PDA

Bekijk de volledige versie : Verkoopstechniek van de Fnac



Werner
27-08-2003, 17:25
Ik moet mijn gal hier toch ook eens spuwen, want op sommige dagen krijg ik het toch danig op mijn heupen...

Kent U die affiches ook? Fnac garandeert de laagste prijs...
... maar met de glimlach terugbetalen zit er toch niet in. Had 3 van de 4 nieuwe Simpsons-classics gekocht voor 17,72 € elk. Deze week viel echter de Makrofolder in de bus, waar ze 14,50 € elk stonden. Mooi prijsverschil, dacht ik zo, en ze doen bij Fnac al moeilijk als je geen schriftelijk bewijs hebt dat het op een ander goedkoper is (als het niet in een folder staat bijv), dus ik naar Fnac mét mijn DVD's, mijn kassabonnetje en de Makrofolder onder de arm.

Eerst aanschuiven bij het onthaal. Zeer vriendelijk. Maken een bonnetje zodat ik met mijn eerder gekochte DVD's de winkel binnen kan. Top!

Dan nog eens aanschuiven bij de CD-balie, waar een vriendelijke maar niet al te snuggere winkelbediende zonder problemen een bonnetje schrijft. Of ik die vierde ook kan kopen tegen dezelfde gereduceerde prijs? Geen probleem, mijnheer. Dadelijk op het bonnetje bijgeschreven. Glimlach. Dank U vriendelijk. Alles dik in orde.

MAAR TOEN.... KWAM IK AAN DE KASSA!!! :twisted: :twisted: :twisted:

Dame trekt al een scheve smoel door het feit dat ik drie uitgepakte en één nog ingepakte DVD heb. Kijkt ongeveer vijf minuten lang naar het bonnetje dat die andere aan de CD-balie heeft uitgeschreven. Kan er niet aan uit. Moet er een collega bijhalen.

Intussen al een rij van tien man achter mij. En er is maar één kassa open!

Ik nog eens - de vriendelijkheid zelve - de hele situatie uitgelegd. Dame aan de kassa snauwt me af dat ze de originele DVD's terug moet herscannen. Geen probleem, scan scan scan biep biep biep. En tussendoor ook zucht zucht zucht, want werken is toch verdraaid een moeilijke bezigheid.

De kassa tikt af: ik mag de resterende DVD voor een opleg van 4,84 € meenemen (ha ja, want ik heb een dikke 3 euro per DVD gewonnen...)

Dat mens trekt daar een bakkes dat haar onderkin bijna in haar geldschuif blijft steken. "DAKANNIE!"

Nog eens bonnetje nakijken. Het blijkt dus wel te kunnen. Geeft met veel tegenzin de DVD mee. Een plastic zakje kan ik in mijn reet duwen... heb nog wel het zakje van de 3 andere, maar daar kan er krap een vierde in.

En wat leren we daaruit?

Fnac garandeert inderdaad de laagste prijs, MAAR

* het is aan JOU om SCHRIFTELIJK te bewijzen dat het op een ander effectief goedkoper is. Ik dacht dat ze elkaar zo voortdurend allemaal op de cent zaten te bekijken

* je moet het er voor over hebben om 3x extra aan te schuiven

* de glimlach is niet in de prijs inbegrepen

* JIJ krijgt nu wel de laagste prijs, maar die sukkel achter je die toevallig de Makro-folder niet heeft, kan het vergeten

* en als bonus: tientallen boze blikken omdat je de (enige) kassa een kwartier hebt geblokkeerd.

rink
27-08-2003, 19:10
Fnac staat dus garant voor een hele gezellige middag winkelen

Gr

Werner
27-08-2003, 22:49
Fnac staat dus garant voor een hele gezellige middag winkelen


Ik heb niet op de klok gekeken, maar het zal er niet ver naast zijn!

BASIL
04-11-2006, 19:03
Ik ben deze namiddag naar de FNAC van City 2 (Brussel) gegaan. Ik was al een hele tijd van plan om een exemplaar van Die Hard 2 (Special Edition) te kopen maar vond het nergens (online sites en winkels) omdat hij niet meer verkrijgbaar is bij de verdeler.
Ik zag dus bij de FNAC nog een paar exemplaren aan 2 verschillende prijzen :shock: 19€ en 26€. Hoe kan dat? Wat een leuke verassing als ik aan de kassa kwan :D . Ik heb maar 13€ betaald.

Het wordt tijd dat de FNAC de juiste prijs op hun artikelen melden. Stel nu voor dat ik 19€ of 26€ niet wou betalen en dat ik wegging zonder een exemplaar te kopen. :?

Werner
17-12-2006, 17:27
In plaats van een nieuw topic te openen is het misschien even interessant om dit (drie jaar oude) topic te uppen en van een nieuwe hoofding te voorzien. Drie jaar hebben alvast geen beterschap gebracht.

Vaste forumbezoekers weten dat ik het niet zo op de Fnac begrepen heb. Toch heb ik ze nog altijd het voordeel van de twijfel gegeven, maar na wat er vandaag is gebeurd, ben ik toch zodanig in mijn wiek geschoten dat ik er van mijn leven geen voet meer binnen zet, als ik bij de concurrentie het dubbele moet betalen zal dat met de glimlach gebeuren. Ik heb de volgende brief alvast naar de juridische dienst van Test-Aankoop gestuurd, maar ik overweeg ook klacht neer te leggen bij de Economische Inspectie wegens bedrieglijke reclame

Aan: Test-Aankoop Juridische Dienst
Hollandstraat 13
1060 Brussel

Van: Werner en Jorrit Peeters-Meesters

Betreft: Keer op keer bedriegelijke reclame van FNAC
Mortsel, 17 december 2006

Geachte,

Keer op keer hebben we al ondervonden dat de reclame die de keten Fnac voert, waarin ze beloven de laagste prijzen te garanderen, over de ganse breedte van hun gamma, uiterst bedrieglijk is, en quasi nooit wordt toegepast. Als veelvuldige dvd-kopers en medewerker aan een besprekingssite (www.dvdinfo.be), dus goed op de hoogte van de officiële prijzen die de fabrikanten en distributeurs aan de retailers aanraadt, hebben we reeds vaak ondervonden dat de prijzen, zelfs de zogenaamde "groene prijzen", bij Fnac véél hoger liggen dan bij de concurrentie (Media Markt, Free Record Shop, etc.), en zelfs in sommige gevallen boven de "recommendation price". Als men dan toch bij Fnac een korting toestaat op een produkt, dan is dat alleen maar geldig voor de persoon die komt klagen over de prijs, en uitsluitend op vertoon van een gedrukt of geschreven bewijsstuk (een prijsfolder van de concurrentie bijvoorbeeld), en wordt de prijs zeker niet aangepast voor alle consumenten.

