PDA

Bekijk de volledige versie : DVD Releases wanneer?



Kevin Baeckelandt
14-08-2003, 13:33
Hoi,

Het begint stilaan op mijn zenuwen te werken wanneer ze een release aankondigen van een DVD, die er maar niet komt.
Weten jullie al iets meer van volgende DVD's:

In the Name of the Rose
Twin Peaks - Season 2
Blade Runner SE
Titanic SE ** Opgeschoven naar maart/april 2004 **
The Stand
Shindlers List
...........

Léon Bolweg
14-08-2003, 13:54
Ik kan me nog herinneren dat Titanic SE opgeschoven is naar maart/april 2004. Waar ik het gelzen heb weet ik niet meer. Een reden was wel dat Cameron ander werk eerst moet voltooien, wilt hij zich met deze dvd bezig gaan houden...

X
14-08-2003, 17:54
Uistel kan verschillende redenen hebben. Kijk gewoon regelmatig in de releaselijsten van DVD.nl, DVD-home.nl en de FRS. Lijkt me het makkelijkst.

Je kan overigens zelf dan weer, zoals ik het doe, bijhouden in een excel sheet met de juiste datums erbij :wink:

Kevin Baeckelandt
14-08-2003, 17:56
Dat is juist het probleem die datums zijn absoluut niet meer betrouwbaar

X
14-08-2003, 19:47
Dat is juist het probleem die datums zijn absoluut niet meer betrouwbaar

DVD-Home is tot 75% betrouwbaar vind ik zelf, maar informeren bij de winkelier is nog altijd het beste als je wil weten wanneer een bepaalde titel op DVD verschijnt.

Léon Bolweg
14-08-2003, 20:29
Voor schindlers list moet je anders even de zoekfunctie gebruiken, want hier zijn al veel threads over. Misschien dat je dan een betrouwbare releasedatum tegenkomt...

pavko
15-08-2003, 00:35
Dat is juist het probleem die datums zijn absoluut niet meer betrouwbaar

DVD-Home is tot 75% betrouwbaar vind ik zelf, maar informeren bij de winkelier is nog altijd het beste als je wil weten wanneer een bepaalde titel op DVD verschijnt.

Dan moet je wel een bekwame verkoper vinden en dat is in deze tijd nogal een hele opgave....helaas

X
15-08-2003, 06:19
Dat is juist het probleem die datums zijn absoluut niet meer betrouwbaar

DVD-Home is tot 75% betrouwbaar vind ik zelf, maar informeren bij de winkelier is nog altijd het beste als je wil weten wanneer een bepaalde titel op DVD verschijnt.

Dan moet je wel een bekwame verkoper vinden en dat is in deze tijd nogal een hele opgave....helaas

Ik heb daar nooit problemen mee moet ik eerlijk zeggen. Als ik wat vraag bij bijvoorbeeld een Free Record Shop dan wordt er altijd even netjes gekeken. Het is alleen wel zo dat het systeem vaak géén informatie heeft over een bepaalde titel en dan weet de verkoper het ook niet.

Max Davidse
15-08-2003, 07:47
Dat is juist het probleem die datums zijn absoluut niet meer betrouwbaar

DVD-Home is tot 75% betrouwbaar vind ik zelf, maar informeren bij de winkelier is nog altijd het beste als je wil weten wanneer een bepaalde titel op DVD verschijnt.

Dan moet je wel een bekwame verkoper vinden en dat is in deze tijd nogal een hele opgave....helaas

Ik heb daar nooit problemen mee moet ik eerlijk zeggen. Als ik wat vraag bij bijvoorbeeld een Free Record Shop dan wordt er altijd even netjes gekeken. Het is alleen wel zo dat het systeem vaak géén informatie heeft over een bepaalde titel en dan weet de verkoper het ook niet.

Ik heb me nog wel eens rotgelachen als ik zocht naar een release bij de Van Leest en ze wisten nog niet eens van het bestaan van de film af, en liep ik de FRS binnen...hadden ze hem zo staan voor me....

Maar tegenwoordig weet ik meestal wel ongeveer wanneer een DVD uit is, kom ik ook niet voor verrassingen te staan...

Léon Bolweg
15-08-2003, 08:16
Voor Blade Runner SE heb ik het volgende kunnen vinden in een andere thread. Is al wat ouder nieuws....

