PDA

Bekijk de volledige versie : vraagje: Levertijd dvdzone2.com na verzending?



Crash20
20-08-2003, 14:45
Ik heb een week of 4 geleden 3 x-files boxen bij deze online shop besteld mede door de positieve reacties die hier over zijn, en zover ging alles goed. Ik ging echter op vakantie en nu ik thuis kwam zijn de boxen nog niet binnen. Ze zijn 13 aug verstuurd.

Nu klink ik misschien wat haastig maar alle andere dvd's die besteld zijn via play of ezy waren binnen 5 dagen meestal wel binnen.

Dus mijn vraag aan julli is hoe lang duurde het gemiddeld dat je na versturing je dvd's ontving van deze winkel?

dan weet ik ook een beetje of ik me druk moet gaan maken het geld is namelijk al wel afgeschreven.

René Groen
20-08-2003, 14:47
<Edit> Foutje <Edit>

Excuses, ik lees niet goed

Ik heb gisteren een mailtje gehad dat mijn Buffy box verstuurd is. Ik houd je op de hoogte :)

Leon van Stijn
20-08-2003, 15:09
Ik heb ook wel eens een week of twee moeten wachten op de levering van de DVD. En er zit ook nog een weekend tussen, dus ik zou nog even geduld hebben.

BeeBeeBas
20-08-2003, 15:15
Ik heb een week of 4 geleden 3 x-files boxen bij deze online shop besteld mede door de positieve reacties die hier over zijn, en zover ging alles goed. Ik ging echter op vakantie en nu ik thuis kwam zijn de boxen nog niet binnen. Ze zijn 13 aug verstuurd.

Nu klink ik misschien wat haastig maar alle andere dvd's die besteld zijn via play of ezy waren binnen 5 dagen meestal wel binnen.

Dus mijn vraag aan julli is hoe lang duurde het gemiddeld dat je na versturing je dvd's ontving van deze winkel?

dan weet ik ook een beetje of ik me druk moet gaan maken het geld is namelijk al wel afgeschreven.

Ik heb hetzelfde 'probleem', dus we wachten nog even geduldig op die mooie boxen...

jokey
20-08-2003, 15:40
Ik heb meerdere keren besteld bij Dvdzone2 en ik had iedere keer mijn bestelling netjes binnen een week na verzending thuis.

Crash20
20-08-2003, 19:43
Owkay naja ik wacht het nog ffies af mocht ik na het weekend nog niks hebben ga ik iig ff contact met ze opnemen of ze kunnen achterhalen waar dat pakketje gebleven is.

iig bedankt voor de reacties :)

Mich
20-08-2003, 20:02
Je kunt via hun website de status van je order checken. Zo kan je zien dat het al dan niet verstuurd is. In jouw geval vermoed ik dat je dit gedaan hebt.

Verzending vanuit Nederland naar België duurt altijd wel wat langer. Dus omgekeerd zal dat ook wel zo zijn.

Wel is het zo dat als je het liet versturen via gewone post, er geen verzekering is bij verlies of diefstal van het pak in de post.

Aangezien ik binnenkort een bestelling van +100 EUR ga doen en ik al leuke zaken ken van de post, ga ik deze verzending laten verzekeren.

Mycroft
21-08-2003, 08:14
Mijn laatste bestelling bij DVDZone2 was er na een maand nog niet. (is ook nooit meer aangekomen) Ik kreeg eenmalig een tegoedbon voor het aankoopbedrag om iets nieuws te bestellen.
Die bestelling is uiteindelijk wel goed gekomen omdat een buurtbewoner zo aardig was om het verkeerd bezorgde pakketje te brengen. De post had huisnr 31 en 16 verwisseld :? Was er wel binnen een week.
Of het oorspronkelijke pakket hier of in Belgie zoek is geraakt is niet te achterhalen.
Voor een niet al te dure bestelling vind ik de duurste verzendvorm van DVDZone2 erg prijzig, maar bij een grotere bestelling zou ik het zeker overwegen.

MarcCastermans
21-08-2003, 08:27
IK heb reeds 10 tallen keren besteld bij DVDZone2 en altijd perfect. Ik bestel altijd grotere pakketten en laat die via pakjesdienst komen (verzekerd). Slechts 1x heb ik de normale zending geprobeerd en die is inderdaad traag maar volgens mij ligt dit aan onze geweldige Belgische POST.

