PDA

Bekijk de volledige versie : Alle regio 4 DVD's ook regio 2 ?



Anonymous
09-11-2001, 18:13
is het met alle DVD's zo dat je een regio 4 schijf ook op regio 2 kunt afspelen. Heb inmiddels al weg uitgevonden dat dat met Superman kan, als dat namelijk zo is wil ik die 3 sisc van Cleopatra wel hebben. Is ook nog steeds niet in NL uit

refused
09-11-2001, 18:31
lijkt me niet, want die regio's zijn niet voor niets zo ingedeeld.
Heb je niet een regio die zowel regio 2 als 4 is? Mijn gladiator uit AUS (regio4 org.) is wel regio 2 en 4, op de dvd staat dan regio4 terwijl die ook gewoon regio 2 is.

Als het kan is dat natuurlijk prachtig :) maar ik ben bang van niet

System 3rror
09-11-2001, 18:46
Ik heb nu meerdere regio 4 DVD's... Deze zijn ook allemaal af te spelen op een niet regio vrije DVD speler!!

Er is een site waar je kan zien of hij wel of niet afspeelbaar is op een regio 2 DVD speler, ik ben hem even ontschoten, als ik hem vind (als er anderen niet eerder zijn) post ik hem wel!

En al gevonden: www.michaeldvd.com.au

Greetz

refused
10-11-2001, 10:52
he ik kan op die pagina weinig info daar over vinden...
kan je de exacte link geven naar welke r4 ook op een r2 speler kunnen worden afgespeeld

thnx u.

Remco de Swart
10-11-2001, 11:02
Op de site genoemd door System 3 error moet je gewoon zoeken na een titel waar je belangstelling voor hebt. Bij de beschrijving van de titel staat dan beschreven voor welke regio's de DVD geschikt is. Er is dus geen lijst met daarin DVD's die op beide regio's af te spelen zijn. Ik zal vast een beperkt lijstje geven met regio 4 titels uit mijn collectie die ook op regio 2 af te spelen zijn.

Apollo 13
Gladiator
Man In Black (Deluxe collector's edition)
Snow White and the Seven Dwarfs (Deluxe two disc set)

System 3rror
10-11-2001, 11:27
Hier een aanvulling van mijn regio 4 DVD's die het ook op regio 2 doen:

- Gladiator
- Vertical Limit
- O' Brother were are thou?
- The Fifth Element

Olaf M.
10-11-2001, 11:35
System 3rror, wezen shoppen bij ezydvd zeker !
Ik ook hoor :
Gladiator
Vertical limit
Erin brockovich
Tehe patriot

btw, Hoeveel moest je per 2 dvd's betalen inclusief verzendkosten ?

Remco de Swart
10-11-2001, 11:35
Ik bezit eveneens een regio 4 versie van de Fifth Element. Die werkt echter niet op regio 2. Misschien heb jij een andere versie?

System 3rror
10-11-2001, 11:44
Ik bezit eveneens een regio 4 versie van de Fifth Element. Die werkt echter niet op regio 2. Misschien heb jij een andere versie?
Ik weet het niet... Ik heb een versie van ezydvd!! Ik heb even voor je gekeken, op mn pc doet hij het niet, maar op mn PS 2 doet hij het wel! Toch wel vreemd dan!:confused:



System 3rror, wezen shoppen bij ezydvd zeker !
...
btw, Hoeveel moest je per 2 dvd's betalen inclusief verzendkosten ?

Klopt dat ik daar geshopt heb ja :D

Ik heb Vertical Limit en Gladiator tegelijk besteld, (voor de actie 2 voor 50 dollar) toen moest ik in totaal fl. 78,95 betalen (dit werd afgeschreven van de creditcard!)

forzavado
14-11-2001, 15:19
Ik heb een in nederland gekochte dvd, nl "the avengers". Die tevens in een regio 4 speler afgespeeld kan worden. Dit is niet met alle "nederlandse" discs mogelijk, dus zal het andersom ook wel niet altijd opgaan.

Nathan Strik
14-11-2001, 17:20
Mijn Regio 4 van Cube speelt alleen in regiovrije spelers af.
Hij is wel PAL, dus hoef je niet te kijken of je TV het wel aankan. Voor zover ik weet zijn alle Australische DVD´s trouwens PAL.

Jeroen Driessen
14-11-2001, 17:29
X-men is ook zowel 4 als 2....

