PDA

Bekijk de volledige versie : Kartonnen hoesjes



Dadaveke
11-11-2001, 22:41
Wat vinden jullie van die kartonnen hoezen voor dvd`s?

Soory hoor, maar ik erger mij kapot aan die f*ck kartonnen hoesjes.Heb je een mooi rek vol met plastic dvd hoesjes krijg je een rijtje met die papieren k*t dingen en meestal plakken ze dan ook nog z`n godver klere stom pokke stickertje erop BEST BUY. die stickers krijg je er bijna niet vanaf.

Ik ben benieuwd of er meer mensen zo denken of ben ik het alleen die kartonnen hoezen haat.

groeten!!

(Disney)Tom Houben
11-11-2001, 22:53
Nou, je bent echt niet alleen hoor!
Ik snap echt niet hoe Warner ooit zulke achterlijke hoesjes heeft kunnen verzinnen.
De enige hoesjes die ik eigenlijk goed vind zijn de Amaray hoesjes, die zijn kwalitatief goed en zijn volgens mij de enige hoesjes waar je de DVD fatsoenlijk uitkrijgt...

ger
11-11-2001, 22:58
die stickers krijg je er bijna niet vanaf.



Probeer het eens (voorzichtig) met je vriendins haarfohn....

Je zult verbaasd staan over het resultaat

;) ;)

Dadaveke
11-11-2001, 23:01
gelukkig ben ik al niet de enigst alle post zijn welkom hierover dit doet me goed. Enne bedankt voor de tip.:p

groeten

Henk v. Beek
11-11-2001, 23:08
Ik denk dat Warner niet veel geld wil uitgeven aan zijn koopdvd verpakkingen, en stopt daarom z'n dvdtjes in een snappercase.

Ik erger me hier ook aan, en als ik dan langs de videotheek loop en zie dat ze daar WEL Warner dvdtjes in keepcase hebben denk ik WAAROM wel in de videotheek!!??

Trouwens in de UK is Warner wel overgestapt op keepcase.

Nathan Strik
12-11-2001, 00:28
Het is mij ter ore gekomen dat onze beste vrienden bij Warner in Australië WEL gewoon keepcases gebruiken. Waarom in de rest van de wereld dan niet?!?
De kartonnen doosjes zijn minder mooi, maar je moet er ook nog eens voorzichtiger mee omgaan.
Ik heb bijvoorbeeld een DVD verpakking van The Matrix die al aardig last heeft van beschadigd karton, omdat hij al zovaak is uitgeleend...
Warner mag van mij meteen beginnen met Keepcases, mits ze niet ineens de prijs met 5 gulden omhoog kwakken...

starbuck
12-11-2001, 09:24
Op zich vind ik de snapper wel mooi om te zien, als je hem opent gelijk de hoofdstukken. Helaas is het inderdaad niet sterk.

wat vinden jullie dan van de kartonnen uitgaven van bijvoorbeeld fight club of lawrence of se7en ?

persoonlijk vind ik een diversiteit aan verpakkingen wel leuk staan als verzameling.

Gabriël de Rop
12-11-2001, 09:49
Die snapper-cases vind ik ook zwaar irritant.
Wat wel erg goed is zijn de speciale verpakkingen voor al die special editions of box-sets ( T2, Fight Club, Godfather en Buffy ),
dit geeft toch een meerwaarde aan het geheel...

Tijntje
12-11-2001, 13:51
Verpkkingen boeien me niet zoveel eigenlijk. Ik zie 't alleen als een houdertje zodat m'n dvd's niet "naakt" door de kamer slingeren :)

Inderdaad die Amaray doosjes zijn wat sterker, maar die enkele x dat je een dvd uit de kast pakt........ ze staan toch altijd in de kast en dan maakt 't niet uit wat voor hoesje ie heeft.

Ook ben ik 't eens met de mening dat special editions verpakkingen erg cool staat in de kast. Zelf ben ik bijv. de gelukkige bezitter van de R1 Collector's Edition van Akira. Dat is een glimmend zwart blik. Zeer fraai ;)

Jeroen Klaassen
12-11-2001, 13:54
en als ik dan langs de videotheek loop en zie dat ze daar WEL Warner dvdtjes in keepcase hebben denk ik WAAROM wel in de videotheek!!??

