PDA

Bekijk de volledige versie : Revoy



Roadrunner
12-11-2001, 17:53
Onderstaande kwam ik tegen in de newsgroups, wie weet hier meer van ?

Revoy.. het liijkt op Kartel vorming


Diverse dealers hebben ons de afgelopen week in kennis gesteld van de
praktijken van Revoy.

Deze inporteur in Amersfoort DWINGT haar dealer zich te confermeren aan haar
grieven.

Dit betekend dat u als consument genoegen dient te nemen met de door REVOY
vastgestelde VASTE prijzen. van 799,-( voor dit geld heeft u bijv .A merken
als Pioneer,en meer welke wel mp3 VBR spelen )
Diverse dealers hebben REVOY ( of Via ACI ) te kennen voor 699,-te willen
verkopen en hiermee dus NIET akkoord te gaan met de door REVOY
vastgestelde prijzen
Deze dealers zijn dan ook door REVOY GEDUMPED.!!!!!!!! ( kartel dus )

Indien U als gebruiker hiermee akkoord gaat , u bent ieder geval
gewaarschuwd.
Revoy 2200 regio vrij HTTP://www.revoy.com

Links , details , en bewijzen volgen in de DVD media van de maanden
december .Januari en Februari en uiteraard Als Vervolg hier !!

M. de Jong
13-11-2001, 00:42
Met wie vormt Revoy dan een kartel ? M.i. is kartelvorming een afspraak tussen producenten/leveranciers onderling, waarbij zij afspraken maken over prijs en productie. Het kwalijke aspect hieraan is dat zij hiermee de concurrentie onder druk zetten en tevens als een soort monopolist naar consumenten toe functioneren. Een zaak voor de Nma zou ik zeggen.
Ik ken Revoy niet maar de intentie van dergelijke akties lijkt mij het in stand houden van de marktpositie van het bedrijf. Gezien de prijs willen zij duidelijk niet in de categorie Cyberhome geplaatst worden. Het is een van de vele marketing strategiƫn. Of ze er verstandig aan doen zal de tijd moeten leren.

Marcel

Anonymous
14-11-2001, 18:04
Yamakawa/lenco/cyberhome zomaar wat merken van niet eens slechte spelers.
Yamakawa Nederland naar de kl@te door te weinig verdienste
en te veel defecten.
Lenco Verkrijgbaar bij Mediamarkt en Kijkshop; uitvals percentage
ongeveer 30% , verteld door mediamarkt.

Dan is het wel leuk een speler voor nog geen fl 500,- ;
maar garantie afhandeling is dan g@ds onmogelijk.
Revoy hanteert een omruilgarantie gedurende het eerste jaar.
hier reserveert Revoy geld en spelers voor. Waarschijnlijk omdat
ze de komende jaren ook nog garantie verplichtingen na willen komen.

Anonymous
14-11-2001, 18:26
Het bovenstaande is complete onzin, als ik een leverancier mag nemen : LG is niet 1 van de eerste, kan hetzelfde als een Revoy een ook hier hebben wij een omruilgarantie op, speler kost fl 699,00 , dus waar het verhaal van spelers reserveren en geld reserveren vandaan komt is grote onzin.

Revoy Nederland bouwt spelers met grote regelmaat van de klok om, heeft u wel eens een speler zilver of zwart gehad met goude pooten ????.

Garantie en service zijn ver te zoeken bij de firma Revoy, ook wij stonden achter dit produkt maar mede dankzij de slechte afhandeling van de vele klachten :

MP3 Geen VBR files
MP3 slechts vanaf 128 t/m 192 kbit ondersteuning
MP3 geen oplossingen voor vragen van klanten Shuffle play e.d.

een kleine greep uit het onoficiele forum :

In the last year there has been a userpoll for the improvements. The results were as follows:

Total votes: 189

7.4% Show firmware version on screen
25.9% remove 2 seconds pause between audio
8.5% buffer reset after each disc
1.6% support for enhanced cd
3.7% support mp3 with bitrate > 192
10.1% support mp3 with VBR
25.4% support mp3 with long filenames
7.9% smaller lettertype in mp3 menu
9.5% fast forward/backward in mp3


Dit alles zegt genoeg, jammer voor het geld wat ook wij in het produkt gestopt hebben ( 20.000 ) aan reklame gelden, maar wij verkopen dan de Revoy in zijn geheel niet er zijn alternatieven genoeg, zeker Yamakawa is er niet meer maar ik zou eerst een naar de werkelijke reden vragen waarom Nederland er mee is opgehouden inplaats dingen te gillen !!!