Wacht nog tot na het weekend.

Groetjes,
Marc

Philippe
21-08-2003, 09:45
onze geweldige Belgische POST.



De Belgische post is inderdaad geweldig. Heb eens een pakketje naar Noord-Frankrijk verstuurd. De bestemmeling heeft net iets langer dan twee weken op het pakketje moeten wachten. :roll: :evil:

S_C_S_I
21-08-2003, 13:34
Gisteren is mijn 20e bestelling van dvdzone2.com toegekomen. Nog nooit problemen gehad. De enige trage leveringen waren te wijten aan stakingen bij De Post... :roll:
Levering in Belgie is normaal gezien 2 tot 4 dagen nadat je een email notificatie hebt gekregen dat je bestelling verzonden is. :)

Tommy Brok
21-08-2003, 14:14
Bij mij duurde het iets langer dan een week, waarschijnlijk omdat er een weekend tussen zat!

Marco
21-08-2003, 14:30
Ik heb altijd Buffy boxen (via de goedkopere zending) gekocht bij DVDZone 2. Deze kreeg ik binnen 5 werkdagen binnen. Nu heb ik ook X-Files boxen besteld (ook via de goedkopere zending). Gisteren is 1 X Files al verstuurd. Nou, ik ben benieuwd.

De Belgische post is toch niet (weer) aan het staken hé?

Crash20 hou ons op de hoogte. Uiteraard laat ik het ook weten.

Crash20
21-08-2003, 15:57
kay hier weer een update.
Kwam thuis van een middagje shoppen en de 3 boxen lagen keurig netjes op de tafel. Broertje had ze aangenomen en ze zien er perfect uit zal zo de dvd's zelf even bekijken.

Ik heb me dus enigzins om niks druk gemaakt maargoed ik weet het weer voor de volgende keer.

iig allen bedankt voor de reacties enz.

Marco
21-08-2003, 16:00
Chrash20

Welke verzeding had je gekozen? Zijn ze bezorgd door TPG?

Crash20
21-08-2003, 17:35
ik denk dat ze idd bezorgt zijn door de tpg. ik was er zelf niet bij dus zal me broertje nog ff navragen. Ik had gekozen voor "Economische verzending (voorrangs poststuk) - Mono-verzending" van 4 euro waarin de boxen in totaal verzonden worden.

dit heeft dus zeg maar 7 dagen geduurd bij mij voordat ze binnen waren.

maar aan het bezorg tijdstip te zien is het de tpg pakket dienst geweest zover ik kan zien. dit zal ik nog ff navragen.


t was geen ventje van de tpg maar waarschijnlijk iemand van de belgen post ofzo niet echt duidelijk. volgens mijn broertje

Deniz
21-08-2003, 21:35
Ik heb ruim een maand geleden wat besteld bij DVDZone2.com, nog steeds niet aangekomen. Volgens hen staat er in de verkoopvoorwaarden dat bij economisch verzenden je pakket niet verzekerd is. Ik heb ze helemaal doorgelezen maar het staat nergens. Ik heb al een mailtje gestuurd maar moest van hen tot de laatste week van Augustus wachten. 1 September mailen maar.
Ik hoop dat het nog goed komt maar ik heb er weinig vertrouwen in.

Werner
21-08-2003, 21:48
Ik zou ook bij vertragingen in de eerste plaats de vinger naar de Belgische post wijzen. Laatst was er op het journaal nog een item dat ergens in een gemeente in de buurt van Brussel de post naar dezelfde gemeente (!) soms weken in beslag nam, omdat ze alles eerst naar postsorteercentrum Brussel X stuurden, waar alles op de hoop werd gegooid, terug uitgesorteerd, en dan terug naar de gemeente. De burgemeester stelde voor dat de administratie van zijn gemeente in de toekomst de post maar zelf moest bezorgen. Direct oorlog natuurlijk: alle facteurs in staking!

De Belgische Post sucks on so many levels. Neem nu die klucht met de prior-zegels, waardoor je post zogezegd binnen een dag zou geleverd worden. Nu hebben ze meer werk met de gewone zegels en de priorzegels uit elkaar te trissen, waardoor alle brieven later aankomen. Heb zelfs eens voorgehad dat een brief zonder prior-zegel sneller aankwam dan met; maak dat mee zeg!

