PDA

Bekijk de volledige versie : Dubbel disc dvd's



Lars_JJ
23-08-2003, 17:33
wat vinden jullie ervan?

Ik heb bv een paar dvds waar een 2e schijf echt niet nodig was omdat er bijvoorbeeld een docu opstaat die naar mijn id ook op de eerste disc kon of echt een onzinnige docu, terwijl je toch meer betaald vaak. Of ipv dubbel disc een flipper met de film op kant A en de extras op kant b (a la Laserdisc en de eerste SE DVD van T2 Regio 1). of 2 releases, een SE dubbel en een standaard enkel zoals Catch me if you can...

En wat ik ook intressant zou vinden is Superbit dubbeldisc. Dus dat ze wel een hele schijf gebruiken voor de film en daarnaast een extra schijf voor de extra's.

Jaded
23-08-2003, 17:36
Of ipv dubbel disc een flipper met de film op kant A en de extras op kant b (a la Laserdisc en de eerste SE DVD van T2 Regio 1).
Jij wilt flippers???
Kan er even iemand een ban geven aan Lars_JJ. :)



En wat ik ook intressant zou vinden is Superbit dubbeldisc. Dus dat ze wel een hele schijf gebruiken voor de film en daarnaast een extra schijf voor de extra's.
Bestaat toch al. Dat zijn Superbit Deluxe dvd's.

Lars_JJ
23-08-2003, 17:38
En wat vind je verder van dubbeldisk?

Lars_JJ
23-08-2003, 17:39
Of ipv dubbel disc een flipper met de film op kant A en de extras op kant b (a la Laserdisc en de eerste SE DVD van T2 Regio 1).
Jij wilt flippers???
Kan er even iemand een ban geven aan Lars_JJ. :)


dat zei ik niet, ik vroeg of mensen dat willen ;)

Mark van Voorthuizen
23-08-2003, 17:40
Bubbel disc ? :wink:

Lars_JJ
23-08-2003, 17:42
Bubbel disc ? :wink:

Ik wist dat ik die op merking zou krijgen :p

deze optie hoorde er nog bij trouwens, als een admin het ziet, kan die dan ff toegevoegd worden?

'Ik laat een dvd er zelfs voor staan, te duur.'

Jaded
23-08-2003, 17:44
En wat vind je verder van dubbeldisk?
Ik heb er persoonlijk totaal geen problemen mee.

Als de extra's op de tweede disc de moeite niet zijn weet ik dat toch meestal op voorhand.
Als er dan een 1 disc voorhanden is koop ik die wel.
Anders is het wachten op een prijs die mij voldoende lijkt voor die release.

En dus nee tegen flippers.

Mark de Jong
23-08-2003, 17:46
Ik moet eerlijk zeggen dat ik liever Special/Collector/Limited Editions koop dan gewone releases. Dan maar wat duurder, maar dan heb je ook wat meer (meestal).

Flippers hoeven van mij absoluut niet terug te komen.

Paul_Knoop
23-08-2003, 18:21
geld ook voor mij, ik heb liever een dubbel-disc dan een enkele, hebberigheid denk ik :wink:

Renny Collard
23-08-2003, 18:50
Daar sluit ik me ook op aan.

Marcel den Haan
23-08-2003, 19:00
Ik kijk altijd naar de extra's die op de 2e schijf staan en dan kijk ik of het de moeite is om de 2e disc te kopen, dit dan als je kan kiezen tussen een 1 en 2 disc.
Flippers lijkt me ook wel een idee en dan niet de film op 2 kanten maar film op 1 kant en extra's op de andere, er zit dan geen verschil in want of je nou de disc om draait of je doet disc 2 erin om de extra's te bekijken dus zo'n gek idee nog niet hoor Jaded en Niels dus ban deze jongen nog maar niet. :wink:
Als je kijkt naar bijv Saving Private Ryan waar een 2e disc bij zit waar 1 miezerige docu opstaat dan vind ik het geldklopperij want dat kon makkelijk op disc 1 en dan heb ik het over de eerste versie en niet de 2e met DTS want daar kan ik het me wel voorstellen dat ze ruimte gebrek hebben.

Petra
23-08-2003, 19:06
Als het even kan koop ik ook liever de Special/Collector's edition.

