PDA

Bekijk de volledige versie : Special Edition of "gewone" versie



System 3rror
11-11-2001, 20:09
Als er een keuze is tussen Special Edition en een "gewone" versie, welke DVD kiezen jullie dan?
Nu een goed voorbeeld is Pearl Harbor, welke in 2 versies komt, en het verschil zo rond de fl 20,- ligt tussen de beide versies!
Dus met andere woorden, je betaalt 20 piek voor de extra's!

In hoeverre vinden jullie de extra's op een DVD "belangrijk"?
En zoals dat Armegadon en Starship Troopers laatst en Se7en een tijdje opnieuw uitkwamen als SE, hebben jullie je oude versie verkocht/ingeruild of gewoon gehouden??

Ik zelf vind de extra's altijd wel leuk om te zien, maar ben niet bereid zoals binnenkort de Matrix extra's komen er 50 piek voor neer te leggen!!

Hoe denken jullie hierover? Graag uw reacties! :)

Gegroet, Tim

starbuck
11-11-2001, 20:16
Ik ga altijd voor de

**special edition
**collecters edition
**limited edition

en weet ik wat voor speciale editions, deleted scenes en commentaar bij de film vind ik hierbij de belangrijkste..( oke oke ook de bloopers).

Als ik een titel heb dan zal ik niet zo gauw de opnieuw uitgebrachte s.e. versie kopen, dan heb ik liever een titel die ik nog niet heb.

Laurens-Jan
11-11-2001, 21:24
Ik heb het 'geluk' dat ik nog niet zo heel lang een dvd-speler heb (6 maanden) en dat ik dus veel S.E.'s koop, omdat ik de DVD's nog niet had als gewone versie.
Als er een S.E. versie van een DVD die ik al had zou uitkomen, zou ik 'm denk ik niet kopen, tenzij:
1. De extra's zo superveel en goed zijn, en ik de film op zich zelf al goed vond.
2. De S.E. versie heel goedkoop is (goedkoper dan fl. 35).

Edwin vd Ende
11-11-2001, 21:41
Ik ging het niet doen zei ik tegen mezelf. Als ik de dvd al heb ga ik niet een SE kopen alleen om de extra's.....maar binnenkort valt toch de regio 1 SE van Monty Python's Holy Grail in de bus....gelukkig kan ik iemand heel gelukkig maken met de oude versie :D

Normaal gesproken zou ik het nooit doen tenzij de SE ergens ind e aanbieding ligt zoals een tijdje terug de S7ven SE bij de Mediamarkt in Amsterdam.

Maar je zet maar... je weet het nooit helemaal zeker

Tom van den Hout
11-11-2001, 21:59
Ikzelf kijk bijna nooit extra's op de DVD's. Maar toch heb ik een ziekelijke drang naar Special Editions e.d.

Maar om een film die opnieuw uitkomt opnieuw te gana kopen om extra's dat zou ik niet doen. Maar als ze tegelijk uitkomen of ik de oude nog niet heb, koop ik vaak wel de speciale

Dadaveke
11-11-2001, 22:29
Van elke dvd wil ik natuurlijk de hoogste rang hebben he. Dat wil iedereen hoop ik toch.
Dit is mijn rij van kopen : - Limit edition
- Ultimate edition
- S.e
- Gewone versie


groeten

Deef
11-11-2001, 23:15
Ik koop meestal de special edition ZELFS als ik em al heb, omdat meestal de covers mooier zijn en omdat ik director's commentary wel boeiend vin.
Enne aangezien ik een Micheal Bay freak ben heb ik
- Bad Boys
- The Rock
- Armageddon
en MOEST ;) ik later The Rock Criterion Collection en Armageddon Special Edition kopen. Bad Boys Special Edition moet ik nog een keer hale ;)
Die nieuwe box van The Matrix ga ik zeker halen alleen al om de hoes :D
Maar al heb ik de film al en er komt een betere versie, dan zal ik em toch wel kopen omdat ze meestal het beeld en geluid hebben verbeterd.