In de videotheek zijn het ook vaak gewoon snappercases.
Wat de videotheek doet is de zijkant van de cover eraf halen (snijden) en deze in een gewone keepcase doen. Dit is de enige oplossing tot nu toe. Alleen is het wel zonde, want zo verpest je wel je hoesjes vind ik. :mad:

Jeroen

John Rolfe
12-11-2001, 14:05
Ze zien er wel mooi uit alleen zijn ze niet echt stevig en raken ze inderdaad zeer snel beschadigd.
Ik koop daarom ook zo min mogelijk WB DvD's.

Alexander de Mol
12-11-2001, 14:09
In de videotheek zijn het ook vaak gewoon snappercases.
Wat de videotheek doet is de zijkant van de cover eraf halen (snijden) en deze in een gewone keepcase doen. Jeroen, da's waarschijnlijk in een aantal videotheken het geval. Maar in mijn lokale videotheek liggen, zoals Nathan al aangeeft, toch echt keepcases met originele covers van WB...niks knip-en-plakwerk.

Ik koop daarom ook zo min mogelijk WB DvD's. Ik moet bekennen dat ik ook minder snel geneigd ben om een snapper mee te pakken voor een paar tientjes dan een keepcase dvd. Of zou het toch aan de films liggen...? Misschien heb ik toch de hoop dat WB gaat switchen en de films opnieuw uitbrengt in keepcases.
Goed, als de film echt een toppertje is dan maakt ook de verpakking niet uit maar bij twijfelgevallen zou de verpakking de doorslag kunnen geven....

Deef
12-11-2001, 14:16
wat vinden jullie dan van de kartonnen uitgaven van bijvoorbeeld fight club of lawrence of se7en ?
Die kartonnen uitgaven vin ik het mooiste, zelf heb ik er ook al een paar; Se7en, Fight Club, Lawrence, Mummy Returns (een hele mooie voor Regio2) en Unbreakable Vista Series (vin ik de mooiste kartonnen uitgeven)
Je hebt ook nog die kartonne hoesjes van MGM, bv Silence of the Lambs S.E. die vin ik persoonlijk iets minder mooi, omdat et alleen maar een xtra cover is van de keepcase.

hitch_fan
12-11-2001, 16:16
Warner bezit of heeft een aandeel in de fabriek die snappers produceert dus gebruiken ze deze kartonnetjes. Persoonlijk heb ik er niet zoveel moeite mee - het gaat mij om de film niet om de verpakking. Hoewel ... ik ben toch wel blij dat ze voor 2-disc sets als Citizen Kane en Doctor Zhivago zijn overgestapt op een verpakking ala Fight Club in plaats van een snapper te gebruiken met de 2e DVD in de flap zoals bij JFK.

Jeroen Klaassen
12-11-2001, 18:53
Je hebt eigenlijk wel gelijk Alex, ik zag er vandaag inderdaad nog 1 liggen met een mooi keepcase hoesje met de originele cover.
Ik vind het echt belachelijk. Ze verkopen ze al voor 35 piek. Dan ben ik wel de laatste die het erg vind, om er 5 piek extra voor neer te leggen voor een degelijk hoesje. Want laten we nou eerlijk zijn, wie heeft er nou liever een snapper-, dan een keepcase? En het inderdaad waar dat je bij deze films 2x moet nadenken voordat je ze koopt.. Ik hoop dat ze t in de toekomst zullen veranderen!

Jeroen

Jason Bourne
12-11-2001, 19:30
Daar zouden ze eens afspraken over moeten maken bv. alle enkele dvd's in een mooie plastic hoes en alle dubbele dvd's in zo'n prachtig hoesje als bij fight club en the mummy returns.

Alex van den Berg
12-11-2001, 22:58
Ik koop daarom ook zo min mogelijk WB DvD's.Hmmmm... Mijn keuze draait toch vooral om de film om vervolgens bij de verpakking te denken; "Goh...jammer"...

