PDA

Bekijk de volledige versie : Powerdirector Pro



Christiaan Sauer
13-08-2003, 15:08
Ik heb eens een vraagje over Powerdirector: want ik wilde net de film van Rome gaan capturen Maar ik krijg het niet voor elkaar dat hij het normaal opneemt. Het is de hele tijd in een klein formaat .
En voor mijn gevoel maakt hij van het interlaced een progressive achtig iets: je ziet dat hij op een verkeerde manier de even en oneven beeldlijnen door elkaar weeft. Krijg er zo snel geen plaatje van dat ik kan posten, maar ik denk dat je wel weet wat ik bedoel. Hoe kan ik dit het beste oplossen?
Bedankt,

Christiaan

ps: staat ook op htforum.nl deze vraag, maar daar krijg ik niet zo veel reactie ;).

Nathan Strik
13-08-2003, 15:12
Dat de interlacing er raar uitziet is misschien omdat je field order verkeerd staat ingesteld.
Meestal kun je dat instellen bij de plek waar je ook de capture resolutie instelt. Ik ken Powerdirector zelf niet, maar meestal heet dat "Capture Settings", of "Project Settings" of iets dergelijks.

Christiaan Sauer
13-08-2003, 15:24
Bedankt, ik zal eens gaan zoeken. Ik laat het weten voor als het niet lukt
Mvg,

Christiaan

Christiaan Sauer
13-08-2003, 15:39
kan niets vinden helaas :?
Mvg,

Christiaan

Nathan Strik
13-08-2003, 17:37
Misschien dat je er iets in de instellingen van je capture card fout zit? Ik zou het anders ook niet weten...

Christiaan Sauer
13-08-2003, 20:29
Misschien ook wel handig nog om te vertellen: ik heb een AOpen Geforce 4Ti-4200. Met een composite en s-video in- en uitgang voor beeld.
Zijn er voor de rest geen andere mensen die hier ervaring mee hebben? Met of deze kaart, of met dit programma?
Alvast bedankt,

Christiaan

Nathan Strik
13-08-2003, 21:13
Je hebt dus geen toegewijde capturekaart? Dat zou namelijk een hoop van je problemen verklaren.

Christiaan Sauer
13-08-2003, 21:40
Voor mijn gevoel heb ik een normale capture kaart. Ik hoef mijn (analoge) camcorder maar aan te sluiten op mijn pc en op de capture knop te klikken, en hij doet zijn werk. That's it.
Wat versta je onder een toegewijde capturekaart precies? Mag hopen dat deze doet wat ik wil: heb ze namelijk verteld dat ik van de tv wil opnemen, en dat ik dat op mijn pc wil zetten. En toen hebben ze me deze kaart van 260 euro weten te verkopen. Mag toch echt hopen dat die doet wat ik wil.
Maak trouwens net een fout in het programma: druk op verkeerde knop (ipv splitten druk ik op verlaat splitscherm) en meteen al je werk van 45 minuten weg :?. Ook niet om vrolijk van te worden :?
Mvg,

Christiaan

Christiaan Sauer
13-08-2003, 21:45
Zijn er trouwens nog meer goede programma's waar je films mee kan editten? Want ik ben hier nu mee bezig, en dit programma ZUIGT gewoon van hier tot Tokio en tien keer terug. Als je per ongeluk op die knop drukt om af te sluiten vraagt die niet eens om een bevestiging. Ik heb Pinacle Studio 8 op mijn pc staan, maar de eerste wilde helemaal niet installeren, en bij de 2e kan die een bestand niet vinden :?. Als iemand nog een mooie goede oplossing weet: dolgraag.
Mvg,

Christiaan