PDA

Bekijk de volledige versie : Hulp gevraagd bij CRT-projector



jaspeare
24-08-2003, 21:11
Hallo,

Ik heb een Sony VPH-1001Q CRT (drie buizen) projector. Nu wil ik zelf alles gaan afstellen. De technische details snap ik allemaal wel, alleen ik heb een paar probleempjes van praktischer aard:

De projector weegt rond de 30 kg en ik wil dat ding aan het plafond hangen. Alleen wel veilig, want ik wil niet de kans hebben dat ie op mijn hoofd dondert (of kapot gaat). Van die proffesionele beugels zijn meer dan honder euro, dus dat lijkt me ook een beetje overdreven. Weet iemand een leuke constructie met keilbouten ofzo. De projector heeft overigens twee verticale brackets met een gat erin om hem op te hangen.

Ten tweede vraag ik me af hoeveel marge er op de afstand zit. Ik weet dat er bij de instellingen het beeld wel iets kleiner/groter kan worden gemaakt en ik heb wel een leuk tabelletje, maar ze zeggen niet wat de tollerantie is (gaat het over mm's of is 20 cm nog geen probleem). Dit om te voorkomen dat mijn plafond een gatenkaas wordt (en even vasthouden doe je de projector ook niet)

Bedankt alvast voor de hulp!

Johan van den D.
24-08-2003, 22:18
De marge die je heb zal max die 20 cm zijn schat ik
Kijk dus goed vor je daarwerkelijk gaten gaat boren
Zo,n beugel kan je toch in principe zelf namaken als je een beetje handig bent met metaal
Weet je overigens zeker dat de CRT maar 30 kg weegt
Mijn 7" CRT heeft namelijk een gewicht van 76 kg en ik dacht dat ze allemaal die richting wel opgingen
Overigens denk ik dat als die beugels rond de 100 euro zitten je beter wel de originele kan nemen
Weet je zeker dat je goed zit
Dan ophangen met keilbouten of chemie ankers in pasta vorm en draadeinden
Maar die marge moet je zeker aan minder dan 20 cm denken
Heb je alle instellingen wel eens eerder zelf gedaan??

robin_32
24-08-2003, 22:43
kijk maar eens op www.htforum.nl
ROBIN

jaspeare
25-08-2003, 21:28
Ondertussen ben ik al aan het klussen met keilbouten, draadeindes en U-profielen. Hij komt aan 4 punten te hangen, dus dat is 7,5 kg per bout. Die 30 kg weet ik vrij zeker.
Bedankt!

Johan van den D.
25-08-2003, 21:40
Ondertussen ben ik al aan het klussen met keilbouten, draadeindes en U-profielen. Hij komt aan 4 punten te hangen, dus dat is 7,5 kg per bout. Die 30 kg weet ik vrij zeker.
Bedankt!En dat is wellicht de goedkoopste manier om het te doen
Zo doen er velen het en moet goed werkenhttp://www.smiliez.de/images/1202.gif