PDA

Bekijk de volledige versie : De grote ik-snap-geen-bal-van-dit filmfragment thread



Ronald Stiebolt
21-08-2003, 06:49
Er zijn van die films met fragmenten erin waar ik in ieder geval niets van snap. Post dit soort voorbeelden alhier, en bij voorkeur de 'antwoorden' ook! Mijn ik-snap-geen-bal-van-dit filmfragment top-2:

1) Waarom krijgt Indiana in Raiders of the lost ark nou zo'n vreselijke dreun van Marion met die spiegel op het schip?

2) Wat is de betekenis van de wegrijdende (vracht)auto's aan het eind van Once upon a time in America?

Jaap22
21-08-2003, 09:07
En wat is de betekenis van de telefoon die zo lang doorgaat in Once Upon A Time In America?

Daan de G.
21-08-2003, 09:49
1) Waarom krijgt Indiana in Raiders of the lost ark nou zo'n vreselijke dreun van Marion met die spiegel op het schip?



omdat ie een player is? :oops:


ik heb het zelf ook nogal met wat films, moet je shaolin soccer eens gaan kijken dat is pas vreemd ;) en identity trouwens ook, moet je zeker 2 keer kijken :)

tolpol
21-08-2003, 09:49
2) Wat is de betekenis van de wegrijdende (vracht)auto's aan het eind van Once upon a time in America?

Staat me niet direkt iets van bij. Bedoel je de vrachtwagens die na het afschaffen van de prohibitie nutteloos zijn in dranksmokkel en dus leeg en onverrichterzake wegrijden van voormalige illegale opslagplaatsen op weg naar een nieuwe taak ? Misschien ? Mogelijkerwijs ?

tolpol
21-08-2003, 09:52
En wat is de betekenis van de telefoon die zo lang doorgaat in Once Upon A Time In America?

Rinkelt over de beelden heen die het gevolg waren van het plegen van het telefoontje naar de politie door de Niro om zijn voormalige kompanen aan te geven.

M Balje
21-08-2003, 10:21
The Matrix: Wat is The Matrix ?

Arjamptey
21-08-2003, 10:29
1) Waarom krijgt Indiana in Raiders of the lost ark nou zo'n vreselijke dreun van Marion met die spiegel op het schip?


Marion zit aan de ene kant van de spiegel zichzelf te bekijken, maar omdat de spiegel wat wazig is draait ze hem om, terwijl Indiana aan de andere kant zit. Het ging dus wel per ongeluk.

pavko
21-08-2003, 13:51
2) Wat is de betekenis van de wegrijdende (vracht)auto's aan het eind van Once upon a time in America?

Staat me niet direkt iets van bij. Bedoel je de vrachtwagens die na het afschaffen van de prohibitie nutteloos zijn in dranksmokkel en dus leeg en onverrichterzake wegrijden van voormalige illegale opslagplaatsen op weg naar een nieuwe taak ? Misschien ? Mogelijkerwijs ?

Ik denk dat de vuilniswagen bedoeld wordt die aan het eind voor het huis van een van de hoofdrolspelers langsrijdt....

Christiaan Sauer
21-08-2003, 14:14
Leuke thread dit, moet ik zeker even onthouden. Maar kan iedereen er als het even kan ook rekening mee houden dat er al snel spoilers worden gegeven (gebruikt??). Dus als je in zo'n geval even de spoiler tag kan gebruiken: graag :lol:
Mvg,

Christiaan

Dennis Kuijper
21-08-2003, 15:35
2) Wat is de betekenis van de wegrijdende (vracht)auto's aan het eind van Once upon a time in America?

Staat me niet direkt iets van bij. Bedoel je de vrachtwagens die na het afschaffen van de prohibitie nutteloos zijn in dranksmokkel en dus leeg en onverrichterzake wegrijden van voormalige illegale opslagplaatsen op weg naar een nieuwe taak ? Misschien ? Mogelijkerwijs ?

Ik denk dat de vuilniswagen bedoeld wordt die aan het eind voor het huis van een van de hoofdrolspelers langsrijdt....

