PDA

Bekijk de volledige versie : Enemy at the Gates



Olivier Laemont
11-11-2001, 18:42
Ben van plan 'Enemy at the Gates' te kopen. Als ik me niet vergis, komt hij deze week in de winkel. Nu had ik graag geweten wat jullie van die film vinden. Ik heb hem noch in de bioscoop, noch op huurDVD gezien.

Thanks
:cool:

System 3rror
11-11-2001, 18:56
KOPEN !!!

Gewoon kopen!! heb dr geen andere woorden voor! Ik heb hem vrijdag al weten te bemachtigen! Had hem ook al in de bios gezien, en was verkocht aan die film!!!
Er staan niet veel extra's op (trailer, verwijderde scenes en cast en crew), maar het gaat tenslotte om de film!

Kijk in het pricewatch forum naar de prijzen van de DVD, die liggen zoals gewoonlijk weer lekker uit elkaar!!

Anonymous
11-11-2001, 19:27
Verwijderde Scenes & cast & crew en wat is er met die twee documantaires gebleven die er ook op zouden komen, mijn god Paramount is ook weer een ***maatschappij van het zuiverste water.

System 3rror
11-11-2001, 19:39
Die zitten er wel bij... sorry, vergeten erbij te zetten :D

Extra's zijn dus: Trailer, Featurette, Cast en Crew en extra scenes!!

Onder die Featurette worden verstaan de docu "Inside Enemy at the Gates" en "Through the Crosshairs", een soort van making off.

Tom van den Hout
11-11-2001, 21:00
Yep, zeker kopen!

Had hem een tijdje gelededn gehuurd verwachtte er niet veel vam maar bleek toch een strakke film te zijn.

De Neel
11-11-2001, 22:57
Topfilm...Ed Harris is geniaal als Duitse sniper...de actie is mooi in beeld gebracht en dat romantische verhaal lijntje is niet storend, want Rachel Weisz is een heel g@#l mokkel in lompen....

System 3rror
12-11-2001, 09:35
Komt volgens folders 13 november uit, maar ik kocht hem vrijdagmiddag 9 november al.
Perfect Engels sprekende Duitsers en Russen is een beetje wennen, maar het waargebeurde verhaal is goed verfilmd. Prachtige actiescenes, prima camerawerk.
Maar qua geluid niet optimaal, terwijl de reclamejongens hem willen laten wedijveren met Saving Private Ryan. Eeerlijk is eerlijk, qua geluid is Private Ryan superieur.

Helemaal mee eens!! Vind het eigenlijk wel jammer, Duitsers moeten Duits praten en Russen Russisch, net als in de Longest Day, waar iedereen gewoon zn eigen taaltje spreekt, en zelfs Nederlands in voor komt :)

[B]

Ik heb alle boeken betreffende de Duits-Russische oorlog 40-45, dus de slag om Stalinggrad boeit mij sowieso. Hopelijk wordt de slag om Stalinggrad zelf nog eens verfilmd. Er zijn minder belangrijke slagen verfilmd.
Volgens mij is er ook een film die Stalinggrad heet! Ik heb hem een keer op video gekeken. Dat is al wel een tijdje geleden, maar de vidoetheek bij ons had hem!
Vond het geen slechte film!

Raskel
12-11-2001, 09:47
Ik heb hem gehuurd. In eerste instantie wilde ik hem kopen, ik had hem nog niet gezien. Gelukkig heb ik dit niet gedaan. Het is best een leuk film maar verwacht er niet te veel van. Het verhaal is vrij rommelig en het liefdesverhaal is barslecht uitgewerkt. De aktie is zeker te pruimen en Ed Harris speelt een goede rol (wanneer niet..). Huren zou ik hem zeker maar kopen..daar zou ik niet aan beginnen.

Deef
12-11-2001, 10:22
EN de soundtrack is heel ergelijk.........Schindlers List en Braveheart zijn gewoon gejat.

Anonymous
12-11-2001, 16:06
Hmmmm, ik dacht dat de beste warmovie na SPT nog altijd Thin Red Line was, al dan niet nog beter.

Hij was inderdaad erg goed, maar de russen moeten gewoon Russisch spreken en de moffen duits, thats just the way it is, maar ja dat vind ik meestal, zoals met Tora Tora Tora waar de amerikanen echt engels spreken en de Jappen Jappans, Schindlers list zou ook in het duits moeten en Gladiator in het Latijn & Oud Grieks, Marcus Aurelius sprak namelijk aleen grieks, hij kon wel latijn, maar als schrijver is hij Grieks. Dit geeft echte kracht aan een film.

