PDA

Bekijk de volledige versie : De Grote Edward Norton Thread



Paul_Knoop
23-08-2003, 15:03
Vandaag voor het eerst in mijn leven American History X gezien :oops: , en nog meer overtuigd geraakt van het feit dat edward norton op dit moment 1 van de beste acteurs is.

Dus leek het mij een goed idee om nieuws over zijn nieuwe films, kritiek op zijn oude rollen, enz. in 1 thread te doen zodat fans van hem ( en die zijn er volgens mij genoeg op dit forum ) alles over hem te weten kunnen komen.

Mocht dit niet aanslaan op het forum kan er ook gelijk een slotje op, maar ik denk dat het wel potentie heeft. Ik hoop alleen niet dat er gelijk weer zo'n hele rage komt dat er over elke actuer een thread gaat worden geopend.

Dus laat jullie reacties maar komen zou ik zeggen (y)

Geert Jan Alsem
23-08-2003, 15:32
Sinds ik Fight Club in de sneakpreview zag, was Edward Norton mijn held. Toen ik me naderhand besefte dat ik hem ook al had gezien in American History X was ik helemaal onder de indruk. Niet lang daarna keek ik dan ook Primal Fear, The People vs. Larry Flint en Rounders. Wederom was Norton briljant en had hij goede films uitgekozen om in te spelen.

Tegenwoordig lijkt het wel alsof hij wat meer voor grote Hollywood producties kiest. Deze films zijn niet allemaal even goed, maar gelukkig speelt Norton nog altijd prima.

Harry B.
23-08-2003, 15:35
Ik heb tot nu toe alleen maar Fight club en American history X gezien en dat zijn beide toppers, voor een gedeelte te wijten aan het goede acteerwerk van Norton. Verder staat The Italian Job momenteel hoog op mijn 'moet-ik-nog-gaan-zien'-lijstje :D

Niels Simons
23-08-2003, 15:36
kijken jullie maar es Rounders,topentertainment!

mazzel,niels

madelon
23-08-2003, 15:36
I LOVE NORTON
waanzinnige goede acteur. Een waarvan het een tijdje duurt voor je het door hebt dat het om dezelfde persoon gaat. Net wat Rinkelbeer zegt, ja komt er naderhand achter van he...Helaas heb ik nog maar 5 films van hem in huis maar dat mag niet lang meer duren. Rounders ken ik trouwens helemaal nog niet.. Eh commentaar heb ik nog niet...

Ronald Stiebolt
23-08-2003, 15:49
25th hour, ik was helemaal perplex toen ik de bioscoop uitkwam. Wat een geweldige rol van Norton. Jammer dat we zo lang moeten wachten op de DVD-release (januari).

Paul_Knoop
23-08-2003, 16:00
Blijkbaar slaat het dus toch aan :D Wat vinden jullie nou eigenlijk zijn slechtste rol ?

Rochan
23-08-2003, 18:33
Andere films waarin hij goed speelt is:
The Score: Hij zet een geweldige rol als geestelijke gestoord neer. Ik vind dat hij eigenlijk beter speelt dan De Niro en Brandon.
Een andere film waarin hij voortreffelijk speelt is Primal Fear. Dit was een van eerste films die ik gezien had van hem.
Fight Club- Die heeft iedereen wel gezien, een goede rol naast Brad Pitt.
American History X- Topprestatie
Red Dragon- Iets minder, maar toch wel goed.
Frida- Een kleine/korte rol, stelde niet zoveel voor.
Keeping the Faith. Meer humoristische rol van hem naast Ben Stiller.

Voor de rest ben ik benieuwd naar Death to Smoochy 25th Hour en Italian Job :)

Paul_Knoop
23-08-2003, 18:39
Hij is gewoon goed, maar blijft toch minder bekend dan andere grote namen, dat snap ik dan ook weer niet :cry:

Art
23-08-2003, 18:45
Everyone Says I Love You is ook wel een aardige musical/komedie waar Edward Norton in meespeelt. Edward Norton heeft veel talent maar in deze film zie je dat hij één talent niet echt heeft en dat is zingen :roll:

Marcel den Haan
23-08-2003, 18:54
Ik vind dat hij na American History X nooit meer dat nivo van die film heeft gehaald. De rol die hij daar neer zet is gewoon bizar, hij is gewoon een skinhead op dat moment en je ziet de haat in zijn ogen.
Na deze film vind ik dat hij een beetje te veel het zelfde typetje speelt, dit komt misschien door de films die hij uitkiest en dat die films zo'n type vragen maar zoals hij speelt in bijvoorbeeld Red Dragon zo zie ik hem te vaak, beetje een nerderig, stil mannetje.
Ik heb 25th Hour nog niet gezien maar ik hoop dat hij in die film deze reeks doorbreekt.
Verder zal zijn rol in The Italian Job ook wel een verademing zijn.