Florus
23-08-2003, 19:15
Na het kijken van de geweldige extra's (1 standaard making of van 30 min en 2 trailers) van de 2e disc vraag ik me bij sommige uitgaven af wat nu de meerwaarde van de 2e disc is.
Er zijn denk ik genoeg uitgaven die zoveel zinvolle extra's hebben, dat 2 discen wel zo prettig is (Minority Report, Darededevil, The Mummy UE).
Maar het wordt helaas ook nog wel eens als marketingstunt gebruikt (Just Visiting). Dan passen de extra's nog makkelijk op 1 DVD en toch moet er groot op de verpakking gezet worden dat er wel 2 DVD's in zitten. Niet zo heel gek, want de bekende goede uitgaven scoren hier natuurlijk ook mee (Terminator 2 UE, Lord of The Rings: FOTR) en schromen niet om deze kreten te gebruiken.
Uiteindelijk moet je moet de film zelf leuk vinden, anders laat je zelfs de 5 DVD SE director's cut liggen, toch? :wink:

Richard B.
23-08-2003, 20:03
Ik sluit me aan bij Florus: 2-disc's worden te pas en te onpas toegepast om de prijs van een release op te drijven terwijl de extra's maar weinig toevoegen. Als het gaat om wat kleinere films dan weerhoud het me er soms van om bepaalde dvd's te kopen: leuke films als Gosford Park en The Royal Tennenbaums heb ik heel lang laten liggen omdat ze enkel op dure 2-discs uitgebracht zijn die je bijna nergens voor minder dan 30 euro kan krijgen. TRT heb ik uiteindelijk als ex-rental gekocht maar GP heb ik nog steeds niet omdat ik hem simpelweg te duur vindt. En dan ben ik nog enigzins 'liefhebber' van dit soort films: iemand die de film wel leuk lijkt maar hem verder niet kent zal natuurlijk never dit soort dvd's kopen.

Dus: het mag wel wat minder met de 2-discs. Graag alleen bij de ECHT belangrijke films graag.

Alexander V
23-08-2003, 20:20
2 discs zijn goed, natuurlijk niet in nederland waar een extra discje een excuus is om de prijs weer 10 euro hoger te maken, maar in het buitenland (ik noem canada) haal je gewoon alle nieuwe 2 discs voor 17 euro, dan heb ik liever die extra disc erbij als niet, ook al staat er maar 1 featurette en 2 deleted scenes op....

Werner
23-08-2003, 20:49
Strikt genomen is een disc met op de ene kant de film en de andere de extra's geen flipper. Zie bijvoorbeeld U.S. Marshalls of Terminator 2 regio 1. Ook films met op de ene kant de fullscreen en op de andere de widescreen vallen niet onder die categorie; Men In Black I bijvoorbeeld, is zelfs een DVD-18. (freezer aan beide kanten). Een flipper is het pas wanneer de film zelf in tweeën gehakt wordt.

Harry B.
23-08-2003, 20:57
Mij maakt het niet uit. Ik vind het eigenlijk belangrijker of een film goede beeld- en geluidskwaliteit heeft en leuke extra's, of dat nou op 1 of 2 discs staat vind ik wel het laatste wat van belang is. Dat het ook een marketing-truc kan zijn is bekend, maar diegenen die in het buitenland bestellen hebben daar sowieso minder last van.

Werner
23-08-2003, 21:03
Een 1-disc tegenover een 2-disc kan ook serieus tegenvallen. Lees anders deze review (http://www.michaeldvd.com.au/Reviews/Reviews.asp?ID=3316) maar eens!

Mich
23-08-2003, 21:13
Mij maakt het hoegenaams niet uit. Ik koop films die ik wil kopen en meestal de Valilla Versie indien er zoals Catch Me If You Can 2 versies worden uitgegeven. Maar een versie zoals Dardevil vind ik ook meer dan tof.

M Balje
23-08-2003, 21:50
Ik ben heel blij met de extra's op de 2de disc als het beeld en geluid daar door op de eerste disc uitstekend zijn.

Zoals Warner het deed met Harry Potter 1&2. Alleen zijn de extra's meer op kinderen gericht. Een voordeel van dit soort dvd's is wel dat het goedkoper is.

Ik zou een film sneller kopen als het een 1 of 2 disc is met goede en veel extra's en de prijs ook mee zit.

Goede 2 disc uitgaven zijn er het afgelopen jaar en 2002 zeker uit gekomen die zelfs een Dts track hebben met de meeste extra's op de 2de disc.
Voorbeeld: Speed Se,Die Another Day,Dare Devil.