De Neel
12-11-2001, 16:37
De film heet inderdaad Stalingrad. Het is een Duitse film en inderdaad, ze spreken ook Duits in de film. De beslissende slag rond deze stad wordt bekeken door de ogen van een groep Duitse soldaten. Het is een erg goeie film met een aantal zeer gore beelden (waarschuwing....probeer geen granaten uit een tank op te vangen). Of tie op dvd te krijgen is durf ik niet te zeggen, maar regelmatig is ie op tv te zien. (Als je hem bij ZDF of ARD in de gids ziet staan kan je hem dus gewoon kijken, want Duits is Duits!!!)

xplora
12-11-2001, 21:32
Ik heb de film ook op dvd gezien echt fantastisch! Hoe kun je een oorlog toch zo levensecht maar toch geromantiseerd in beeld brengen! Ook wel te danken aan 2 mooie acteurs Jude Law en Rachel Weisz. Beiden zijn het klassieke schoonheden zo als in de jaren 50 veel op het witte doek te zien was! al was dat dan ook ver voor mijn tijd! :)

Raskel
13-11-2001, 07:47
...Hoe kun je een oorlog toch zo levensecht maar toch geromantiseerd in beeld brengen! Ook wel te danken aan 2 mooie acteurs Jude Law en Rachel Weisz...

De romantiek was net het lachwekkende in deze film! Ik heb zelden zo'n slecht liefdesverhaaltje verweven in een oorlogsfilm gezien. Dan zullen we het maar niet hebben of de acteerprestaties. Bij "de" liefdesscene waarbij Jude en Rachel tot "de daad overgaan" lijkt het wel of Rachel keihard verkracht en vermoord wordt :confused: ...zeer goed in beeld gebracht.. Maar goed, dat is natuurlijk mijn mening.

Groeten!

Marco
13-11-2001, 13:48
Verwijderde Scenes & cast & crew en wat is er met die twee documantaires gebleven die er ook op zouden komen, mijn god Paramount is ook weer een ***maatschappij van het zuiverste water.
Tja ik verkies de Pathé versie boven de Paramount.
Dit zijn de extra's:
Making of Documentary
Director's Commentary
Cast and crew interviews
Filmographies
Deleted Scenes
Foreign Campaigns
Storyboards
Audio Description
Theatrical trailer
Film Posters

Tevens heeft deze versie een DTS track :)

xplora
14-11-2001, 17:35
De romantiek was net het lachwekkende in deze film! Ik heb zelden zo'n slecht liefdesverhaaltje verweven in een oorlogsfilm gezien. Dan zullen we het maar niet hebben of de acteerprestaties. Bij "de" liefdesscene waarbij Jude en Rachel tot "de daad overgaan" lijkt het wel of Rachel keihard verkracht en vermoord wordt :confused: ...zeer goed in beeld gebracht.. Maar goed, dat is natuurlijk mijn mening.

Groeten!


:o Ja het blijkt maar weer dat het mannen maar om 1 ding gaat!
Het is geen blote billen film als je die wilt zien dan adviseer ik je om voortaan een plankje hoger te kijken in de videotheek!!!!!!!

Raskel
14-11-2001, 18:03
QUOTE]Originally posted by xplora



:o Ja het blijkt maar weer dat het mannen maar om 1 ding gaat!
Het is geen blote billen film als je die wilt zien dan adviseer ik je om voortaan een plankje hoger te kijken in de videotheek!!!!!!! [/QUOTE]

Onbedoeld een gevoelige snaar geraakt? Het lijkt me verstandig de bewuste scene eens te bekijken, dan begrijp je wat ik bedoel. Je weet trouwens wel erg goed op welke plank ik moet kijken, ervaring?

hitch_fan
14-11-2001, 18:37
Ik heb alle boeken betreffende de Duits-Russische oorlog 40-45, dus de slag om Stalinggrad boeit mij sowieso. Hopelijk wordt de slag om Stalinggrad zelf nog eens verfilmd. Er zijn minder belangrijke slagen verfilmd.

Films over de Slag Om Stalingrad (beide in Duitsland op DVD te verkrijgen en beide grote aanraders):

Hunde, Wollt Ihr Ewig Leben?
Stalingrad

Hoe groot is je bibliotheek Henk? ;) Een paar aanraders die je misschien nog niet hebt (off-topic maar Duits - Russische oorlog 41 -45 is mijn specialiteit dus ik kan het niet laten):

Werner Haupt - Army Group North
Werner Haupt - Army Group Middle
Werner Haupt - Army Group South
John Erickson - Road To Stalingrad
John Erickson - Road To Berlin
David Glantz - Stumbling Colossus
David Glantz - When Titans Clashed
Alan Clark - Barbarossa
Steven Newton - German Battle Tactics On The Russian Front 41-45

Meer algemeen:
Handbook On German Military Forces - gepubliceerd door de US War Department
James Lucas - German Army Handbook 1939 - 1945
Zaloga & Ness - Red Army Handbook 1939 - 1945
Andris Kursietis - Wehrmacht At War 1939 - 1945 (bevat ongelooflijk gedetailleerde OOB van de Wehrmacht in WOII).