Tip 1: Gooi ze op je scanner en maak binnen Photoshop of een ander plaatjes-freubel-programma een passend hoesje voor een Keepcase! Kun je je printer ook nog eens voor wat anders dan kerstkaartjes gebruiken... :D

Tip 2: Ga ze niet verknippen om ze in een keepcase te kunnen schuiven!! Over 25 jaar zijn dit soort verpakkingen waarschijnlijk collectors-items... zeker wanneer het om een eerste DVD-release gaat!!
Dus... Meteen na het scannen het originele hoesje weer insealen met zo'n handige huishoudhulp :)

Hoewel..... Hmmmm... Ga gerust jullie gang en verknip er zoveel mogelijk!! :D :D

System 3rror
13-11-2001, 01:31
En voor wie niet creatief wil zijn met Photoshop of andere kleurprogramma's...
Covers zijn ook gewoon te downen op oa. CdCovers.com (http://www.cdcovers.cc/new_dvd.php)

Maja, er gaat toch niets boven al de orginele hoesjes!!

En je kan er niet omheen. Als jullie een film van Warner graag willen hebben, kopen jullie hem dus niet, vanwege die snapper??
Of snap ik dat ff verkeerd!!

Martin van Tuijl
13-11-2001, 02:58
Originally posted by Alex van den Berg
Hmmmm... Mijn keuze draait toch vooral om de film om vervolgens bij de verpakking te denken; "Goh...jammer"...

Mag ik mij daar bij aansluiten? Nee? Doe ik toch! :D

ToolkiT
13-11-2001, 07:10
Het is mij ter ore gekomen dat onze beste vrienden bij Warner in Australië WEL gewoon keepcases gebruiken. Waarom in de rest van de wereld dan niet?!?

Dat klopt ja, je kan snappers hier zelf terug sturen naar de fabrikant en je krijgt er een goeie voor terug :)

Ik geloof dat er hier zoveel weerstand tegen Snappers is geweest dat de fabriekanten onder druk van de publieke opinie omgegaan zijn...
Je kan er vast wel meer info over vinden op het forum van www.dvdplaza.com.au


tikfout

Mark S
13-11-2001, 08:48
FF een klein testje....

Men neme een harde vloer, hout, laminaat, tegelvloer, plavuizen
Men neme zijn lievelings-dvd in plastic doosje in de ene hand
Men neme zijn andere lievelings-dvd in kartonnen doosje in de andere hand.
Men laat beide lievelingsdvd's al dan niet per ongeluk uit zijn handen vallen.

Benieuwd of jullie dan nog steeds voor een mooi glimmend plastic doosje gaan. Al vanaf de introductie van de CD erger ik me namelijk rot aan die breekbare plastic doosjes. Ik had ze veel liever in een kartonnen uitklapdoosje gezien.

BTW:
Ik koop dvd's vanwege de film die er op staat, niet om voor mijn dvd-rek te gaan staan geilen.

starbuck
13-11-2001, 09:43
Oke dan, nog een keuze...

kies je voor de gewone normale zwarte hoes MET boekje
( velletje ).

Of kies je voor een doorzichtige hoes ( thin red line ) waar geen boekje bijzit maar waar de inlay dubbel is bedrukt.?

Jeroen Driessen
13-11-2001, 10:10
Ik kreeg gisteren twee DVD'tjes binnen uit Australië met zo'n dubbelzijdg bedrukte cover en doorzichtig doosje. Die doosjes lijken me ook wat flexibeler dan die zwarte, dus ik vind dat wel een mooie oplossing. Ook niet zo'n los velletje erbij dat er steeds uit wil vallen...
En een DVD opbergkast heb ik niet, dus nooit problemen met speciale boxen die niet passen...

Mark S
13-11-2001, 11:16
....de gewone normale zwarte hoes......
Of kies je voor een doorzichtige hoes .......

Als je met die gewone normale zwarte zo'n soort "video-doos" bedoelt, dan kies ik absoluut daarvoor.
Als zo'n transparante box bekrast of dof wordt ziet ie er ook niet meer uit.

PM
13-11-2001, 11:28
ehh... mensen... volgens mij zijn wij niet degenen die kiezen...
Dus dit is een vrij nutteloze discussie... toch?:confused:

Dadaveke
13-11-2001, 11:56
Ik wil alleen maar als het gaat plastic hoezen zwart of doorzichtig maakt mij niet uit. Ik koop ook bijna nooit een film van warnerbros alleen als het een film is die ik supergraag wil hebben anders bedank ik me, en als ik nu wel een film koop dan zit het me gewoon dwars dat ik in mijn rek een kartonnenhoes heb staan.

