moet ik dat hier nog toelichten?), Antillen (premier is beschuldigd van fraude en schuift z'n zus maar naar voren als 'staatshoofd', iemand het interview in 2 vandaag gezien?).
4) Doorvoerhaven voor drugs naar Nederland. Daar willen ze vanzelfsprekend wat aan doen mits Nederland maar in z'n geheel voor de kosten wil opdraaien maar zich vooral NIET ermee mag bemoeien. Het eerdergenoemde XTC-vraagstuk in Nederland mag je wat mij betreft niet gebruiken om het drugsprobleem 'van de eilanden' te vergoelijken. XTC is een interne aangelegenheid waar de Nederlandse regering zich mee bezig dient te houden.
5) Integratie is een volledige mislukking geworden. Daar waar met name in de grote steden klusters mensen wonen van de genoemde eilanden worden nu bestempeld als 'risicogebieden'. Zie de verscherpte 'preventieve fouillerings'-mogelijkheden in, recentelijk nog, Rotterdam. Het is bijzonder makkelijk te roepen: ik discrimineer niet (wat is overigens de definitie van discriminatie?) maar niemand in mijn familie- en kennisenkring, zakenrelaties of wie dan ook in mijn omgeving heeft mensen 'van de eilanden' in dienst, laat staan in de 'persoonlijke omgeving'. Feit blijft: Nederlanders - voor het overgrote deel - weigeren pertinent deze mensen een kans te geven, mezelf incluis.

Waar ik persoonlijk bijzonder allergisch voor ben is om zodra iemand publiekelijk aantoonbare problemen en feiten weet te benoemen zo snel in het verdomhoekje (lees: racist) wordt gesteld. Het is duidelijk dat, met name na het fenomeen Fortuyn, Nederland toe is aan een gezonde en open discussie met alle betrokkenen om tot een oplossing te komen voor dit schrijnender wordende probleem.

Om de zgn. 'puristen' en 'fatsoensrakkers' direct maar de wind uit de zeilen te nemen: zelf heb ik inmiddels drie jaar een relatie met mijn vriendin die op basis van een verblijfsvergunning in Nederland is.....

John Sital
14-08-2003, 10:29
mensen vergeten we niet 1 ding: Heeft nederland er zelf niet een puinhoop van gemaakt? Toen nederland nog grote invloed had hadden ze toen niet al toekomstplannen moeten maken en beginnen met het instellen van goede rechts/zorgsystemen? In plaats van nederlanders op hoge posten/bestuurlijke posten te benoemen en de antillianen achter te stellen hadden ze beter daar al kunnen met het opleiden van mensen die deze taken aankunnen dan hadden we deze puinhoop niet gehad. zelfde verhaal voor suriname, wel leeghalen dat land maar iets doen om het land daadwerkelijk vooruit te helpen ho maar....
dus als iedereen roept dat de antillen er zelf een puinhoop van gemaakt heeft, kijk eerst eens naar het nederlands beleid door de jaren heen, of is het makkelijker om dat te vergeten zoals ik nu de indruk krijg...
en het is idd makkelijk om de hele bevolkingsgroep over 1 kam te scheren...zelf ben ik half antilliaans half surinaams, heb mijn hbo opleiding voltooid en ben momenteel vestigingsmanager bij abn amro, dus voor een allochtoon doe ik het niet slecht zou ik zo zeggen....dus dat is ook geen reden om iedere allochtoon met dezelfde vooroordelen te benaderen alsof ze allemaal onbetrouwbaar zijn en niet willen werken...zo ken ik nog een hele hoop blanke nederlanders die binnen komen lopen en vragen of hun uitkering al gestort is en dan breed grijnzend zeggen dat ze weer flink kunnen gaan stappen... Maar zoals ik al eerder zei, we dwalen af van het hoofdonderwerp: moeten ze wel of geen zelfbestuur krijgen, ik zeg dus: referendum over wel of niet, kiezen ze voor zelfbestuur laat ze het dan maar zelf opknappen hoeven we ook geen eindeloze discussies over te voeren.

