PDA

Bekijk de volledige versie : Welke receiver??



Robin Doorakkers
18-08-2003, 20:12
Ik heb nu de pioneer dv-464-s dvd speler gekocht, fijn ding. Heb weer wat gespaard en wil nu een receiver gaan kopen. kheb als het ware nog een selectie van 3 overgehouden uit het 'oerwoud' der receivers.

De Yamaha RX-V440RDS
De Pioneer VSX-D512-s
De Pioneer VSX-D712-s

De pioneers staan hierbij omdat die natuurlijk goed bij mijn dvd-speler staan, de yamaha omdat die vaak wordt aangeraden hier op het forum.

Boxen heb ik nog niet (ja, twee speakers van raveland (mivoc) en een passieve subwoofer daarvan, dus nog heel even stereo geluid. Maar nadat ik gespaard heb gaan de boxen eraan geloven).

Welke receiver kan ik het beste nemen, of vinden jullie dat ik nog naar andere receivers moet kijken/luisteren?

En ik heb vernomen dat ik een coaxiale interlink moet preferen t.o.v. van een optische interlink. In welke (prijs)klasse moet ik met genoemde dvd-speler en receivers zitten qua interlink, om een optimale kwaliteit te waarborgen, ik kijk niet op een paar euro's meer of minder aan een kabel.

upje
18-08-2003, 20:59
Tja, erg lastig. Ik heb een tijdje geleden ook een nieuwe receiver gekocht en het is de Pioneer 811 geworden. Ook naar de 711 gekeken (712 is opvolger), de 811 had dan nog 6.1 ipv 5.1 en een programmerbare a.b. Mijn argumenten voor de receiver gaan niet veel verder dan: goed getest in hifi-blad (de 711 dan), past mooi bij mijn DVD-speler qua uiterlijk, zit in de prijs-range waarvan ik vermoed dat de kwaliteit op zijn minst als "redelijk/goed" is te bestempelen. Ik heb geen receivers geluisterd, al zou dat eigenlijk wel moeten (wel naar boxen geluisterd natuurlijk). Verder zal iedereen op dit forum wel een andere voorkeur/prijsklasse in gedachte hebben. Pioneer wordt meestal wel positief beoordeeld op dit forum, zeker de DVD-spelers...

mradem
18-08-2003, 21:23
Idd yamaha wordt redelijk goed bevonden bij de mensen. Leuke prijs voor de kwaliteit die ze bieden. Belangrijkste is luister er een paar in de prijsklsse die je zoek. Maar Yamaha is idd een leuke optie. Pioneer versterkers ben ik niet zo gecharmeerd van maar dat zal persoonlijk zijn.

Christiaan Sauer
18-08-2003, 21:26
Dat is inderdaad persoonlijk (6). Want ik heb een (wel simpele) Pioneer receiver, en ik ben er afgezien van het gebrek aan vermogen wel over te spreken. Is makkelijk te bedienen, en geeft voor zijn geld een heel aardig geluid. Kijk, je moet bij dit soort modellen niet verwachten het geluid te krijgen van een losse pre/pro met een eindversterker (processor en voorversterker + een eindversterker), maar het geeft gewoon een lekker geluid. En dat terwijl die van mij duidelijk goedkoper is dan wat jij op het oog hebt.
Mvg,

Christiaan

Raskel
18-08-2003, 21:48
Als je een mooie muzikale reciever zoekt kun je eens kijken naar de Marantz 4300 of 4400, zeer mooie recievers.

Aan de Yamaha heb je sowieso een mooie reciever. Eigenlijk match je je reciever met je speakers, aangezien ieder merk zijn eigen karakteristieken heeft. Een digitale coax kabel is te prefereren, voor 50 euro zijn er al hele goede te krijgen.

Wat is je budget voor speakers?

Groeten,
Raskel

Robin Doorakkers
18-08-2003, 21:52
m'n budget voor m'n speakers is er nog niet :D Ik kan namelijk nog zo lang doorsparen als ik wil, t duurt alleen dan wat langer... wil in eerste instantie een jbl 5.1 setje pakken (scs10 of scs20 ofzow) pakken, omdat het anders te lang gaat duren voordat ik eens iets heb, en dan later upgraden naar iets beters langzaamaan.

Ik ga de set voornamelijk gebruiken voor films, muziek luister ik niet zo heel veel, althans niet in de ruimte waar de set staat... maar af en toe wel wat lekkers kunnen luisteren is wel mooi

Raskel
18-08-2003, 21:55
Met een Marantz zit je in ieder geval muzikaal en met films goed, ook al zal het op een sattelietsysteem niet meteen merkbaar zijn (op muzikaal gebied). Zodra je gaat upgraden naar "volwaardige" speakers zul je het zeker gaan merken.

Groeten,
Raskel

Robin Doorakkers
18-08-2003, 22:06
Uit jouw antwoorden mag ik dus concluderen dat de yamaha en de pioneer's musicaal eigenlijk niet veel zijn, althans jij vind de marantz een stuk beter?