BeeBeeBas
22-08-2003, 08:46
kay hier weer een update.
Kwam thuis van een middagje shoppen en de 3 boxen lagen keurig netjes op de tafel. Broertje had ze aangenomen en ze zien er perfect uit zal zo de dvd's zelf even bekijken.

Ik heb me dus enigzins om niks druk gemaakt maargoed ik weet het weer voor de volgende keer.

iig allen bedankt voor de reacties enz.

Bij mij zijn de boxen ook zojuist aangekomen... :D :D :D

Marco
28-08-2003, 10:07
Iemand nog "problemen" ?
Ik heb iig 1 X-files box binnen :)
De rest (heb nog meer X-Files boxen besteld) moet nog binnenkomen.

René Groen
28-08-2003, 10:12
Zelf had ik mijn box na ongeveer een week binnen, iemand anders die ik ken wacht nog anderhalve week nog steeds op zijn box (allebei NL)

Deniz
28-08-2003, 10:33
Ik heb mijn bestelling nooit ontvangen, ik heb nu een tegoedbon gekregen maar die werkt niet!
Mailen maar weer...

Qique
28-08-2003, 11:04
Mijn ervaring tot nu toe met twee keer 2 Buffy Boxen ( 8) :lol: ) is dat het ongeveer 10 - 12 dagen duurt: zo'n 5 dagen tot het mailtje komt dat ze verstuurd zijn, en dan nog een keer 5 - 7 dagen tot ontvangst.

Wel altijd in perfecte conditie aangekomen! (y)

yuri
03-09-2003, 08:17
nou ik begin hem al een beetje te knijpen.
21-8 is mijn buffy box no.6 verstuurd tot op heden niet aangekomen, ik hoop echt dat ie vandaag komt. Krijg je alleen een tegoedbon als je hem vezekerd heb of heb ik nu 54 euro weggegooid?( tenminste als ie niet meer aankomt). Raar dat het zo lang moet duren, pakjes uit Amerika heb ik wel eens sneller binnen gehad. We wachten nog maar even geduldig af :cry:

Marco
03-09-2003, 17:52
Hoi yuri. Ik ben ook al te knijpen. Op 22 Augustus zijn 2 X-files boxen verstuurd, nog niet binnen :cry: Ik heb de goedkopere verzending genomen. Nooit problemen mee gehad tot nu toe dan :(
Voortaan maar de duurdere verzending gebruiken. Hoe dan ook afwachten.

Frank
03-09-2003, 17:59
Ik heb onlangs ook een bestelling geplaatst. Vorige week woensdag een mail gehad dat de DVD's (het zijn er 2) zijn verstuurd, maar tot op heden nog niets ontvangen. Uit sommige reacties blijkt dat dit wel vaker voorkomt, maar ik vind het eigenlijk niet kunnen. Hoe dan ook, ik denk dat dit mijn eerste en tevens laatste bestelling bij hun was.

yuri
03-09-2003, 18:41
Ik was even abuis, de spullen waren niet de 21e maar 22-8 verstuurd, toevallig dezelfde dag als de spullen van Marco.
Ik hoop nu maar op morgen, maar dit is niet goed, vanuit Belgie notabene! Is toch geen wereldreis?
Ik laat het in ieder geval even weten als de buffybox binnen is.

Lord Tarquinius
03-09-2003, 19:02
Tjonge, toevallig heb ik dit ook bij dvdzone2 meegemaakt.

Na meer dan een jaar geen enkel probleem tijdens meerdere grotere zendingen, kwam opeens ook een verzending niet aan....na lang wachten en mailen...(ik moest idd ook ruim een maand wachten)...is de zending opgegeven, en kreeg ik ook een tegoedbon voor de waarde van de bestelling.

Het doet je vertrouwen in de post behoorlijk kelderen,
maar ik verbaas me bij hun er altijd over,
dat de post geen handtekening nodig heeft.

Tijd terug werd het pakket bij de buren afgegeven,
die niet hoefde te tekenen, en bij mij werd geen bericht in de bus gegooid dat het pakket daar lag. Gelukkig kan ik met mijn buren opschieten, anders hadden hun mooi de eerste seizoenen Buffy op mijn kosten gekeken.

Maar om kort te zijn, ik bestel nu bij dvdzone2 via de goedkope verzend optie, want die duurde raakt net zo snel kwijt, en heeft ook geen enkele manier om te traceren waar het pakket is...