Als Fnac zich echter op de één of andere manier uit hun eigen belofte kan uitkletsen met inhoudsloze argumenten en uitzonderingen op de uitzondering der uitzonderingen, dan zullen ze het niet nalaten. Zo voerden ze laatst (2 maanden geleden of zo) een actie waarbij de consument een vel kortingsstickers uit een op straat uitgedeelde flyer kreeg, die ze konden aanbrengen op een product naar keuze, behalve op de "groene prijzen". Bij nader inzien blijkt dan, als de stickers van de groene prijzen op zijn, ze voor bepaalde producten een ander type sticker gebruiken (waar de vermelding "groene prijs" niet opstaat, en dus volgens de voorwaarden van de actie voor korting in aanmerking zouden moeten komen), en zich er aan de kassa vervolgens weer naar goeie gewoonte uitkletsen onder het motto "dat die andere sticker toch ook op een kortingsactie duidt", om vervolgens geen korting te hoeven toe te kennen. Er heerst dus met andere woorden totale willekeur welke objecten allemaal voor korting in aanmerking komen of niet, dit veelal sterk afhangend van het humeur van de verkoper in kwestie. In één zelfde winkel spreken verschillende verkopers elkaar zelfs op dat vlak tegen, maar blijkbaar worden de meest onbuigzame winkelbedienden bij Fnac systematisch aan de kassa gezet.

Mijn echtgenote is vandaag echter in alle staten en compleet razend terug van Fnac gekomen, na alweer een zéér flagrant staaltje van heel plat consumentenbedrog. Na verschillende negatieve ervaringen met Fnac (o.a. het niet weergeven van vijf cent op een aankoopbon van 5 euro en dergelijke kinderachtigheden), vonden we allebei dat dit toch wel de druppel was die de emmer deed overlopen, en dat het toch eens tijd wordt dat Fnac eens deftig op de vingers getikt wordt voor het massaal boerenbedrog dat ze keer op keer straffeloos schijnen te kunnen praktizeren.

De feiten: mijn echtgenote wil op 17 december voor mijn kerstcadeau een externe harde schijf van Packard Bell (400 Gb) kopen, die in de folder van Makro nr. 25 (6 t/m 19 december; zie kopie in bijlage) geadverteerd staat voor 129 euro. De harde schijf blijkt echter een zodanig succesnummer dat die reeds uitverkocht is bij Makro, maar komt wel terug binnen, zij het uitsluitend op bestelling, half januari, wel conform de wet tegen dezelfde voorwaarden, maar dat is dan uiteraard te laat om 'm nog onder de kerstboom te kunnen leggen.

Geen probleem, ze ziet exact hetzelfde type in Fnac Wijnegem staan aan 179 euro. Ze stapt op de balie van de computeraccessoires af, en laat de folder van de Makro zien om een zelfde prijs te bedingen. Bij vorige soortgelijke "laagste prijzen", maar dan ging het meestal om kleinigheden zoals cd's en dvd's, weigerde men bij Fnac dit te aanvaarden, tenzij men gedrukt of geschreven bewijs (een folder van de concurrentie of zo) kan voorleggen ter staving. Dat Fnac niet op de hoogte is van de prijzen van de concurrentie lijkt een keten van die grootte onwaardig. Bovendien is Fnac zo reteduur dat de niet-reclameprijs bij andere winkels vaak een stuk onder de "groene prijs" van Fnac zit, maar er daar uiteraard geen reclamefolder voor voorhanden is, en het toch wel raar overkomt bij de andere winkels om telkens een offertebon te laten opmaken voor één cd of dvd. Maar, op hun klassieke verweertechnieken voorbereid - heeft mijn echtgenote de folder van Makro bij de hand, en kan ze zwart op wit bewijzen dat hetzelfde toestel daar 50 euro goedkoper is.

De eerste reactie van de winkelbediende - miserabel excuus #1 - is dat het volgens Fnac om een ander toestel (van 320 Gb) gaat. Mijn vrouw is echt wel genoeg bij de pinken om te zien dat dit niet het geval is, en het wel degelijk hetzelfde toestel is, iets waarvan ik niet kan aannemen dat de bediende van Fnac dit niet onmiddellijk zou hebben gezien. Bovendien beweert men bij Fnac dat het om een niet courant artikel gaat, aangezien ze er nog 30 van in stock hebben, en het blijkbaar geen veel gevraagd product is. Waaruit nog maar eens de onkunde van het personeel blijkt, want in Makro is de harddisk al uitgeput, dus mag ik veronderstellen dat er wel een zekere vraag naar zal bestaan. Vermoedelijk heeft de slechte verkoop bij Fnac rechtstreeks te maken met de prijs bij de grote concurrent, en weten ze dat daar ook. Met andere woorden: ze liegen!

Na toch wel zéér goed nagekeken te hebben of de aanbieding in de Makro-folder toch nog wel geldig is (zoals gezegd, elke reden om aan hun reclame te kunnen ontsnappen is een goede), blijkt het prijsverschil echter (voor de mensen van Fnac dan toch) aan de hoge kant, en de bediende moet telefonisch overleggen met zijn overste. Resultaat is dat Fnac het toestel "slechts" kan aanbieden voor 139,95 euro "anders doen ze er verlies op" (miserabel excuus #2). Mijn vrouw weigert uiteraard, Fnac wijzend op hun laagste prijs-garantie, die volgens haar bedrieglijke reclame is, en volgens mij toch ook niet echt voor interpretatie vatbaar.