Cyberhome, Lenco en andere merken geven dezelfde garantie's al je ze goed afspreek met je leveranciers, niks geen gelul van je moet hem voor een bepaalde prijs verkopen, dit zou zo wie zo voor Revoy een worst moeten wezen, zollang je zelf als leverancier je target haalt kan het je weinig schelen wat de prijs doet, als de PC mensen zo nodig een prijs kapot willen maken moeten zij dit geheel zelf weten, de beste blijven over, verder slaat de dreiging van geen garantie geheel nergens op, als we de letter van de wet er bij pakken kunnen consumenten zelfs langer dan dat 1e jaar garantie claims leggen bij Revoy Nederland.

Al met al is de boodschap aan Revoy, laat je prijzen los, laat de handel dit uitzoeken en niet Revoy, als je een goed produkt hebt hoef je nergens bang voor te wezen, en laat grote jongens niet bepalen wat je prijs moet gaan worden !!!!

PCU Barneveld
Voormalig Revoy Support en Dealer

JVB
14-11-2001, 20:14
Dhr W.Koning van ACI wil ik het hetvolgende meedelen.

Dat yamakawa etc niet meer zijn heeft NIETS te maken met hetgeen waar het nu om gaat.

Revoy reserveerd voor garantie afhandeling ?
Maar wat heeft dat te doen met het aanbieden van spelers tegen een lagere prijs als door jullie ,ACI en Revoy Vastgestelde prijzen ?

Dat ACI/Revoy prijsafspraken maakt met (sub)distributors, Dealers is ondertussen wel duidelijk .

De adv. prijs is 799 en daar heb je je aan te houden.
anders word je verzocht vooralsnog je prijs aan te passen.

En anders .... ?

de dealer betaald toch gewoon zijn inkoops-prijs ? dus als "jullie"
dan reserveren , kan dat toch nog steeds ?
Uitval lenco 30% ??
En Revoy dan ? 30-50% ?

Dan voor wat betreft Revoy Amersfoort....( dhr. R.F.C )

Deze verschuild zich schijnbaar achter jullie.
Revoy Nederland neemt niet eens de moeite zijn mail te beantwoorden, ( wij hebben een aanvraag bij hem neergelegd )dus dan vraag ik me af hoe het gaat met de rest van de afhandelingen.





Met vriendelijke Groet

J.A. vd Belt

Ploegske
14-11-2001, 23:54
Ook ik vind het jammer dat Revoy NL zich zo opstelt. Dit is een gemiste kans jongens!
Een aantal collega's van mij wilden ooit een DVD speler kopen en dachten vanwege de mogelijkheden aan de Revoy. Uiteindelijk heeft de prijs hen ervan weerhouden en hebben ze een ander merk gekocht...

Via mijn website (http://www.revoy.f2s.com) heb ik geprobeerd om wat meer support te geven en een achterban te creeeren, zodat we samen sterk stonden naar Revoy NL. De cijfers van de poll (zie bericht PCUnlimited hiervoor) spreken voor zich. Revoy NL heeft aangegeven hiermee naar de fabrikant te gaan om de firmware te laten aanpassen. Na een paar dooddoeners heb ik nooit meer reactie gehad op mijn mails. :mad:

Fout fout fout !!!!!

Laat Revoy NL zich weer eens bewijzen door voor deze prima speler eindelijk eens een nieuwe firmware te regelen en de support weer es op te krikken!