Ps:de plastic hoes van what lies beneath is echt super gaaf.

groeten

starbuck
13-11-2001, 12:41
ehh... mensen... volgens mij zijn wij niet degenen die kiezen...
Dus dit is een vrij nutteloze discussie... toch?:confused:

Nou, je kon lezen dat de australische uitgaves onder druk van het publiek zijn veranderd...dus...

Job Rijskamp
08-12-2001, 20:42
DVD's met kartonnen hoesjes boycot ik en de jewel cases heb ik liever niet. Heb 1 kartonnen hoesje en 3 jewel cases. Voor de rest allemaal van die mooie plastic doosjes.
Wat ik wel jammer vind is dat ik een heleboel mooie topfilms als Ben Hur en de Greenmile moet laten liggen, maar ja ik hoop dat WB later alsnog de DVD's in plastic doosjes gaat uitgeven want die kartonnen zijn natuurlijk RUK. Welke dwaas heeft er zo'n slap onpraktisch hoesje bedacht?

Alex van den Berg
08-12-2001, 21:25
Welke dwaas heeft er zo'n slap onpraktisch hoesje bedacht? Hmmm... Ik denk dat deze dwaas ondertussen al lekker aan zijn pattent verdiend heeft... :D

Maar hoe dan ook... Voor mij ben je pas echt dwaas wanneer je een steengoeie film laat liggen omdat het hoesje niet bevalt! :)

Job Rijskamp
08-12-2001, 21:30
Nou ik moet zeggen bij nader inzien heb ik er toch spijt van dat ik ze heb laten liggen gisteren bij de Media Markt. Ik heb even een hoesje gedowned en geprint en das best te pruimen in een leeg plastic doosje. Dus als ik weer de kans krijg koop ik ze toch maar. En dat zeg ik niet omdat Alex mij voor dwaas uit maakt.

Felix the Cat
08-12-2001, 21:37
Dacht ik hier op deze site met filmliefhebbers te maken te hebben blijken er hier een heleboel "Jan des Bouvries" wannabees te zitten die een topfilm in de winkel zouden laten liggen omdat het doosje niet in hun interieur past???:confused: :confused: :confused:

SpaceWolve
08-12-2001, 21:52
:D :D Daarom heb ik al mijn films ook op kleur geselecteeerd.

Ik heb Austin Powers nog in zo'n plastic glazen(whatever) cover en uit frustratie heb ik die maar kapot gegooid omdat ik niet wist hoe die open moest :rolleyes: .

Doe mij maar die normale plasticen die nu gebruikt worden en verder heb ik alleen de matrix en heat met die kartonnen dingen en ik moet zeggen dat ik ze alleen leuk vindt om open te maken maar verder zijn ze waardeloos

Felix the Cat
08-12-2001, 22:55
Uit de kast...open en weer dicht...weer terug in de kast...da's toch alles wat je met die dingen doet??

Hoezo dan voor de rest waardeloos?

Edwin vd Zwaard
09-12-2001, 00:26
Persoonlijk vind ik ze maar:

Kwalitatief Uitermate Teleurstellend....

(maar de afkorting mag ook :) )

Edwin

www.filmbuster.nl
webmaster@filmbuster.nl

calex
09-12-2001, 12:01
Ik heb daar nou niet zo,n probleem mee,
het gaat mij toch echt om de film die er in zit.

Grtz.Henny ;) ;)

SpaceWolve
09-12-2001, 12:05
Tja, maar als je je films wat vaker uitleend dan zijn de plastic hoesjes toch wat beter te gebruiken, mijn matrix is nu al compleet naar de kloten omdat ik hem 6X deze maand heb uitgeleend.

Nee doe mij maar die plastic die slijten minder snel:mad:

Job Rijskamp
09-12-2001, 12:30
Een Jan de Bouvrie ben ik niet hoewel een kast vol met van die gekleurde plasic doosjes wel mooi is om naar te staan geilen :D. Het oog wil ook wat.
Maar ik ga voor het alternatief. Hoesjes maken en in plastic doosjes stoppen. En het originele kartonnen doosje bewaar ik natuurlijk maar wel dat ie netjes blijft. Zo kun je tenminste toch je WB DVD's uitlenen zonder dat het doosje gaar wordt. Wat ik wel jammer vind is wanneer er stickers op geplakt zijn want das niet zonder beschadiging eraf te peuteren. En een föhn heb ik niet.