Mijn vrouw, redelijk kwaad, rijdt dan maar diezelfde dag nog naar Fnac Antwerpen, waar exact hetzelfde toestel aan exact dezelfde prijs (179 euro) staat. Hier is echter het we-kletsen-er-ons-maar-weer-eens-uit verhaaltje nog krasser. Aan de balie waar ze zich aanmeldt, staat nog eens in koeien van letters vermeld dat indien U een lagere prijs elders vindt, Fnac U zonder discussie het verschil terugbetaalt. Wanneer de bediende van Fnac Antwerpen merkt dat de aanbieding afkomstig is uit de folder van Makro, wordt het nóg krasser: hij beroept zich op het feit dat de prijs enkel wordt verlaagd "bij vergelijkbare omstandigheden", en dat dat niet het geval is, daar Makro enkel toegankelijk zou zijn voor zelfstandigen, of indien men over een BTW-nummer beschikt (miserabel excuus #3). Zowat iedereen die ik ken heeft echter beschikking over een Makro-kaart, zij het meestal via het werk. Mijn echtgenote werkt op het Ministerie van Volksgezondheid, ikzelf op de Universiteit Antwerpen, we zijn dus geen van beide zelfstandigen, en toch hebben we allebei beschikking over een Makrokaart. Bovendien is het voor niet-zelfstandigen ook mogelijk om in Makro een dagkaart aan te vragen. Conclusie: de laagste prijs-garantie geldt overduidelijk in Fnacs optiek niet op de prijzen van Makro, nochtans een "grote" een breed (lees: de facto voor iedereen) toegankelijke supermarkt, zij het dat hun systeem met persoonlijke pasjes inderdaad wat aan de aparte kant is. Een hinderpaal om in Makro te kunnen gaan kopen is het alleszins niet, en in plaats van te schermen met het feit dat Makro niet algemeen toegankelijk is (quid non), zou Fnac beter ineens toegeven dat ze aan de prijzen van Makro niet aankunnen, en tenminste stoppen met hun bedrieglijke reclame.

De bediende van Fnac Antwerpen hierop wijzend, haalt die nog een extra reden (miserabel excuus #4) tegen mijn echtgenote in stelling: namelijk dat de service bij Makro niet "vergelijkbaar" is met die van Fnac. Bij beide winkelketens al ooit iets teruggebracht hebbende, merk geen wezenlijk verschil qua garantie of dergelijke (behalve dan de onkunde van het Fnacpersoneel). Als klap op de vuurpijl argumenteert de verkoper van Fnac ook nog eens dat, als een product niet in stock is in de winkel van de concurrentie - iets wat ze bij Fnac alleen maar kunnen weten als een klant dit meldt - de laagste prijs-aanbieding van Fnac komt te vervallen (miserabel excuus #5). Ter verduidelijking: mijn echtgenote heeft de uitputting van het artikel bij Makro niet ter sprake gebracht. Mijn vrouw kookt intussen over van woede en stapt naar de klantendienst van Fnac Antwerpen. Daar heeft men blijkbaar niet de bevoegdheid om zelf over zulke zaken te beslissen, en moet men er een hogere verantwoordelijke bij halen, deze blijkt... aan de eerste balie te zitten, waar ze mijn vrouw al met argumenten 1 tot en met 5 hebben afgescheept.

We hebben ons voorgenomen om nooit van ons leven nog iets bij Fnac te kopen, zelfs als is de prijs er lager. We geven vanaf nu nog liever méér geld uit aan een winkel waar men de klanten niet op scrabeuze wijze beliegt en bedriegt. Op de vraag wat mijn echtgenote nu nog méér moest doen om desbetreffende harde schijf te kunnen kopen dan een geldige folder van de concurrentie presenteren, bleef Fnac het antwoord schuldig. Vooral de geboden laagste prijs-garantie van Fnac is één grote leugen, waarbij constant regeltjes worden bij verzonnen opdat ze zich toch maar niet aan hun eigen belofte zouden moeten houden.

In het kopen van de desbetreffende harde schijf bij Fnac ben ik intussen niet meer geïnteresseerd. Ik hoop echter wel dat Test-Aankoop actie kan ondernemen tegen de bedrieglijke reclame van Fnac, meer bepaald tegen de repetitieve leugen van de laagste prijsgarantie. Mijn echtgenote wil ongetwijfeld de directie van Fnac graag nog eens extra bedanken voor het feit dat ze één week voor Kerstmis nog geen cadeautje onder de kerstboom kan leggen. Ze zal ergens anders haar heil moeten zoeken, en het zal een cadeau worden zonder Fnac-geschenkpapier! Ik zal alleszins al mijn vrienden en kennissen vanaf nu aanraden om nooit meer iets bij Fnac te kopen.


Met vriendelijke groeten,

Werner en Jorrit Peeters-Meesters

Sylver
17-12-2006, 20:24
Nog nooit geprobeerd om beroep te doen op hun laagte prijsgarantie, maar kan me goed voorstellen dat ze moeilijk doen. Alhoewel dat er waarschijnlijk wel veel afhangt van de goodwill van de bediende - in Fnac Gent blijkt dat (algemeen geproken) best wel mee te vallen.

Dat van die prijzen en stickers komt me enigszins wel bekend voor; blijkbaar worden de prijzen beheerd via een centrale server en die prijs betaal je dus - in je voor- of in je nadeel. Als ze niet op tijd waren om de stickers te veranderen, dan kan dit soms voor verwarring zorgen...

Moet wel zeggen dat ik voor kort (lees voor de opening van MediaMarkt in Gent) redelijk veel DVD's bij Fnac kocht. Reden: zij waren gewoonweg de goedkoopste. Free Record Shop (die trouwens rechtover de Fnac zit in Gent) swingt de pan uit wat hun prijzen betreft (€32 voor een nieuwe DVD is daar geen uitzondering).

Heb momenteel ook nog zo'n oude Fnac-lidkaart, dus dan kan je daarmee bij iedere aankoop ook nog eens een uur gratis parkeren in de stadsparkings, dus dat scheelt ook wel wat.
Met hun nieuwe lidkaartne hebben ze het systeem blijkbaar aangepast; je moet nu eerst min. €25 (!) aankopen doen, vooraleer je een parkingticket krijgt. Voor iemand die een gewone CD of DVD koopt is gratis parkeren er dus niet meer bij. Wanneer men oude kaart komt te vervallen, hoef ik in elk geval geen nieuwe meer!

Bij MediaMarkt bestaat er ook zo'n laagste prijsgarantie:
V: Heeft Media Markt een laagste prijsgarantie?

A: Ja. Wanneer binnen 14 dagen na aankoop binnen een straal van 25 km hetzelfde product voor een lagere prijs kan gekocht worden in een bestaande winkel, ontvang je van Media Markt het prijsverschil terug.
Voorwaarden voor onze laagste prijsgarantie:

Het prijsverschil moet door Media Markt controleerbaar zijn door middel van een prijslijst, advertentie, schriftelijke bevestiging van de aanbieder en/of "fysieke controle" bij de betreffende aanbieder binnen een straal van 25 km.
Het product wordt aangeboden in een openbaar toegankelijke winkel (niet via internet).
Uitgesloten zijn aanbiedingen van (opheffings)uitverkopen, faillissementsverkoop, groothandelsverkoop, afwijkende leveringsvoorwaarden, demomodellen, producten die niet nieuw zijn of niet compleet in de originele verpakking zitten, die niet direct uit voorraad leverbaar zijn en beschadigde producten.
Het verschil wordt éénmalig terugbetaald in de vorm van een geschenkbon na inname van de originele aankoopbon van Media Markt en wanneer is voldaan aan de genoemde voorwaarden.
Vraag me af of je daar gemakkelijker een deal zou kunnen sluiten - eveneens geen ervaring mee.