Paul_Knoop
23-08-2003, 18:58
Ik vind type casting niet erg zolang die rol maar telkens opnieuw overtuigend word neergezet, en dat kan edward norton goed vind ikzelf :D

Hoop dat hij ook es een keer een oscar wint alleen om aan het "simpelere" publiek te laten weten dat hij kan acteren

Harry V.
23-08-2003, 19:08
Gisteren heb ik zelf toevallig American History X weer een keer gezien.... Wat blijft dat toch een geweldige film. Norton op z'n best, met een ijzersterk verhaal. Wat mij eigenlijk pas gisteren opviel in de film is dat Norton qua screentime wel de hoofdrol heeft, maar dat de echte hoofdrolspeler eigenlijk Furlong is.

Opvallend is dat Norton tot nu 'maar' 13 films heeft gemaakt. Zelf heb ik daarvan tot nu toe er 11 gezien (Frida & Italian Job nog niet). Het is een acteur die volgens mij nog nooit een zwakke prestatie heeft geleverd.

Favoriete rollen blijven toch wel: Primal Fear, People vs. Larry Flynt, American History X, 25th Hour. Zijn rollen in Rounders, Fight Club, The Score (blijft met gemak overeind tegen DeNiro & Brando) en Red Dragon blijven daarbij ook nog altijd van een heel ander niveau dan je bij 97% van Hollywood zal tegenkomen.

By the way: Ben benieuwd hoe hij overeind gaat blijven in de remake van Straw Dogs.....

madelon
23-08-2003, 19:28
25th Hour is vanaf 16 september te huur bij Videoland

Paul_Knoop
23-08-2003, 19:35
info die ik kan gebruiken, thanx madelon (y)

pavko
23-08-2003, 19:39
25th hour, ik was helemaal perplex toen ik de bioscoop uitkwam. Wat een geweldige rol van Norton. Jammer dat we zo lang moeten wachten op de DVD-release (januari).

Ik heb de R1 van the 25th Hour alweer een maandje of 2 in huis en dat is echt een hele goede film van Spike Lee. Edward zet hier ook weer een rol van formaat neer. Absolute aanrader :D

Paul_Knoop
23-08-2003, 19:47
Die moet ik maar es huren dan :wink:

richard voskamp
24-08-2003, 18:19
25th hour, ik was helemaal perplex toen ik de bioscoop uitkwam. Wat een geweldige rol van Norton. Jammer dat we zo lang moeten wachten op de DVD-release (januari).

Ik heb de R1 van the 25th Hour alweer een maandje of 2 in huis en dat is echt een hele goede film van Spike Lee. Edward zet hier ook weer een rol van formaat neer. Absolute aanrader :D

dat is zeker een aanrader

Niels Simons
24-08-2003, 18:30
ik blijf bij Rounders,die vond ik wel zo sterk...

verder heb ik alles behalve de echt onbekende wel gezien(25th nog niet).

score heb ik op dvd,AHX duitse versie(widescreen5.1)

mazzel,niels

Mark de Jong
24-08-2003, 18:35
Ik heb volgens mij (pas) 3 films met Edward Norton gezien en dat zijn Fight Club, American History X en Red Dragon. In alle films prachtig acteerwerk door Edward Norton (y)

Gabriel B.
24-08-2003, 20:53
Heel sterke acteur die nog het best uit de verf komt als hij geen hoofdrol heeft.

Marcus
24-08-2003, 21:22
Kheb afgelopen maand 25th hour gezien en daarin is hij zo ongrijpbaar. Pas als je gaat bedenken waartoe hij in staat is, pas dan ga je heel erg schrikken. Persoonlijk vind ik dat hij beter bij de "kleine" films moet blijven, geen Italian Job, Red Dragon etc.

Harry V.
24-08-2003, 23:41
Joepie! :lol: :D

Vanavond heb ik in de sneak 'The Italian Job' gezien. Prima film, goed vermaak.... Samen met PotC de betere zomerfilms.

Norton is gewoon solide in deze film. Niet zo sterk als bijv. 25th Hour, maar nog altijd goed.

Louis Bouduin
26-08-2003, 17:39
Favoriete rollen blijven toch wel: Primal Fear, People vs. Larry Flynt, American History X, 25th Hour.

En dan te bedenken dat hij die rol in Primal Fear alleen te danken had aan het feit dat Leonardo diCaprio ervoor bedankte.

Harry V.
26-08-2003, 22:21
Favoriete rollen blijven toch wel: Primal Fear, People vs. Larry Flynt, American History X, 25th Hour.