Als je trouwens op www.michaeldvd.com.au als selectiecriterium bij subtitles "dutch" kiest, dan zijn de meeste ook "dubbelregionaal" (dus zowel 2 als 4). Tenminste wel bij wat voorbeelden die ik heb bekeken.....

Ik lees ook vaak dat PAL kwaliteit stukke beter is dan de format van de regio 1 DVD's. Heeft iemand hier toevallig een screenshot van, waarop het verschil duidelijk te zien is. Of valt dit wel mee als je een normale (breedbeeld) hebt die NTC (of zoiets) formaat aankan??

Nathan Strik
15-11-2001, 00:18
In theorie is het wel zo, in de praktijk maakt het in mijn ogen, na van veel DVD´s zowel de NTSC als de PAL uitgave te hebben gezien, geen ene moer uit.
Ik ga dus voortaan voor extra´s en laat dat hele PAL vs. NTSC gebeuren aan me voorbijgaan.


Ik lees ook vaak dat PAL kwaliteit stukke beter is dan de format van de regio 1 DVD's. Heeft iemand hier toevallig een screenshot van, waarop het verschil duidelijk te zien is. Of valt dit wel mee als je een normale (breedbeeld) hebt die NTC (of zoiets) formaat aankan??

ToolkiT
15-11-2001, 04:29
De meeste R4's zijn puur R4. Echter nieuwe films hebben nogwel de nijging om dubbele regio codes te hebben. Waarschijnlijk goedkoper in productie.

R4 en R2 komen allebei relatief laat uit, dus voor de paralel import om een film eerder te hebben hoeven ze dus niet zo heel bang te zijn. Wel zijn R4 vaak veel goedkoper :)

De TV's hier zijn idd gewoon PAL.

Wurzel
30-11-2001, 21:44
The mummy returns en Hannibal doen het bij mij alleen op een regio 4 speler niet op m'n regio 2 speler.
De bij behorende extra's (op een apart schijfje) doen het daarentegen wel op regio 2.
Beide komen bij Ezydvd vandaan.

Guus Josee
06-12-2001, 08:49
Het is bij een aantal dvd`s nogal al eens verwarrend is.
Bij ezydvd.com is bijvoorbeeld Antz alleen regio 4 en bij devoted.com is hij behalve regio 4 ook regio 2.
En volgens michaeldvd.com is hij ook regio 2 en 4.:confused:

Remco de Swart
06-12-2001, 09:21
Mijn ervaring is dat Michaeldvd het betrouwbaarste is met de regio informatie.

Guus Josee
06-12-2001, 09:38
Remco bedankt voor je snelle reactie.

Rob P.
22-12-2001, 18:22
Weet iemand of de regio 4 versie van Moulin Rouge af te spelen is op de PS2?

Nathan Strik
22-12-2001, 18:40
Weet iemand of de regio 4 versie van Moulin Rouge af te spelen is op de PS2?
Als je de Region X set hebt wel. Maar ik denk niet dat je dat bedoelt.

Guus Josee
23-12-2001, 21:58
Ik heb een regio 2 speler, verleden week leende ik een dvd van een vriend van me Vertical Limit.
Achter op de dvd stond only region 4.
Ik was heel benieuwd wat de display van de dvd speler zou aangeven, maar de film speelde gewoon af.
Daar was ik wel blij om zo kon tenminste toch de film zien.
Maar gebeurd dit wel vaker dat er alleen regio 4 (of regio 1) op het dvd hoesje staat en toch afspeelt op een regio 2 speler?

Marco
23-12-2001, 22:26
Maar gebeurd dit wel vaker dat er alleen regio 4 (of regio 1) op het dvd hoesje staat en toch afspeelt op een regio 2 speler?
En wat dacht je van Regio 2 zelf. Bijvoorbeeld. Ik heb Heat (http://www.michaeldvd.com.au/Reviews/Heat.asp) Regio 2 gekocht in Nederland. Op de achterkant staat het regio 2 symbool. Maar deze DVD kan je ook op een Regio 4 speler afspelen.

Andere voorbeeld. Proof of life (http://www.michaeldvd.com.au/Reviews/Reviews.asp?ReviewID=456[/url) gekocht uit Australië, op de achterkant staat het Regio 4 symbool en toch kan je deze afspelen op een Regio 2 DVD-video speler. M.a.w. dual encoded. Dubbele (soms wel meer zoals bij muziekDVD's) regiocodes.