Trouwens, heb me twee maanden geleden in de Makro ook zo'n PB 400 GB externe HD gekocht tegen dezelfde promotieprijs. Ik had toen net het laatste exemplaar mee, dus een "niet populair" produkt zou ik het niet durven noemen!

Werner
17-12-2006, 20:57
Reden: zij waren gewoonweg de goedkoopste.

Vroeger was dat inderdaad zo. Tegenwoordig zijn wat FRS en Fnac betreft echter de rollen omgedraaid tov. vroeger. In Wijnegem zijn de prijzen van Fnac echt om bij te huilen. Je kan als standaard-ijking altijd de prijs nemen die in Standaard Boekhandel gevraagd wordt, die wijken nooit af van de aanbevolen prijs. Fnac zit daar vaak dik over. De situatie in het Antwerpse is natuurlijk anders dan in Gent door de nabijheid van de Mediamarkt.


Wanneer men oude kaart komt te vervallen, hoef ik in elk geval geen nieuwe meer!

Ik heb eens becijferd hoe veel je eigenlijk bij Fnac moet spenderen voor je zo'n lidkaart eruit hebt. Het idee van te moeten betalen voor een lidkaart vind ik overigens knudde. Vroeger probeerden ze me wel eens zo'n ding aan te smeren, maar als je dan de kleine lettertjes gaat lezen, dan zijn die kortingen ook nog eens niet geldig op promoties, groene prijzen e.d. Het zijn kampioenen in het vinden van uitvluchten, ha.


Bij MediaMarkt bestaat er ook zo'n laagste prijsgarantie:

Dat lijkt me duidelijk dacht ik zo. Bij Fnac zouden ze toch echt wel eens de regels duidelijk op papier mogen zetten zoals ze bij MM doen, en er zich dan ook aan houden. Nu is het complete willekeur.

d-fens
17-12-2006, 20:58
Wie koopt er nu in de FNAC? Véél te duur! :roll:

Laagste prijs garantie is alleen maar een middel om je te lokken. De meesten zullen nooit de moeite doen om de prijs uit te pluizen bij de concurrentie én terug te gaan waardoor het prijsverschil al tenietgedaan wordt aan parking, brandstof, ...

Werner
17-12-2006, 22:45
De meesten zullen nooit de moeite doen om de prijs uit te pluizen bij de concurrentie

Ik wel.
En anders is er hier nog altijd de pricewatch...


én terug te gaan waardoor het prijsverschil al tenietgedaan wordt aan parking, brandstof, ...

Met een vrouw die in het centrum van de stad woont en er toch alle (werk)dagen moet zijn, valt dat nogal mee...

Dennis Vansant
18-12-2006, 09:30
Hmjah, op zich moet ik inderdaad zeggen dat ik hier zeer veel herkenbare elementen in terugvind. Van sommige Fnac-personeelsleden vraag je je af hoe zij in godsnaam aan hun job gekomen zijn. Wanneer je in de DVD-sectie termen als "2-disc" of "Special Edition" hanteert, geven zij blijk van een verbazing die ik nog nooit bij mensen heb gezien die als verkoper door moeten gaan. Dit had toch echt wel anders gekund medunkt.
Nu, op zich heb ik zéér weinig gekocht in Fnac, behalve als de prijs me (op zeldzame momenten) wel aanstond in vergelijking met bvb FRS of Bart Smit. Verder mag ik graag in de Fnac stappen om eens goed te lachen met de ronduit schandalige prijzen die ze voor sommige grotere DVD-boxen vragen xD

Kasper P.
18-12-2006, 12:55
FNAC heeft behoorlijke prijzen maar wel een erg mooie selectie aan titels, FRS heeft voor het grootste deel troep in hun rekken staan. FNAC (Luik) heeft nog wel eens aardige prijzen, wil er nog wel eens wat kopen.

Master S
18-12-2006, 16:28
Media Markt is het antwoord hierop :D

Kasper P.
18-12-2006, 16:29
Media Markt is het antwoord hierop :D
Debiele medewerkers, slechte titels en matige prijzen? :roll:

Herjan
18-12-2006, 16:52
Media Markt is het antwoord hierop :D
Debiele medewerkers, slechte titels en matige prijzen? :roll:
Nou, ik wil m'n broer nou niet meteen een debiel noemen... Maar goed, die werkt dan ook niet op de DVD-afdeling... 8)

Werner
18-12-2006, 17:32
Media Markt is het antwoord hierop :D

Nee, het afschaffen van het verbod op verkoop met verlies, wat in België buiten de soldenperiode niet mag in tegenstelling tot Nederland. Dát is de reden waarom de prijzen hier kunstmatig zo hoog worden gehouden. Van MM anders geen klagen, maar er zijn er hier eenvoudigweg in België niet zoveel, alhoewel ik voor mezelf moet spreken, in Antwerpen valt dat nogal mee.

Beloved
18-12-2006, 19:20
Ik ben deze namiddag naar de FNAC van City 2 (Brussel) gegaan. Ik was al een hele tijd van plan om een exemplaar van Die Hard 2 (Special Edition) te kopen maar vond het nergens (online sites en winkels) omdat hij niet meer verkrijgbaar is bij de verdeler.
Ik zag dus bij de FNAC nog een paar exemplaren aan 2 verschillende prijzen :shock: 19€ en 26€. Hoe kan dat? Wat een leuke verassing als ik aan de kassa kwan :D . Ik heb maar 13€ betaald.

Het wordt tijd dat de FNAC de juiste prijs op hun artikelen melden. Stel nu voor dat ik 19€ of 26€ niet wou betalen en dat ik wegging zonder een exemplaar te kopen. :?

Ach, gebeurt bij de MM ook. Mission Impossible III lag hier voor €16,99. Om de hoek (in de winkel zelf) lag hij voor €12,50 :shock: . Bij de kassa zelf werd ook €16,99 gescand maar toen ik even op de prijssticker wees belde het meisje even naar achteren voor een bepaalde code, intikken, en klaar is klara ;) .

rkrijger
17-01-2007, 11:19
Ik moet mijn gal hier toch ook eens spuwen, want op sommige dagen krijg ik het toch danig op mijn heupen...