Ook zijn er best wel goede 1 disc dvd's waar bij er best veel & goede extra's op staan (Twine,MI2,Triple X),alleen geen Dts. Het komt eigelijk alleen door Dts of lange speel duur dat alle extra's naar de 2de disc verhuizen.

Ik vind bv Catch me if you can & The Bourne Identity niet zo goede 2 disc dvd's,alleen door de dts track verhuizen de weinige extra's naar de 2de disc.

The Hulk komt zelfs met een 3 disc Ce uit en er verschijnt ook een 2 disc en ik denk dat ik voor de 3 disc ga.

Maar als er de keus is tussen een normale of speciale,ga ik altijd voor de Se.

Poll keuze: Ik koop er een dvd sneller door. Omdat een 1 disc ook heel goed kan zijn,hoeven er niet zoveel mogelijk uit tekomen.

pavko
23-08-2003, 22:22
Een 2-disc versie mag van mij best 1 of 2 euro extra kosten, maar hier in Nederland mag je dan gelijk de hoofdprijs betalen (zie Monster Inc.)
Het zou leuk zijn wanneer ze bij het maken van een 2-disc proberen de compressie van de film zo licht mogelij te houden maar dat lukt helaas nog niet altijd :(

Kereltje
23-08-2003, 23:08
Het gaat uiteindelijk toch om de film zelf. Ok extra's zijn leuk maar om er veel geld voor bij te tellen, no way! :!:

Mark Knoop
23-08-2003, 23:26
Het gaat uiteindelijk toch om de film zelf. Ok extra's zijn leuk maar om er veel geld voor bij te tellen, no way! :!:

Daar heb je wel gelijk in, maar ik koop van mijn favoriete films liever de 2 disc versie dan een 1 disc versie. Komt de Lion King trouwens alleen op 2 disc dvd of verschijnen er daarvan ook een film only en een film + een aantal extra's?

Jurgen V
24-08-2003, 00:14
Het gaat uiteindelijk toch om de film zelf. Ok extra's zijn leuk maar om er veel geld voor bij te tellen, no way! :!:

Idd, de extra's zijn altijd leuk maar als er dan een meer prijs van aardig wat euro's bij komt dan is de 1 disc goed genoeg (mits ook nog zelfde specificaties).

Philippe
24-08-2003, 08:33
Van mijn favoriete films zoals The Rock, Speed en Terminator 2 verkies ik natuurlijk een 2-disc versie en die is er gelukkig ook. Maar over het algemeen kan ik best wel leven met een gewone 1-disc uitgave.

Philippe
24-08-2003, 08:33
Van mijn favoriete films zoals The Rock, Speed en Terminator 2 verkies ik natuurlijk een 2-disc versie en die is er gelukkig ook. Maar over het algemeen kan ik best wel leven met een gewone 1-disc uitgave.

Coen Loef
24-08-2003, 23:33
Ik vind bv [...] The Bourne Identity niet zo goede 2 disc dvd's,alleen door de dts track verhuizen de weinige extra's naar de 2de disc.


Niet om vervelend te doen ofzo, maar volgens mij is The Bourne Identity er alleen maar in een 1-disc uitvoering. :wink:

Mark S
27-08-2003, 12:57
Ik ben heel blij met de extra's op de 2de disc als het beeld en geluid daar door op de eerste disc uitstekend zijn.

(y)
Dat is precies de reden dat ik de voorkeur geef aan 2 disc edities.
Al zijn de extra's niet al te bijzonder, dan nog kom ik die liever tegen op disc 2, dan dat disc 1 er mee wordt volgeramd ten koste van opslagruimte voor beeld en audio van de film zelf.

Gabriel B.
08-09-2003, 08:08
maakt me niets uit... als de film die ik wil in een bepaalde versie uitkomt koop ik hem in die versie... maar toch wel nog even de prijs in het oog houden.

Wazige
08-09-2003, 08:56
Koop meestal de mooiste versie :)

Pinhead
08-09-2003, 10:52
Ik ben wel blij met de bubbel discs.
Als 'toekomstig regisseur' :D ben ik erg geintresseerd in
de extras van een film.
Heel boeiend wat er allemaal achter de schermen gebeurd en
heel gaaf om verhalen over de productie te horen.
Dus als we het over dubbel-discs hebben,
voor mij het liefst wel.
Hoeft niet altijd natuurlijk maar bepaalde films moeten
op z'n minst 2-discs hebben.
Spider-Man, The Crow, Terminator 2, etc.