Chickendorp
18-08-2003, 22:14
De Marantz 4300 is nu € 299,- bij RAF, Staffhorst, Correct.
Dit is echt NIKS en zou hem direct halen!!
Heeft zelfs Digital Surround EX, DTS-ES (Discrete/Matrix), Dolby Pro Logic II, DTS: Neo 6 and SRS Circle Surround II

dus 6x80W

Helaas wil ik eerst een Canon Powershot G3 kopen, anders stond deze receiver al lang hier thuis![/b]

Raskel
19-08-2003, 07:19
Uit jouw antwoorden mag ik dus concluderen dat de yamaha en de pioneer's musicaal eigenlijk niet veel zijn, althans jij vind de marantz een stuk beter?

Ik denk dat de Pioneers het minst muzikaal zijn. Ik heb zelf een Yamaha gehad, die klonk wat neutraal met een beetje je fel hoog. Ik heb destijds eens een Denon 2802 vergeleken met een Marantz 5200 (serie hoger), de Marantz was zelfs muzikaler als de Denon terwijl deze toch echt een klasse hoger zit. Met surround was de Denon dan weer beter, maar ja, dat mag ook wel :)

Groeten,
Raskel

Tijn
19-08-2003, 08:44
De Marantz 4300 is nu € 299,- bij RAF, Staffhorst, Correct.
Dit is echt NIKS en zou hem direct halen!!


Ben zelf ook aan het zoeken geweest en heb gekozen voor de Yamaha RXV440. Ook 6.1 geluid, en bovendien een leuk uiterlijk. In verschillende nieuwsgroepen las ik wel dat de Marantz 4300 een probleempje heeft. Als je geen subwoofers hebt, schijn je de achterspeakers niet als 'large' te kunnen instellen.

Chickendorp
19-08-2003, 13:36
Waar heb je dat gelezen, ben wel benieuwd naar dat probleem.

Reinier Gunther
19-08-2003, 14:02
Ik ben ook benieuwd naar dat probleem...

Wil zelf volgende week deze receiver aanschaffen, ik heb alleen geen subwoofer,dan geldt dit probleem dus voor mij.

Is dat heel ernstig als ik de achterspeakers niet op large kan instellen?

Alexander V
19-08-2003, 14:05
Ik heb geen idee wat deze recievers kosten, maar ik heb zelf een zwak voor Denon recievers, luister eens naar bijvoorbeeld een AVR-2802 of 3802/3

Raskel
19-08-2003, 16:03
De genoemde Denons zitten tussen de 600 en 1100 euro, iets meer dan het budget lijkt me ;)

Vaak worden de achterspeakers op small gezet, tenzij je echt al full-range achter hebt (wat niet vaak voorkomt).

Groeten,
Raskel

mradem
19-08-2003, 16:23
Nee waar heb je lrge achter voor nodig lol. Als je die heb dan koop je geen sr4300 maar een sr9200 ofzo :P .

Reinier Gunther
19-08-2003, 17:25
oke bedankt.

hoef ik me daar in ieder geval geen zorgen over te maken aangezien ik kleine achterspeakers heb.

Robin Doorakkers
19-08-2003, 17:30
Ah oke, dus pioneers zijn eigenlijk nix voor muziek? Ik heb nu een Onkyo staan, eentje uit de integra serie met bijbehorende CD-speler (Onkyo TX-840 (de Receiver stereo, 2x160W geloof ik) en de Onkyo Integra DX-3800 cd Speler... weliswaar tien jaar oud (of zoiets), maar komt nog best goed geluid uit.

Hoe zit het met onkyo hebben die ook een soort 'instap'model zoals yamaha met de 440 en de marantz met de sr4300?

En hoe muzikaal zijn de onkyo's?

eevano
19-08-2003, 17:51
Volgens sommigen hier zijn yamaha & pioneer maar niks met muziek!!!
Wil het toch wel net lukken dat een kennis van me op z'n dedicated ht zolder een yamaha DSP-A1 heeft staan en in z'n woonkamer een pioneer VSX-D2011.
Zeg ik altijd tegen hem dat mensen op forums zeggen dat deze niks zijn voor muziek.Hij lacht,kom ik zal nog eens een muziekje opzetten zegt hij zowel op de yamaha met B&W luidsprekers als op de pioneer met Infinity klinkt het goed en gedetailleerd,hij kent dan ook wel zijn apparaten door en door,en heeft een goed gehoor (bespeelt zelf instrumenten)wat muziek en instellingen betreft.

Ikzelf vindt het er ook altijd goed klinken zowel met muziek als film.
Mijn conclusie is daaruit dat vele mensen echt een voorkeur hebben voor HUN merk en de rest dan zowiezo maar niks vinden,of een merk heeft in het verleden eens een toestel gehad dat minder presteerde en het merk in kwestie krijgt dan ook maar ineens een negatieve stempel mee.