Ach, domme kassieres zie je toch overal? En een vriendelijke blik van een verkoper zie je toch nergens? En, Werner, als je dan ook nog eens zelf een slechte dag hebt... Dan ontstaan dit soort postings...

Al met al... je *hebt* toch je voordeel gekregen?

Dat je een lagere prijs moet kunnen aantonen lijkt me logisch. Moeten ze je anders geloven op je blauwe ogen?

BTW Niet dat *ik* blij ben met domme kassieres en lompe verkopers... Maar tegenwoordig *is* het gewoon zo...

Avalan
17-01-2007, 12:22
Ik zag dus bij de FNAC nog een paar exemplaren aan 2 verschillende prijzen :shock: 19€ en 26€. Hoe kan dat? Wat een leuke verassing als ik aan de kassa kwan :D .

Heb dat ook al meegemaakt, maar het is zeker niet alleen de FNAC die hieraan lijdt. Onlangs nog voorgehad in MediaMarkt Roeselare: DVD-Box 1 van Fassbinder lag er voor €35, aangezien ik hem online al gezien had voor €30 liet ik hem liggen. Twee uur later zijn we in MediaMarkt Oostakker, ligt diezelfde box daar voor €20. Dat is dus bijna aan de helft van de prijs!

Avalan
17-01-2007, 12:48
Ivm FNAC wist ik niet eens dat ze een laagste-prijs-garantie aanboden. Had ik dat maar geweten toen we er de Disney box voor €250 kochten en hem een uurke later in de Carrefour zagen voor €200 :? .
Nu, dat je iets achteraf elders goedkoper ziet, kan je gewoonweg niet vermijden, vind ik. Ik moet nog altijd de winkel tegenkomen die systematisch met alles de goedkoopste is. Ik heb ook al vaak gehad dat ik iets in de FNAC gekocht had, en het elders (ook online) een pak duurder zag. Toegegeven, het zullen eerder uitzonderingen zijn, maar het is iets waar ik me al lang bij neergelegd heb. Je kunt natuurlijk ook constant alle winkels afschuimen en gaan noteren wat waar kost, maar op termijn geraak je dat toch beu en de tijd die je erin steekt om hier of daar een paar euros uit te sparen kan je beter gebruiken om een DVDke te bekijken.

rkrijger
17-01-2007, 12:53
In Eindhoven heb je vrij dicht bij elkaar: vLeest, FRS, Bijenkorf en Mediamarkt. Het is een kleine moeite alles even langs te gaan. Ooit zo €13 bespaard op een DVD...

Dennis Oosterhuis
17-01-2007, 13:00
In Eindhoven heb je vrij dicht bij elkaar: vLeest, FRS, Bijenkorf en Mediamarkt. Het is een kleine moeite alles even langs te gaan. Ooit zo €13 bespaard op een DVD...
Zo doe ik het ook in Haarlem, waar zowel DVDValley, VanLeest, FRS en V&D vrij dicht bij elkaar zitten. :)

rkrijger
17-01-2007, 14:35
In Eindhoven heb je vrij dicht bij elkaar: vLeest, FRS, Bijenkorf en Mediamarkt. Het is een kleine moeite alles even langs te gaan. Ooit zo €13 bespaard op een DVD...
Zo doe ik het ook in Haarlem, waar zowel DVDValley, VanLeest, FRS en V&D vrij dicht bij elkaar zitten. :)

Ow, vergeten: V&D hoort er ook nog bij in Eindhoven...

Werner
17-01-2007, 22:37
Al met al... je *hebt* toch je voordeel gekregen?


Toch niet wat mijn klacht van 2006 betreft, nee. Jij hebt het over de originele post uit 2003.

rkrijger
18-01-2007, 07:23
Al met al... je *hebt* toch je voordeel gekregen?


Toch niet wat mijn klacht van 2006 betreft, nee. Jij hebt het over de originele post uit 2003.

Oh, excuses :oops: :oops: :oops: :oops: :oops:

BASIL
18-01-2007, 11:20
Ivm FNAC wist ik niet eens dat ze een laagste-prijs-garantie aanboden.

:shock: Dat wil zeggen dat als je dezelfde dvd ergens anders vindt aan een goedkopiger prijs dat de Fnac het verschil terug betaalt? Dat wist ik niet. Waar heb je dat gelezen?

Werner
19-01-2007, 00:35
Oh, excuses :oops: :oops: :oops: :oops: :oops:

Het is je vergeven, mijn zoon ;)

Dennis Oosterhuis
19-01-2007, 00:41
Oh, excuses :oops: :oops: :oops: :oops: :oops:

Het is je vergeven, mijn zoon ;)
Zoon?!? :shock: Nou, dat is een openbaring! :o :)

rkrijger
19-01-2007, 07:41
Werner! Pappa! Eindelijk!

Mathieu Ghekiere
18-03-2007, 11:59
Ik ga af en toe in de FNAC in Gent gaan kijken, om hun grote aanbod, en het is vaak gemakkelijker dan internet - daar ik geen creditcard heb, hoewel ik merk dat meer en meer internethandelaars ook overschrijvingen en internetbankieren toelaten.

Maar ze zijn inderdaad te duur. Soms, met hun groene prijzen, zijn ze iets goedkoper dan de FRS, maar meestal zijn ze schandalig duur.
Ik heb er nog es Leaving Las Vegas zien staan aan 23 euro, terwijl de FRS, er recht tegenover, hem al maanden lang aan 6 euro had staan.
En dat zijn geen uitzonderingen.
Veel films die in de FRS aan 7 euro staan (Irréversible), staan in de Fnac aan 13,14,...

De fnac heeft een mooie selectie, en wat de winkel in Gent betreft, vrij vriendelijk personeel, maar ze moeten echt eens leren hun dvd's afprijzen...

Dennis Vansant
05-03-2009, 17:17
Het is een oud topic, maar graag wil ik laten weten dat ik vandaag (zij het helaas onbewust, maar dat wil ik nu niet verkondigen natuurlijk) wraak heb genomen in naam van alle onheus bejegende klanten van Fnac!