The new news today (23APR03) is that the old news is still the news. Warner Home Video representatives held a webchat on the Home Theater Forum last night. When asked about the status of the upcoming BR DVD set, they responded, "BLADE RUNNER will happen, but there are legal hurdles to overcome. We want it just as much as you do. Stay tuned." So, the lawyers are still getting rich and "hurdles" implies it isn't imminent.

Bron:
http://www.brmovie.com/BR_Special_Edition.htm

Johan van den D.
16-08-2003, 19:23
Ik heb me nog wel eens rotgelachen als ik zocht naar een release bij de Van Leest en ze wisten nog niet eens van het bestaan van de film af, en liep ik de FRS binnen...hadden ze hem zo staan voor me....

...Dit heb ik dus ook al mee gemaakt bij van Leest
Wisten inderdaad nergens vanaf en aan de overkant bij de FRS (Dordrecht) hadden ze de betreffende film zo staan
http://www.smiliez.de/images/1259.gif

Max Davidse
16-08-2003, 23:47
Ik heb me nog wel eens rotgelachen als ik zocht naar een release bij de Van Leest en ze wisten nog niet eens van het bestaan van de film af, en liep ik de FRS binnen...hadden ze hem zo staan voor me....

...Dit heb ik dus ook al mee gemaakt bij van Leest
Wisten inderdaad nergens vanaf en aan de overkant bij de FRS (Dordrecht) hadden ze de betreffende film zo staan
http://www.smiliez.de/images/1259.gif

Ook zoiets leuks...vraag je naar "Reign of Fire" zoeken ze op... "Rain of Fire" leer je films eens kennen rare verkopers bij de van Leest... :shock:

Jules
17-08-2003, 10:55
Ik heb ook zoiets:

Ik wil de DVD van About Schmidt, maar "overal" (dvd-home en de internet-verkopers) staat dat-ie in Nederland pas op 30 oktober uitkomt. Ik was dus al bezig met Amazon.co.uk, waar hij sinds van de week verkrijgbaar is.
Sta ik gisteren in de videotheek in de moviemax magzine te bladeren, staat daar dat hij vanaf 26 augustus in de videotheek ligt. De jongen achter de balie zei dat ik daar dan wel vanuit kon gaan, omdat dat altijd wel klopte...

Zou ik inderdaad 's bij Free Record moeten gaan vragen? En waar staat die releaselijst op hun site?

tnx,
Jules

X
17-08-2003, 10:59
Zou ik inderdaad 's bij Free Record moeten gaan vragen? En waar staat die releaselijst op hun site?

tnx,
Jules

Je kan 't altijd vragen. Toevallig heb ik een beetje ervaring met de Movie Max die altijd hard roepen dat hun datums kloppen, maar neem van mij aan dat dit zeker niet zo is! De releaselijst op de FRS vind je bij movies en dan helemaal onderaan staat een link.

Succes!

Max Davidse
17-08-2003, 10:59
Ik heb ook zoiets:

Ik wil de DVD van About Schmidt, maar "overal" (dvd-home en de internet-verkopers) staat dat-ie in Nederland pas op 30 oktober uitkomt. Ik was dus al bezig met Amazon.co.uk, waar hij sinds van de week verkrijgbaar is.
Sta ik gisteren in de videotheek in de moviemax magzine te bladeren, staat daar dat hij vanaf 26 augustus in de videotheek ligt. De jongen achter de balie zei dat ik daar dan wel vanuit kon gaan, omdat dat altijd wel klopte...

Zou ik inderdaad 's bij Free Record moeten gaan vragen? En waar staat die releaselijst op hun site?

tnx,
Jules

Vergeet even niet dat er vaak een verschil zit tussen het uitkomen in de videotheek en in de winkel...het komt regelmatig voor dat daar meer dan 1 maand tussen zit...natuurlijk zijn er uitzonderingen (zoals LOTR) maar het zou dus best kunnen dat eind Augustus About Schmidt in de videotheek ligt, terwijl deze pas in Oktober in de winkel ligt...

Jules
17-08-2003, 13:04
Bedankt.

Ik zie nu op de site van FRS ook dat de datum op 30 oktober staat. Zou ik niet eens kunnen gaan informeren bij de distributeur, of wie dan ook die er verantwoordelijk voor is? Eh... en hoe kom ik daar achter? Bij dvd-home staat wel onder "maatschappij" Paradiso H.E. ; da's de distributeur, neem ik aan? Waar kan ik die vinden? Enig idee?

tnx,
Jules