PDA

Bekijk de volledige versie : Projectie schokkerig



jaspeare
26-08-2003, 23:26
Sorry dat ik alweer een topic open, maar mijn enthousiasme voor projectie is dan ook erg groot.
Ik heb een probleem met het beeld: bij veel beweging gaat het beeld een beetje schokken en krijg ik zwarte lijntjes te zien. Bij langzame beweging is het beeld veel stabieler en blijven de zwarte lijntjes weg.
Is dit normaal? Zoja heeft het iets met interlaced te maken?
Zo nee, waar kan het aan liggen.

Ik heb een Kiss DP-500 DVD-speler en een Sony VPH-1001Q projector. Helaas heeft deze projector geen component-ingangen en verstuurd de Kiss-speler alleen progressive per component. De enige ingangen op de projector zijn s-video en video (1 tulp)

Zijn er toevallig mensen die ervaring hebben met de combinatie Kiss speler en CRT-projector?

Alvast bedankt!
Groetjes,
Jasper

cinedream
16-11-2003, 18:48
Heb je niet bv. een RGB (vga of BNC's) ingang op je CRT ?
Kan je wat meer info geven over de CRT projector, de ingangresolutie en aansluitmogelijkheden ?

Nicolas

cinedream
16-11-2003, 18:50
Heb je niet bv. een RGB (vga of BNC's) ingang op je CRT ?
Kan je wat meer info geven over de CRT projector, de ingangresolutie en aansluitmogelijkheden ?

Nicolas

bmateijsen
16-11-2003, 20:58
Wat je even moet doen is naar www.htforum.nl gaan, daar even een zoekopdracht doen met de Kiss DP450, want er zijn mensen die een scartverloop stuk hebben gemaakt naar RGBHV, wat jou CRT als het goed is wel slikt... Dan kan je dus over scart netjes progressive uitsturen en ben je direct of van een groot gedeelte stutter... (volgens mij is bij www.hometheater.nl zo'n scartverloop-stuk naar RGBHV ook te koop, maar weet het niet zeker..)

Groet bjorn