Sinds er een kerel die ik van elders ken (en heel tof bevonden heb :p) bij Fnac werkt, kom ik meer en meer in mijn lokaal filiaal (hetwelk dat is, wordt vanzelfsprekend niet vermeld :p). Vandaag kwam ik er omdat ik snel een USB-stick nodig had. Ik kom binnen in Fnac en loop recht naar de computerafdeling, waar ik geholpen wordt door "mijn mannetje". Ik zoek een stick van minimum 2 gigabyte en verwacht er ongeveer €25 aan uit te geven. Blijkbaar is er een enorme krache geweest in de prijzen van USB-sticks, want hij toont me een pakje van 3 stuks ("de fabrikant raakt ze anders niet kwijt") van 2 gigabyte voor een totaalprijs van net geen €24. Hij toont me echter ook een Sony-stick (8 gig), werkelijk de Roll's Royce onder de USB-sticks dus, ook voor €24 en dus in principe 30% voordeliger dan de 6 gigabyte die ik anders zou kopen.

Ik tast echter in mijn zak en blijk slechts 20 euro en wat centen bij me te hebben. Mijn bankkaart heb ik helaas thuis gelaten dus hiermee zal het moeten lukken. Hij toont me een model van 4 gigabyte voor amper €13, waarna ik niet aarzel, een pakje neem en het laat afrekenen door een mooie vriendelijke jongedame (het was duidelijk haar eerste dag aan haar schattige geklooi met de kassa te zien) met een brede Colgate-glimlach, kortom een uiterst frisse verschijning.

Ze rekent me €13 aan, ik betaal en krijg zonder gemor of geklooi mijn wisselgeld gepast terug. Prima, full marks voor Fnac, het was bijna verdacht hoe goed ik er werd bediend. Halverwege thuis begin ik te frunniken aan het pakje omdat er een dubbel randje aan is, net alsof het ooit een keer open is geweest. Plots komt het geheel los en blijk ik twee pakjes mee te hebben, die mooi in elkaar geklikt zaten en blijkbaar niet door de detector aan de deur opgemerkt zijn aangezien ik niet ben achtervolgd of er geen alarm afging.

Het was niet mijn bedoeling, maar aan terugbrengen denk ik niet: Fnac heeft al genoeg geld aan mij verdiend en om een USB-stick van €13 zal er niemand een boterham minder eten, zeker niet in zo'n keten. Moedwillig stelen zou ik nooit ofte nimmer doen, maar als je een gelukje in de schoot geworpen krijgt mag dat ook wel een keer :p

e-shole
08-03-2009, 08:59
Bij MM (in Nederland) nu USB-stick van SanDisk 8GB voor 8,88...

Dennis Vansant
08-03-2009, 11:00
Tjah, als er een MediaMarkt ook maar ergens in de buurt zou zijn van waar ik studeerde zou ik het ook wel weten hoor :p helaas moeten wij het voor zo goed als al onze computerbenodigdheden met een Fnac doen en gezien de grootte ervan kunnen de talloze kleinere computerwinkeltjes in de stad er niet mee concurreren qua prijs.

barend
08-03-2009, 11:52
Ik blijf lekker thuis, en puzzel het wel online uit- zo hoef ik me ook niet te ergeren aan onkundige kindverkopers!

.:Quadran:.
26-02-2010, 15:56
Vandaag zoektocht naar The Hurt Locker ...

In Mediamarkt Brussel hadden ze enkel Franstalige versie "The Hurt Locker". Ga even vragen, maar degene die met blu-ray rek bezig was, stopte met tegenzin een gesprek met vriend of kennis. Daarna kreeg ik een arrogante "Neen" met een blik van "weer zo'n gefrustreerde Vlaming".

Nadien maar langs bij Fnac. Helemaal niets. Uiteindelijk daar gevraagd en na de naam letter voor letter te spellen! Believe it or not: De man vroeg me of dit één of andere verborgen camera-grap was want dat ik al zeker de tiende persoon was die naar die titel was komen vragen aan de balie :)

Was Franstalig maar deed enorm zijn best in het Nederlands. Maar van "The Hurt Locker" of zelfs de Franse vertaling van de titel had hij nog nooit gehoord. Waarschijnlijk bericht de Waalse pers niet over de BAFTA's en de Oscars :D

Hij bleef er bij dat die titel niet bestond, en het hier om een misverstand of grap moest gaan.

Werner
26-02-2010, 16:12
Hij bleef er bij dat die titel niet bestond, en het hier om een misverstand of grap moest gaan.

De vakkennis straalde er met andere woorden weer eens af.

Werner
07-03-2010, 11:25
Vandaag weer een mooi staaltje van bedrog gezien tijdens de "ledendagen" (i.e. wie een -vooraf betaalde- lidkaart heeft krijgt 10 % op alles).
o.a.:
- 10 % op de Blu-ray "9". Echter die kostte vorige week nog 24,90 en nu 31,99!
- 10 % op Van Vlees En Bloed. Die kost echter intussen 48 euro of zoiets en vorige week nog 43.

ZO KAN IK OOK 10 % GEVEN!

darwin
27-12-2010, 10:00
Sorry om dit lijk eruit te plukken maar ik ben er eventjes niet goed van.

De Fnac is een heel raar bedrijf waar blijkbaar niemand echt weet waarmee ie bezig is. Laat het mij op deze manier uitdrukken want anders vergeet ik nog mijn goeie christelijke opvoeding. :evil:

Mijn eerste kennismaking met hun formule van al of niet werken was ruim 4 jaar geleden in de Fnac te Rijsel, Frankrijk. Da's een heel erg grote megastore met zo'n 1000 vierkante meter die over meerdere straaten rijkt.
Ik was op zoek na een frans full-cd die ze in Vlaanderen niet hebben, dus maar de trein gepakt met overstappen in Kortrijk en 2 uur wachten op aansluiting bij de terugrijs 's nachts. Daar naartoe gekomen bleek die winkel op een gewoone dag (geen feestdag dus in Vlaanderen of Frankrijk) zomaar gesloten te zijn!

