PDA

Bekijk de volledige versie : Catch Me if You Can (2 Disk)



Surya
29-08-2003, 08:22
Ik las ergens op een adere site dat het beeld van deze release veel te grainy is om een goede score te krijgen en dat de extra's ondermaats zijn voor een 2 disk.
Is hier iets van aan, want ik overweeg deze te kopen.
Misschien was het Spielbergs bedoeling wel om grainy beeld te hebben?

Werner
29-08-2003, 08:55
Ik neem aan dat je het over onze bespreking hebt? We hebben intussen een nadere uitleg van een bezoeker gekregen dat deels de mindere beeldkwaliteit zou kunnen verklaren. Ik citeer:


"I.v.m. die sterke grain: de director of photography bij deze film is Janusz Kamiski, de huis-director of photography van Spielberg. Die heeft toch de gewoonte Fuji Filmstock te gebruiken die heel grainy is. Bij zijn eigen film Lost Souls is het heel opvallend. Bij de DVD van AI en Minority Report zie je het toch ook heel goed. Waarschijnlijk is dit bij de Catch Me-DVD ook zo."

Het blijft natuurlijk wat een persoonlijk oordeel, maar ik vond het beeld niet echt mooi om naar te kijken; het grain stoorde me echt, bedoeld of niet bedoeld.

Dat van die extra's is inderdaad waar. Eén lange documentaire in stukjes knippen en dan zeggen dat er tien documentaires opstaan, zijn, zoals wij dat in Vlaanderen noemen, truken van de foor.

Hope this helps,

Surya
29-08-2003, 09:10
Idd, jouw recentie :D
Maar omdat jullie screenshots niet zo duidelijk zijn als die op deze site, kon ik er ook niet op afgaan...
Maar aangezien ik niet op 'jullie' forum ingeschreven ben...
Tnx voor de uitklaring Werner.

M Balje
29-08-2003, 12:06
Ik vind bv Catch me if you can niet zo goede 2 disc dvd.Alleen door de dts track verhuizen de weinige extra's naar de 2de disc.

Toen ik dit zij wist ik nog niet dat die 6 future's eigelijk 1 future is.
Fox heeft dat met Dad wel duidelijk gemaakt voor de release (Ik zie de 8 behind de Scene's future's als een) en had een play all optie.

Ik tel dus 1 Future en een foto gallerij met 100 foto's als Extra's.
Geanimeerde menu's noem ik geen extra's.

Ik vond de prijs toch al te duur en de film toch ook niet zo goed om hem meteen tekopen,maar denk dat ik nog langer wacht totdat er meschien een verbetere SE komt. Dit kan je niet eens een Se noemen.

5,5 voor het beeld en een 3,5 voor de extra's halen mij echt niet over om deze dvd tekopen.
De film zelf krijgt van mij ook een 7,5.

Patrick Deckard
29-08-2003, 12:21
Ik neem aan dat je het over onze bespreking hebt? We hebben intussen een nadere uitleg van een bezoeker gekregen dat deels de mindere beeldkwaliteit zou kunnen verklaren. Ik citeer:


"I.v.m. die sterke grain: de director of photography bij deze film is Janusz Kamiski, de huis-director of photography van Spielberg. Die heeft toch de gewoonte Fuji Filmstock te gebruiken die heel grainy is. Bij zijn eigen film Lost Souls is het heel opvallend. Bij de DVD van AI en Minority Report zie je het toch ook heel goed. Waarschijnlijk is dit bij de Catch Me-DVD ook zo."

Het blijft natuurlijk wat een persoonlijk oordeel, maar ik vond het beeld niet echt mooi om naar te kijken; het grain stoorde me echt, bedoeld of niet bedoeld.

Dat van die extra's is inderdaad waar. Eén lange documentaire in stukjes knippen en dan zeggen dat er een tien documentaires opstaan, zijn, zoals wij dat in Vlaanderen noemen, truken van de foor.

Hope this helps,


Kan Werner alleen maar bijtreden! Trouwens, in de fnac hadden ze vorige week de gewoonte om de film op alle tv's te projecteren. Welnu, er werden geen tv's meer verkocht. Volgens de verkoper lag het aan de slechte beeldkwaliteit van de dvd... Nu spelen ze TTT, en de tv's vliegen gewoon de deur weer uit!...

Buscemi
29-08-2003, 14:47
Ik neem aan dat je het over onze bespreking hebt? We hebben intussen een nadere uitleg van een bezoeker gekregen dat deels de mindere beeldkwaliteit zou kunnen verklaren. Ik citeer:


"I.v.m. die sterke grain: de director of photography bij deze film is Janusz Kamiski, de huis-director of photography van Spielberg. Die heeft toch de gewoonte Fuji Filmstock te gebruiken die heel grainy is. Bij zijn eigen film Lost Souls is het heel opvallend. Bij de DVD van AI en Minority Report zie je het toch ook heel goed. Waarschijnlijk is dit bij de Catch Me-DVD ook zo."