p.s. bij Pearl Harbor ga ik voor de Director's Cut R1 weet ik zeker dat ik gelijk goed zit :D

Nathan Strik
12-11-2001, 00:25
Ik probeer altijd de beste DVD te kopen, en doe graag wat meer moeite om deze schijfjes in handen te krijgen.
DVD´s met veel extra´s zijn ook nog eens via Internet vaak goedkoper te bestellen zijn dan de normale versies in Nederland.
Ja, dan zou ik toch wel gek zijn als ik niet voor de S.E. ging... toch?!?

System 3rror
12-11-2001, 00:29
Zeker, als de SE goedkoper is, dan zou ik hem ook wel bestellen op het net! Ik vind alleen zonder onder titeling kijken persoonlijk wat minder... En dat ontbreekt helaas best vaak op de DVD's uit America!!!

starbuck
12-11-2001, 09:20
Wat ik wel jammer vind is dat er tegenwoordig wel heel snel "special edition" op een hoesje wordt geschreven. Zelfs als dit de enige versie is.

Op sommige dvd's staat zelfs al "widescreencollection" ( shaft)

Alexander de Mol
12-11-2001, 10:33
Ikzelf kijk bijna nooit extra's op de DVD's. Maar toch heb ik een ziekelijke drang naar Special Editions e.d.Ik sluit me hierbij aan bij Tom. Ik kom er domweg vaak niet aan toe. Ben al blij als ik mijn recente DVD aanwinsten kan bekijken.

Ik zal in het geval van Pearl Harbor waarschijnlijk ook de SE aanschaffen. Als ik de keuze heb ga ik voor de ultieme versie van een bepaalde film ook al maak ik niet eens altijd gebruik van de extras.
Dus bij keuze ga ik voor een 'speciale' editie. Het vervangen van titels voor nieuwe zal ik niet per definitie doen.

John Rolfe
12-11-2001, 14:08
Ik koop meestal de SE tenzij hij echt heel duur is

Gabriël de Rop
12-11-2001, 14:23
[QUOTE]Originally posted by Tom van den Hout
[B]Ikzelf kijk bijna nooit extra's op de DVD's. Maar toch heb ik een ziekelijke drang naar Special Editions e.d.


Ook ik heb last van dit "probleem"; ik ga altijd voor die duurdere special edition, terwijl ik de meeste extra's nog nooit echt gekeken heb.
Blij om te zien dat ik niet de enige ben...;)

Jeroen Driessen
12-11-2001, 14:24
Is hier trouwens een (officiele) standaard voor; aan welke eisen een DVD moet voldoen wil het SE, CE etc. genoemd worden??

Dan weet je tenminste altijd dat je een bepaald kwaliteitsniveau aan extra's hebt als je dergelijke DVD's aanschaft....

forzavado
12-11-2001, 15:32
Ik kijk niet eens naar wat voor versie het is! Het gaat mij om de film en die wil ik goed te zien krijgen met goed geluid. Daar kijk ik dan ook naar. Ik koop dan ook alleen speciale edities als er een betere geluidstrack of zo op staat. Die extra's kijk ik toch niet. Kwaliteit boven kwantiteit!

Anonymous
12-11-2001, 18:19
Van de 220 DVD's die ik heb zijn er maar 35 welke geen enkele extra bezitten, grotendeels zijn dit de films uit de Kubrick Box, en wat andere Warner films als heat, Fugitive, Conspiracy Theory, dat soort dingen, hier zijn ook geen andere versies van dus moest ik wel omdat ik de films zo goed vond.

De rest heeft allemaal wel wat een documantaire, deleted scenes, commentaar dat soort dingen.