Als het om de vuilniswagen gaat dan heb ik deze verklaring,ik weet niet of hij wel of niet in die vuilniswagen gesprongen is,maar denk dat de bootschap is om te laten zien hoe makkelijk het is om te verdwijnen in dat wereldje

JCL
21-08-2003, 15:57
The Matrix: Wat is The Matrix ?

"What is the Matrix? Control!"

Maar dit antwoord dan Morphius staat ook nergens voor he.

[spoiler:8531b9fb75]De Machines hebben de beschaving van tegenwoordig overgenomen en nu hebben ze mensen nodig om hun van stroom te voorzien. Om die mensen rustig te houden en om ze rusig te houden hebben ze een droom wereld gebouwd. Je droomt dag en nacht als je bent in geplugd.

Ondertussen tappen zij jou energie af (de energie die je lichaam afgeeft). Bovendien verbruikt je lichaam die energie niet omdat je niet geheel bij bewust bent, de mens word gebruikt als batarij en omdat ze anders een opstand vresen en omdat je minder energie verbruikt word je vredig opgesloten in een droomwerld.[/spoiler:8531b9fb75]

Ik hoop dat je het nu een beetje snapt / dat IK het goed snap (het verhaal is tamelijk ingwikkend :roll: ).

Reinbo
21-08-2003, 16:06
2) Wat is de betekenis van de wegrijdende (vracht)auto's aan het eind van Once upon a time in America?

Het is wel tien jaar gelden dat ik de film gezien heb, maar volgens mij[spoiler:3bc33f7f65] is James Woods er in gesprongen en heeft hij zelfmoord gepleegd omdat het toch een aflopende zaak voor hem was en hij zich schaamde voor zijn bedrog. Het is een nogal gruwelijk einde.[/spoiler:3bc33f7f65]

Lex v/d Moolen
21-08-2003, 20:49
Een scene in Spider. Wat hebben die drie gasten (incl. Dennis) te betekenen in dat groene grasveld ?

Ronald Stiebolt
22-08-2003, 00:30
1) Waarom krijgt Indiana in Raiders of the lost ark nou zo'n vreselijke dreun van Marion met die spiegel op het schip?


Marion zit aan de ene kant van de spiegel zichzelf te bekijken, maar omdat de spiegel wat wazig is draait ze hem om, terwijl Indiana aan de andere kant zit. Het ging dus wel per ongeluk.

Ik ben het niet helemaal met je eens. Wat ik me ervan kan herinneren (en over een maand of 2 kunnen we dat eindelijk verifieren!) is dat Indiana aan een bureau zit en hij praat wat met Marion. Uit het niets gooit ze die spiegel met mach 5 om en zit Indiana zo'n beetje met een gebroken kaak. Mocht het een per ongelukje geweest zijn dan had een minimale 'oeps' of 'sorry' er toch wel afgekund? Nou had ze wel een paar appeltjes met 'm te schillen maar ik denk ook niet dat je het als woede-uitbarsting kunt kwalificeren omdat ze 5 minuten later met 'm naar bed wil. Grappig is overigens wel dat Indiana nog voor er iets gebeurd in slaap valt.....

pavko
22-08-2003, 08:51
2) Wat is de betekenis van de wegrijdende (vracht)auto's aan het eind van Once upon a time in America?

Het is wel tien jaar gelden dat ik de film gezien heb, maar volgens mij[spoiler:165f8ae501] is James Woods er in gesprongen en heeft hij zelfmoord gepleegd omdat het toch een aflopende zaak voor hem was en hij zich schaamde voor zijn bedrog. Het is een nogal gruwelijk einde.[/spoiler:165f8ae501]

en daar zijn de meningen over verdeeld...[spoiler:165f8ae501]Zeker sinds de mogelijkheid om het zelf frame voor frame te kunnen controleren middels de net verschenen dvd, is de discussie weer opgelaaid, zie daarvoor bijvoorbeeld ook http://www.imdb.com/CommentsShow?0087843 . Er zijn ook mensen die beweren dat ie gewoon gevlucht is.....[/spoiler:165f8ae501]