PDA

Bekijk de volledige versie : FILMDISCUSSIE: WRONG TURN



Marcel den Haan
17-08-2003, 07:50
Iemand deze al gezien en zo ja wat vond je er van, ik ben erg benieuwd naar deze film en ga er ook zeker heen van de week.

Johan van den D.
17-08-2003, 08:28
Ik heb deze film nog niet gezien maar ik verwacht er wel heel veel van
Hopelijk maak deze film mijn verwachting ook waar

Loebas
17-08-2003, 09:11
Hallo allemaal ik ben nieuw.

Ik heb de film toevallig gezien, en ik vond hem zwaar tegenvallen, schrikeffecten zijn er nauwelijks, en de hele film is geheel voorspelbaar.
Z'n film moet je gewoon een keer huren(dan nog), maar in de bioscoop bekijken is die zeker niet waard.
Je krijgt er spijt van.

Het ziet er gewoon niet uit.
Er komt weinig bloed en gore dingen in voor, en thriller mag je hem helemaal niet noemen.
Dit is natuurlijk mijn mening, ieder zijn smaak natuurlijk.

mark t
17-08-2003, 09:33
Gewoon gaan kijken. Er zitten de nodige clichés in, de 'schrikelementen' zijn zeker in de eerste helft een beetje flauw, en op sommige punten is de film onlogisch/onwaarschijnlijk, maar dat wordt gecompenseerd door de vormgeving van de film (wat wil je ook anders, met de nauwe betrokkenheid van make up-/creature design-goeroe Stan Winston?). Bovendien wordt het tempo er na de eerste 10 a 15 minuten goed ingehouden. Geen hoogvlieger, maar -zoals Harry Knowles van aint-it-cool-news opmerkte- I like this movie in that… shit man, it’s a Retarded InBred West Virginia Hillbilly Mountain Men Cannibal flick, it ain’t all bad… . Ik vond hem wel de moeite van het entreegeld waard.

Loop ook niet meteen weg bij het begin van de aftiteling. :wink:

Drexl
17-08-2003, 21:02
Vandaag gezien, gevolgd door The Eye (creepy...).

Niet onaardig. Natuurlijk hangt deze film aaneen van de clichés en is het echt zo'n prent die 'kijk uit' schreeuwende pubers aantrekt maar ik heb er al slechter gezien (en ik ben een echte horrorfreak). Regisseur Rob Schmidt slaagt erin leuke beelden en sterfscènes te realiseren en de acteurs houden zich (ondanks een bij momenten verschrikkelijk) scenario staande. Vooral de aanwezigheid van Jeremy Sisto (Six Feet Under en ook op DVD in May) verbaasde me wel. Lang niet slecht en de inbreds zijn een leuk trio.

Tussendoortje.

Drexl

Webby
17-08-2003, 21:34
Eergisteren ben ik naar 'Wrong Turn' geweest. Na een aantal zeer goeie recensie ging ik met goeie moed de bioscoop in en wat zie ik: EEN DROL VAN EEN FILM!

Ben ik dan de enige die er niet echt veel aan vond? Heb weliswaar genoten aan dit aardige filmpje (door de sterfscènes), maar qua verhaal stelt deze film toch geen reet voor. Maarja 't hoort wel een beetje bij dit genre.
Maar toch: er wordt niet eens een motief of iets dergelijk gegeven waarom die kannibalen moorden of wat hun achtergrond is. Kannibalen komen toch niet zomaar in een oerwoud terecht. Of wordt dit in deel twee duidelijk? Ik wordt van die gedachte nu al goed ziek...
Het was gewoon een beetje doelloos moorden, meer niet. Dus vind ik het gewoon in het rijtje van Scream, Urban Legend en I Still Know... enz. passen. Allemaal erg zwak en een flinter dun verhaaltje. Deze film had niet eens een verhaal! En om maar over de acteerprestaties te zwijgen!

Het enige wat goed aan de film was, waren de moorden, special- en make-up effects. Echt goed werk afgeleverd!
Zo heel af en toe een schrikeffectje... één of twee grote, maar daar bleef het dan bij.

Al met al een BEETJE jammer.

Marcel den Haan
18-08-2003, 20:53
Jaaaaaaaaaaaaaaaaaaa, wat een gave film zeg, hier hou ik van !
Tuurlijk zitten er cliches in en zie je sommige dingen mijlenver aankomen maar toch schrik je en er zitten ook wat onverwachte schrikmomenten in. Verder lekker gore en gorey geluiden hehe.
Nee viel me heel erg mee, zeker gaan zien !!!