Ik zal duimen dat je geluk hebt, want er loopt inmiddels al ergens een postbode naar mijn X-Files seizoen 6 te kijken :(
Maar mijn tegoedbon is gebruikt, en die bestelling is wel binnen :)

Kortom, een goeie zaak qua service, jammer dat ze zo afhankelijk zijn van die beroerde post e.d.

Marco
03-09-2003, 20:59
Maar om kort te zijn, ik bestel nu bij dvdzone2 via de goedkope verzend optie, want die duurde raakt net zo snel kwijt, en heeft ook geen enkele manier om te traceren waar het pakket is...Dus dat is ook geen garantie :(

BassFace
03-09-2003, 21:23
Ik heb hier een tijdje terug ook problemen mee gehad, en heb toen op deze thread op moviefreakz alles uitgebreid beschreven, inclusief communicatie met dvdzone2 http://www.moviefreakz.nl/forum/viewthread.php?tid=5523

Maar blijkbaar moet je de fout telkens bij de post zoeken, want die hebben een enorm slechte service. Sinds dat voorval bestel ik alles met express verzending, en is het pakket tevens verzekerd. Het kost 10 € verzending, maar als je wat opspaart en meerdere dvd's gelijk bestelt, dan spaar je het makkelijk weer uit. En in België krijg je met Chronopost wél een trackingnummer.

Marco
03-09-2003, 21:44
Ik heb hier een tijdje terug ook problemen mee gehad, en heb toen op deze thread op moviefreakz alles uitgebreid beschreven, inclusief communicatie met dvdzone2 http://www.moviefreakz.nl/forum/viewthread.php?tid=5523
Dank BassFace. Uit de e-mail communicatie blijkt dat je minstens 1 maand moet wachten (zowel voor België als voor Nederland).

Hans De Bisschop
03-09-2003, 21:51
Steeds alles binnen de 3 dagen na verzending binnen ... nog NOOIT wat verloren gegaan ...

yuri
04-09-2003, 21:27
Nog steeds niet binnen :cry:
13 dagen nu al, ik hoop zo dat ie nog komt, mijn mooie buffy box.
Heb nu sowieso pech. Van de tien dvd's besteld bij play zijn er 2 nog steeds niet binnen, deze waren op de 21e verstuurd. Play is trouwens wel altijd heel snel met leveren, eigenlijk altijd binnen een week.
Één keer duurde het wel drie weken, dus wie weet komt alles over 8 dagjes binnen en ben ik ook weer gelukkig.

yuri
05-09-2003, 13:12
Vandaag 1 van mijn missende dvd's van Play ontvangen, nu nog één van Play. En de belangrijkste die van Buffy van dvdzone2 moet ik natuurlijk nog steeds ontvangen..

Marco
05-09-2003, 17:34
Het laatste nieuws van mijn kant. Het pakketje van 22 augustus is nog steeds niet ontvangen. Ik vrees dat het echt niet goed gaat. En ik vrees dat juist de duurdere DVD's vooral de pineut zijn :(

Maar ik heb wel een andere DVD pakketje, verzendatum = 27 augustus, van DVDZone 2 vandaag binnengekregen.

yuri
06-09-2003, 10:06
Inderdaad de duurdere :(
Ik kan maandag pas weer kijken of hij in mijn postbus is gearriveerd, maar als hij er maandag ook niet bij zit zal ik contact op gaan nemen met dvdzone2. Ik heb begrepen dat ik een maand moet wachten?
Dus daarna zal het aftellen zijn. :cry:

Marco
06-09-2003, 12:31
Inderdaad de duurdere :(
Ik kan maandag pas weer kijken of hij in mijn postbus is gearriveerd, maar als hij er maandag ook niet bij zit zal ik contact op gaan nemen met dvdzone2. Ik heb begrepen dat ik een maand moet wachten?
Dus daarna zal het aftellen zijn. :cry:Naar welke e-mail adres moet je je klacht (van niet ontvangen DVD's) sturen?

yuri
06-09-2003, 12:39
kopen@dvdzone2.com <kopen@dvdzone2.com>
Tenminste dat is het adres, waar ik maandag of dinsdag als ik mijn pakje niet heb een emailtje naar toe stuur. Maar ik blijf toch nog een beettje hopen( soms komen na drie weken alsnog vermiste dvd's binnen)

Marco
06-09-2003, 12:53
Ik hoef maandag niet te rekenen op TPG, dus het wordt (misschien) dinsdag dat ik een e-mail aktie ga opstarten.

