PDA

Bekijk de volledige versie : Acteur Charles Bronson op sterfbed!



The Scratcher
15-08-2003, 11:07
Volgens dit bericht (http://www.planet.nl/planet/show/id=75051/contentid=395298/sc=cca07c) ligt de inmiddels 81 jarige Charles Bronson op sterven. Persoonlijk vond ik dit één van de betere aktie sterren in de 70-er en 80-er jaren. Wel erg zoals hij aan z`n eidne moet komen. Het ga je goed.

Edwin V
15-08-2003, 11:16
Doet me denken aan een aflevering van de Simpsons.
Death Wish X: 'I wish I was dead'.

Maar serieus, zijn harmonica zullen we missen. :(
Hopelijk lijdt ie niet teveel...

Rutger
15-08-2003, 11:25
Wat een Way To Die. Je ziet toch liever dat iemand op een andere manier komt te overlijden. Dat hij zich nog kan herinneren dat hij een " gewaardeerd" acteur is/was.
En voor de familie en vrienden natuurlijk ook niet leuk om te zien hoe een dierbare langzaam steft.

BeQuietAndDrive
15-08-2003, 11:26
Een legende, heeft veel goede films gemaakt. Acteerde in een compleet eigen stijl. En dan nu Alzheimer... :(

Jurgen V
15-08-2003, 12:33
:cry: Hopen dat hij in ieder geval niet verder lijd :cry:

Louis Bouduin
15-08-2003, 14:48
Volgens dit bericht (http://www.planet.nl/planet/show/id=75051/contentid=395298/sc=cca07c) ligt de inmiddels 81 jarige Charles Bronson op sterven. Persoonlijk vond ik dit één van de betere aktie sterren in de 70-er en 80-er jaren. Wel erg zoals hij aan z`n eidne moet komen. Het ga je goed.

Niet dat het veel ter zake doet, maar ik vond de man vooral schitteren in de jaren '60. Met rollen in gedenkwaardige films als:
The Magnificent Seven
The Great Escape
Battle of the Bulge
This property is condemned
The Dirty Dozen
Once upon a time in the West
Le passager de la pluie

Zijn echte naam is Charles Buchinsky. De Italianen noemen hem nog altijd Il Brutto, voor de fransen is hij le sacre monstre en hier kennen ze hem het best als de man met de mondharmonica.

The Scratcher
16-08-2003, 09:33
[
Niet dat het veel ter zake doet, maar ik vond de man vooral schitteren in de jaren '60. Met rollen in gedenkwaardige films als:
The Magnificent Seven
The Great Escape
Battle of the Bulge
This property is condemned
The Dirty Dozen
Once upon a time in the West
Le passager de la pluie

Zijn echte naam is Charles Buchinsky. De Italianen noemen hem nog altijd Il Brutto, voor de fransen is hij le sacre monstre en hier kennen ze hem het best als de man met de mondharmonica.

Inderdaad héél goede films ja! Je zou haast vergeten dat ie er ook al in de 60`er jaren bij was en toen ook al goede films maakte.

Reinbo
16-08-2003, 09:39
Erg triest. De man zonder naam, mr Vigillante en held in talloze harde actie film Charles Bronson. Ik dacht niet dat hij ooit dood zou kunnen, maar nu lijkt zij einde nabij.


(Waarom staat dit bericht eigenlijk onder DVD algemeen?)

The Scratcher
16-08-2003, 09:40
(Waarom staat dit bericht eigenlijk onder DVD algemeen?)

Waar hoort het dan thuis volgens jou?

Harry B.
16-08-2003, 10:39
(Waarom staat dit bericht eigenlijk onder DVD algemeen?)

Waar hoort het dan thuis volgens jou?
general chat :wink:

Johan van den D.
16-08-2003, 19:05
inmiddels 81 jarige Charles Bronson .81 jaar alweer :shock: :shock:

Tim Weisselberger
16-08-2003, 19:16
Charles Buchinsky... ga je goed :rolleyes:

rkrijger
16-08-2003, 19:44
Film met hem die me altijd zal bijblijven: Telephone. In Rusland worden geheime agenten onder hyphose geactiveerd om bomaanslagen te plegen door een rijmpje dat ze telefonisch te horen krijgen. CB lost het op. Natuurlijk...