Ja als ik een duurdere versie kan krijgen dan doe ik dat wel zoals met Man In Black, en Pearl Harbor, maar zoals vel van jullie heb ik de extras nooit allemaal bekeken. Ik kijk wel steeds meer extras de laatste tijd zeker nu ik mijn laptop mee kan nemen en de documantaires in de trein kan kijken. Ik vind wel dat het een meerwaarde aan de film verschaft, ik kijk heel anders tegen een film aan dan een jaar geleden. En soms zoals in het geval van Hannibal ben ik een film pas na de documantiares & commentaar echt gaan waarderen.

Voor mij heeft commentaar zeker de hoogst extra waarde,alhoewel met een goede making off, zoals met Hannibal, Godfather or phantom Menace je eigenlijk bij het commentaar alles nog een keer weer hoort.

Verwijderde scenes komt zeker op een goede volgende plek, dit is echt gaaf, en draagt jammer genoeg te vaak bij aan een beter begrip van een film, zoals bij Silence Of The Lambs bijvoorbeeld.

Digger
12-11-2001, 18:24
Inderdaad heb ik ook dat ik de extra's eigenlijk nooit bekijk, alleen de deleted scenes vind ik interessant om te bekijken. Maar ik zou ook eerder voor een special editon gaan dan voor een gewone mits het prijsverschil niet te groot is gewoon voor de heb denk ik (je wil toch altijd het beste hebben ondanks je naar sommige dingen nooit kijk).
Ik zou wel zeker voor een special edition gaan als er bijvoorbeeld beter beeld of geluid (een dts-track) op staat.

Nathan Strik
12-11-2001, 18:27
Ach, heb ik nooit zoveel problemen mee, ik heb een Amerikaanse tante en ben dus van kleins af aan al met Engels bezig, dus zo erg vind ik dat niet.
Ik kan me voorstellen dat het voor sommigen iets moeilijker is... had je maar goed moeten opletten op school... HAHA :D


Ik vind alleen zonder onder titeling kijken persoonlijk wat minder... En dat ontbreekt helaas best vaak op de DVD's uit America!!!

Marco
13-11-2001, 04:23
Als er een keuze is tussen Special Edition en een "gewone" versie, welke DVD kiezen jullie dan?
Nu een goed voorbeeld is Pearl Harbor, welke in 2 versies komt, en het verschil zo rond de fl 20,- ligt tussen de beide versies!
Dus met andere woorden, je betaalt 20 piek voor de extra's!
Je vergeet de 3e. Vista Series Director's Cut. Is nog duurder, maar je krijgt wel een beetje extra film :)




In hoeverre vinden jullie de extra's op een DVD "belangrijk"?
Is wel belangrijk, maar ligt ook wat voor film. Kijk een Kabouter Plop staat nou niet echt te schreeuwen om een S.E. uitgave.




En zoals dat Armegadon en Starship Troopers laatst en Se7en een tijdje opnieuw uitkwamen als SE, hebben jullie je oude versie verkocht/ingeruild of gewoon gehouden??
Aangezien de oude Armageddon en Starship Troopers flippers waren, heb ik ze altijd geweigerd om te kopen. Dus i.p.v. flippers kocht ik van Armageddon Criterion Collection (is tevens een director's cut). Van Starship Troopers heb ik de S.E. gekocht (ondanks dat ik weet dat er een nieuwe R1 S.E. aan zit te komen). Wat betreft Se7en. De oude R2 uitgave was te bagger voor woorden, ook niet aangeschaft. I.p.v. heb ik de New Line Platinum Series versie gekocht. Kijk dat zijn nou S.E. :) versies.



Ik zelf vind de extra's altijd wel leuk om te zien, maar ben niet bereid zoals binnenkort de Matrix extra's komen er 50 piek voor neer te leggen!!
Als ik The Matrix niet heb gekocht dan zou ik het totale pakket (incl Revisited) hebben gekocht. Maar nu kan ik beter 50 piek voor een andere film besteden.