Er stonden in alle deuren van die papiertjes dat het dicht is (maar geen reden waarom), op een werkdag om 10 uur 's morgens!
Het NMBS-ticketje was nogal duur maar uiteindelijk heb ik de cd terug gevonden in de fôret, een soort boekenwinkel. Echt arm voor zo'n groot bedrijf. Op mijn e-mail kwam er nooit een reactie, wie had dit kunnen weten.:twisted:

De volgende keer was ik in de nét heropende Fnac te Brugge want daar ben ik vaak op vakantie en ondertussen heb je die Fnac ook in Belgie.
Er stond een dubbel-DVD van Eden Lake geprijst aan 10,99 euro, dus meegepakt met mijn laatste centjes. Aan de kassa bleek het maar rond 7 euro te zijn! Koopjes bij Fnac? Verrassing inclusief!(y)

Alle DVD's van die film stonden aan de foute (duurdere) prijs maar denk niet dat ze dit boven meldde of ging veranderen, hoor! Het komt aan de kassa ten slote toch ter voorschijn maar waarom passen ze hun ettiketjes niet gewoon aan als ze zien dat ze verkeert bezig zijn? Wat is de bedoeling van deze philosofie met foutieve en soms verschillende prijzen op het identieke product? :-(

Dit jaar er naartoe gewest met een lijstje van DVD's die ik nodig heb voor mijn collectie. Ik moet erbij zeggen ik ben buitenlander maar ben een grote fan van vlaamse films. Ik vergelijk altijd de prijzen van FRS Brugge, FRS Sluis (NL - want je moet er minder BTW betalen dus het is bijna altijd goedkoper tenzij je laat het opsturen, dan is't even goedkoop in belgie), Fnac en Saturn. Volgens site Fnac moest er "SM-rechter" (2009) aan 9,99 staan en Dossier K special edition (2010) aan 15 euro terwijl die overal aan 16,99 of meer staat!

Allebei niet verkrijgbaar! Maar toch "Zaak Alzheimer" gevonden aan "Hot Price 4,99" en meegenomen. Wilde die tijdens mijn zomer-vakantie al kopen in de Saturn (daar hebben ze nu bijna altijd echt de laagste prijs) maar helaas was 'em daar al op.:cry:

Een dagje later in de Saturn staat diezelfde film aan 3,90! Dat gebeurt mij normaalgezien nooit ook al is het maar een euro.
Ik herrinerde mij, boven op de DVD afdeling van de Fnac plakken er zo van die stickertjes ivm hun prijsgarantie en dat ze altijd het verschil terugbetalen.:grin:

Dus na de Saturn-kassa, uitgelegd en gevraagd om iets af te drukken AUB waarmee ik na de Fnac mocht gaan.
Het print out bleek echter de prijs niet te tonen maar geen probleem, die scande gewoon de DVD in en gaaf een factuur aan mij.
Natuurlijk moet ik niet betalen en hoev de DVD zelfs niet terug te gaan zetten op de rekken want ze doen dat allemaal voor u:)
Da's wel klantvriendelijk.8-)

Trouwens na mijn verhaal te hebben uitgelegt, verteld men mij in de Saturn dat zij dit soort dingen ook doen! Wat voor hun wel slecht is als de klant dit te weten komt. Dus beter laat de klant geloven dat ze het niet doen maar in de Saturn weten ze nog wat service betekend en zijn dus eerlijk.
Ze geven volgens het personneel altijd de laagste prijs als ik het zelfde product terugvindt in 25 km omkring die winkel. Dus ze doen er (in tegenstelling tot Fnac, je zult wel zien!) niet moeilijk over, en het kan zelfs nog 2 weken ná aankoop!

Saturn is een echt geheimpje bij de Bruggelingen. Net geopend 1 jaar geleden en ze hebben echt goeie aanbiedingen. En het is rustig winkelen omdat er geen volk langs komt ver buiten de stad.

Ze waren allemaal vriendelijk tegen mij ook al had ik deze keer niks gekocht (den dag voordien dan weer wel)! Maar ze weten blijkbaar wel dat een klant met een leeg mandje misschien de volgende keer wél iets gaat kopen als het glimlach (of andere bodyparts :lol: ) van de verkoopster mooi was.

Laat mij u adviseren als u een product hebt gekocht in de Fnac en ge ziet die ergens anders staan aan een betere prijs geef het dan gewoon terug want ruilen kan volgens Fnac-ticketje dan weer wel binnen de 15 (! waarom niet 14 zoals iedereen dat doet?) dagen. Maar deze keer wilde ik gewoon weten hoe het met hun formule van de laagste prijs staat.

Terug na de Fnac maar wat een procedure zeg! Een huis te gaan kopen en te verbouwen met een vergunning aan te vragen lijkt mij niet zo moeilijk nog. :???:

Met het origineele factuur rechtstreeks naar de Fnac kassa: Mevrouw kan er niets over zeggen, ik moet naar boven in de DVD-afdeling. Ook met de DVD in mijn zak, jawel dat mocht dan deze keer uitzonderlijk wel.

Boven dus aanschuijven, wachten, tientallen dossiers en formulieren tekenen, print out, wachten... opnieuw print-out. Maar geen centjes. Checken van mijn Saturnus-factuur, schrappen van het product op mijn ticketje, checken of het geen fake is, checken op de site van Saturn, checken op de site van Fnac, checken in het interna-systeem, checken in de folder, checken ivm andere winkels van de keten Fnac, checken of het geen kleuren-kopie is, tegen verlichting houden of er niet met een stylo op veranderd werd, in ieder geval wantrouwen want achter elk klant zit een potenciele bedrieger of leugenaar die allemaal de Fnac willen pesten omwille van één euro. Geen glimlach uiteraard :roll:

Ze gaan het niet gewoon bevestigen maar ze gaan indien u niet geregistreerd staat op hun site een bladzijde voor u aanmaken. Op mijn print out van Fnac vind je dan ook vreemd genoeg het woord "Winkelmand" terug terwijl het toch om een klacht of garantie gaat en niet om een online-bestelling.

Gevraagd waarom het zo ingewikkeld bleek te zijn verteld men mij dat er niet veel klanten ervoor over de vloer komen en zeker niet vanwille één euro. Guess why! Da's toch HUN idee te zeggen we betalen het terug, en niet de mijne. En als dan iemand komt is het niet goed, amaai zeg.

Terug na beneden, opnieuw aanschuijven, print-out, wachten, copy aan mij geven, handtekeningske enz. Ik weet zelfs niet meer of ik het bedraag uiteindelijk terug heb ontvangen tussen al die bladjes en bonnetjes.
Ik werd dan (net buiten) nog 'n keer terug geroepen om opnieuw te tekenen. Jongens toch waar zijn we hier... :rolleyes:

Ze zien wel dat ik toerist ben en van hun (met opzet?) ingewikkelde voorwaarde niks snap maar ze doen er zo moeilijk over.
Misschien hopend, dat de meeste mensen zeggen van, 't is al goed, laat maar ik ga hem toch voor de fnac prijs meepakken, ge hoeft me niks terug te betalen. Ik zal het niet weten. Trouwens: een dag later stonden de resteerende DVD's nog steeds aan de duurdere 4,99 ! Hoe kan dat nu?