Ook ik blijf hopen.

yuri
09-09-2003, 13:58
Ik heb ze gemaild en een reply gekregen.
Een nette email waarin ze aangaven dat de post niet altijd even best is in belgie. Soms duurt het weleens drie weken voordat iets aankomt in België. Dus laat staan naar Nederland. Afgesproken dat als ik na een maand nog niks heb ontvangen, dat ik ze dan weer een mailtje stuur.
Nu hopen dat hij ( de dvdbox) inderdaad binnenkort boven water komt.

Kevin Baeckelandt
09-09-2003, 14:28
Ik ondervind ook problemen met DVDzone2. Op de site staat er shipping within 8-15 days, maar zijn nu al 4 weken verstreken en nog altijd geen DVD's :cry: .
Ik heb wel gekozen voor cheap way en normale verzending via post.
De DVD's die ik bestel via Ezydvd ontvang ik 5 à 6 dagen nadat ik een email ontvangen heb dat ze shipped waren.
De DVD's van Ezydvd komen van Australië en worden ook maar verzonden met de post, dus..........
Ik zal nog maar een weekje of 2 wachten vooraleer in actie te schieten.

Marco
09-09-2003, 14:47
Ik ondervind ook problemen met DVDzone2. Op de site staat er shipping within 8-15 days, maar zijn nu al 4 weken verstreken en nog altijd geen DVD's :cry: .Daar heb ik ook last van. Namelijk X-Files seizoen 5. :(

Oh geen verrassing. Ik heb nog steeds niks binnen :(

Martijn_R
09-09-2003, 15:05
:(, heb ook seizoen 5 bestelt... ben benieuwd...

Tommy Brok
09-09-2003, 15:17
Deze keer duurt het bij mij ook langer, de vorige keer was het na een week binnen, nu zijn we al 2 en een halve week verder!

Heb ook het mailtje terug gekregen dat het in Brussel zelf soms al 3 weken duurt, ik weet niet wat ze daar dan allemaal doen met die post,:?

Marco
09-09-2003, 15:28
Heb ook het mailtje terug gekregen dat het in Brussel zelf soms al 3 weken duurt, ik weet niet wat ze daar dan allemaal doen met die post,:?Staken doen ze niet.

Ik denk dat DVDzone wat schadevergoedingen moet gaan eisen. Een x aantal DVD's komen maar niet aan. De 3e partij (de post dus) is mooi het haasje of beter het schildpadje.

Bobo
09-09-2003, 16:03
Ik ondervind ook problemen met DVDzone2. Op de site staat er shipping within 8-15 days, maar zijn nu al 4 weken verstreken en nog altijd geen DVD's :cry: .
Ik heb wel gekozen voor cheap way en normale verzending via post.

Dat had ik een tijd terug ook met seizoen 6. Ik had ze toen een mail gestuurd en kreeg na een dag of 2 een bericht waarin stond dat ze normaal in 8-15 dagen die boxen zouden krijgen, maar dat de leverancier ze niet had aangeleverd.

yuri
09-09-2003, 18:12
Ze zeiden tegen mij heel expliciet dat ie in ieder geval 22-8 verstuurd is, vond ik al raar want eerst stond er dat het wel 8-15 dagen zou duren. Al met al ben ik benieuwd of hij nog binnen komt.
Wat ik mij een beetje afvroeg, normaal halen ze het geld van je creditcard op het moment van verzenden, zou het niet zo kunnen zijn dat ze het geld van je creditcard halen, wachten tot de dvdbox bij hen binnen is en hem dan pas versturen. zekere gezien het bovenstaande verhaal.
Al met al wordt het voor ons allemaal een spannende tijd waarin wij maar even moeten wachten en eens kijken wat er binnen komt.
De vermiste dvd van play is vandaag aaangekomen, dvd's besteld uit miami zijn ook vandaag binnen gekomen ( 10 dagen geduurd), spelletje uit canada gisteren binnen gekomen ( 9 dagen geduurd) en boeken uit de UK zijn ook vandaag binnen ( 4 dagen geduurd)
Alleen die belgische post moet er weer drie weken over doen :twisted:

Hans De Bisschop
09-09-2003, 18:23
Alleen die belgische post moet er weer drie weken over doen :twisted:

Of iedereen bij de Nederlandse Posterijen wil de DVD's eerst nog eens zien :twisted:

yuri
10-09-2003, 10:48
LOL Dat is natuurlijk ook nog een mogelijkheid.
Ik hoop dat ze die pakweg 1000 minuten dan snel bekijken en dan het pakje bij mij afleveren.