Marcel den Haan
18-08-2003, 20:59
Maar toch: er wordt niet eens een motief of iets dergelijk gegeven waarom die kannibalen moorden of wat hun achtergrond is. Kannibalen komen toch niet zomaar in een oerwoud terecht. Of wordt dit in deel twee duidelijk?
Het was gewoon een beetje doelloos moorden, meer niet. Dus vind ik het gewoon in het rijtje van Scream, Urban Legend en I Still Know... enz. passen. Allemaal erg zwak en een flinter dun verhaaltje. Deze film had niet eens een verhaal! En om maar over de acteerprestaties te zwijgen!

Het enige wat goed aan de film was, waren de moorden, special- en make-up effects. Echt goed werk afgeleverd!
Zo heel af en toe een schrikeffectje... één of twee grote, maar daar bleef het dan bij.

Al met al een BEETJE jammer.

Denk dat je een beetje met te grote verwachtingen naar deze film gegaan ben, dit soort films hebben geen verhaal behalve dan dat ze achterna gezeten worden, maar dat is ook niet erg want daar ga je niet voor, je wilt lijken, bloed en afgehakte ledematen zien.
Wat die kannibalen betreft, lijkt me duidelijk waarom ze in het bos (geen oerwoud) wonen, zou jij met zo'n hoofd in de stad gaan wonen? Verders wonen de meeste rednecks zo.
Doelloos moorden is het al helemaal niet want waarom zouden kannibalen mensen vermoorden (tough one hmmmm)
Over akteerprestaties kunnen we kort zijn, die zijn in zo'n film niet echt vereist, je moet alleen kunnen rennen en gillen en wanhopig overkomen en dat doen deze akteurs gewoon goed.
Dus mensen ga hem gewoon zien.

Webby
18-08-2003, 21:22
Ik ben horror-fan van 'het eerste uur' en dit is echt weer het zoveelste horror / slasher diepte punt. Waren blijven de goeie slasher zoals Evil Dead en Friday the 13th.

En over die 'gore' dingetjes. Was dat schokkend? In recente films zoals: May en Final Destination 2 zie we ze ook. Al met al dus niet vernieuwd, nogmaal: alleen de special-, CGI-effects mogen er zijn.
Dat was wel vernieuwend voor een slasher movie.

Pat
18-08-2003, 21:31
Ik ben *niet* met hoge verwachtingen naar deze film gaan kijken en vond hem toch ook zwaar tegenvallen.
Voor een horrorfilm wordt er niet echt slecht geacteerd maar het verhaal is heel flauw en al zoveel keren gedaan (okee, nu gaat het over 'slachtoffers' van inteelt maar het blijft toch meer van hetzelfde :-| ). De speciale effecten waren niet *schrik*wekkend maar *lach*wekkend. Ik waardeer humor in een film maar hier moest ik lachen om de verkeerde redenen...

Splatterhead
20-08-2003, 09:05
Ik heb deze film gisteravond bekeken in de bios en ik moet zeggen dat ik me wel vermaakt heb.

Griezelig werd de film echter nooit, wel spannend met zo nu en dan een stukkie gore en redelijke schrikeffecten.
Voor de rest was het vrij standaard en leuk om een keer te zien.

De dvd zal ik niet kopen, ik gooi liever The Texas Chainsaw Massacre nog een keer in de dvd speler. :wink:

Nancy
07-03-2004, 22:12
Net deze film gezien, vond hem wel leuk, niet onwijs eng ofzo..
maar gewoon leuk om een keertje gezien te hebben.

kazlatan
07-03-2004, 22:22
Ik vond em vet tof! Een tijdje geleden al besteld en deze week komt ie uit!

Ricochan36
08-03-2004, 08:26
Ik vond em vet tof! Een tijdje geleden al besteld en deze week komt ie uit!

Ik heb hem maanden geleden al gekocht op R3, en vond hem wel grappig..

R

scheur
08-03-2004, 08:58
Vond hem wel aardig ,maar niet meer dan dat.
Hij had van mij wel wat bloediger gemogen en de 'bad guys' wat enger!!! :evil:

angel20
08-03-2004, 18:06
Ik heb hem ook gezien in de bios maar vond hem ook niet zo boeiend
had er ook meer van verwacht.
Ik vond trouwens freddy vs jason wel en toffe film met veel humor. :lol: :lol:

Ron Gielgens
08-03-2004, 22:52
Film deed me denken aan een aflevering van de X-files, over die inteelt gasten.

