PDA

Bekijk de volledige versie : Speakers bij de CV/Verwarming



SanderT
12-08-2003, 12:06
Hoe dicht mogen speakers bij de CV/Verwarming staan? Aangezien de speakers links en rechts in de kamer staan en rechts de CV is. Nu is het geen probleem zomers, maar 's winters als de verwarming weer hoog moet, iemand enig idee?

bmateijsen
12-08-2003, 12:59
Niet echt verstandig.. rubbers zullen veel sneller uitdrogen... conussen kunnen worden aangetast. Als het echt niet anders kan... tja.. maar liever niet.

Groet Bjorn

Christiaan Sauer
12-08-2003, 13:21
Het schijnt met de huidige speakers niet meer zo te zijn dat je conussen en rubbers snel uitdrogen. Zelf heb ik mijn speakers een tijdje echt boven een radiator gehad. Eigenlijk helemaal niets geen problemen mee gehad. Maar. als je de keus hebt, probeer ze voor de zekerheid toch maar ergens anders te plaatsen. Voorkomen is beter dan genezen.
Mvg,

Christiaan

InSomNiaC
12-08-2003, 13:38
In principe zet je je speakers 1 a 1,5 meter van de muren i.v.m. geluidsbeeld, en ik denk persoonlijk dat je zo een goede afstand neemt met betrekking tot de warmte afstraling van je radiator. Waarschijnlijk staat de rechter speaker dicht bij een raam, en dan heb je ook warmte van de zon tenminste als je raam op het zuiden is. en jij op het noordelijk halfrond woont. ;-)
En dat kan ook behoorlijk warm zijn.

Groetjes,

Jeroen

Johan van den D.
12-08-2003, 15:42
Het ergste voor hetgene wat jij dacht is direct zonlicht op je speakers
Dit is niet goed dus
Met de cv zal je hier vrijwel geen last van hebben
Ik neem aan dat ze niet pal tegen de cv aan staan