PDA

Bekijk de volledige versie : 100Hz TV



BonzoDuck
29-08-2003, 06:12
Ik lees wel eens opmerkingen dat een 100 Hz TV bij dvds geen nut heeft. Kan iemand daar misschien iets meer over vertellen?
Bovendien ben ik dan benieuwd hoe het zit met digitale schotelontvangst. Heeft het daarbij wel of geen nut?

BonzoDuck
04-09-2003, 18:43
Tot nu toe geen reactie, dus het zal ook wel niet zo zijn, het leek me ook al onzin. Maar ik kwam het bijvoorbeeld 2x tegen in de draad van de Philips breedbeeld en dan begin je je toch wel eens iets af te vragen.

Als maar genoeg mensen onzin uitkramen, dan komen er vanzelf gekken die het geloven.

aragorn il elessar
04-09-2003, 18:59
Wat ik hier op het forum heb meegekregen is dat een 100 Hertz tv weinig voordeel met zich meebrengt wat betreft het kijken van dvd's. Verbeter me als ik het fout zie....

Peter Porrio
05-09-2003, 07:19
In principe koop je een 100Hz tv niet zomaar. Ten opzichte van een 50Hz TV is het beeld veel rustiger voor je ogen, het flikkert minder. Dat is ook wel logisch aangezien een 50Hz het beeld 50 keer per seconde ververst en een 100HZ 100 keer per seconde.

Nu is het zo bij DVD dat je TV snel moet kunnen reageren op de beelden die hij van de DVD-speler aangeboden krijgt. Vooral de eerste generaties 100Hz TV's waren "traag" wat resulteerde in een nasleep-effect. Wanneer je bijvoorbeeld een bloederige scene in Blade opzette, bleef het bloed nog in je beeld hangen wanneer het volgende beeldje werd getoond.

Moderne 100Hz TV's hebben hier geen last meer van. Wel is het zo dat op TV's tegenwoordig allemaal van die digitale snufjes hebben om het beeld te "verbeteren" zoals pixelplus e.d.
Bij DVD is het vaak beter om dit soort digitale foefjes uit te schakelen en alleen het beeld dat vanaf je DVD-speler komt, weer te geven. Dan is het beeld gewoonweg fantastisch op een 100Hz TV.

Maar goed, dat geldt voor mij. Er zijn ook forumleden (zoals Raskel) die zweren bij een 50Hz TV voor het kijken van DVD. Ik vind zelf dat er geen reden is om geen 100Hz aan te schaffen. Koop uiteraard wel een beetje goede TV, die is voorbereid op DVD-spelers.

Om even terug te komen op dat een 100Hz TV voor DVD weinig voordelen heeft t.o.v. 50Hz, ben ik niet met je eens. 100Hz is wel degelijk rustiger voor je ogen ook met DVD. Wanneer je de kamer licht verduistert wanneer je film gaat kijken, valt dit echt op.

mradem
05-09-2003, 07:54
Idd die digitale snufjes met dvd vind ik ook klote. Koop gewoon een 100Hz BB tv die niet al die gekkigheid heeft. Gewoon een goed degelijk beeld. Ik heb liever een kwaliteit beeldbuis zonder snufjes dan een mindere met. Loewie (als ik het goed schrijf) heeft naar mijn mening erg mooie tv's. Kijk eens naar een model daarvan.

Peter Porrio
05-09-2003, 08:20
Idd die digitale snufjes met dvd vind ik ook klote. Koop gewoon een 100Hz BB tv die niet al die gekkigheid heeft. Gewoon een goed degelijk beeld. Ik heb liever een kwaliteit beeldbuis zonder snufjes dan een mindere met. Loewie (als ik het goed schrijf) heeft naar mijn mening erg mooie tv's. Kijk eens naar een model daarvan.

Loewe heeft idd erg mooie 100Hz TV's (heb er zelf ook 1). :D

Peefie
09-09-2003, 06:57
Mijn JVC 100Hz was waar, de en loos. Met aftiteling onder in beeld en te snelle bewegingen een blokkerig/vlekkerig effect :(. Dan maar gewoon 50Hz :mrgreen:.

Rut
09-09-2003, 07:42
Ik heb nu al 2 jaar een Philips 100Hz breedbeeld tv en totaal geen problemen met het afkijken van dvd's, alles is strak en helder.

Flabmaster2000
09-09-2003, 08:19
Heb nu al 2 jaar een JVC 100 Hz breedbeeld en hij bevalt me nog steeds perfect.Heb met dvd's kijken niet die "nasleep" van het beeld.Weet wel dat mijn volgende tv ook weer een JVC wordt....of een Loewe :P

basset
09-09-2003, 10:45
Ik heb ook een JVC breedbeeld van ongeveer 2,5 jaar oud (toen moooiste omzetting 4:3 naar 16:9 IMHO)

Maar heb toch het idee dat de huidige 100Hz tv's scherper zijn.

Ik heb ook een probleem met lelijke vertikale strepen op mn RGB ingang met DVD, die ik in composite instelling op de DVD speler niet heb. (had ik bij de vorige speler ook al)

Hier had ik al een draadje over geopen, maar al een tijdje geen antwoorden meer :)