Ik vond deze wel redelijk goed.

basset
09-03-2004, 07:42
Leuke film,

Heeft alle cliche's behalve eentje, waar deze film dus met alle andere van de laatste tijd breekt, is de totale afwezigheid van enige humor en dat maakt de film net weer dat ene beetje interessanter.

Ik vond deze film een stuk beter dan house of a 1000 corpses wat ongeveer hetzelfde idee is. (Hoewel daar het menu weer geniaal in is op DVD :) )

En Eliza Dushku ;)

Nancy
09-03-2004, 20:53
Vond hem wel aardig ,maar niet meer dan dat.
Hij had van mij wel wat bloediger gemogen en de 'bad guys' wat enger!!! :evil:

Nou ik wil niet veel zeggen, maar ik zou die bad guys niet graag tegen willen komen :wink:

scheur
10-03-2004, 12:34
Vond hem wel aardig ,maar niet meer dan dat.
Hij had van mij wel wat bloediger gemogen en de 'bad guys' wat enger!!! :evil:

Nou ik wil niet veel zeggen, maar ik zou die bad guys niet graag tegen willen komen :wink:

Dat niet nee!!!! :twisted:
Maar in een intervieuw met Rick Baker (make-up) werd gezegd dat dit de meest angstaanjagende figuren in horror moesten zijn, dat vond ik op zich wel meevallen!!!!! :evil:

Tempo was wel goed in deze film vond ik.... :roll:

The Scratcher
10-03-2004, 19:25
Mijn vriendin wilde hem perse zien op Valentijnsdag! Hoezo romantisch avondje? :shock:

Hadden hem dus gehuurd met als gevolg dat ze kletsnat naast me op de bank zat. Euhm, van het angstzweet wel te verstaan. 8)

Vond het best een goede horror.

xandernijsten
10-03-2004, 19:39
Zwaar klote deze film...wanneer wordt er weer eens een goede horror gemaakt (en dan heb ik het over de tijd sinds The Shining...en dat is toch al weer snel 24 jaar geleden)?

The_Cure
10-03-2004, 22:21
Zwaar klote deze film...wanneer wordt er weer eens een goede horror gemaakt (en dan heb ik het over de tijd sinds The Shining...en dat is toch al weer snel 24 jaar geleden)?

Dit soort films is ook niet te vergelijken met films zoals The Shining,

ik vind zelf dat de film in het rijtje Jeepers Creepers, Texas Chainsaw 2003 zeker geen slecht figuur slaat!

hou er wel van 8)

xandernijsten
11-03-2004, 06:20
Zwaar klote deze film...wanneer wordt er weer eens een goede horror gemaakt (en dan heb ik het over de tijd sinds The Shining...en dat is toch al weer snel 24 jaar geleden)?

Dit soort films is ook niet te vergelijken met films zoals The Shining,

ik vind zelf dat de film in het rijtje Jeepers Creepers, Texas Chainsaw 2003 zeker geen slecht figuur slaat!

Dat klopt ook wel. Hij is inderdaad beter te vergelijken met Jeepers Creepers en The Texas Chainsaw Massacre, maar dat zijn voor mij persoonlijk ook allemaal grote onzin films.

Ik bedoelde eigenlijk te zeggen ik liever een fatsoendelijk horror zie zoals The Shining, dan al die troep die ze nu maken waar de originaliteit ver te zoeken is.

The_Cure
11-03-2004, 15:40
Zwaar klote deze film...wanneer wordt er weer eens een goede horror gemaakt (en dan heb ik het over de tijd sinds The Shining...en dat is toch al weer snel 24 jaar geleden)?

Dit soort films is ook niet te vergelijken met films zoals The Shining,

ik vind zelf dat de film in het rijtje Jeepers Creepers, Texas Chainsaw 2003 zeker geen slecht figuur slaat!

Dat klopt ook wel. Hij is inderdaad beter te vergelijken met Jeepers Creepers en The Texas Chainsaw Massacre, maar dat zijn voor mij persoonlijk ook allemaal grote onzin films.

Ik bedoelde eigenlijk te zeggen ik liever een fatsoendelijk horror zie zoals The Shining, dan al die troep die ze nu maken waar de originaliteit ver te zoeken is.

Dat is zo, originaliteit is ver te zoeken... het komt eigelijk allemaal op hetzelfde neer, maar anderzijds vind ik het wel vermakelijk :) kijk daarom ook uit naar Dawn of the Death :D nog zo'n onzin film, maar voor een avondje vermaak zijn dat soort films wel goed :)

movie sickness
13-03-2004, 13:25
ik vond wrong turn een leuke vermakelijke film. de film had aardig wat schrikmomenten. leuk om een keer te huren

Harry B.
13-03-2004, 13:46
Zwaar klote deze film...wanneer wordt er weer eens een goede horror gemaakt (en dan heb ik het over de tijd sinds The Shining...en dat is toch al weer snel 24 jaar geleden)?