De twee Glantz titels zijn grote aanraders. Glantz heeft nl bij zijn research gebruikt gemaakt van de Russische archieven die nog niet zo lang geleden toegangelijk zijn gemaakt voor buitenlandse onderzoekers.

Raskel
15-11-2001, 10:45
Ik denk Henk dat het over een zij gaat en niet over een hij ;)

paul knieriem
15-11-2001, 11:24
Geen slechte film, maar geef mij maar"Cross of Iron" of "Stalingrad".Is er iemand die weet of "Stalingrad" op DVD regio 2 te koop is hier.

phuitema
15-11-2001, 11:28
:D Stalingrad .... tja dan moeten die amerikanen de boel weer veprutsen met hun hollywoodsaus in Enemy at the Gates.

Ze zullen het wel nooit leren om eens buiten hun cultuur grenzen te kijken. Saving private rainman werd daar ook al z'n succes terwijl de veteranen in europa er niks mee konden. Misschien blijft "Return to Castle wolfentestein" hun beste benadering ?

paul knieriem
15-11-2001, 11:31
Films over de Slag Om Stalingrad (beide in Duitsland op DVD te verkrijgen en beide grote aanraders):

Hunde, Wollt Ihr Ewig Leben?
Stalingrad

Hoe groot is je bibliotheek Henk? ;) Een paar aanraders die je misschien nog niet hebt (off-topic maar Duits - Russische oorlog 41 -45 is mijn specialiteit dus ik kan het niet laten):

Werner Haupt - Army Group North
Werner Haupt - Army Group Middle
Werner Haupt - Army Group South
John Erickson - Road To Stalingrad
John Erickson - Road To Berlin
David Glantz - Stumbling Colossus
David Glantz - When Titans Clashed
Alan Clark - Barbarossa
Steven Newton - German Battle Tactics On The Russian Front 41-45

Meer algemeen:
Handbook On German Military Forces - gepubliceerd door de US War Department
James Lucas - German Army Handbook 1939 - 1945
Zaloga & Ness - Red Army Handbook 1939 - 1945
Andris Kursietis - Wehrmacht At War 1939 - 1945 (bevat ongelooflijk gedetailleerde OOB van de Wehrmacht in WOII).

De twee Glantz titels zijn grote aanraders. Glantz heeft nl bij zijn research gebruikt gemaakt van de Russische archieven die nog niet zo lang geleden toegangelijk zijn gemaakt voor buitenlandse onderzoekers.

Misschien ken je deze site al, maar hier staat ongelofelijk veel info op over deze onderwerpen: www.achtungpanzer.com
(ga dan naar WW2 links en pick your choice)

paul knieriem
15-11-2001, 13:11
Aken,Essen ,Dusseldorf (Winkels : Karstad,Herti,)
prijzen zijn stukken lager als bij ons ,zelfs als je de omrekenkoers Nl gulden naar D- Mark meerekent.
Heb "Das Boot"(dolby digital 5.1 maar dan origineel duits(geen duitsers die engels praten zoals bij origineel) bij een kennis besteld die regelmatig naar Dld voor zijn werk moet.Tevens "stalingrad" besteld(zou in Dld verkrijgbaar moeten zijn voor regio 2) regio 1 is overigens wel beschikbaar in de US.

paul knieriem
15-11-2001, 13:30
Is dit de versie waar je dus 5.1 duits kunt selecteren ?
Bij mij kan je dus alleen AC3 2.0 duits selecteren.
wel engels 5.1 maar dat klinkt zo lullig, duitsers die engels praten

paul knieriem
15-11-2001, 13:57
Henk ,deze serie is ook niet te versmaden misschien al bekend bij je "Band Of Brothers" op BBC 2 as vrijdag 22.00 uur
(made by Steven Spielberg en in de stijl van Saving Private Ryan)

Henk Heideveld
15-11-2001, 14:13
Originally posted by paul knieriem
wel engels 5.1 maar dat klinkt zo lullig, duitsers die engels praten

