PDA

Bekijk de volledige versie : High Society [DVD]



Arnold van Oostrum
18-08-2003, 08:05
High Society [DVD]

Een swingende komedie op muziek van Cole Porter met Bing Crosby, Grace Kelly en The Voice.

Lees dit artikel (http://www.dvd.nl/reviews.php?reviewid=1195)

Alex van den Berg
18-08-2003, 13:34
En wederom een klassieker die het waard is om in m'n collectie te worden opgenomen! (y) ...wat 2 weken geleden dus ook is gebeurd...

An American in Paris, High Society.... Hopelijk gaan de maatschappijen nu door om dit soort musicals in een wat hoger tempo uit te brengen...
In ieder geval zijn het voor mij de DVD-hoogtepunten van het jaar... :)

Cinemaniac
18-08-2003, 16:16
Fantastische musical! Ook 't duet van Sinatra en Crosby is 'n absoluut hoogtepunt! Persoonlijk vindt ik 'm leuker dan de originele versie, The Philadelphia Story.

Kaplan
18-08-2003, 21:50
Past goed bij mijn dvd "Jazz on a summer's day"

Hamilcar54
19-08-2003, 14:23
Ik had nu liever dat ze The Philadelphia Story uitbrachten ipv deze remake :?

Gerben van der Leun
20-08-2003, 07:53
En wederom een klassieker die het waard is om in m'n collectie te worden opgenomen! (y) ...wat 2 weken geleden dus ook is gebeurd...

An American in Paris, High Society.... Hopelijk gaan de maatschappijen nu door om dit soort musicals in een wat hoger tempo uit te brengen...
In ieder geval zijn het voor mij de DVD-hoogtepunten van het jaar... :) Warner doet goede dingen... heb laatst Singin in the rain S.E, Roman Holliday en My fair lady gekocht. Doorgaans knappen ze deze oude parels prima op, jammer dat deze release minder van beeldkwaliteit is.

zetmoon
25-08-2003, 18:13
Ik vod de beeldkwaliteit van de DVD zeer goed!

Er is gebruik gemaakt van een gerestaureerde versie van de originele VistaVision negatieven.
En man als Robert Harris (meester restaurateur van: Vertigo, Lawrence of Arabia, My fair lady, Spartacus) was zeer te spreken over de restauratie, en vond de beeldkwaliteit zeer goed overeenkomen met zoals de film er origineel uit moet hebben gezien.
Hij heeft deze film niet gerestaureerd, maar er wel over geschreven op de site van
"The digital bits": http://www.thedigitalbits.com/

Het beeld is mischien niet zo schoon als Singin' in the rain SE, maar die is dan ook digitaal opgeknapt door Lowry digital images.
De originele negatieven zijn ooit in een brand verloren gegaan.

Nannie1974
25-08-2003, 20:21
Nu alleen nog: Hi Lily Hi Lily, Brigadoon, How to marry a Millionaire....echt die leuke klassiekers.

Veel leuker dan die Cfilms die massaal worden gedrukt. :D

Alex van den Berg
25-08-2003, 21:10
How to marry a Millionaire....Deze is al op de R2-NL markt.... Alleen niet los, maar in de box "Marilyn Monroe - The Diamond Collection 2" ;)

Gerben van der Leun
15-11-2003, 09:12
Is The Philadelphia Story (1940) met Cary Grant, Katherine Hepburn en James Stewart ook op dvd verkrijgbaar? Want na High society ben ik erg benieuwd naar het origineel. Zeker met deze droomcast.

Richard B.
19-11-2003, 21:00
Ik vind hem erg goed, maar hij haalt het toch net niet bij de echte toppers op Musical-gebied (Singin in the rain, An American in Paris etc). Toch valt er veel te genieten: Sinatra, Crosby en een erg mooie Grace Kelly. Het origineel heb ik nog nooit gezien maar deze is ook het aankijken zeker wel waard. Zodra ie als Best Buy te krijgen is (wat misschien al gebeurt is) zal ie zeker in mijn collectie belanden.

zetmoon
29-08-2004, 09:57
En wederom een klassieker die het waard is om in m'n collectie te worden opgenomen! (y) ...wat 2 weken geleden dus ook is gebeurd...

An American in Paris, High Society.... Hopelijk gaan de maatschappijen nu door om dit soort musicals in een wat hoger tempo uit te brengen...
In ieder geval zijn het voor mij de DVD-hoogtepunten van het jaar... :) Warner doet goede dingen... heb laatst Singin in the rain S.E, Roman Holliday en My fair lady gekocht. Doorgaans knappen ze deze oude parels prima op, jammer dat deze release minder van beeldkwaliteit is.

Roman Holiday is van Paramount, opgeknapt door Lowry.

zetmoon
29-08-2004, 09:59
Ik vod de beeldkwaliteit van de DVD zeer goed!

Er is gebruik gemaakt van een gerestaureerde versie van de originele VistaVision negatieven.
En man als Robert Harris (meester restaurateur van: Vertigo, Lawrence of Arabia, My fair lady, Spartacus) was zeer te spreken over de restauratie, en vond de beeldkwaliteit zeer goed overeenkomen met zoals de film er origineel uit moet hebben gezien.
Hij heeft deze film niet gerestaureerd, maar er wel over geschreven op de site van
"The digital bits": http://www.thedigitalbits.com/

Het beeld is mischien niet zo schoon als Singin' in the rain SE, maar die is dan ook digitaal opgeknapt door Lowry digital images.
De originele negatieven zijn ooit in een brand verloren gegaan.

Volgens mij is bij Singin' in the rain ook het zgn. Ultra Resolution proces toegepast,
net als Robin Hood en Meet me in St. Louis.
Mischien dat daarna Lowry er nog mee aan de gang gegaan is.

Even terzijde, bij Lowry gebruiken ze een paar honderd(!) Apple computers
om films te restaureren, beeld voor beeld.

zetmoon
29-08-2004, 10:08
Het oorspronkelijke bioscoop breedbeeldformaat van 1.85:1 staat in het iets gecropte formaat 1.78:1 anamorf op deze DVD.

Het beeld is waarschijnlijk niet gecropt, maar de "matting" van het beeld is gewoon
veranderd.
Oftewel, de balken onder en boven zijn platter(of hoe noem je dat).

Bij veel 1.85:1 films wordt dit gedaan, zodat het beeld op een breedbeeld TV
echt beeldvullend is.

Zoals alls 1.37:1 films 1.33:1 worden gemaakt om beeldvullend te zijn op een
4:3 TV.
Hier is dan wel sprake van cropping, er kunnen namelijk geen "mattes" geopend
worden.
We missen dan links en recht een streepje beeld, maar niemand die daar over klaagt.

Het verschil tussen 1.78:1 eb 1.85:1 is echter ook nietig, ook al zou er wel gecropt
worden.

Richard B.
08-02-2006, 21:33
Ruim 2 jaar later heb ik de dvd dan eindelijk. Een simpele maar nette uitgave met prima beeld en geluid. Nou ik de film na lange tijd weer eens zie begin ik hem beter te waarderen als in het verleden. Als romantisch musical zit ie gewoon erg goed in elkaar en vooral het (toch wel) overacten van Grace Kelly is een genot om te zien.