Dit soort films is ook niet te vergelijken met films zoals The Shining,

ik vind zelf dat de film in het rijtje Jeepers Creepers, Texas Chainsaw 2003 zeker geen slecht figuur slaat!

Dat klopt ook wel. Hij is inderdaad beter te vergelijken met Jeepers Creepers en The Texas Chainsaw Massacre, maar dat zijn voor mij persoonlijk ook allemaal grote onzin films.

Ik bedoelde eigenlijk te zeggen ik liever een fatsoendelijk horror zie zoals The Shining, dan al die troep die ze nu maken waar de originaliteit ver te zoeken is.

Dat is zo, originaliteit is ver te zoeken... het komt eigelijk allemaal op hetzelfde neer, maar anderzijds vind ik het wel vermakelijk :) kijk daarom ook uit naar Dawn of the Death :D nog zo'n onzin film, maar voor een avondje vermaak zijn dat soort films wel goed :)
Dawn of the dead? Daar hoef je niet naar uit te kijken hoor, die is al een jaar of 26 uit :mrgreen:

The_Cure
13-03-2004, 17:17
Zwaar klote deze film...wanneer wordt er weer eens een goede horror gemaakt (en dan heb ik het over de tijd sinds The Shining...en dat is toch al weer snel 24 jaar geleden)?

Dit soort films is ook niet te vergelijken met films zoals The Shining,

ik vind zelf dat de film in het rijtje Jeepers Creepers, Texas Chainsaw 2003 zeker geen slecht figuur slaat!

Dat klopt ook wel. Hij is inderdaad beter te vergelijken met Jeepers Creepers en The Texas Chainsaw Massacre, maar dat zijn voor mij persoonlijk ook allemaal grote onzin films.

Ik bedoelde eigenlijk te zeggen ik liever een fatsoendelijk horror zie zoals The Shining, dan al die troep die ze nu maken waar de originaliteit ver te zoeken is.

Dat is zo, originaliteit is ver te zoeken... het komt eigelijk allemaal op hetzelfde neer, maar anderzijds vind ik het wel vermakelijk :) kijk daarom ook uit naar Dawn of the Death :D nog zo'n onzin film, maar voor een avondje vermaak zijn dat soort films wel goed :)
Dawn of the dead? Daar hoef je niet naar uit te kijken hoor, die is al een jaar of 26 uit :mrgreen:

http://www.dawnofthedeadmovie.net wel bij de les blijven he :wink: geintje lol

nee ik bedoelde bovenstaadne versie en niet die van ee nX aantal jaar geleden, die nieuwe versie lijkt me erg tof worden 8)

Maarten van Krimpen
13-03-2004, 17:21
Film was prima. Had er niet meer of minder van verwacht, gewoon een prima tussendoortje. Wat alleen wel zo is dat het verhaal wat meer aandacht had verdiend en de schurken hadden meer en beter in beeld moeten komen. Maar dat is allemaal niet zo erg. Ik heb genoten, en daar gaat het bij deze film gewoon om.

Johan van den D.
18-04-2004, 19:13
Ik heb deze film nog niet gezien maar ik verwacht er wel heel veel van
Hopelijk maak deze film mijn verwachting ook waarVandaag dus eindelijk gezien en moet zeggen dat mijn verwachting zeker is uitgekomen.
Wat een goede film is dit.
Het heeft gewoon alles en alles op de juiste manier gefilmd.
Daarbij is beel en geluid ook nog eens goed te noemen.
Tuurlijk is het ook een dertien in een dozijn film maar er is gewoon niets mis mee en dus een topper als je het mij vraag. :wink:

Joost v.d. Ham
09-06-2004, 08:00
Vrijwel hetzelfde verhaal als een aflevering van the Xfiles....en die was vele malen beter (duurde ook bijna even lang :rolleyes:).

Wat is deze film slecht zeg, het acteerwerk viel nog mee....maar de rest...kom op zeg.

Movie_G
04-08-2004, 14:53
Tijdje geleeduh gezien leuke film vondt ik leek wel een beetje op The Chainsaw Massacre (1974) ik had me vermaakt .. vooral in die boom met die bijl :lol:

Philippe
04-08-2004, 16:30
Geen hoogvlieger maar toch een vermakelijke film met enkele goede momenten.