Overigens kan een dubbel regiocodering Regio 1 met Regio 2 nooit voorkomen. Dat heeft simpelweg te maken met NTSC en PAL. PAL komt bij meerdere regiocodes wel voor, maar nooit bij Regio 1. Het kan voorkomen (zoals bij Men In Black, of The Goonies), dat er een dubbel regiocode Regio 1 en Regio 4 DVD bestaat. Maar dan praat je over NTSC. Het komt niet veel voor in Australië (daar worden NTSC DVD's ook wel verkocht). Het is eigenlijk niet bedoeld voor de Australische markt, maar meer voor Zuid-Amerika (ook Regio 4 en NTSC).

Enfin. http://www.michaeldvd.com.au is de site om te checken voor je Aussie DVD's.

Dick K.
28-12-2001, 23:31
Zoals hiervoor al is aangehaald, vertoont deze regio 4 DVD (gekocht bij EzyDVD), kuren bij het afspelen.

Ik heb onlangs een aantal titels van regio 4 aangeschaft. Ik bekijk de DVD's op de pc zodat de regioindeling geen belemmering hoeft te zijn.

Wie schets echter mijn verbazing dat The fifth element niet op de pc is af te spelen. Ik krijg de mededeling dat de regiocode niet juist is. Integenstelling met de ander regio 4 DVD's waarbij het afspelen geen probleem is.

Wie heeft hiervoor een verklaring en hoe is dit eventueel te verhelpen?

Anonymous
31-12-2001, 17:32
weet iemand heeeeeeel toevaliig of de Sony DVP F11 regio 4 aankan?
ik heb namelijk The Animal op een site gezien in regio 4 + dutch suptaajtels en die MOET ik hebben.............

colani
02-01-2002, 06:46
Vaak zijn R4 DVD's ook Nederlands ondertiteld, bijvoorbeeld bij ezydvd.com.au : American Beauty en Terminator SE.

Gedachtenspeling: R4 (nederlands ondertiteld), Nederland = R2. Waarom zet je Dutch ondertitels op een DVD die in R2 niet draait, beetje zonde van de ruimte. Of heeft dit te maken met Nederlands Indië en Zuid-Afrika waar ze ook Nederlands spreken.

Zou een Nederlands ondertitelde DVD R4 het daarom normaal moeten doen in een R2 speler ? Ik heb zelf hier geen ervaring mee, maar misschien weet iemand hier een antwoord op.

Remco de Swart
10-01-2002, 15:40
Wie schets echter mijn verbazing dat The fifth element niet op de pc is af te spelen. Ik krijg de mededeling dat de regiocode niet juist is. Integenstelling met de ander regio 4 DVD's waarbij het afspelen geen probleem is.

Wie heeft hiervoor een verklaring en hoe is dit eventueel te verhelpen?

Zelf bezit ik diverse regio 4 DVD's waaronder de Fifth Element. Zoals al eerder in deze thread is aangegeven is de Fifth Element alleen regio 4 dit in tegenstelling tot veel andere regio 4 DVD's zoals b.v. de Gladiator die zowel op regio 2 en 4 draait. De meeste PC DVD-spelers zijn regiovrij of dit relatief eenvoudig te maken maar de software vaak niet. De meeste software kun je een paar keer van regio wisselen alvorens de regio defninitief vast staat. Op het internet zijn diverse programma's te vinden dit dit probleem oplossen. Helaas ben ik de naam van het programma even vergeten maar waarschijnlijk kunnen andere forummers je daarbij helpen.

Ryaco
10-01-2002, 16:04
Ik heb de filmnoir classic Bad Lieutenant van Harvey Keitel op Regio 0.

Deze speelt echter niet af in mijn regio 2 spelers (PS2, Pioneer 525). Wel in mijn regiovrije PC player (Toshiba).

Ik dacht dat alle regio 0 titels overal af te spelen waren! Niet dus...

Heeft iemand hier een verklaring voor?

Marco
10-01-2002, 17:11
Deze speelt echter niet af in mijn regio 2 spelers (PS2, Pioneer 525). Wel in mijn regiovrije PC player (Toshiba).
Ik dacht dat alle regio 0 titels overal af te spelen waren! Niet dus...
Geeft jouw Pioneer een waarschuwing als wrong region no. of iets dergelijks. Andere gedachtenkronkel, misschien heeft het wel met NTSC te maken, de meeste R0 DVD's zijn namelijk NTSC.