Peefie
14-08-2003, 10:39
en het is idd makkelijk om de hele bevolkingsgroep over 1 kam te scheren...zelf ben ik half antilliaans half surinaams, heb mijn hbo opleiding voltooid en ben momenteel vestigingsmanager bij abn amro, dus voor een allochtoon doe ik het niet slecht zou ik zo zeggen....dus dat is ook geen reden om iedere allochtoon met dezelfde vooroordelen te benaderen alsof ze allemaal onbetrouwbaar zijn en niet willen werken...zo ken ik nog een hele hoop blanke nederlanders die binnen komen lopen en vragen of hun uitkering al gestort is en dan breed grijnzend zeggen dat ze weer flink kunnen gaan stappen...

Ik weet te weinig van de situatie op de Antillen om actief deel te nemen aan deze discussie maar ik geloof niet echt dat hier groepen over 1 kam worden geschoren; het is eerder nepotisme. En John, dat weet jij ook: achter je rug wel (GROTE kammen) 8). Zo gaat dat en zo zal dat altijd blijven ook. Voor de redenen waarom, PM me maar.... :arrow: on topic maar weer 8).

martin
14-08-2003, 10:49
mensen vergeten we niet 1 ding: Heeft nederland er zelf niet een puinhoop van gemaakt? Toen nederland nog grote invloed had hadden ze toen niet al toekomstplannen moeten maken en beginnen met het instellen van goede rechts/zorgsystemen? In plaats van nederlanders op hoge posten/bestuurlijke posten te benoemen en de antillianen achter te stellen hadden ze beter daar al kunnen met het opleiden van mensen die deze taken aankunnen dan hadden we deze puinhoop niet gehad. zelfde verhaal voor suriname, wel leeghalen dat land maar iets doen om het land daadwerkelijk vooruit te helpen ho maar....
dus als iedereen roept dat de antillen er zelf een puinhoop van gemaakt heeft, kijk eerst eens naar het nederlands beleid door de jaren heen, of is het makkelijker om dat te vergeten zoals ik nu de indruk krijg...
.

Is het niet mis gegaan toen ze een beetje zelf bestuur kregen, ik bedoel er kregen (de verkeerde ?) mensen een zware taak om een land te regeren waarbij ze veel macht en veel nederlands geld kregen...Corruptie is in die landen de gewoonste zaak, het is natuurlijk makelijk om te zeggen dat nederland hier de schuldige is, Suriname is ook zo'n land toen ze onhafhankelijk werden ging het direct mis.....

John Sital
14-08-2003, 10:55
ik zeg toch ook: was het dan niet beter geweest als er toendertijd al mensen ingewerkt werden en alvast werden benoemd op die posities zodat ze konden wennen, en zodat ze ook geevalueerd werden en zo bijgestuurd konden worden? Dan was er nu geen sprake van machtsmisbruik en corruptie, maar gedane zaken nemen geen keer.
Vraag is nu wat er dient te gebeuren, zet nederland er een stroman neer of wordt curacao een provincie?

martin
14-08-2003, 11:02
Met de hoge bezuinigingen van kabinet balkenende zal er wel niet veel gebeuren.

John Sital
14-08-2003, 11:08
het enigste wat er gebeurt is dat er bij de volgende verkiezingen niet veel mensen op hem zullen stemmen :twisted:

Edwin V
14-08-2003, 11:14
Is het niet mis gegaan toen ze een beetje zelf bestuur kregen, ik bedoel er kregen (de verkeerde ?) mensen een zware taak om een land te regeren waarbij ze veel macht en veel nederlands geld kregen...Corruptie is in die landen de gewoonste zaak, het is natuurlijk makelijk om te zeggen dat nederland hier de schuldige is, Suriname is ook zo'n land toen ze onhafhankelijk werden ging het direct mis.....
Nederland is natuurlijk wel laks geweest door het allemaal maar te laten gebeuren. Aan de andere kant valt veel bemoeizucht ook niet in goede aarde.

't Is net als het opvoeden van een kind. Je kunt niet alles in de hand houden want dan doe je 't niet goed en begint 't kind te mopperen. Als je ze te vrij laat dan krijg je later het verwijt dat je 't niet goed hebt gedaan.

Richard B.
14-08-2003, 11:29
Is het niet mis gegaan toen ze een beetje zelf bestuur kregen, ik bedoel er kregen (de verkeerde ?) mensen een zware taak om een land te regeren waarbij ze veel macht en veel nederlands geld kregen...Corruptie is in die landen de gewoonste zaak, het is natuurlijk makelijk om te zeggen dat nederland hier de schuldige is, Suriname is ook zo'n land toen ze onhafhankelijk werden ging het direct mis.....
Nederland is natuurlijk wel laks geweest door het allemaal maar te laten gebeuren. Aan de andere kant valt veel bemoeizucht ook niet in goede aarde.