PS:na het mogen aanschouwen en beluisteren van zijn pioneer 2011 heeft m'n broer toen ook gelijk de pioneer 2011 gekocht.

Tijn
19-08-2003, 17:52
Waar heb je dat gelezen, ben wel benieuwd naar dat probleem.

Onder andere hier, maar op nog wel meer plaatsen:

http://groups.google.nl/groups?hl=nl&lr=&ie=UTF-8&oe=UTF-8&threadm=3EABECB1.8070205%40gmx.net&rnum=1&prev=/groups%3Fq%3D%2Bmarantz%2Bsr-4300%26hl%3Dnl%26lr%3D%26ie%3DUTF-8%26oe%3DUTF-8%26selm%3D3EABECB1.8070205%2540gmx.net%26rnum%3D1

Johan van den D.
19-08-2003, 19:03
Mijn conclusie is daaruit dat vele mensen echt een voorkeur hebben voor HUN merk en de rest dan zowiezo maar niks vinden,of een merk heeft in het verleden eens een toestel gehad dat minder presteerde en het merk in kwestie krijgt dan ook maar ineens een negatieve stempel mee.

.Dit zijn inderdaad dingen waar we voor uit moeten kijken al blijf je toch altijd enige vorm van dit soort voorkeur houden
Sta daarom altijd open als iemand anders een andere mening heeft en zie dat dan in de juiste verhouding tot je eigen mening
Ik ben het er ook mee eens dat Pioneer en Yamaha minder zijn in muziek dan bijvoorbeeld Marantz (Yamaha uit goede eigen ervaring omdat ikzelf ook Yamaha heb)
Maar dat ze minder zijn wil zeer zeker niet zeggen dat ze dan ook slechtzijn
Ze klinken wellicht goed maar het kan gewoon altijd weer beter (ook in dezelfde klasse)
Je moet in zo,n geval het woord "slecht" in de juiste verhouding zien
Daarnaast is het ook een kwestie van smaak wat je mooi vind of niet en ook is de combinatie versterker/speaker belangrijk
http://www.smilies.org/basesmilies3/1044196825.gif

Raskel
19-08-2003, 19:46
PS:na het mogen aanschouwen en beluisteren van zijn pioneer 2011 heeft m'n broer toen ook gelijk de pioneer 2011 gekocht.

De 2011 zit wel in een hele andere prijsklasse waarin je goede stereo weergave mag verwachten.

Groeten,
Raskel

PS Had je broer ook naar andere recievers in dezelfde prijsklasse geluisterd?

eevano
20-08-2003, 09:43
[quote=eevano]

PS Had je broer ook naar andere recievers in dezelfde prijsklasse geluisterd?

Nee,mijn broer heeft niet dezelfde interesse als ik in HT,hij heeft een andere hobby.Hij heeft drie vijvers met Japanse koi vissen.

Raskel
20-08-2003, 10:10
[quote=eevano]

PS Had je broer ook naar andere recievers in dezelfde prijsklasse geluisterd?

Nee,mijn broer heeft niet dezelfde interesse als ik in HT,hij heeft een andere hobby.Hij heeft drie vijvers met Japanse koi vissen.

Leuke hobby maar wat heeft het er mee te maken? Genoeg off-topic :)

Robin Doorakkers, heb je al eens geluisterd naar de verschillende recievers?

Groeten,
Raskel

Robin Doorakkers
20-08-2003, 10:46
Ja, de pioneer's heb ik geluisterd. Op een JBL SCS10 setje... klonk beter dan de all-in-one set die ik daarvoor luisterde (van JVC) die klonk nogal schel en blikkerig, en de pioneer met de JBL klonk al een stuk beter. De yamaha en de marantz had hij zo niet aangesloten staan, maar daar mocht ik een keer voor terugkomen, daar zouden ze mij nog voor bellen binnekort.

Die zaak waar ik kom (radiobeurs in Tilburg) verkoopt alleen maar pioneer, marantz, yamaha, harman kardon en TEAC als receiver/dvd-speler merken...

Maar hoe zit het met de onkyo's, aangezien ze die daar niet hebben, is dat nog de moeite waard om daarvoor nog naar een andere winkel te gaan zoeken?

Ik twijfel nu tussen de volgende receivers:

Pioneer VSX-D712-s
Marantz SR4300
Yamaha RX-V440RDS

Goede keuze?

Raskel
20-08-2003, 10:54
Mooie keuze, ga ze zeker beluisteren. Mocht het kunnen ook op volwaardige speakers, heb je al een idee hoe het klinkt mocht je ooit willen upgraden.

Over Onkyo kan ik je niks vertellen, nog nooit beluisterd.

Groeten,
Raskel

Peter Porrio
20-08-2003, 11:03
Maar hoe zit het met de onkyo's, aangezien ze die daar niet hebben, is dat nog de moeite waard om daarvoor nog naar een andere winkel te gaan zoeken?