Verder:
Gevraagd naar "SM rechter" (staat op de site Fnac aan 9,99) en "Dossier K" (zoals gezegd toen nog aan 15 euro en ergens anders veel duurder maar intussen ook aan ruim 17 euro), zegt men mij ja er moet wel nog ééntje van elk staan bij de niet-engelstalige films. Allez, het zijn er maar 6 rekken of zo. Dus laat de stomme klant maar zoeken en vraag hem zeker niet of ze mij mocht helpen of een collega gaat sturen voor de zoektocht.
Aan hoevele mensen gaan ze deze dagen nog vertellen dat ie wél beschikbaar zijn terwijl het wel degelijk niet blijkt te kloppen`?

Ik deed op een bepaald moment het privé kastje heel beneden open (normaal zit die altijd op slot) waar de overschot dvd's in zitten, maar ook daar geen SM-rechter en ook geen Dossier K ! Overal staat die terwijl die redelijk recent is. Zelfs in de Standaard boekhandel maar bij Fnac heeft men blijkbaar nog nooit gehoord over die film. Sommige filmnamen moet ge dan nog gaan spellen in het frans want ze kennen ze niet eens.
En ze weten ook niet dat er voor sommige letters (ipsilon ofwel igrek) twéé spellingen bestaan een officieelle nederlandstalige en een franse.
Kom met de nederlandstalige versie en ze verstaan u niet. Te gek! ;)

Opnieuw gevraagd of het kan dat ie al verkocht is nee zeker weten dat ie daar nog één keer is want die staat in het systeem! Pas op: De verkoopster heeft altijd gelijk ook al klopt het niet! Maar als 'em er niet tussen staat goh, dan staat ie blijkbaar wel ergens anders (misschien bij die een of ander medewerker thuis?? dat was mijn gedacht :twisted:) en is er niks aan te doen sorry meneer.

Ik ben niet zeker of ze het wel hebben maar misschien bestaat er een soort aanbod om klanten na de winkel te trekken dat die iets anders (wat meer kost uiteraard) gaan kopen als "hun" gewenste film er niet is of zo?? Kan dat? Wie kan er iets over vertellen?

Geen moeite om te zeggen ja laat ons kijken of die nog via de site te bestellen is aan dezelfde prijs! (Bij free record shop kan dat zonder problemen en ze sturen het ook op na het buitenland aan wel degelijk binnenlands prijs!). Wat doen ze bij de Quick als ze een klein bakske friet op tafel zetten ipv van bestelde én betaalde grote? (dat kom ik vaak tegen als toerist omdat alleen vlamingen het verschil kunnen zien op het eerste gezicht) :???: Je ontvangt meteen een waardebon!

Het is bij de Fnac te veel gevraagd blijkbaar om te zeggen komaan jongen, je hebt er veel last van ons gehad vandaag. Bij deze een bon van 5 euro omdat morgen kerstdag is, ga iets moois van kopen of wat dan ook.;)

Nu zit ik hier met de DVD van Zaak Alzheimer die ook nog beschadigt blijkt te zijn. Bij 13:59 zit een storing in het beeld.Ik blijf maar wachten op een reactie van Fnac. Voor mij was het dan ook de laatste keer dat ik daar een stapje binnen zet!

Maar Media Markt (behoord met Saturn tot Saturn-Mediaholding!) heb ik ook last van gehad. Onvriendelijke en slecht geinformeerde medewerkers. Ze wilden me een DVD verkopen die niet meer bestond (dus out of print was!) en een andere aan 14,99 die in de Saturn aan 5,99 (!!!) stond dus maar liefst 10 euro meer. Forget it!

timofp
29-12-2010, 23:23
Ik heb zelf ook een ledenkaart van de Fnac en koop er ook regelmatig omdat er niet veel beters is.... Ik woon namelijk in Leuven en vreemd genoeg is dit één van de meest centrale posities van België, maar toch moet je naar Hasselt of Antwerpen voor de dichtsbijzijnde nederlandstalige (dvd's/blurays) Mediamarkt/Saturn.... en ja de FRS is al een half jaar dicht voor verbouwingen waardoor er alleen een klein FRS winkeltje in de C&A nog open is...

Hoewel ik niet veel klachten heb van Fnac zijn ze wel duur en ik koop er dus ook enkel als er acties zijn of iets verkeerd geprijsd is, ooit eens zo Grey's Anatomy seizoen 4 op Bluray voor 16 euro kunnen kopen

BASIL
01-01-2011, 00:49
Ik heb ook een ledenkaart van de Fnac die ik vaak gebruik. Ik ben zeer tevreden over de service die de Fnac aan zijn klanten biedt. Soms kan het wat duurder zijn dan ergens anders maar niemand dwingt jou daar te kopen. De klant is nog vrij om te kopen waar dat het het goedkoopste is. In Brussel is de Fnac meestel even duur dan de MM, soms zelfs iets goedkoper. Indien de prijs lager is op hun site, dan geven ze dat artiekel aan die prijs zonder moeite. Indien je iets wilt omruilen of terug geven dan is dat snel gedaan. Je moet wel eerst naar de infobalie gaan en nadien naar de kassa om het geld terug te krijgen. Ja, inderdaad, je krijgt het geld terug wat het geval niet is bij de MM want daar krijg je alléén een kaart met dat bedrag dat je verplicht bent om daar te spenderen. :evil:

En wat de verkopers betreft, die zijn wat vriendelijker en efficiënter dan bij de MM.

.:Quadran:.
26-01-2011, 21:01
Ik onlangs ook weer ...

De vorige keer was de prijs op de site voor blu-ray zo'n 10€ goedkoper.

Ik ga naar de balie, en leg het daar uit. Men gaat op de webshop kijken, en heb de blu-ray aan de prijs op de site gekregen.

Enkele weken later opnieuw ... Eén van die Warner Blu Ray essentials (meestal tussen 12€ en 15€) stond 32,70€ geprijsd (hoe komen ze trouwens op die getallen).

Ik ga terug naar de balie, en leg opnieuw uit dat de blu-ray op de site de helft kost.
Men verifieert, maar de brave man had blijkbaar een slechte dag, en kwam af met de volgende smoes:

op de site houdt men de prijzen lager omdat er nog verzendkosten bijkomen :) (ongeveer 17€ verzendkosten yeah right)

Vorige week lagen er exemplaren van Mad Men S1 aan 59€ en 89€.

Band of Brothers: 58€ en 97€

Sherlock Holmes: 23,99 en 27,90€

Het was precies weer kermis geweest :)