Edwin V
10-09-2003, 10:58
In je orderoverzicht staat of ie op stock is of niet. 8-15 dagen betekent dat het product niet op stock is en dan nemen ze een veel voorkomende tijdsduur. De leverancier kan er echter nog wel langer over doen om de DVD aan dvdzone2 te leveren.

Zo zit 't vermoed ik.

yuri
10-09-2003, 11:13
Toen ik hem bestelde op 21-8 stond er 8-15 dagen, hij werd echter de volgende dag al verstuurd(22-8), blijft vreemd.

BassFace
10-09-2003, 11:43
Ik zie dat sommigen verwarring zaaien. Als er staat dat de dvd ships in 8-15 days dan wil dat zeggen dat de dvd binnen de 15 dagen van bij hun vertrekt ! Dit heeft niks te maken met de tijd die de belgische post erover doet. Normaal is postverzending zo'n week met gewone verzending, of 3 dagen met kilopost. Even mijn ervaringen uitleggen :

Vroeger verstuurde dvdzone2 alles met gewone verzending. Dit is nu veranderd :

1 tot 2 dvd's (in gewone cases) passes in een bubbeltjesenvelop, en worden verzonden met prior post (vroeger was dit gewone post, maar omdat dat soms weken duurde doen ze nu alles prior). Deze paketten worden normaal de volgende dag geleverd (in België), alhoewel de post zijn prior dienst niet eens kan opvolgen.

Meerdere dvd's of vanaf 1 boxset of combinaties : die gaan in een mooi doosje, en vertrekken met kilopost. Deze worden dan gemiddeld na zo'n 3 a 4 dagen afgeleverd. Omdat dit niet verwerkt wordt door de gewone post, maar door kilopost kan je iets zekerder zijn van levertermijn.

Als je pakket na 2 weken nog niet is aangekomen (voor België), begin je dan alvast zorgen te maken, want er verdwijnen steeds meer en meer paketten bij de post, en het heeft als meermaals in de krant gestaan dat mensen op het sorteercentrum wel eens een pakket stelen, of dat ze de inhoud eruit nemen en schaamteloos de verpakking doorzenden.

Hoelang dvdzone2 hier nog voor blijft opdraaien valt maar af te wachten, maar met al deze klachten die ik hier zie zullen ze vast en zeker maatregelen gaan nemen, want iedere klant zijn bestelling 2x verzenden is te kostelijk.

Een van mijn paketten raakte kwijt bij dvdzone2 (heb wel tegoed gekregen om bestelling opnieuw te doen) en sinds toen bestel ik alles met express optie. 1 doosje, koerier komt gegarandeerd de volgende dag om 9 uur 's morgens, vraagt een handtekening, en alles is verzekerd ! Helaas kost deze optie bijna 10 euro, en probeer ik altijd mijn bestellingen op te sparen tot ik minstens een dvdtje of 6 tegelijk koop. Dan komt het nog redelijk voordelig uit.

Frank
10-09-2003, 11:59
Als je pakket na 2 weken nog niet is aangekomen (voor België), begin je dan alvast zorgen te maken, want er verdwijnen steeds meer en meer paketten bij de post, en het heeft als meermaals in de krant gestaan dat mensen op het sorteercentrum wel eens een pakket stelen, of dat ze de inhoud eruit nemen en schaamteloos de verpakking doorzenden.

Nou, dan mag ik me zorgen gaan maken. Het is vandaag precies twee weken geleden dat mijn bestelling verzonden is. Maar ja, de postbode is vandaag nog niet geweest.

