PDA

Bekijk de volledige versie : Waarschuwing: Winkel die openlijk valse DVD's verkoopt



Werner
15-08-2003, 10:59
Ik ben gisteren nog eens tot in Breda geweest; het viel me op dat er bij het begin van de winkelstraat een winkel met nieuwe en tweedehandse DVD's bijgekomen is.

Ik was echter geschokt te merken dat deze naast R1 en R2 ook zomaar openlijk illegale kopieën verkoopt. Ik denk bijvoorbeeld niet dat de Beauty and the Beast-DVD met DTS en gecodeerd voor all regions als echt kan gecatalogeerd worden, zeker niet voor een Disney-DVD. Voor de rest veel titels met als ondertitelingen Engels, Chinees, Thais en Maleisisch, wat bij mij ook al een alarmbelletje doet rinkelen. Bij nader inzien leken de hoezen ook meer kleurkopieën te zijn dan wat anders, dus ben ik ondanks de concurrentiële prijzen maar overal netjes afgebleven.

En het gaat hier zeker niet om een klein winkeltje of zo. Dat zoiets nog kan...

Peter Porrio
15-08-2003, 11:13
Iets om te melden aan stichting BREIN? :?:

Werner
15-08-2003, 11:43
Misschien... in elk geval eerst en vooral potentiële klanten op het forum waarschuwen.

John Sital
15-08-2003, 13:09
hm, er zullen ook veel members zijn die wel interesse in kopien hebben, maar bedoel je dat er copien werden verkocht die als "echt" werden bestempeld? Dat vind ik dan weer fout, maar goed ik neem aan dat iedereen met een beetje gezond verstand kan zien of ze wel of niet met copien te maken hebben.

Werner
15-08-2003, 14:38
Tja, als je de gemiddelde DVD-koper in Blokker bezig hoort, die het verschil niet kent tussen widescreen en fullscreen, zullen die waarschijnlijk het verschil tussen een silvertje en een echte disc ook niet kennen vrees ik.

John Sital
15-08-2003, 14:49
Tja, als je de gemiddelde DVD-koper in Blokker bezig hoort, die het verschil niet kent tussen widescreen en fullscreen, zullen die waarschijnlijk het verschil tussen een silvertje en een echte disc ook niet kennen vrees ik.

tja daar zit ook wat in, gelukkig koop ik niet in winkels maar via internetwinkels en via het forum! :P
Maar er zijn altijd mensen die erin trappen en denken dat ze een kwalitatief goed product hebben gekocht... :cry:

Christiaan Sauer
15-08-2003, 14:57
Ik koop gewoon lekker bij mijn eigen plekkie: een winkel waar ik al het grootste deel van mijn leven kom. Dan zijn ze maar wat duurder dan de normale winkelprijzen, en duidelijk duurder dan van die copien. Die dingen moet ik gewoon niet hebben. Gewoon lekker ruilen of bij je eigen stamwinkel kopen.
IIG bedankt voor de waarschuwing!
Mvg,

Christiaan

basset
19-08-2003, 10:37
Nou,

Als ik een "illegale" DVD kan kopen van een film die ik wil en de kwaliteit is goed dan zal ik het niet laten hoor.

Persoonlijk vind ik dat we met de prijzen van DVD's ook bestolen worden in Nederland. Hoe kan een DVD vanuit Australie inclusief verzenden nou in hemelsnaam de helft kosten van de prijzen bij een FRS bijvoorbeeld.

Nee hoor, Brein kan roepen wat ze willen, maar zolang zij van de consument stelen zal de consument ook andere manieren zoeken.

Enfin, in NL zullen weinig cd zaken nog mijn geld krijgen. Tis jammer dat mijn geld de grens over moet, maar ik ga bijv geen 25 euro voor metropolis betalen terwijl ik hem voor 12,5 euro bij play kan kopen.

Werner
19-08-2003, 11:52
Maar jij hebt het niet over illegale DVD's, basset. Wat jij doet is 100 % legaal, en ik denk niet dat iemand hier het zou laten. Ik heb het echt over Chinese en Maleisische namaak van dubieuze kwaliteit.

metrakitt
20-08-2003, 17:23
lekker

waar is die winkel

had jij ook gezien of ze hong kong legends dvd hadden :)