PDA

Bekijk de volledige versie : Veilingen op internet (niet DVD.nl)



Ronald Stiebolt
26-08-2003, 11:41
Regelmatig zie ik DVD's voorbij komen op sites waaronder Ebay (diverse landen). Is het misschien een goed idee om in het 'Veiling'-forum een (sticky) thread aan te maken waarin men bijzondere DVD's kan vinden, vooropgesteld dat er nog op te bieden valt.

Ik bedoel dus wel hele speciale DVD/boxsets etc. die bv. OOP (out of print) zijn. Dat zouden dus Criterions, gesigneerde DVD's etc. kunnen zijn. Voor de goede orde: dus ABSOLUUT geen reguliere DVD's die je overal kunt kopen.

Een posting in deze thread zou dus kunnen zijn:

Brazil, Criterion uitgave (3-disc)
Ebay: www.ebay.com/verwijzing
Huidige prijs: $30,-
Loopt tot 1 september 2003

Wat denken jullie?

Kevin Baeckelandt
26-08-2003, 11:53
Ik denk niet dat dit nog overzichtelijk zal zijn. Ik vind het nu zeer goed zoals het is (+ er is controle op handelaren via de plus en min lijst), dit zal je niet meer hebben via ebay.

Ronald Stiebolt
26-08-2003, 11:57
Ik denk niet dat dit nog overzichtelijk zal zijn. Ik vind het nu zeer goed zoals het is (+ er is controle op handelaren via de plus en min lijst), dit zal je niet meer hebben via ebay.

E.e.a. valt geheel en al buiten de 'scoop' van DVD.nl. Doel is alleen en uitsluitend om mensen er op te attenderen dat elders bijzondere uitgaven te koop zijn waar men misschien al een eeuwigheid en een paar dagen naar op zoek is. Een soort van aanvullende service zeg maar.

Vanzelfsprekend blijft dit hele verhaal - vooropgesteld dat het doorgaat - buiten de plussen en minnen en andere DVD.nl-gerelateerde handelsvoorwaarden e.d.

Gabriel B.
26-08-2003, 13:01
Op zich een goed en leuk initatief. (y)
Alleen dan wel de parameters voor zo'n "hele speciale" dvd heel sterk moeten opvolgen van anders wordt het binnen de kortste keren heel onoverzichtelijk.

Ronald Stiebolt
26-08-2003, 13:03
Alleen dan wel de parameters voor zo'n "hele speciale" dvd heel sterk moeten opvolgen van anders wordt het binnen de kortste keren heel onoverzichtelijk.

Daar hebben wij zo onze methodes voor! :twisted:

skank
26-08-2003, 13:36
ik ben ook geen voorstander, het loopt goed zoals het nu is

Ronald Stiebolt
26-08-2003, 13:38
ik ben ook geen voorstander, het loopt goed zoals het nu is

????? Sorry maar deze opmerking begrijp ik niet. Niet dat ik nou perse m'n voorstel er doorheen wil drukken maar volgens mij heb je de opzet niet helemaal door.

Nogmaals: het gaat om een 'aanvullende service'. In het geval dat iemand op bv. Ebay een OOP versie van een DVD ziet kan hij/zij dat dan aangeven in de bewuste thread. Heeft dus niet van doen met de veilingen zoals we die nu kennen op DVD.nl en daar verandert dus ook niets aan!

Kevin Baeckelandt
26-08-2003, 13:38
Wat ik prioritair vind is het opsplitsen van TKA en TKG, dat werkt enorm verwarrend.

Ronald Stiebolt
26-08-2003, 13:39
Wat ik prioritair vind is het opsplitsen van TKA en TKG, dat werkt enorm verwarrend.

Los van het feit dat dit volstrekt off-topic is kan ik je meedelen dat we op de achtergrond bezig zijn om hiervoor een oplossing te bedenken. Meer info hierover volgt later...

Rochan
26-08-2003, 13:44
Ik vind het wel een goed plan. Vooral als het om films gaat die moeilijk te krijgen zijn (OOP), dan is het wel zinvol om er op geattendeerd te worden, dat je ze op een bepaalde veiling of site op worden aangeboden (y)

Ludo Keeris
26-08-2003, 13:46
Ik geloof niet dat het erg zinvol is. Mensen die op zoek zijn naar die speciale edities weten vaak zelf wel de weg te vinden op de diverse veiling of 2e hands sites. Die hoeven hiervoor niet geattendeerd te worden op DVD.nl. En andersom, mensen die niet geinteresseerd zijn in deze boxen zullen ook niet in de thread gaan kijken.

Ronald Stiebolt
26-08-2003, 13:54
Ik geloof niet dat het erg zinvol is. Mensen die op zoek zijn naar die speciale edities weten vaak zelf wel de weg te vinden op de diverse veiling of 2e hands sites. Die hoeven hiervoor niet geattendeerd te worden op DVD.nl. En andersom, mensen die niet geinteresseerd zijn in deze boxen zullen ook niet in de thread gaan kijken.

Daar ben ik 't roerend mee eens. Aan de andere kant: ik zoek nog steeds een DVD ('Weird' Al Yankovic - The videos) en ik ben het zoeken een beetje beu. Hij is altijd wel te koop op Ebay maar voor absurde bedragen met als gevolg dat ik bijna niet meer zoek.