Nathan Strik
09-12-2001, 12:33
Het kan me echt geen ene r#k schelen in welk hoesje het zit. Als de DVD onbeschadigd is vind ik het al best. Ik zit nooit uren voor mijn kast om de mooie hoesjes te bewonderen ofzo, het gaat om de films punt uit!!!
En ik vind die kartonnen doosjes wel grappig... sta ik bij de Blokker en ik lach me helemaal ziek om zo´n stomme vakantiewerkende doos die loopt te stuntelen met dat hoesje... hahaha... :D

(er is geen beter vermaak dan leedvermaak.. :) )

Felix the Cat
09-12-2001, 12:45
Nathan daar sluit ik me helemaal bij aan! Nou ja wat betreft de mening over de hoesjes dan...dat Blokker verhaal heb ik zelf nog niet meegemaakt maar ik zal er eens op letten de volgende keer.

Dadaveke
09-12-2001, 14:23
Ik koop ook geen goeie film als het hoesje f*ck is of de titel in het duits.Je kijkt er toch tegen aan he:D

Job Rijskamp
09-12-2001, 16:58
Ik koop ook geen goeie film als het hoesje f*ck is of de titel in het duits.Je kijkt er toch tegen aan he:D

Jakkes daar noem je ook wat zeg, alsof die nasynchronisatie al niet erg genoeg is worden zelfs de titels vertaald. Wel eens gehoord hoe Zorro in het Duits klinkt? Of James Bond? :D

Triest gewoon, zijn ze in Duitsland nou zo beroerd om Engels te volgen en met ondertitels te werken? Ze kunnen het betalen omdat de bevolking daar groot genoeg voor is. Nou vraag ik me af Duitsers het zelf wel leuk vinden. Ik zou enorm balen als alle films zouden worden nagesynchroniseerd zouden worden op tv.

Het origineel is toch veel mooier. De enige nasynchronisatie die ik goed vind zijn de nederlandse van de Disney films.

Dadaveke
09-12-2001, 19:49
Dit is een goeie : The bonecollecter engels en in het duits Der Knochenjager. Niet meer normaal.

Nathan Strik
09-12-2001, 20:31
Nou vraag ik me af Duitsers het zelf wel leuk vinden. Ik zou enorm balen als alle films zouden worden nagesynchroniseerd zouden worden op tv.
Voor die mensen hebben ze in DL aparte bioscopen waar de originele versies gedraaid worden.

Felix the Cat
09-12-2001, 22:37
Ik heb via de schotel wel eens Miami Vice in het Japans of Chinees gezien...kun je je voorstellen hoe natuurlijk dat klinkt??

Edwin V
10-12-2001, 08:17
Nu doen ze er bij de Classic reeks ook nog een los klein boekje bij dat er meteen uit valt als je het doosje open doet. Het zijn waardeloze doosjes, maar ja, het gaat mij toch om de film zelf. Als ik mocht kiezen tussen Shrek DD in een plastic doosje en Shrek DTS in een kartonnen, dan kocht ik toch de laatste.

Vincent
10-12-2001, 10:49
Het maak mij niet zo veel uit het gaat om de film die der in zit zolang deze niet beschadigt, maakt het mij niet uit in wat voor hoesje de DVD zit.

:p See-Ya
Vincent

Jeroen Klaassen
10-12-2001, 11:06
OK, ik vind die kartonnen hoesjes persoonlijk 3x NIX!
Buiten dat we dan benadeeld (ik dan) worden met die goekope lelijke hoesjes zit er soms ook nogeens een best-buy sticker op, die er soms helemaal niet fijn afgaat! :mad:
gevolg: lelijke hoes/voorkantje die je NIET kan veranderen (itt de keepcases) :mad:

Jeroen

Vincent
10-12-2001, 11:15
Ik ben het eigelijk wel een beetje eens met je Jeroen.



:p See-Ya
Vincent

Raskel
10-12-2001, 11:38
En dan hebben we het nog niet gehad over al die bomen die gekapt worden ;)

Jeroen Klaassen
10-12-2001, 12:02
Ik ben het eigelijk wel een beetje eens met je Jeroen.