En dan te bedenken dat hij die rol in Primal Fear alleen te danken had aan het feit dat Leonardo diCaprio ervoor bedankte.

en daarbij had hij z'n CV vervalst :wink:

pavko
26-08-2003, 23:28
Joepie! :lol: :D

Vanavond heb ik in de sneak 'The Italian Job' gezien. Prima film, goed vermaak.... Samen met PotC de betere zomerfilms.

Norton is gewoon solide in deze film. Niet zo sterk als bijv. 25th Hour, maar nog altijd goed.

The Italian Job staat inmiddels ook op mijn to-buy-list

(gister het orgineel gezien, was ook best wel vermakelijk, voorspelbaar, maar vermakelijk)

Swanski
27-08-2003, 00:33
Primal Fear heeft mij ook zeker verrast...>1e keer dat ik hem zag, vervolgens Rounders ...> en hij was en is vanaf dat moment absoluut 1 van mijn favorieten!!!

Paul_Knoop
27-08-2003, 14:43
Rounders + Primal fear + Italian Job **zucht**

Moet nog veel kijken van hem, wat een ramp.. :D

madelon
27-08-2003, 14:57
Vind zijn rol in the Score ook erg goed hoor..

Werner
27-08-2003, 15:25
Keeping the Faith. Meer humoristische rol van hem naast Ben Stiller.

Dat was dan weer een flinke uitschuiver van de man, en hij had het onding nog zelf geregisseerd ook! Over de andere films niets dan lof.

scarface2003
27-08-2003, 15:39
rounders,american history x,25th hour,italian job waren allemaal top,In red dragon vondt ik hem niet super leek wel een beetje of hij er niet thuishoorde :)

madelon
28-08-2003, 08:16
Binnenkort komt ook Death to smootchy uit iemand bekend met deze film.....

Paul_Knoop
28-08-2003, 08:59
Jah, een ontzettend slechte film, een schande dat robin williams zich heeft verlaagd tot zo'n klasse... :x

Robert F.
28-08-2003, 09:30
Ik ben een grote Edward fan, maar hij is zoals Paul al zei, niet om aan te zien. Hoe ze op het idee zijn gekomen om daarin mee te spelen is mij een grote vraag.

Paul_Knoop
28-08-2003, 09:50
Ik ben bang een hoop geld, en als ik edward norton was zou ik ook graag een film maken met robin williams, alleen had dan eerst het script gelezen....

Jibbe Stuijts
28-08-2003, 09:52
Edwart Norton , is na American History X... (in de bios gezien) mijn topacteur.. Fantastisch.. Heeft hij dit jaar weer bewezen met 25th Hour en vind ik met afstand de beste film van afgelopen jaar... (y) (tenminste, waar ik het meest van heb genoten)....

We gaan nog een hoop goede dingen zien van hem, ben ik van overtuigd !!!!!!

YAH87
11-05-2006, 16:05
Gisteren Death to Smoochy gezien op tv en ik vond het toch wel een leuke film (waarschijnlijk één van de weinigen.. :) ).

Maar goed over Norton zelf; i.m.o. één van de beteren acteurs die er op dit moment rondloopt. Getuige zijn Filmography alleen al;

* Primal Fear,
* American History X,
* Fight Club,
* 25th Hour

En ga zo nog maar effe door. Zeker niet de minste films.

Ben ook wel benieuwd naar zijn nieuwste film "Down in the Valley".

Kees Hoekerd
11-05-2006, 18:05
Edward Norton (y)
Wat een geweldig acteerwerk levert die in American History X. Zijn laatste confrontatie met Cameron, is hier wel het toppunt.
25 th hour was ook zeker een aardige film, en weer een goeie rol van hem. Toch vond ik Pepper zeker niet slecht naast hem.

deweb
11-05-2006, 19:37
Gisteravond meegepikt van "death to smoochy".
Wie wil dat deze acteur groot blijft moet deze film niet kijken. Hij speelt het goed, maar zijn rol is vreselijk!

25th hour is een meesterlijke film, zeker door het acteerwerk van Edward Norton. Ik vraag me af of iemand die meesterlijke "fuck you" scene beter had kunnen doen.

Paul H.
11-05-2006, 20:07
death to smoochy.. Gister een stuk gekeken toen ik thuiskwam van werken maar kon het niet langer aanzien dit is dus niet aan mijn besteed.

Dennis Kuijper
11-05-2006, 22:02
Ben wel benieuwd naar Down in the Valley met hem.

Aerodynamisch
11-05-2006, 22:04
Vergeet Rounders niet.

Een prachtige prestatie van Norton. Damon is net ietsje beter maar Norton's sneaky character komt erg natuurgetrouw over.

History X is en blijft de beste Norton presatie.