PDA

Bekijk de volledige versie : Beter speakergeluid



Robert Scheers
20-08-2003, 19:26
Enige tijd geleden heb ik op dit forum een verhaal gelezen over een kunststof, wordt gebruikt in de vliegtuigindustrie, die in de geluidswereld veel gebruikt wordt onder speakers.
Is er iemand onder jullie die nu gelijk weet waar het overgaat en mij verder kan helpen?
Dus s.v.p wie, wat en waar.
Alvast dank,
Robert

Mark S
21-08-2003, 12:13
Ik denk dat je Kevlar bedoelt. Dit wordt door verschillende merken (ik meen o.a. B&W) toegepast om luidsprekerconussen van te fabriceren.

Robert Scheers
21-08-2003, 13:42
Mark dank voor je antwoord, alleen bedoel ik dit niet.
Ik zoek een artikel, of iemand die er iets van weet,over een kunstof waar je de speakers opzet, al dan niet met spikes.
Deze kunstof zou wonderen doen voor het weergegeven laag uit je speakers.
Ik ken mensen die hun speakers op een stoeptegel zetten, met hoorbaar beter resultaat, maar ik ken geen mooie stoeptegels.
Robert

Tom Rood
21-08-2003, 13:47
Over kunststof heb ik nog niks gehoord .. maar veel mensen zetten hen speakers op een marmeren tegel.
Dat helpt iderdaad wel wat het kan zijn dat het laag wat strakker klinkt maar wonderen doen is erg overdreven ..je moet behoorlijk audioviel zijn om het te horen. :wink:

InSomNiaC
21-08-2003, 14:03
Bedoel je de platen van ssc.

http://www.aanvilaudio.u-net.com/ssc_frontpage.htm

Christiaan Sauer
21-08-2003, 14:28
Dan denk ik dat je het over Vibrapods hebt. Dat zijn namelijk plastic/rubberen/??? platen waar je je speakers, sub en of apparatuur op neer kan zetten. Dat maakt een verschil uit in je geluid. Het zou er beter van gaan klinken. Dat kan ik me nog bedenken. Voor de rest weet ik zo ook niets om eerlijk te zijn.
Mvg,

Christiaan

Johan van den D.
21-08-2003, 16:46
Maar plaats je ook spikes op je Vibrapots??
Hij had het namelijk over "al dan niet met spikes erop plaatsen" vandaar
Volgens mij is dat niet de bedoeling met Vibrapots hoewel die dingen wel goed zijn voor je spullen op te plaatsen

Robert Scheers
21-08-2003, 16:54
Ik schreef over de stoeptegels dat dat hoorbaar beter resultaat geeft.
De wonderen dicht ik toe aan de kunststofplaten.
Daarom ben ik even naar de SSC homepage gegaan en wat ik snel las is dat het een platformconstructie is die op maat van het audio-apparaat is.
Een soort hele grote dure spike voor onder al je audio spullen.
Wat zijn vibrapots, en waar kan ik informatie vinden?
Robert