Daar ben ik blij om! :p
Nu nog hopen dat er toevallig iemand hier op het forum zit die bij Warner Brothers werkt en invloed heeft op de DVD-hoesjes! :p

Jeroen

Smitters
10-12-2001, 12:16
Misschien overdreven, misschien verstandig ...
Tipje:
Ik maak gebruik van losse plastic hoesjes zo groot als een cd-doosje. Je kunt een schijffie kwijt aan de voorkant en een aan de achterkant. Deze hoesjes bestaan uit twee laagjes plastic gescheiden door een soort gaasje, zodat ze niet tegen elkaar kunnen krassen.
Dit is ongeacht de originele verpakking volgens mij het best aangezien de schijffies in hun doosje nog wel 'ns ronddraaien en kruimels en zelfs haren krassen kunnen geven.
Deze hoesjes kosten 12,- en zijn van Case Logic, verpakt per 15. (Je kunt per hoesje twee schijffies kwijt.)

Ernest Hamstra
03-07-2002, 20:58
Weet iemand toevallig waar je het kunststof gedeelte van zo'n Snapper kunt kopen? Ik heb er twee waarvan de pinnetjes zijn afgebroken (een zwarte en een witte).

M_KOS
03-07-2002, 21:07
noem je de verpaking van lawrenze of arabia en cleopatra ook een snapper.

Want ik vind dat deze dvd's het voorbeeld zijn van een goede verpakking

Christiaan Sauer
03-07-2002, 21:11
De snappers heb ik dus best wel een hekel aan. Ze zien er idd best mooi uit als je zo openmaakt (iemand schreef het al eerder), zodat je meteen de chapters voor je neus hebt.
Maar ze mogen van mij verboden worden.
Doosjes als Se7eN, Fight Club, The Mummy Returns, Romeo & Juliet, Harry Potter A.I.
DAT zijn pas mooie hoesjes (en meteen ook goede films). Zo zou alles gewoon uit moeten komen. Ziet er veel beter uit dan al die plastic troep.

Ernest Hamstra
03-07-2002, 22:29
noem je de verpaking van Lawrence of Arabia en Cleopatra ook een snapper.

Nee, natuurlijk niet. Het gaat hier om de Warner Bros. hoesjes zoals bijvoorbeeld om de Best Buy dvd's zitten. Bij mij zijn die van "De IJzeren Reus" (wit) en "Deep Blue Sea" (zwart) defect, en ik vroeg mij af of de kunststof houders van de kartonnetjes ergens los verkrijgbaar zijn.

M_KOS
03-07-2002, 22:43
Nee, natuurlijk niet. Het gaat hier om de Warner Bros. hoesjes zoals bijvoorbeeld om de Best Buy dvd's zitten. Bij mij zijn die van "De IJzeren Reus" (wit) en "Deep Blue Sea" (zwart) defect, en ik vroeg mij af of de kunststof houders van de kartonnetjes ergens los verkrijgbaar zijn.
voor goedkope films vind ik het wel een oplossing maar voor films als ben-hur in zo'n verpaking doen :(.

Ik had ben-hur veel liefer in een verpaking als cleopatra en lawarence of arabia gehad

Alex van den Berg
03-07-2002, 23:48
een verpaking als cleopatra en lawarence of arabiaNaar mijn beste weten heet zo'n verpakking een "Hub" of "DigiPack".... Maar eigenlijk wil ik ook weleens een definitief antwoord op die vraag! :confused:

Luther Hartog
04-07-2002, 00:04
Naar mijn beste weten heet zo'n verpakking een "Hub" of "DigiPack".... Maar eigenlijk wil ik ook weleens een definitief antwoord op die vraag! :confused: Digipack, bij CD's heb je ze ook

Johan van den D.
22-08-2002, 17:16
hier kan ik heel kort over zijn
die snappers zijn een ramp,zien er niet uit,zijn te zwak
is gewoon helemaal niks dus
ik heb er zelfs wel eens een film voor laten liggen in de winkel maar je ontkom er gewoon niet helemaal aan
jammer hoor dat die dingen ooit uitgevonden zijn
en die vent die ze uigevonden heb verdien door die dingen waarschijnlijk meer dan jij en ik
wat zijn sommigen dingen toch krom op de wereld (6)

Mark de Jong
22-08-2002, 17:25
Maakt me eigenlijk weinig uit of een film een kartonnen hoesje heeft of niet... Het gaat mij echt om de film (alhoewel, een mooi hoesje is natuurlijk ook leuk om te hebben :)).
Tja... bij sommige films past het wel en bij andere weer niet, vind ik.

Dane
22-08-2002, 17:46
Volgens mij weten een aantal mensen hier wel wat ik van snappers vind, ik vind ze namelijk erg lelijk, en dan druk ik het nog erg zacht uit...

Ik dan ook net mn laatste 5 losse snappers verkocht:D

Elwood.

Roberto G
11-09-2002, 00:02
Ik heb ook een fucking hekel aan die hoesjes, ik heb nu 3 films die in zo,n karton pest ding zitten , en ik erger me er dood aan, ze passen niet de rest van de colectie :mad: :mad:

Qique
11-09-2002, 08:49
Een aantal zeer begaafde mede forum leden zijn met fantastische projecten bezig om DVD covers te her-ontwerpen.

Zien er super uit (zie "Cover redesign" (http://www.dvd.nl/forum/showthread.php?s=&threadid=10756))

Zij pakken misschien ook een aantal van die lelijke snappers, en dan kan je middels een lege amaray en zo'n nieuwe cover een mooie nieuwe verpakking maken...... :D

Luther Hartog
11-09-2002, 09:23
Zij pakken misschien ook een aantal van die lelijke snappers, en dan kan je middels een lege amaray en zo'n nieuwe cover een mooie nieuwe verpakking maken...... :D Ik ben er op dit moment mee bezig. Als eerste is bij mij One Flew Over The Cuckoo's Nest aan de beurt. Daarna krijgt Heat een nieuw hoesje..

Meanrat
11-09-2002, 09:54
Om even terug te komen op die kartonnen rothoesjes, ja ik vind ze ook maar nix. Ik vind ze er eigenlijk gewoon goedkoop uitzien. Alsof je een B-film hebt aangeschaft die niet zoveel geld heeft om 1000den van die mooie plastic hoesjes uit te brengen.

Gelukkig zitten er in mijn collectie nog 0 van die origami-hoesjes dus dat komt goed uit. Volgens mij hou ik gewoon van films die niet in dat soort hoesjes uitkomen. Soms krijg ik het gevoel dat die dingen daarin uitkomen zodat men ze voor een goedkopere prijs aan kan schaffen. En dat doen ze echt alleen maar met beroemde hollywoodfilms (met als aanbieding NU VOOR EEN GOEDKOPE PRIJS) of dus die b-films, die zitten er toch ook vaak tussen.

Ik kan het mis hebben hoor, maar dondert niet :).
Het zijn in ieder geval ondingen...de doosjes zijn slijtgevoelig. Volgens mij zullen ze op een gegeven moment niet meer dicht kunnen.

meanrat

Johan van den D.
11-09-2002, 19:08
Om even terug te komen op die kartonnen rothoesjes, ja ik vind ze ook maar nix. Ik vind ze er eigenlijk gewoon goedkoop uitzien. Alsof je een B-film hebt aangeschaft die niet zoveel geld heeft om 1000den van die mooie plastic hoesjes uit te brengen.

Gelukkig zitten er in mijn collectie nog 0 van die origami-hoesjes dus dat komt goed uit. Volgens mij hou ik gewoon van films die niet in dat soort hoesjes uitkomen. Soms krijg ik het gevoel dat die dingen daarin uitkomen zodat men ze voor een goedkopere prijs aan kan schaffen. En dat doen ze echt alleen maar met beroemde hollywoodfilms (met als aanbieding NU VOOR EEN GOEDKOPE PRIJS) of dus die b-films, die zitten er toch ook vaak tussen.

Ik kan het mis hebben hoor, maar dondert niet :).
Het zijn in ieder geval ondingen...de doosjes zijn slijtgevoelig. Volgens mij zullen ze op een gegeven moment niet meer dicht kunnen.

meanrat
zeker mee eens alleen ontkom ik er niet echt aan om ze toch af en toe aan te moeten schaffen:(