PDA

Bekijk de volledige versie : Hoofdtelefoon?



noXS21
11-11-2001, 09:46
Ik ben van plan een hoofdtelefoon aan te schaffen omdat ik de Vol. knop nog al eens aardig open heb staan en de rest van het gezin daar niet zo blij mee is. Nu is de vraag wat voor een hoofdtelefoon moet ik kopen wat is een degelijk merk en ook redelijk betaalbaar? Ik zat zelf te kijken naar een Sennheiser HD-570 heeft iemand hier ervaringen mee? Of moet ik een draadloze kopen? Het budget is ongeveer max. F 200,- en voor een eventuele draadloze max. F 350,-

Alvast van harte bedankt:)

Malle_eppy
11-11-2001, 17:44
KOOP GEEN ANALOGE DRAADLOZE KOPTELEFOON ik weet niet of er uberhaubt iets digitaals bestaat maar analoog is echt ***, je hebt namelijk altijd ruis. ik zou echt een hoofd telefoon met een touwtje eraan advieseren.

bmateijsen
11-11-2001, 21:49
Ik heb de sennheiser 45 draadloos.... en inderdaad je hebt altijd wat ruis... helemaal ruisloos is het absoluut niet..
Goed je hebt hiermee wel comfort.. kan door het huis lopen... buiten de hoofdtelefoon op... etx..

Daarentegen is de HD570 absoluut een toppertje... mooi qua geluid, soundstaging..... en wat een bass... alsof je hele mooie speakers aan je oren hebt hangen...

noXS21
12-11-2001, 18:13
Bedankt voor de reacties de HD (Hoofd Deksel):D 570 is dus wel een goede keus zal hem eens nader gaan bekijken.:)

Tom van den Hout
12-11-2001, 18:48
Is dat nou echt iets zo'n koptelefoon?

Ik heb er zelf geen dus ik zou het niet weten. Maar aangezien wij thuis niet echt een HT hebben zou ik graag willen weten of dit toch het gevoel geeft dat het echt om je heen gebeurt.

Ik kan onze TV (b&o) ook heel hard zetten dan lijkt het op een of andere manier of je het ook achter je hoort :D

Joost
12-11-2001, 19:20
Om maar even nog wat extra advies te geven en misschien je keuze iets makkelijker te maken heb ik misschien nog wat extra tips.
Ga je voor comfort en gemak zal ik aanraden een draadloze hoofdtelefoon aan te schaffen, maar ik weet niet of je snel tevreden bent apparatuur. Ga je namelijk echt voor kwaliteit moet je gewoon een hoofdtelefoon kopen met een draadje eraan. Sennheiser is absoluut een goed merk wat betreft hoofdtelefoons dus daar zit je goed mee. Let er vooral op dat een hoofdtelefoon niet te zwaar is. Iets vijf minuten op je kop hebben is heel wat anders als een uur of 2. Wil je de knop echt opendraaien kan ik je aanraden eens te kijken naar de Technics RPDJ-1200 hoofdtelefoon. (die heb zelf) Het is een hoofdtelefoon ontworpen voor het DJ werk een heeft ook de schelpen in de vom van de befaamde SL-1200 spelers van technics. Ikzelf ben nog steeds uitmuntend te spreken over deze hoofdtelefoon. Hij is mooi, goed leer, fatsoenlijk draadje eraan, stevig geluidje en hij kan enorm hard!!! Hij is echter wel wat zwaar, maar dat moet je zelf even testen.

Nog effe voor Tom, ik neem aan dat jullie de B&O vision avant hebben? (wij namelijk wel) In die TV zitten namelijk breedte stralers die het geluid inderdaad om je heen 'gooien'. Maar dat heb je in een fatsoenlijke speaker tegenwoordig ook zitten, zoniet allemaal! Dus dat is niet zo heel bijzonder.

Succes

noXS21
13-11-2001, 18:43
Bedankt voor de tip om te kijken naar de technics, technics apparatuur spreekt me meestal wel aan het komt zeer degelijk op mij over. Ik heb iets gelezen over bepaalde sennheisers dat ze moeilijk op een hard volume te krijgen zijn, heeft dit temaken met de Ohm's van de hoofdtelefoon?

Ik hoor wel weer ;)

Tom van den Hout
13-11-2001, 20:56
Ik weet niet meer precies hoe ie heet maar het is die ene met videorecorder ingebouwd, maar ik vond het wel geinig dat het toch een beetje leek alsof het om je heen hoort :D

noXS21
17-11-2001, 18:14
Ik heb vanmiddag de HD-570 van Sennheiser gekocht en ben er heel tevreden over, mischien een tikie te veel hoog maar dat regel ik wel af op mijn versterker. Ik heb er 179,- voor betaald niet te veel dacht ik zo:D

bmateijsen
18-11-2001, 10:15
Mooi, hd570 is een schitterende koptelefoon... en het kost inderdaad niet zo heel erg veel....

Over het teveel hoog, ik zou niet de treble terugdraaien.... het hoog is bij de HD570 zeer natuurgetrouw... en waarschijnlijk iets waar je even aan moet wennen...

groet Bjorn

noXS21
18-11-2001, 10:33
Goed dat je zegt dat ik aan het hoog moet wennen, bij klasiek en jazz klikt hij echt fantastisch bij pop en rock moet ik toch wel wennen aan de nadrukkelijke s klanken in de stemmen maar dat zal dus wel zo horen. En wat een mooi laag heeft hij toch, dus goed geschikt om 's avonds een dvd'tje te kijken:D . En dan te bedenken dat hij nog in de inspeelperiode is. Kortom als niet zoveel geld aan een dure dd5.1 hoofd deksel wilt uitgeven is dit een goed alternatief.

Oja heeft iemand ervaring met het DSP kastje van Sennheiser voor je hoofdtelefoon te voorzien van extra ruimtelijk geluid? En weet iemand wat de DSP PRO kost??