PDA

Bekijk de volledige versie : Nieuwste J. Cameron bekend! Verfilming Japanse comic GUNNM



The Scratcher
14-08-2003, 12:07
Eindelijk, James Cameron gaat weer eens een nieuwe speelfilm maken!
Maar niet te vroeg gejuicht!
De film gaat over een duikers echtpaar die record pogingen ondernemen naar duikrecords zonder zuurstof apparatuur. De vrouw is overleden tijdens haar laatste poging. Het gaat trouwens om een waargebeurd verhaal.

Al met al denk ik dat dit de minst spectaculaire Cameron speelfilm ooit gaat worden en het weer meer een soort docu film wordt. :roll: Het zal iig geen film van het soort Terminator en Aliens caliber worden, helaas.

Lees het artikel hier. (http://www.planet.nl/planet/show/id=69407/contentid=394605/sc=3e2cc2)

Reinbo
14-08-2003, 12:18
Eindelijk, James Cameron gaat weer eens een nieuwe speelfilm maken!
Maar niet te vroeg gejuicht!
De film gaat over een duikers echtpaar die record pogingen ondernemen naar duikrecords zonder zuurstof apparatuur. De vrouw is overleden tijdens haar laatste poging. Het gaat trouwens om een waargebeurd verhaal.


Het lijkt op The Abyss. Zouden ze nog een oud cruiseschip tegen komen daar diep in de oceaan?

Trouwens waarom trouwens niet juichen? The Big Blue is ook fantastisch.

The Scratcher
14-08-2003, 12:35
Eindelijk, James Cameron gaat weer eens een nieuwe speelfilm maken!
Maar niet te vroeg gejuicht!
De film gaat over een duikers echtpaar die record pogingen ondernemen naar duikrecords zonder zuurstof apparatuur. De vrouw is overleden tijdens haar laatste poging. Het gaat trouwens om een waargebeurd verhaal.


Het lijkt op The Abyss. Zouden ze nog een oud cruiseschip tegen komen daar diep in de oceaan?

Trouwens waarom trouwens niet juichen? The Big Blue is ook fantastisch.

Nou omdat ik bang ben dat het meer een soort docu drama wordt ipv een heuse en spannende onderhoudende speelfilm. Vandaar m`n enigzins terughoudende opmerking.

chimera01
14-08-2003, 13:12
Geweldig dicussieren over een film waarvan je de opzet gehoord heb en hem vervolgens al veroordelen. Mr. Cameron maakt weer een film, dat is reden genoeg om te juichen.

En de vorige film over dit onderwerp de genoemde le Grande Blue van de bekende actieregisseur Luc Besson is ook een absolute topfilm. Weinig tempo maar fenomenale sfeer en beelden

Cinemaniac
18-08-2003, 16:06
Nou weet ik 't ff niet meer. Op de ene site las ik dat Cameron bezig is met de live-actionversie van de anime Battle Angel Alita, op 'n andere site schijnt hij de comic-verfilming Fathom van de grond te krijgen en weer op 'n andere site ontfermt ie zich over True Lies 2. En nu dit! Wat bedoel je verwarrend?

Rogier Burghout
19-08-2003, 10:40
True Lies 2 is zo goed als afgeblazen omdat JC na 9/11 er weinig heil meer inziet en de meerwaarde van de film er niet meer inziet.

The Scratcher
19-08-2003, 11:52
True Lies 2 is zo goed als afgeblazen omdat JC na 9/11 er weinig heil meer inziet en de meerwaarde van de film er niet meer inziet.

Eens te meer ook denk ik daar het nu ook nog eens sowieso exit filmcarriere van Arnold is gezien hij gekozen heeft voor een politieke carriere. :?

Daan de G.
19-08-2003, 11:56
True Lies 2 is zo goed als afgeblazen omdat JC na 9/11 er weinig heil meer inziet en de meerwaarde van de film er niet meer inziet.

Eens te meer ook denk ik daar het nu ook nog eens sowieso exit filmcarriere van Arnold is gezien hij gekozen heeft voor een politieke carriere. :?

:cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry:

ik hoop nog op een king conan :)

The Scratcher
19-08-2003, 12:00
True Lies 2 is zo goed als afgeblazen omdat JC na 9/11 er weinig heil meer inziet en de meerwaarde van de film er niet meer inziet.

Eens te meer ook denk ik daar het nu ook nog eens sowieso exit filmcarriere van Arnold is gezien hij gekozen heeft voor een politieke carriere. :?

:cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry:

ik hoop nog op een king conan :)

Nou reken daar maar niet meer op. Arnold heeft gezegd dat als hij gekozen wordt het definitief afgelopen is met z`n filmcarriere. Nu maar hopen dat ie niet gekozen wordt als gouverneur. :) Ik vraag me sowieso af wat hij hierin ziet?

