PDA

Bekijk de volledige versie : Dvd op Video zetten



Marieke!
23-08-2003, 16:23
Ik wil een dvd op video zetten?
Kan dit?
En heb ik daar nog extra snoertjes voor nodig?

R. Schaap
23-08-2003, 16:28
Dat moet je helemaal niet willen...........

Welkom op het forum. (ik heb trouwens geen idee, maar dat begreep je vast al wel)

Frank
23-08-2003, 16:28
Rein was me voor...

Gerben van der Leun
23-08-2003, 16:35
Ik wil een dvd op video zetten?
Kan dit?
En heb ik daar nog extra snoertjes voor nodig?

Dag Marieke,
Je kan idd dvd op video plaatsen, maar het kost wel wat moeite. Het probleem zit hem namelijk in de Macrovision. Dit is een stoorzender die voorkomt dat je kan kopieeren. Er zijn dvd-spelers die het Macrovisionsignaal opheffen, waardoor je een backup kan maken. De meeste dvd-spelers hebben dit voordeeltje niet, op het internet staan sites met tips over hoe je jouw dvd-speler Macrovisionvrij kan krijgen. Let op! Als je aan je dvd-speler gaat sleutelen vervalt de garantie.

Succes!

Marieke!
23-08-2003, 16:40
Maar hoe moet ik het doen?

Sander Haarmans
23-08-2003, 17:17
Maar hoe moet ik het doen?
Ik denk dat het het makkelijkst is om je dvd speler aan je PC te hangen (of natuurlijk je dvdromspeler te gebruiken) en dan te copieren naar je harddisk en daarna je videorecorder aan je PC te hangen en dan van je harddisk naar de video te copieren.
Heb het zelf nog nooit gedaan maar zou niet weten hoe het anders moet.

Nathan Strik
23-08-2003, 17:43
Het kopiƫren van films is illegaal, ook het op video zetten dus. Die macrovision beveiliging zit er niet voor niks op natuurlijk.

Natuurlijk is die beveiliging op te heffen, maar helaas kunnen we op dit forum niet op zulke vragen in gaan.

Een slotje dus...