Kent iemand deze film??!

Roberto van Rooijen
16-08-2003, 19:58
Ik schrik hiervan, de man verdiend het niet om zo te sterven.
Ik kan me nog als de dag van gisteren herinneren dat de film "The Streetfighter" op mij een geweldige indruk heeft gemaakt.
In "The Great Escape" kreeg ik het zelf benauwd, hoe hij het presteerde om het claustrofobische gedeelte tijdens de ontsnapping voelbaar te maken.

Gabriel B.
17-08-2003, 18:58
:(

Flat
18-08-2003, 13:59
Doet me denken aan een aflevering van de Simpsons.
Death Wish X: 'I wish I was dead'.Dit hilarische Simpsons stukje krijgt ineens een hele andere lading....

Nee zo sterven is niks. Kun je beter ineens omkiepen. :(

Fox
19-08-2003, 11:31
Is hij al 81? Ik was ook wel een fan van hem, vooral in de Death Wish serie en natuurlijk Telephone... Ik vond hem altijd een onderschatte acteur, maar hij heeft in de jaren 60,70 al veel goede films gemaakt, net zoals Clint Eastwood.

Heel triest dit...

Cinemaniac
20-08-2003, 15:27
Tis heel jammer. Bronson is 'n held van me. Acteurs als hij heb je tegenwoordig niet meer, type 'ruwe bolster, blanke pit.'

't Zou mooi zijn als de aankomende dvd-release van Once Upon a Time in the West 'n eerbetoon zou zijn aan de goede man.

robvanknegsel
25-08-2003, 18:33
Een van de weinige acteurs bij wie ik, direct bij het zien van de vermelding van zijn naam bij een film, voor de buis ging zitten.
Altijd succes verzekerd van onvervalst goed acteerwerk.

Iemand die gewoon altijd zichzelf is gebleven ondanks alle roem en geld daar in die Hollywood-wereld. Vreselijk dat hij Alzheimer heeft en nu helemaal niets meer weet, ik wens het mijn ergste vijand nog niet eens toe.

Het zou wel leuk zijn als Charles Bronson (net als Clint Eastwood en John Wayne) ook een eigen DVD box krijgt.

Als hij dood is komt dit volgens mij zeker op het 8-uur journaal.

Favoriete filmquote:
Bandiet: Frank sent us.
Harmonica: Did you bring a horse for me?
Bandiet: Err... looks like we're shy of one horse...
Harmonica: No. You brought two too many! (Pang! Pang! Pang! :!: )

http://i.imdb.com/Photos/Events/0452-ach/bronsonc.har[/url]

Mark de Jong
25-08-2003, 18:55
Heel triest. Speelde altijd zeer goed in de Death Wish films. :(

Ronald Stiebolt
01-09-2003, 07:01
Sneu, de goede man is overleden, zie: http://www.dvd.nl/forum/showthread.php?p=305968#305968

robvanknegsel
02-09-2003, 15:55
Als hij dood is komt dit volgens mij zeker op het 8-uur journaal.

Alweer een unieke filmlegende minder, maar na 81 jaar is dat voor mij geen plotselinge ramp. Hij geniet nu van zijn rust em wij nog héél lang van zijn schitterende films die hij heeft nagelaten! Te beginnen met Once Upon A Time In The West die op DVD is uitgebracht in een special edition.

Wat betreft dat 8 uur nieuws had ik gelijk, zoiets verdiend dit soort nieuws ook.

The Scratcher
02-09-2003, 19:56
Sneu, de goede man is overleden, zie: http://www.dvd.nl/forum/showthread.php?p=305968#305968

Waarom maak je hier een nieuwe topic voor aan????? Ook dvd.nl crew leden horen zich aan de regels te houden: géén dubbele topics! :wink:

John Sital
05-09-2003, 14:04
hm balen dat de man dood is, toevallig heb ik the magnificent seven deze week bij play besteld, kan ik hem nog eens zien spelen.