't Is net als het opvoeden van een kind. Je kunt niet alles in de hand houden want dan doe je 't niet goed en begint 't kind te mopperen. Als je ze te vrij laat dan krijg je later het verwijt dat je 't niet goed hebt gedaan.
Da's denk ik een hele goeie vergelijking. Enne.. van mij mag het kind nu zo langzamerhand wel het huis uit. Tijd om zelf de beslissingen te gaan maken, zelf het geld te verdienen en zelf de problemen op te lossen. Met te lang thuis blijven wonen kweek je ook geen zelfstandigheid dunkt me.

martin
14-08-2003, 12:19
Ik wil het wel eens zien als Bouterse for president dalijk weer de leiding heeft in suriname. Deze ontwikkeling zal ik nooit begrijpen???

mischien kan John Sital toelichting geven.....

John Sital
14-08-2003, 12:43
Ik wil het wel eens zien als Bouterse for president dalijk weer de leiding heeft in suriname. Deze ontwikkeling zal ik nooit begrijpen???

mischien kan John Sital toelichting geven.....

Nou, ik geloof niet dat het onder bouterse beter zal gaan, slechter ook niet :P
Het heeft mijns inziens ook te maken met het feit dat er vrij weinig sterke politieke leiders zijn. als het slecht gaat in een land, welk land doet er ff niet toe, maar als je roept dat jij wel de oplossingen hebt en de huidige leiders niet dan wordt je al snel populair bij het volk, kortzichtig? Yes.
alleen is de praktijk helaas niet anders. zelfde verhaal op de antillen: economisch slecht, volop misdaad, geen toekomstperspectief, dan komt er een popie jopie langs en roept dat hij jou werk gaat geven, inkomen, auto, zorg wordt beter bla bla....wat gebeurt er: zo'n persoon wordt gekozen en dan begint de ellende pas. het wordt helemaal niet beter.. Die mensen die denken dat ze leiding kunnen geven hebben zo'n groot ego dat ze totaal geen oog hebben voor het volk en meer schade doen dan goed.

martin
14-08-2003, 13:08
Maar Bouterse is toch geen nieuweling, het surinamse volk weet dan toch wel wat ze dan weer in huis halen.

Ik denk dat die landen altijd probleem landen zullen blijven, zo ook afrika en noem ze maar op, zo lang ik al leef (38 jaar) worden er oproepen gedaan voor steun voor Afrika er zijn miljarden guldens/euro's/dollars daar naar toe gegaan en wat zijn ze opgeschoten......Maar ze hebben wel de modernste wapens en een goed bepakt legertje.

We kunnen wel zeggen dat het rijke westen niets te klagen heeft, maar daar heeft de gewone man het ook niet makkelijk hoor, het geld komt in ieder geval niet aanwaaien, ook dit moet van de gewone werkende man/vrouw afkomen via belastingen, tja op die paar werkeloze lapzwanze na dan.

John Sital
14-08-2003, 13:14
Maar Bouterse is toch geen nieuweling, het surinamse volk weet dan toch wel wat ze dan weer in huis halen.

Ik denk dat die landen altijd probleem landen zullen blijven, zo ook afrika en noem ze maar op, zo lang ik al leef (38 jaar) worden er oproepen gedaan voor steun voor Afrika er zijn miljarden guldens/euro's/dollars daar naar toe gegaan en wat zijn ze opgeschoten......Maar ze hebben wel de modernste wapens en een goed bepakt legertje.

We kunnen wel zeggen dat het rijke westen niets te klagen heeft, maar daar heeft de gewone man het ook niet makkelijk hoor, het geld komt in ieder geval niet aanwaaien, ook dit moet van de gewone werkende man/vrouw afkomen via belastingen, tja op die paar werkeloze lapzwanze na dan.

klopt...maar misschien is het de vergeefse hoop dat het toch misschien een stukje beter zal gaan....en afrika..tja of het ooit goedkomt met dat continent? wapens zat, munitie ook, maar blijkbaar is het makkelijker om te vernietigen dan om iets te creeren.
en natuurlijk spelt dat gemekker over tot welke stam je behoort ook altijd mee.