Het blijft natuurlijk wat een persoonlijk oordeel, maar ik vond het beeld niet echt mooi om naar te kijken; het grain stoorde me echt, bedoeld of niet bedoeld.

Dat van die extra's is inderdaad waar. Eén lange documentaire in stukjes knippen en dan zeggen dat er een tien documentaires opstaan, zijn, zoals wij dat in Vlaanderen noemen, truken van de foor.

Hope this helps,
Ik las ergens dat ze dit toch weer bewust hebben gedaan. Om de film een beetje een jaren 60 look te geven...
Mijn recensie op dvdzine: http://www.dvdzine.nl/reviews/reviews.php?id=789 :wink:
Grtz,
Wim

Anorak
29-08-2003, 14:57
Het blijkt wel weer dat over smaak niet valt te twisten. Als je de recensie van deze dvd leest op dvdweb (http://www.dvdweb.co.uk/new/review.asp?mainID=580) is er nl helemaal niks aan de hand met de picture quality en krijgt deze dvd een zeer goede beoordeling. De schrijver van deze recensie vindt de film dan ook een van de vermakelijkste van de laatste jaren. Daarentegen wordt de dvd tot op de laatste bit afgebroken op dvdtimes (http://www.dvdtimes.co.uk/index.cgi?page=Review&id=1520&story=4899). De schrijver van deze recensie vindt de film dan ook ontzettend slecht.
Zelf heb ik enorm genoten van de capriolen van Leo en Tom in deze film in Tuschinski zaal 1 in Amsterdam. Op dvd vind ik 'm ook vast goed. :wink:

The Scratcher
29-08-2003, 23:38
Geweldige film, erg van genoten in de bios! (y)

Wil de SE dvd graag hebben maar vind €29,99 (MM Heerlen) toch een beetje teveel van het goede. Dus ik wacht tot de prijs gaat zakken of dat ik hem ergens goedkoper zie liggen...

Surya
30-08-2003, 10:21
bij EzyDVD is het ongeveer €19 voor de SE. Is regio 2 en 4

The Scratcher
30-08-2003, 10:25
bij EzyDVD is het ongeveer €19 voor de SE. Is regio 2 en 4

Aaargh, géén NL subs! But thanks for the tip anyway. :wink:

Surya
30-08-2003, 10:40
bij EzyDVD is het ongeveer €19 voor de SE. Is regio 2 en 4
Aaargh, géén NL subs! But thanks for the tip anyway. :wink:
Ah ja, maar daar let ik niet op, ik gebruik die toch niet voor Englestalige films...

Werner
30-08-2003, 11:38
Kan Werner alleen maar bijtreden! Trouwens, in de fnac hadden ze vorige week de gewoonte om de film op alle tv's te projecteren. Welnu, er werden geen tv's meer verkocht. Volgens de verkoper lag het aan de slechte beeldkwaliteit van de dvd... Nu spelen ze TTT, en de tv's vliegen gewoon de deur weer uit!...

Onze screenshots zijn natuurlijk maar op een klein PC'tje gemaakt, en zijn flink gecomprimeerd, of onze bandwidth loopt de spuigaten uit. Ik neem aan dat je het op een grote plasma- of LCD-TV veel meer zal irriteren, vandaar. En of het nu intentioneel is gedaan of niet doet er dan weinig toe vind ik. Pas op! Ik wil daarmee niet de minste afbreuk doen aan de film zelf, natuurlijk. Die heb ik dan ook een redelijk goeie beoordeling gegeven, me dunkt. Maar dat verhaal van de Fnac spreet boekdelen natuurlijk. Patrick, over welke Fnac ging het eigenlijk?

The Scratcher
07-09-2003, 16:16
Geweldige film, erg van genoten in de bios! (y)

Wil de SE dvd graag hebben maar vind €29,99 (MM Heerlen) toch een beetje teveel van het goede. Dus ik wacht tot de prijs gaat zakken of dat ik hem ergens goedkoper zie liggen...

Heb hem inmiddels toch nog voor een "redelijke prijs" kunnen krijgen.

Maar wat me opvalt is dat de tijdsduur van de film zoals gemeld op de achterkant van de hoes op zowel de 1- als de 2 disc versie niet klopt! Er staat ca 95 min op terwijl dit toch meer dan 120 min is. Is dit ook al iemand anders opgevallen?

Moet zeggen dat ik de kwaliteit van het beeld waar zovelen hierover klagen erg goed vind. Ik heb er niks op aan te merken iig. Men heeft bewust voor deze aanpak gekozen om de sixties goed neer te zetten en dat is ze erg goed gelukt vind ik. Niks mis mee wat mij betreft!

Werner
07-09-2003, 16:40
Maar wat me opvalt is dat de tijdsduur van de film zoals gemeld op de achterkant van de hoes op zowel de 1- als de 2 disc versie niet klopt! Er staat ca 95 min op terwijl dit toch meer dan 120 min is. Is dit ook al iemand anders opgevallen?

Ik heb zoiets in mijn review geschreven, ja. De tijdsduur is nog niet bij benadering juist.