Ik ben een enthousiaste gebruiker van Onkyo apparatuur (net als vele medeformumleden). Als reciever heb ik de TX-DS575X, een zeer goede 5.1 reciever met 100W per kanaal in combinatie met een DV-535 DVD-speler.

Momenteel heeft Onkyo nieuwe modellen op de markt waardoor de oude modellen (die van vorig jaar) aanzienlijk goedkoper zullen worden, maar de kwaliteit blijft uiteraard zeer goed. Dit is voor de aanschaf wellicht aantrekkelijk omdat het slechts om kleine wijzigingen gaat. Het gaat om de volgende modellen:

500E
600E
700E

Dit zijn alledrie zeer goede recievers voor zowel muziek als HT. Ze zijn ook allemaal 6.1, de 700 is volgens mij zelfs 7.1, maar helemaal zeker weet ik het niet. De onderlinge verschillen zitten in de wattages per kanaal.

kijk anders even op:
http://www.onkyo.net

Succes met kiezen

Chickendorp
20-08-2003, 12:05
De 500E van Onkyo is geen 6.1 en ondersteund geen DTS ES (Discrete).

Robin Doorakkers
22-08-2003, 19:41
Ik heb ze nu alledrie beluisterd, en kan ze alledrie voor rond de 300 euro krijgen....

Ik denk dat de pioneer afvalt, hij past wel goed bij mijn dvd-speler van pioneer, maar dat is natuurlijk niet HET argument waar je een receiver op uitzoekt, lijkt mij....

Is het belangrijk dat de yamaha 6x110 watt heeft en de marantz 6x80w, dat is eigenlijk het verschil in de specificatie's tussen de twee wat in het voordeel is van de yamaha, de rest van de specificatie's zijn meestal beduidend beter dan de marantz....

Ik vond de receivers namelijk allebei goed klinken (beluisterd op de jbl scs-20 set, en ook beluisterd op een set zuilluidsprekers van infinity met REL subwoofer)

natuurlijk klonk het op de tweede boxenset beter, maar dat kan ik nog niet betalen, en het gold voor beide versterkers dat het beter klonk...

Wie kan mij helpen met mijn keuze tussen de marantz en de yamaha, qua gebruikerservaringen, of puur jullie eigen keuze die je zou maken?

-Stef-
22-08-2003, 20:02
Ik heb ze nu alledrie beluisterd, en kan ze alledrie voor rond de 300 euro krijgen....
Wie kan mij helpen met mijn keuze tussen de marantz en de yamaha, qua gebruikerservaringen, of puur jullie eigen keuze die je zou maken?
Dat is geen basis voor jou om die keuze te maken. Echt, gewoon nog een keer luisteren en vergelijken met de muziek die jij vaak zal spelen. Wat ik mooi vind kan een ander vreselijk vinden namelijk. Qua gebruiksgemak doen beide niet voor elkaar onder overigens.

Trouwens, ik heb een Pioneer DVD-speler (DV656-A) in combinatie met een Yamaha receiver (RX-V1300). Maar laat je niet beinvloeden hoor! :)

Tijn
22-08-2003, 20:03
Die 110 watt van Yamaha is bij 4 ohm, bij 8 ohm is het ook iets van 75-80 watt. Dat is dus ongeveer gelijk aan de Marantz.

Ik heb zelf een maand geleden voor deze keuze gestaan en heb uiteindelijk gekozen voor de Yamaha. Daarbij speelde mee dat de Yamaha de mogelijkheid heeft om TWEE PAAR front-speakers aan te sluiten (voor b.v. in een andere kamer). Daarnaast vond ik de Yamaha er minder log eruitzien. Grootste nadeel van de Marantz vond ik dat de achterspeaker-configuratie niet helemaal naar wens kan. De Marantz daarentegen schijnt bij muziek iets beter te klinken (zelf niet gehoord) en heeft meer digitale ingangen.

Ik ben geen mega-audiofiel en ben daarom uiteindelijk gezwicht voor het uiterlijk van de Yamaha. Yamaha bevalt me tot nu toe erg goed.

Johan van den D.
22-08-2003, 20:04
Ik neem aan dat je de Marantz en de Yamaha ongeveer evengoed vind klinken
Of is er een van de twee die je toch ietsje beter vind??
In principe heb je aan alle twee een goede receiver maar persoonlijk zal ik voor de Yamaha gaan daar ik zeer goede ervaringen heb met Yamaha versterking
Maar ik kan ook even goed wel voor de Marantz gaan als ik die op dat moment ook zeker net zo goed vind klinken

Robin Doorakkers
22-08-2003, 21:58
Nou... ik vond de marantz iets zuiverder klinken, zeg maar.... De Yamaha had een wat doffere/warmere toon, maar kon nu niet zeggen welke van de 2 ik beter vond....

Ik hoor van meerdere mensen dat het bedienen en de menu's enz. van de Marantz 4300 een hel is en niet fijn is om vanalles in te stellen, iemand het daar mee eens?

De yamaha hoor je alleen maar positieve dingen over eigenlijk....

Raskel
22-08-2003, 22:16
Nou... ik vond de marantz iets zuiverder klinken, zeg maar.... De Yamaha had een wat doffere/warmere toon, maar kon nu niet zeggen welke van de 2 ik beter vond....

Ik hoor van meerdere mensen dat het bedienen en de menu's enz. van de Marantz 4300 een hel is en niet fijn is om vanalles in te stellen, iemand het daar mee eens?

De yamaha hoor je alleen maar positieve dingen over eigenlijk....

Ik weet wel dat Yamaha geen instelmenu via de tv heeft (OSD), wat toch wel een minpunt is. Tenminste destijds met mijn Yamaha RX-V620..

Ik vind de Marantz er strakker uitzien! (ook eens wat positiefs over Marantz ;))

Reinier Gunther
22-08-2003, 23:44
Ik heb de marantz de week beluisterd in stereo.
Hij klonk erg goed in mijn oren, 2 full range speakers waren er aangesloten, ik weet alleen niet meer welk merk.

Qua uiterlijk vind ik de marantz echt een plaatje, vooral in het goud.

Ik ga deze receiver dan ook zeker kopen volgende week.

Dat is allees wat ik er over te zeggen heb, ik ben namelijk ook echt geen audiofiel.

Veel succes met je keuze!!

Reinier Gunther
22-08-2003, 23:45
Ik heb de marantz de week beluisterd in stereo.
Hij klonk erg goed in mijn oren, 2 full range speakers waren er aangesloten, ik weet alleen niet meer welk merk.

Qua uiterlijk vind ik de marantz echt een plaatje, vooral in het goud.

Ik ga deze receiver dan ook zeker kopen volgende week.

Dat is allees wat ik er over te zeggen heb, ik ben namelijk ook echt geen audiofiel.

Veel succes met je keuze!!

Johan van den D.
23-08-2003, 07:35
Nou... ik vond de marantz iets zuiverder klinken, zeg maar.... De Yamaha had een wat doffere/warmere toon, maar kon nu niet zeggen welke van de 2 ik beter vond....


De yamaha hoor je alleen maar positieve dingen over eigenlijk....
De Yamaha,s zijn gewoon zeer goede receivers voor gebruik bij films
Ze doen gewoon perfect wat ze moeten doen en zien er ook nog eens zeer goed/strak uit
Vooral in de titanium kleur vind ik persoonlijk
Gebruik je de receiver meer voor stereo muziek dan zal ik voor de Marantz gaan want dat vind ik niet het sterkste punt van Yamaha
Maar dat beweren ze gelukkig ook niet bij Yamaha en ze richten zich dus ook vooral op 5.1 filmgeluid
Er komen wel nieuwe modellen van Yamaha die een "echte" 7.1 aan boord hebben en tevens een THX certificaat hebben
Dit gewoon even ter info
Dus gebruik je m het vaakst voor films dan zal ik de Yammie nemen http://www.smilies.org/basesmilies3/1052921898.gif

Robin Doorakkers
23-08-2003, 19:30
De Marantz heeft toch wel een THX-certificaat?

Het gaat me in eerste instantie wel om films, maar wil op z'n tijd wel mooie muziek draaien. Ik draai vooral dire straits en red hot chilli peppers en dergelijke. En voor iemand anders die hier komt moet er ook goed klassieke muziek op worden weergegeven. Zit daarom te denken om de marantz te pakken. Doet de Marantz onder voor de Yamaha bij films?

rink
23-08-2003, 19:49
[/quote]

Als je geen subwoofers hebt, schijn je de achterspeakers niet als 'large' te kunnen instellen.[/quote]

ff offtopic vraagje
hoe weet je nou wanneer je je achterspeakers op large moet instellen, of is dat gewoon het beste om te doen.
Ik heb ook een keuze om dat te regelen op mijn versterker en ik dacht ik heb kleine boxjes dus zal ik hem wel op small moeten zetten.?

Johan van den D.
23-08-2003, 20:05
ff offtopic vraagje
hoe weet je nou wanneer je je achterspeakers op large moet instellen, of is dat gewoon het beste om te doen.
Ik heb ook een keuze om dat te regelen op mijn versterker en ik dacht ik heb kleine boxjes dus zal ik hem wel op small moeten zetten.?Small heeft helemaal niks met het formaat van je speakers te maken
Ook bij grote vloerstaanders is het resultaat vaak beter wanneer je de instelling op small zet en gebruik maakt van een subwoofer
Heeft te maken met frequentie verdeling, dus een groter gedeelte naar de sub of alles naar de speakers

Johan van den D.
23-08-2003, 20:10
Doet de Marantz onder voor de Yamaha bij films?Dat zal niet veel zijn
Zal eerder een kwestie van persoonlijk smaak zijn wat jezelf mooier vind maar ik denk dat je niet van slechter kunt spreken in dit geval 8)

Reinier Gunther
24-08-2003, 10:42
De Marantz heeft toch wel een THX-certificaat?

Nee...daar zul je toch een paar modellen hoger voor moeten aanschaffen.

Johan van den D.
24-08-2003, 11:44
De Marantz heeft toch wel een THX-certificaat?
En staar je zeker niet blind op zo,n THX certificaat
Het staat wel leuk zo,n logo op je apparatuur maar het zeg verders weinig
Het betekend natuurlijk wel wat maar je heb er verders niks aan
Let dus voor de rest niet op THX
http://www.smilies.org/basesmilies3/1060688660.gif

Robin Doorakkers
24-08-2003, 12:37
De Marantz heeft toch wel een THX-certificaat?

Nee...daar zul je toch een paar modellen hoger voor moeten aanschaffen.

kijk maar op deze link, en dan bovenaan, staat zo op de site van marantz....

http://www.marantz.com/p_prod_specnew.cfm?id=1816&cont=e&line=avr

Reinier Gunther
24-08-2003, 13:03
Volgens mij kijk je verkeerd.

Hier staan gewoon alle technische specificaties die op de marantz receivers kunnen voorkomen.

Bij THX staat er helemaal niets achter dus dat betekent dat de 4300 dat niet heeft.

Maar zoals johan al zei, staar je niet blind op dat THX, het voegt weinig toe ( heb ik gehoord ).

Johan van den D.
24-08-2003, 15:33
Er zijn genoeg receivers (in dit geval receivers) zonder THX die zeker net zo goed danwel beter zijn dan hun soortgenoten met THX terwijl ze in dezelfde prijsklasse zitten
Is leuk als het erop zit zo,n logo maar zoniet, wat zou dat

Robin Doorakkers
24-08-2003, 15:52
Ja, dat wist ik wel, maar omdat jij het in jouw post aanhaalde, d8 ik dat de marantz het thx-certificaat had. Ik laat me daar helemaal niet door leiden...

Is het verstandig om mijn bv. de marantz bij polectro (of een andere webshop) online te bestellen, als ik hem al gezien heb, en beluisterd heb, in een winkel waar hij een stuk duurder was?

Reinier Gunther
24-08-2003, 17:55
Voor welke prijs kan je hem krijgen bij die internetwinkels, en welke internetwinkels ?

Heb namelijk veel gezocht en heb het idee dat hij gewoon het goedkoopst is bij een aantal gewone winkels in NL, Op het internet is hij toch duurder.

Ik hoop van je te horen want ik wil deze receiver deze week gaan kopen.

Johan van den D.
24-08-2003, 18:36
Is het verstandig om mijn bv. de marantz bij polectro (of een andere webshop) online te bestellen, als ik hem al gezien heb, en beluisterd heb, in een winkel waar hij een stuk duurder was?Ik persoonlijk ben niet voor deze manier van werken
Ik betaal liever wat meer maar dan koop ik m wel bij mijn eigen audio specialist
En met audio specialist bedoel ik natuurlijk niet de zaken zoals Polectro/Media Markt en dergelijke want daar zal ik zowiezo al niet kopen
Ik bedoel de echte speciaal zaak op HT gebied of audiohttp://www.smilies.org/basesmilies3/1061742996.gif

Reinier Gunther
24-08-2003, 19:16
mmm, net even op die site van polectro gekeken.
en nu begin ik toch te twijfelen over THX gecertificeerd.

Daar staat inderdaad dat hij dat wel is.
van de week even navragen.....

Maar Robin,
Er staat niet in welke kleur hij beschikbaar is, heb jij dat misschien al nagevraagd?

Robin Doorakkers
24-08-2003, 20:50
Ja idd, daarom d8 ik toch echt dat hij thx-gecertificeerd was...

Bij de polectro is hij 289 euro, en bij mijn audiozaak waar ik altijd kom 450 euro, scheelt mij net iets teveel!

Ik heb hem horen spelen en ik heb hem gezien, dus ik weet welke het is. Maar wil vooral weten of polectro een beetje betrouwbaar is en een snellere levering heeft.

Want je krijgt tenslotte hetzelfde apparaat...

In welke kleuren hij daar verkrijgbaar is heb ik nog niet nagevraagd, maar ik wil toch die kleur die daar op het plaatjes staat, dus ik neem aan dat ze die wel hebben.

Raskel
24-08-2003, 21:21
Ja idd, daarom d8 ik toch echt dat hij thx-gecertificeerd was...


Absoluut niet ;)

Micheldeman
25-08-2003, 13:29
Is een Proton AMS 2583 niets voor je?
Erg mooi apparaat, 5x50Watt in een zeer mooi jasje. Even op google zoeken. Wel geen receiver, maar puur een digitale versterker. Hebben trouwens ook nog andere mooie spullen.

Reinier Gunther
25-08-2003, 16:49
Ik heb contact gehad met polectro;

De goude is 299,- en die zwarte is 259,- maar de zwarte is uitverkocht.
Ze hadden bij polectro plaza alleen nog maar showmodellen staan van de goude. Ze vertelde dat misschien bij de andere vestiging nog wel wat in het magazijn stond.

Mr.C
25-08-2003, 20:13
Ik heb contact gehad met polectro;

De goude is 299,- en die zwarte is 259,- maar de zwarte is uitverkocht.
Ze hadden bij polectro plaza alleen nog maar showmodellen staan van de goude. Ze vertelde dat misschien bij de andere vestiging nog wel wat in het magazijn stond.

ik ben ook wel geinteresseerd in die marantz. Weet je bij welke vestigingen er nog een paar in het magazijn staan?

Die polectro waar jij het over hebt, staat toch in A'dam?

Reinier Gunther
25-08-2003, 20:20
Bij plaza hadden ze alleen nog maar showmodellen van de sr-4300

Polectro plaza
buitenveldertselaan 158
1081 AB A'dam
020 5170000

Bij electronics hadden ze waarschijnlijk nog wel wat in het magazijn staan.

Polectro Electronics
Bos en Lommerweg 375
1061 DH A'dam
020 6861794

Robin Doorakkers
25-08-2003, 20:58
Hmmm, kun je daar bij polectro ook reserveren of apart laten zetten? want ik krijg over een weekje pas mijn salaris binnen. Zou idd wel fijn zijn, anders gaat deze aanbieding denk ik wel aan mijn neus voorbij :( aangezien ik niet denk dat er over 1-2 weken nog receivers over zijn...

Reinier Gunther
25-08-2003, 21:10
Hmmm, kun je daar bij polectro ook reserveren of apart laten zetten? <KNIP>

IK zou het niet weten, maar ik zou er niet vanuit gaan, je moet maar gewoon even bellen....

Tja, ik ben ook al aan het wachten op bedragen die op mijn rekening moeten komen waaronder mijn salaris, maar dat schiet ook niet echt op.
Als ik het vrijdag niet heb ga ik naar mijn ouders, want anders kan ik weer meer gaan betalen en dat zou toch zonde zijn.

Robin Doorakkers
26-08-2003, 12:15
Ik heb contact gehad met polectro, de goude is ook ?245 euro nu, dus nog goedkoper!!!

Ze wilden er eentje voor mij apart zetten, en dan hoefde ik pas over 2 weken te betalen als ik hem op kwam halen in het weekend, maar dan moest ik deze week wel een aanbetaling van 50 euro doen. Vind ik erg netjes en leuk dat dat zo kan. Kan ik toch nog genieten van die aanbieding!

+ Voor polectro!

Mr.C
26-08-2003, 13:27
Ik heb contact gehad met polectro, de goude is ook ?245 euro nu, dus nog goedkoper!!!

Ze wilden er eentje voor mij apart zetten, en dan hoefde ik pas over 2 weken te betalen als ik hem op kwam halen in het weekend, maar dan moest ik deze week wel een aanbetaling van 50 euro doen. Vind ik erg netjes en leuk dat dat zo kan. Kan ik toch nog genieten van die aanbieding!

+ Voor polectro!

over welk polectro heb jij het nu?

Robin Doorakkers
26-08-2003, 13:34
Polectro Plaza (http://www.polectro.nl/)

Daar moet ik hem ook ophalen, dus...

Reinier Gunther
26-08-2003, 15:55
Heb net ook even gebeld, eerst met plaza, die hadden alleen nog een gereserveerde staan :cry: ( die voor jou dus is robin ).
Daarna met Polectro Electronics gebeld, gelukkig hebben ze er daar ook nog 2 dus heb er gelijk maar een gereserveerd en die ga ik morgen op halen :D

Veel plezier ermee en ik hoor je ervaringen wel.

Groeten, reinier

Robin Doorakkers
29-08-2003, 07:47
Ja, je hoort zeker mijn ervaringen als ik hem straks heb. Heb jij hem al reinier? Hoe zijn je ervaringen ermee (en met polectro uiteraard)? Ik haal hem zaterdag 13 september op waarschijnlijk...

Reinier Gunther
29-08-2003, 09:01
Hoi robin,

Ik heb de receiver woensdag opgehaald.
Donderdag heb ik hem in stereo geinstalleerd en toen gebeurde het....
Hij viel in 1 keer uit, ik heb toen even gewacht, alle stekkers eruit gehaald ( behalve het net stroom ) en weer aangezet.
Meteen begonnen er allerlei dingen te knetteren en te knallen in de receiver en toen dat gebeurt was, leek het net of er iemand met een sigaar binnen in zat.
Hij had toen een uurtje gedraait.