Hoe dan ook. Ik bestel nooit meer wat bij DVDZone2, ook al kunnen ze er zelf niets aan doen dat er pakketten verdwijnen. Ik bestel mijn DVD's voortaan wel weer ergens anders, dan betaal ik maar wat meer.

yuri
10-09-2003, 12:08
ik zit al sinds 22-8 te wachten, maar die twee weken gelden voor belgie dus ik wacht nog even. Moet zeggen dat ze snel en netjes op mijn mail reageerden. Dus ik geef ze echt nog wel een kansje, ligt er natuurlijk wel aan hoe ze als het pakje onverhoopt, niet aankomt een oplossing bieden.

Marco
10-09-2003, 12:30
Ik heb gisteren een mailtje gestuurd naar DVDzone 2. Ik heb nog geen reactie terug gekregen. Ik heb het verstuurd naar kopen@dvdzone2.com
En nog steeds heb ik niks binnen. Morgen gaat de 3 weken in. De 22e nadert snel (dan is het al een maand).

Ik denk dat ik maar stop met DVDzone 2.

BassFace
10-09-2003, 15:40
Als je om deze reden met dvdzone2 stopt, dan kan je best niks meer in België bestellen en met de post laten versturen, want het ligt aan de post, niet aan dvdzone2. En als je er zeker van wil zijn dat alles aankomt neem je toch gewoon verzekerde verzending ? Dan heb je het ook de volgende dag (voor België) en ten laatste 2 dagen later (voor NL), aangetekend.

Ik vind het een beetje flauw te zeggen "ik stop met dvdzone2" terwijl ze zelfs uw pakket terugbetalen als ze het niet eens verplicht zijn. Verzending is op eigen risico als je met de post werkt, dus ga daar liever klagen.

Mobie
10-09-2003, 15:58
Ik heb er men eerste bestelling gedaan en 2 dagen na het mailtje was het pakje er ook. Ben dus content.

yuri
10-09-2003, 16:06
Ik denk ook dat dvdzone2 niets te verwijten valt, ik baal natuurlijk wel dat mijn pakje er nog niet is, maar het kan altijd in een postzak zitten die nog achterin het magazijn staat. Ik wacht geduldig af tot 22-8 en ik hoop dat ik daarvoor mijn pakje al heb gekregen. Zo niet dan ga ik ervan uit dat dvdzone2 dit netjes oplost, en dat zijn ze inderdaad niet verplicht, dus als ze het netjes oplossen, houden ze mij als klant.

yuri
10-09-2003, 16:07
Ik denk ook dat dvdzone2 niets te verwijten valt, ik baal natuurlijk wel dat mijn pakje er nog niet is, maar het kan altijd in een postzak zitten die nog achterin het magazijn staat. Ik wacht geduldig af tot 22-8 en ik hoop dat ik daarvoor mijn pakje al heb gekregen. Zo niet dan ga ik ervan uit dat dvdzone2 dit netjes oplost, en dat zijn ze inderdaad niet verplicht, dus als ze het netjes oplossen, houden ze mij als klant.

Reginald
10-09-2003, 16:36
dvdzone nog nooit problemen mee gehad maar ik woon ook in belgie en toen ik bij van leest iets bestelde zijn de dvd die ik daar besteld had pas bijna 2 maanden later bij mij binnegekomen, ik denk dat de post ze eerst wat heeft gezien want het pak was opengesneden en terug dichtgeplakt :roll: . gewoon geduld hebben en hopen dat de belgische post gauw begint te moderniseren.
ik pak bij dvdzone altijd wel dvds die binnen 48 uur worden verzonden bestel ze altijd in het weekend en dan krijg ik ze in het begin van de week (tss dinsdag en donderdag).
nog nooit die dure dienst gepakt en nog nooit iets verloren.
en heb al zowel cds, dvds en spelletje besteld in de afgelopen 2 jaar.

Marco
10-09-2003, 18:08
Als je om deze reden met dvdzone2 stopt, dan kan je best niks meer in België bestellen en met de post laten versturen, want het ligt aan de post, niet aan dvdzone2. En als je er zeker van wil zijn dat alles aankomt neem je toch gewoon verzekerde verzending ? Dan heb je het ook de volgende dag (voor België) en ten laatste 2 dagen later (voor NL), aangetekend.Aangetekend opsturen is te laat voor mijn huidige DVD's die nog steeds onderweg zijn :( DVDZone 2 heeft mij (ook) aangeraden om de volgende keer als ik (weer) bestel de verzekerde verzending te nemen. Ik zal dat zeker overwegen.