The Scratcher
21-11-2004, 09:15
Volgens onderstaand artikel is het dan nu eindelijk duidelijk waar Cameron mee bezig is en wat zijn nieuwste roject is! De Japanse comic GUNNM oftewel Battle Angel Alita. Zegt me helemaal niks eerlijk gezegd en als ik het zo lees weet ik nog niet wat ik ervan moet vinden. Het is niet wat ik in gedachten had (een cgi figuur als hoofdpersoon?) maar misschien wordt het wel een spektakel of misschien wordt het wel z`n eerste grote flop.


James Cameron (Titanic, Terminator 2: Judgement Day) heeft bekendgemaakt wat zijn volgende project zal zijn. De 50-jarige Canadese regisseur betreedt de paden van de Japanse strips en verfilmt de Battle Angel Alita reeks van Yukito Kishiro, in Japan bekend onder de naam GUNNM.

Cameron zal daarbij gebruik maken van de stereo-technologie die hij ook gebruikte voor zijn documentaire Ghosts of the Abyss, over het wrak van de Titanic.

"We're in pre-production right now on a project called 'Battle Angel' which is something I've been working on for several years and we're just, we're finishing up the shooting draft right now. We've been designing, it's a big science fiction film and a couple things that will be interesting about this project.

The main character, even though it's a live action film, will be done with CG animation and the second thing that's interesting is we're going to be shooting it in 3D using the stereo imagining system that we've been developing for the documentaries."

Meer informatie over Battle Angel Alita, inclusief veel mooi beeldmateriaal, is te vinden op de site van Yukito Kishiro en die bevindt zich hier (http://jajatom.moo.jp/E-top/Egunnm/Egunnm%20top.html).

http://www.filmtotaal.nl/images/newscontent/angel.jpg

Bron: Filmtotaal.nl (http://www.filmtotaal.nl/module.php?section=newsDetails&newsID=4234)

Wat denken jullie, wordt dit wat of niet?

Z-Man
21-11-2004, 21:32
Tuurlijk word dit wat!!!! Het is James Cameron for God's sakes!

Mich
21-11-2004, 21:59
Dit wordt niks. James Cameron is god niet en alhoewel zijn T2, Abyss Titanic monumentaal zijn, zou dit zijn Titanic wel es kunnen worden.

Hopelijk heb ik ongelijk. Maar het bericht dat ze een vierde Terminator gaan maken zonder hem deed me meer plezier dan dit te lezen.

chimera01
22-11-2004, 12:36
Joh zijn Titanic was de best bezochte film allertijden, dus al dit alweer zijn Titanic wordt dan mag ie straks het telefoonboek verfilmen van de studios.

Ben zeker nieuwsgierig naar JC's nieuwe project.

The Scratcher
22-11-2004, 12:44
Joh zijn Titanic was de best bezochte film allertijden, dus al dit alweer zijn Titanic wordt dan mag ie straks het telefoonboek verfilmen van de studios.


Denk dat Mich meer bedoelde dat dit wel eens afgang (vandaar Titanic :wink: ) zou kunnen worden ipv een succes á la Titanic, de film dan he. Toch Mich?

En het zou zowaar zeker kunnen want Cameron is absoluut geen God en hij kan dus zeker wel eens een flop voort gaan brengen. Dus puur omdat hij Cameron heeft een kraker van de eerste orde verwachten nou nee ook al is hij één van m`n favoriete regisseurs. Ik zal dit project met argus ogen blijven volgen...

chimera01
22-11-2004, 12:55
Tot op heden heb ik genoten van Cameron's projecten dus hij krijgt ruimschoots het voordeel van de twijfel.

Mich
22-11-2004, 19:56
The Scratcher zit er voor de volle 100% op.
Ik geef het voordeel van de twijfel ook, maar zondermeer zeggen ... dit wordt een hit. Hoogmoed komt voor ...

Joost v.d. Ham
22-11-2004, 20:59
Tuurlijk word dit wat!!!! Het is James Cameron for God's sakes!

Je zal eens niet op een naam afgaan ;) CGI als hoofdpersoon? Ik zet er mn twijfels bij, hopen dat ze het tegendeel kunnen bewijzen.

MMH.
23-11-2004, 00:34
Qua aktie gaat de mangen (battle angel alita) films als Terminator2 en Aliens toch aardig voorbij, dus wat dat betreft hoeven mensen niet "bang" te zijn dat dit een lieve romantische film of wat dan ook is.

En over CGI, kijk dan naar Terminator2 daar zaten toch hoogstandjes in waar "we" van te voren niet van gedacht zouden hebben dat het goed zou gaan. En in tussen zijn wel erm.. een aantal jaar verder "p

Of het een goede film wordt is een tweede, maar ik vind de manga zeker wel de moeite waard en dat kan weer simpelweg komen door de geweldige art die er in zit.

JagoKI
23-11-2004, 11:24
Hij is zeker geen god nee. Maar hij maakt wel godelijke films !!