Ja, dat is sterk, bij sommige films geef je daar geen moer om maar bij Das Boot is Engels niet te pruimen. Ook bij Enemy at the Gates vond ik het krom dat Russen en Duitsers allemaal accentloos Engels (met elkaar) spreken.
Bij Tora Tora Tora vind ik het prachtig dat die Japjes allemaal Japans blijven lullen, de hele film lang.
Het summum op dat gebeid is een niet oorlogsfilm genaamd Himalaya. Te gek gewoon, mensen spreken hun eigen taal en dialecten, zijn gekleed zoals daar gebruikelijk, geheel daar onder de werkelijke erbarmelijke omstandigheden opgenomen. Het gehele cultuurpatroon, ja werkelijk alles en alles wordt authentiek meegenomen.
Himalaya is geen kaskraker en een verre van commercieel product. Het moet wel een uit de hand gelopen hobby van een zeer ambitieuze filmmaker zijn geweets. Een klein juweel tussen al het commerciele geweld.

mark t
15-11-2001, 15:12
Ik heb ook de nodige boeken over de Russische-Duitse oorlog gelezen. Daarnaast ook nog een roman die gebaseerd is op het duel tussen Zaitsev en Thorvald. Vergeleken hierbij, valt de film inderdaad tegen. Het karakter van Danilov was in de betreffende roman een stuk interessanter dan in deze film. De waanzin van de slag om Stalingrad werd via deze figuur subtieler en beter duidelijk gemaakt dan in de film.

Maar goed, boekverfilming stellen vrijwel altijd teleur (tenzij je het boek nooit gelezen hebt). Uitzonderingen op deze regel zijn helaas erg, erg schaars.

Ik hoop overigens dat de Lord of the Rings-trilogie zo'n uitzondering wordt. Maar dat is weer een andere discussie...

hitch_fan
15-11-2001, 16:44
:D Stalingrad .... tja dan moeten die amerikanen de boel weer veprutsen met hun hollywoodsaus in Enemy at the Gates.

Ze zullen het wel nooit leren om eens buiten hun cultuur grenzen te kijken. Saving private rainman werd daar ook al z'n succes terwijl de veteranen in europa er niks mee konden. Misschien blijft "Return to Castle wolfentestein" hun beste benadering ?

Enemy At The Gates is een volledig Europese produktie. Er is geen Amerikaan aan te pas gekomen om er een Hollywoodsausje overheen te gieten.
SPR gaat over een AMERIKAANS peleton in de AMERIKAANSE sector van Normandie. Ik snap niet hoe iemand kritiek kan hebben op het feit dat er buiten Amerikanen en Duitsers geen andere nationaliteiten in die film voorkomen :confused:

paul knieriem
15-11-2001, 16:45
:D Stalingrad .... tja dan moeten die amerikanen de boel weer veprutsen met hun hollywoodsaus in Enemy at the Gates.

Ze zullen het wel nooit leren om eens buiten hun cultuur grenzen te kijken. Saving private rainman werd daar ook al z'n succes terwijl de veteranen in europa er niks mee konden. Misschien blijft "Return to Castle wolfentestein" hun beste benadering ?

RTCW word wel een titel om naar uit te kijken,hij ligt overigens 30-11 in de winkel voor Hfl 129,95(wel erg duur vind ik)
Voor de liefhebbers, dit is dus geen DVD maar een CD-Rom(PC-Game)

hitch_fan
15-11-2001, 16:52
Ik heb geen auto, dus effe naar Duitsland gaat niet zo makkelijk meer. Maar rond de kerst ga ik er een keer naar toe om te shoppen. Waar kan ik voor DVD het beste heengan, Kleef, Aken, Keulen (Saturn?). Vroeger ging ik voor CD's altijd naar Saturn aan de Hansaring in Keulen. Een soort Bijenkorfzaak, maar dan alleen voor muziek.

Wat is er mis met http://www.amazon.de/ ?

Nog een paar boekentips. Qua fictie zijn de volgende onovertroffen (echt zeer, zeer goed):

W. Heinrich - Het Vlees Is Geduldig. De film Cross Of Iron is hierop gebaseerd.
Theodor Plievier - Moskou
Theodor Plievier - Stalingrad
Theodor Plievier - Berlijn

hitch_fan
15-11-2001, 16:55
Misschien ken je deze site al, maar hier staat ongelofelijk veel info op over deze onderwerpen: www.achtungpanzer.com
(ga dan naar WW2 links en pick your choice)

Bedankt voor de link, maar kende ik al. Ik zal maar niet al mijn WWII links hier neer gaan zetten ;)

xplora
25-11-2001, 18:54
Had ik het kunnen weten?, had ik het kunnen zien?, had ik het kunnen vermoeden?. Stom, stom, stom???????:D :D :D :D
Hey girl, sorry, ik dacht wat clichematig dat War-Movies niets voor vrouwen is.

Ja wel wat kortzichtig van je!! Ik hou namelijk ook van sf en horror als er maar kwaliteit geleverd wordt! Ik kijk alleen niet zo vaak een plankje hoger dat mag je misschien 'clichematig' noemen..:confused: