PDA

Bekijk de volledige versie : Tuner voor beamer



jaspeare
25-08-2003, 22:11
Bij gebrek aan een TV op dit moment kan ik het zelf niet testen, maar weet iemand of het beeld van de TV ook op een scart-uit wordt verstuurd? Dit i.v.m. het gebruiken van mijn CRT projector voor TV-programma's. Ik vind het niet erg dat er dan een TV aan moet staan.
Anders moet ik zo'n dure tuner kopen voor die ene keer dat ik voetbal wil kijken op groot scherm.

mrjojo
27-08-2003, 19:06
Ik gebruik gewoon een videorecorder als tuner en dat voldoet heel goed.

Tim Weisselberger
27-08-2003, 20:01
Ik gebruik gewoon een videorecorder als tuner en dat voldoet heel goed.

Ten eerste, welkom op dvd.nl

Ten tweede, een goede videorecorder heb je al rond de €160 dit werkt perfect als tuner met tevens de luxe optie om video's af te spelen.

jaspeare
27-08-2003, 22:36
Ik denk dat ik eens ga rondkijken voor een defecte videorecorder. Mensen gooien die dingen tegenwoordig vaak bij het grofvuil, dus misschien kan ik daar even kijken. Grote kans dat het tunergedeelte nog wel werkt. Bedankt jongens, want ik was er zelf even niet op gekomen.

Johan van den D.
27-08-2003, 22:43
Ik heb zelf ook zo,n 4 maanden geleden mijn "oude" maar goede video recorder weg gegooid.
En wat denk je.......heb ik m nu ook min of meer nodig voor dezelfde doeleinde als waarvoor jij er eentje nodig heb.
Dat was dus weer eens een slimme set van mij maar niet heus.http://www.smiliez.de/images/1194.gif

Maar met een video recorder werkt het overigens wel gewoon goed om als tuner te gebruiken en het is zeker de goedkoopste oplossing denk ik.

KrL
01-11-2003, 04:44
Ik zit eigenlijk met dezelfde vraag.. Ik wil mijn binnenkort aan te schaffen Infocus X1 met s-video aansluiten en standaard videorecorders hebben geen s-video aansluiting..
Of weet iemand een betaalbare videorecorder die dit wel heeft (eventueel via scart) ?

Niels Simons
17-11-2003, 19:19
scartconnectors kosten welgeteld een euro of 5.je hebt dan ene kant scart en andere kant svideo en bv 3 tulpjes.

mazzel,niels

KrL
17-11-2003, 19:23
scartconnectors kosten welgeteld een euro of 5.je hebt dan ene kant scart en andere kant svideo en bv 3 tulpjes.


Maar je kan lijkt me niet met een simpele connector een s-video signaal uit een video halen die dit niet ondersteunt (oude videorecorder).. Of wel ?

PM
18-11-2003, 14:58
Nope..

jongenenwetenschap
04-12-2003, 22:16
komaan jongens of die video nu een S-uitgang heeft of niet dat maakt voor de kwaliteit die je naar de beamer stuurt niet meer uit: je antennesignaal was hoedanook composiet... en nieuwe projectoren hebben betere kleurenscheidingsfilters dan oude video's...'t zou dus best kunnen dat het eindresultaat beter is via een composietverbinding (scart of bnc)dan via S-vhs!

KrL
05-12-2003, 01:25
komaan jongens of die video nu een S-uitgang heeft of niet dat maakt voor de kwaliteit die je naar de beamer stuurt niet meer uit: je antennesignaal was hoedanook composiet... en nieuwe projectoren hebben betere kleurenscheidingsfilters dan oude video's...'t zou dus best kunnen dat het eindresultaat beter is via een composietverbinding (scart of bnc)dan via S-vhs!

Uhm.. Onzin volgens mij.. Het signaal dat via de kabel wordt verstuurd is een FM signaal.. Dit wordt door de tuner gedecodeerd en vervolgens via een medium (composite, s-video, scart rgb, vga of component) naar de projector doorgegeven.. Een goede tuner kan flink mooi beeld geven en het medium doet er zeker wel toe !

PM
05-12-2003, 07:50
Ben pas overgestapt naar schotelontvangst.. (y)
Wat een verschil zeg... het is 1x een investering, maar ik kan het iedereen met een projector of grote tv aanraden.

jongenenwetenschap
05-12-2003, 08:59
Nee nee, geen onzin hoor. Trouwens een tv signaa is niet fm gemoduleerd maar AM (amplitudemodulatie) en is een samengesteld composietsignaal. dit moet weer uiteengerafeld en gedecodeerd worden tot rgb. Heel belangrijk hierbij is scheiden van luminantie en kleuren. Goede scheiders doen dit met een kamfiter, en dit vindt je niet terug in een oude videorecorder, waarvan hier sprake was, maar wel in een moderne beamer. conclusie: laat je signaal uit een oude video in composiet en stuur het zo naar de beamer, dan kan hij de kleuren scheiden gebruik makende van een goed kamfilter. gebruik je een video met svhs uitgang, dan heb je veel kans dat de scheiding niet goed gebeurde, en je slaat het kamfilter in de projector over. resultaat slechter beeld...
Er bestaan natuurlijk ook hele goeie tuners met ingebouwd kamfilter en heel goede kleurendecoders waar svhs uitgang wel zijn nut heeft, maar dat was hier de vraag niet...(omdat hun prijs buiten caterogie is)

anton
19-12-2003, 14:51
Hoi ik heb er niet heel veel verstand van maar volgens mij heeft JVC de optie om een scart ingang als uitgang te gebruiken. Ik weet het niet zeker hoor maar volgens mij is het wel zo.

Indien dit tot het land der fabelen hoort sorry.

Groeten Anton

jongenenwetenschap
19-12-2003, 16:23
Beste Anton, dit is geen fabeltje, maar ook geen optie... ttz iedere scart aan een video is bidirectioneel (tenzij anders vermeld) en kan uit en in gaan, ook bij andere fabrikanten, en dit sinds de dag dat de scart is uitgevonden...(intussen 20 jaar geleden)