Gabriël de Rop
13-11-2001, 08:59
Als ik zou moeten kiezen voor een DVD met extra's en zonder DTS of een DVD zonder extra's en met DTS, ga ik zeker weten voor DTS; de film zelf is natuurlijk de reden van de aanschaf en deze wil ik dan ook graag in de best mogelijke beeld- en geluidskwaliteit...Ik merk dat velen van jullie hier ook zo over denken.

PM
13-11-2001, 09:20
Inderdaad.. als ik die keuze heb.. dan kies is dus voor DTS.. die extra's vind ik toch een stukkie minder belangrijk dan DTS geluid...

forzavado
13-11-2001, 09:25
Je vergeet de 3e. Vista Series Director's Cut. Is nog duurder, maar je krijgt wel een beetje extra film :)
En zo kunnen we nog wel even doorgaan zo heb ik twee signature collections. Er is niet echt één naam voor dit soort uitgaves, en dat maakt het er niet overzichtelijker op. Ik heb vaak de indruk dat er zo iets op staat puur om het erop te zetten. Het zegt mij allemaal net te weinig zo'n sticker. Daarom ook voor mij:
Inderdaad.. als ik die keuze heb.. dan kies is dus voor DTS.. die extra's vind ik toch een stukkie minder belangrijk dan DTS geluid...

System 3rror
13-11-2001, 11:59
De uitgevers zouden gewoon voortaan 2 versies op de markt moeten brengen:
een Special Edition en een Superbit uitgave ofzo :)

Is dr voor iedereen wat wils bij. Zal helaas niet gebeuren vermoed ik!

Jeroen Driessen
13-11-2001, 14:25
Ach, heb ik nooit zoveel problemen mee, ik heb een Amerikaanse tante en ben dus van kleins af aan al met Engels bezig, dus zo erg vind ik dat niet.
Ik kan me voorstellen dat het voor sommigen iets moeilijker is... had je maar goed moeten opletten op school... HAHA :D


Ik geloof dat hij bedoelde dat het totale ontbreken van een ondertitel moeilijker is. Sommige dialogen zijn nu eenmaal slecht te verstaan, vreemd accent, veel achtergrondgeluiden etc...ondertitels lezen is dan een stuk relaxter.
Zo heb ik gisteren de limited edition van X-men binnengekregen. Hier staat geen engelse en geen NL ondertitels bij, alleen voor de "hearing impaired"....maar da's wel erg overdreven, aangezien mijn gehoor nog goed is. Punt is dat ik soms moeite had om alles te blijven volgen, omdat je toch altijd wel stukken mist/niet goed berijpt.

Om bij het forumonderwerp te blijven. Ik ben helemaal voor SE's. Zo heb ik nu The Abyss in SE. Staan dus 2 versies op en een hele zwik extra's. Op zo'n manier is het dus echt wel interessant om een SE te kopen.......een goeie film en die dan ook nog langer duurt.

System 3rror
13-11-2001, 14:30
Ik geloof dat hij bedoelde dat het totale ontbreken van een ondertitel moeilijker is. Sommige dialogen zijn nu eenmaal slecht te verstaan, vreemd accent, veel achtergrondgeluiden etc...ondertitels lezen is dan een stuk relaxter.

Psies, dat bedoelde ik... Zoals in Snatch bv, dat accent van Brad Pitt!! Toch af en toe moeite dat te volgen zonder ondertiteling!

Nathan Strik
13-11-2001, 18:10
Dat Snatch accent van Brad Pitt is expres onverstaanbaar gemaakt. Je kunt ze wel kijken met Pikey subtitles als een Easter Egg. Gewoon omhoog drukken op het menu-scherm tot je een tekstbalonnetje bij het varkentje ziet. Dan kun je kiezen voor Pikey subs. Wel handig toch?
Accenten zijn inderdaad vaak moeilijk. Maar meestal wel te begrijpen...