Hoe geweldig zou het dan niet zijn als iemand 'm voor je vindt en ook nog 's voor een schappelijke prijs? Daar bovenop weet ik zeker dat sommige gebruikers op veilingsites komen waar ik in ieder geval geen weet van heb.

Beetje in het kader van: "niet geschoten..." zeg maar...

BrokenTable
26-08-2003, 14:43
Ik geloof niet dat het erg zinvol is. Mensen die op zoek zijn naar die speciale edities weten vaak zelf wel de weg te vinden op de diverse veiling of 2e hands sites. Die hoeven hiervoor niet geattendeerd te worden op DVD.nl. En andersom, mensen die niet geinteresseerd zijn in deze boxen zullen ook niet in de thread gaan kijken.

Ik zou zelf niet 1-2-3 gaan zoeken naar speciale boxen, maar met zo'n thread kom je soms wel leuke veilingen tegen.

Ik vind het iig. een goed plan!

Mark de Jong
26-08-2003, 14:56
Hoeft van mij niet zo... ;)

RTetteroo
26-08-2003, 15:34
Van mij hoeft het ook niet echt :P

Werner
26-08-2003, 15:36
Ik krijg het bovendien op mijn zenuwen van de winstmarges die Ebay pakt zonder er iets wezenlijks voor moeten doen. Want gaat er iets fout, ho maar, dan trekken ze er hun vingers vanaf.

Reinbo
26-08-2003, 15:50
Ik bedoel dus wel hele speciale DVD/boxsets etc. die bv. OOP (out of print) zijn. Dat zouden dus Criterions, gesigneerde DVD's etc. kunnen zijn. Voor de goede orde: dus ABSOLUUT geen reguliere DVD's die je overal kunt kopen.

Een posting in deze thread zou dus kunnen zijn:

Brazil, Criterion uitgave (3-disc)
Ebay: www.ebay.com/verwijzing
Huidige prijs: $30,-
Loopt tot 1 september 2003

Wat denken jullie?

Beetje verkeerd voorbeeld deze disc is nog overal op het internet te krijgen viia de gewone shops.

Ik dacht dan wel meet aan

The Killer (CC)
hard Boiled (CC)
Salo (CC)
Halloween sp.coll ed
Evil Dead 2 Tin Box

en zo

Johan van den D.
26-08-2003, 16:25
Denk dat het als aanvullende service zeker een possitive bijdragen kan doen aan het geheel hierzo.
Ben echter wel van mening dat zoiets goed bijgehouden moet worden .
Hiermee doel ik bijvoorbeeld op veillingen die afgelopen zijn zo spoedig mogelijk verwijderen enz.

Mark de Jong
26-08-2003, 16:47
Oh, de reden waarom het van mij niet hoeft is omdat de mensen op Ebay niet altijd betrouwbaar zijn...

jokey
26-08-2003, 17:12
Hoeft van mij niet zo.....
Er kopen volgens mij in verhouding niet zo veel mensen dvd's via een veilingsite en degenen die dat wel doen, weten waar ze moeten kijken en houden dat sowieso toch zelf wel bij.

Harry B.
26-08-2003, 21:37
Oh, de reden waarom het van mij niet hoeft is omdat de mensen op Ebay niet altijd betrouwbaar zijn...
Dat kun je toch aan hun feedback zien :?

jokey
26-08-2003, 21:40
Oh, de reden waarom het van mij niet hoeft is omdat de mensen op Ebay niet altijd betrouwbaar zijn...
Dat kun je toch aan hun feedback zien :?Ook niet helemaal fair. Hoe kan een beginnend verkoper nou een goede naam opbouwen als men alleen koopt bij verkopers met een (hoge) positieve feedback?
Ik begrijp goed wat je bedoelt hoor, maar begrijp jij mij ook? :? :wink:

Maar dat is een andere discussie.......... laat maar zitten voor nu, beetje off-topic.

Ronald Stiebolt
26-08-2003, 21:41
Oh, de reden waarom het van mij niet hoeft is omdat de mensen op Ebay niet altijd betrouwbaar zijn...
Dat kun je toch aan hun feedback zien :?Ook niet helemaal fair. Hoe kan een beginnend verkoper nou een goede naam opbouwen als men alleen koopt bij verkopers met een (hoge) positieve feedback?
Ik begrijp goed wat je bedoelt hoor, maar begrijp jij mij ook? :? :wink:

Dat probleem houd je overal. Hoe kun je hier 'veilig' zakendoen met een SafeTrader die bv. maar 1 transactie heeft gedaan en dus maar 1 plus heeft?

jokey
26-08-2003, 21:43
Klopt Ronald, ik had ook al een regeltje toegevoegd. ;)


Maar dat is een andere discussie.......... laat maar zitten voor nu, beetje off-topic.

Ludo Keeris
27-08-2003, 12:21
KNIP Daar bovenop weet ik zeker dat sommige gebruikers op veilingsites komen waar ik in ieder geval geen weet van heb.

Beetje in het kader van: "niet geschoten..." zeg maar...

Misschien kun je dan beter een overzicht maken van de diverse veilingsites. Ben je ook van het probleem van 'actuele veilingen' af. Dus post van veilingen die al voorbij zijn.
Vaak kun je op dit soort veilingen ook aangeven welke DVD's je zoekt. Mocht er zo'n DVD aangeboden worden, krijg je automatisch een bericht. Scheelt een hoop zoekwerk en word je het misschien minder snel 'beu'.