Meteen polectro opgebelt, heb gevraagd wat de opties waren maar ik kreeg een hele chagerijnige medewerker aan de lijn, die alleen maar kon vertellen dat die naar de technische dienst moet en dat ik in geen mogelijkheid mijn geld terug krijg.

Ook van een of andere ophaalservice is geen sprake, ik moet dus weer naar amsterdam.

Na een aantal telefoontjes met polectro ben ik naar de audio specialist bij mij op de hoek geweest ( waar ik hem eerst zou kopen ) en heb ik het verhaal uitgelegd. Ik had ook meteen spijt dat ik hem niet daar had gekocht. Zij hebben piekfijn uitgelegd wat ik kon doen. Dus toen heb ik Polectro en Marantz Nederland opgebeld en ik laat hem nu waarschijnlijk op sturen door de audio specialist, kost me wel 35,- verzendkosten, maar ik hoef dan niet naar amsterdam en heb dan zo weinig mogelijk met Polectro te maken.

Mijn ervaringen met Polectro;
- je komt er binnen en je weet niet waar je moet kijken omdat alles op elkaar gedumpt is.
- Onrustig door de muziek
- Er staat een grote neger voor de deur voor de bewaking ( lekker buurtje trouwens )
- Er is geen enkele vertoning van coulance
- Sommige personeels leden helpen half en chagerijnig.

Nee , Zelfs met een marantz kan goedkoop ook duurkoop worden dus.
Ik ben het al meer dan zat en spaar voortaan wel even een maand langer door en ga naar de specialist.
Terwijl ik daar nog nooit wat in mijn leven gekocht heb, helpen ze je subliem, De uitstraling van de winkel is perfect.
Ze hebben me verteld over hun service en daar heb ik veel meer vertrouwen in.

Robin, veel succes met je receiver en met polectro.

Voor mij nooit meer.....

Robin Doorakkers
29-08-2003, 09:20
Hmmmm, dat klinkt lekker :S

Betekent niet veel goeds, althans ik neem aan dat niet elke marantz receiver van hun uit elkaar knalt....

Ik moet hem daar wel halen nu, want heb al een aanbetaling gedaan en een afspraak gemaakt... Ik zal daar eens gaan vragen als ik hem ophaal hoe het met de garantie en dergelijke zit en zal hem eerst eens in de winkel uittesten...

Hopen dat het bij mij zo'n vaart niet loopt, hoewel me het natuurlijk wel erg spijt voor jou, jammer....

Ik hoop dat marantz nederland het nog op kan lossen voor je...

Johan van den D.
29-08-2003, 17:00
Dit zeg allemaal weer genoeg over zulke dozenschuivende zaken lijk me.
Het woord "service" hebben ze nog nooit van gehoord.
Maar dat schijnt bij al dat soort winkels te horen.

Reinier Gunther
29-08-2003, 23:27
Ik ben vandaag naar de audio specialist geweest die mij ook veel uitleg over de zaak heeft gegeven, en hij was zo vriendelijk om mijn receiver op te sturen naar marantz.

Nu dus maar wachten....

Robin Doorakkers
14-09-2003, 21:58
Om jullie weer even verder te informeren, ik heb inmiddels gisteren ook mijn Marantz SR4300 opgehaald bij polectro.

Mijn ervaringen zijn juist wel zeer goed, ik kwam binnen, alles zag er netjes uit (Geen grote neger voor de deur, rustige buurt op dat moment) muziek is mij ook niet opgevallen. Ik vroeg beneden waar ik moest zijn met mijn ordernummer, toen werd ik naar boven doorverwezen, ik gaf mijn nummer door, en er werd netjes verteld dat het om de marantz ging, dat ik al 50 euro vooruit had betaald, en dat ik nog 195 euro moest betalen, omdat ik al 3 weken geleden had gereserveerd moesten ze hem even zoeken en kregen we ondertussen een kopje koffie aangeboden en werd ons verteld dat we beneden de versterker klaar stond, en we boven nog even moesten afrekenen. Na dat gedaan te hebben meegenomen naar huis.

Thuis gisteren (zaterdag) meteen in stereo aangesloten. Geen problemen, werkte perfect, geen last van defecten o.i.d. (doos was wel zwaar trouwens :D).

Misschien heb jij gewoon de verkeerde receiver gekregen op het verkeerde moment of iets dergelijks, jammer :(

Mijne werkt nog perfect, en mij werd verteld dat ik gewoon garantie had als hij kapot mocht gaan.

Ik geef een positief punt aan polectro...

Groetjes,

Robin

Reinier Gunther
16-09-2003, 17:09
Mooi dat je de aankoop positief hebt ervaren.

Waarschijnlijk ben jij naar de andere locatie gegaan, ik moest naar de bom en lommer weg.

Mijn receiver is nu 2 weken weg dus ik zit denk ik op de helft.
Nog even afwachten dus...

groeten, Reinier