Ik vind het een beetje flauw te zeggen "ik stop met dvdzone2" terwijl ze zelfs uw pakket terugbetalen als ze het niet eens verplicht zijn. Verzending is op eigen risico als je met de post werkt, dus ga daar liever klagen. De post is echter als 3e persoon, en dat maakt het een beetje lastiger (vooral als er geen traceernummer bekend is). Tenslotte heb ik als klant bij DVDZone 2 gekocht (ondanks de voorwaarden eigen risico), dus mijn ingang is DVDzone voor klachten.
Een bedrijf heeft meer (zakelijke) invloed op een andere bedrijf.

Oké misschien was ik te vroeg met mijn uitspraak (wat boosheid kan oproepen). Net zoals yuri geef ik DVDzone het voordeel van de twijfel.

Marco
16-09-2003, 17:07
Hmm ik merk dat deze onderwerp flink aan het zakken is. Toevallig heb ik een nieuwe update.

Ik heb X-Files Seizoen 5 ge-anuleerd en opnieuw besteld. Dit keer heb ik als verzendmethode de Express Formule (Chronopost/FedEx) gekozen. En warempel, vandaag is X-Files S5 binnen gekomen :D Normale levertijd van 3 dagen (er zit natuurlijk wel een weekend tussen).

Helaas nog steeds geen X-Files boxen, die verzonden zijn op 22-8 en 27-8 (remember verzendkosten Economische Formule (Verzending a Priori)). Ik verwacht deze week (en volgende week) geen X-Files boxen op de deurmat :( Ik beschouw ze nu als "gestolen". Volgende week neem ik via de mail contact op met DVDZone. Ik hoop dat ze een oplossing kunnen bieden, aangezien deze pakketten niet verzekerd zijn.

Kevin Baeckelandt
17-09-2003, 17:29
Ik ondervind ook problemen met DVDzone2. Op de site staat er shipping within 8-15 days, maar zijn nu al 4 weken verstreken en nog altijd geen DVD's :cry: .
Ik heb wel gekozen voor cheap way en normale verzending via post.
De DVD's die ik bestel via Ezydvd ontvang ik 5 à 6 dagen nadat ik een email ontvangen heb dat ze shipped waren.
De DVD's van Ezydvd komen van Australië en worden ook maar verzonden met de post, dus..........
Ik zal nog maar een weekje of 2 wachten vooraleer in actie te schieten.
Nog steeds geen DVD's :cry:
Begint serieus op mijn zenuwen te werken, laatste maal dat ik nog iets bestel bij DVDzone.

yuri
18-09-2003, 09:24
Ook ik heb mijn buffy box nog niet ontvangen.
Ik wacht tot na het weekend en dan schrijf ik een mailtje naar dvdzone 2 is dan ook precies een maand, ik hoop dat ze het netjes oplossen.

Kevin Baeckelandt
22-09-2003, 12:03
Ik ondervind ook problemen met DVDzone2. Op de site staat er shipping within 8-15 days, maar zijn nu al 4 weken verstreken en nog altijd geen DVD's :cry: .
Ik heb wel gekozen voor cheap way en normale verzending via post.
De DVD's die ik bestel via Ezydvd ontvang ik 5 à 6 dagen nadat ik een email ontvangen heb dat ze shipped waren.
De DVD's van Ezydvd komen van Australië en worden ook maar verzonden met de post, dus..........
Ik zal nog maar een weekje of 2 wachten vooraleer in actie te schieten.
Nog steeds geen DVD's :cry:
Begint serieus op mijn zenuwen te werken, laatste maal dat ik nog iets bestel bij DVDzone.

DVD's vandaag eindelijk binnen.

Tommy Brok
22-09-2003, 15:16
Ik heb van DVD's nog niks ontvangen, maar heb wel een mailtje ontvangen met een kortingsbon om het product opnieuw te bestellen! Zojuist dus gedaan, gelijk een andere verzend wijze gekozen, dat adviseerde ze wel!
Ze weten dat het een probleem is met de post, als het goed is gaan ze vanaf morgen via een andere manier de DVD's versturen!

yuri
22-09-2003, 15:51
Ik heb ook een mailtje gestuurd, net mailtje terug met tegoedbon. Vind ik heel netjes opgelost. Die buffybox bestel ik dus gelijk weer en ook in de toekomst zullen zij mij als klant behouden. Vind ik heel netjes want dit hadden ze niet hoeven doen!