PDA

Bekijk de volledige versie : Commentaar of Making Off ?



Anonymous
12-11-2001, 18:22
Wat denken jullie ben je na een goede documantaire over een film, en dan praat ik over een making off van minimaal een uur, nog Audiocommentaar nodig ?

En waaraan geef je dan de voorkeur de regiseur of de acteur ?

Menno
13-11-2001, 18:20
Hmmm... het probleem met volgepakte DVD's met een docu en met audio commentaar is vaak dat er veel herhaling van info is.

Maar als ik kijk naar The Thing CE met een docu van 80 minuten en audio commentaar van Russel en Carpenter zeg ik geef mij het allebei maar. Op die DVD is de docu supergoed en het commentaar is echt gezellig. Vind zowiezo een commentaar track met 2 personen het beste. Russel en Carpenter zijn gewoon super goede vrienden en dat hoor je...

starbuck
13-11-2001, 20:20
allebei leuk, een making off is boeiend als het ook een echte making off is en niet een lange promotie trailer met kleine interviewtjes er tussen geplakt.

Commentaar vind ik het leukste als er een regiseur en een acteur samen commentaar geven.

Ik heb een dvd waar je twee schaduwen in beeld ziet van de commentatoren. Kweet alleen niet meer welke titel het is??

Deef
13-11-2001, 20:41
Ik heb een dvd waar je twee schaduwen in beeld ziet van de commentatoren. Kweet alleen niet meer welke titel het is??

hehe das MEN IN BLACK LIMITED EDITION!!!:D

enne geef mij ook maar het Audio Commentaar, het liefst met de regisseur EN acteur(s). Dan hoor je tenminste bij de scene zelf hoe het tot stand is gekomen en wat voor dingen er gebeurde tijdens die scene, b.v. bij Gladiator als Commodus dood gaat in de area krijg je heel even een shot van het publiek. Op dat moment zit er net een man aan z'n nek te krabben en daar ergerde Ridley Scott zich kapot aan zei die. Het liefst had ie em er nog uit willen halen met CGI effecten. Dat soort dingen zijn altijd leuk :) vin ik

Nathan Strik
14-11-2001, 00:16
Allebei natuurlijk. Kijk naar Gladiator, waar heel interessante documentaires bij zitten alsmede een erg interessant commentaar.
De extra´s moeten elkaar gewoon goed aanvullen en niet, zoals ik maar al te vaak zie elkaar napraten. Soms krijg je 3 featurettes die allemaal zo´n beetje hetzelfde zeggen, maar dan net effe iets anders.
Maar gelukkig zijn er dan DVD´s als Gladiator en Se7en S.E. die dan weer even laten zien hoe het WEL moet.

Mike Philippens
14-11-2001, 00:56
Persoonlijk kan ik me nooit eraan zetten om de hele film te gaan kijken terwijl er iemand doorheen praat. Ik heb het een keer of wat geprobeerd, maar het kon met niet boeien.
Docudrama's daarentegen vindt ik wel interesant, alleen zijn het soms van die vreselijk slecht verknipte interviews. Volgens mij was het Snatch, waar ze interviews per vraag hadden verknipt en je steeds weer terug ging naar het menu. Draai je dan de featurette zie je dezelfde vragen en antwoorden weer terug. Zo krijg ik het schijfje ook vol. En soms zijn het ook nietszeggende verhalen in de trand van 'Ik kreeg altijd al een nat broekje van acteur XYZ en nu kreeg ik dan eindelijk de kans om met 'm te werken...' Gimme a f&*@$%g break! Maar ja...dat is de Amerikaanse cultuur waarschijnlijk: 'I kiss your ass, you kiss mine'.
Doorgaans zijn ze wel te pruimen, zoals inderdaad bij Gladiator. Kortom: docu's ok, commentaar minder belangrijk (ik zal er echt een keer voor gaan zitten, misschien bekeer ik wel...).

starbuck
14-11-2001, 08:44
hehe das MEN IN BLACK LIMITED EDITION!!!:D



jaaaaaa, :D :D

stom dat ik het niet meer wist, het staat notabene achter op de dvd.

Echt veel nut vind ik deze optie trouwens niet hebben, grappig dat wel.

Anonymous
14-11-2001, 16:21
Heeft Ghostbursters ook geen zichtbaar commentaar ?

Ik heb mij er ook nooit toe kunnen zetten, ik dacht ook altijd dat het te veel tijd innam maar na dat ik het commentaae van Gladiator heb beluisterd kwam ik daar wel van terug, dat was gewoon goed. In verband met de tijd besloot ik alleen het commentaar van mijn meest favoriete films te beluisteren en dus ging in naar Braveheart, mijn god was wat dat saai, het commentaar was vooral erg leerzaam bij : Phantom menace, hannibal, Crouching Tiger Hidden Dragon (alleen Ang Lee, die andere zak hooi bedierf het behoorlijk) & Godfather, de reat ben ik nog niet aan toe gekomen, maar ik vind het wel een heel erg belangrijke optie op DVD. En dan geef ik nog wel de voorkeur aan echt ingesproken commentaar terwijl de betreffende persoon naar de film kijkt, niet zoal Bij T2, waar het commentaar bestaat uit aan elkaar geplakte interviews. Bij making offs is het vaak er veel propaganda, jammer genoeg wel, of vertelt te vaak het zelfde, ook jammer. The Phantom Menace had goed docu's maar veel had ik ook al tijdens het commebtaar gehoord, de meeste making off duren dan ook niet echt erg lang, en kan het voor mijn gevoelbij voorbaat al niet wat zijn. Simpel omdat je in zo'n korte tijd niet uit de doeken kunt doen waar een hele film overgaat. Goede documantaires zaten bij Lawrence Of Arabia, 12 Monkey, Hannibal, Gladiator, Phantom Menace, Godfather, Kundun (hier was ik echt van onder de indruk), Superman, T2, hoe meer als ik er bekijk, hoe meer als ik mij er van bewust ben dat ik ze moet gaan kijkem allemaal.

Als ik nu denk waar geef ik de voorkeur aan, beide uiteraard maar dan moet het niet 2 x hetzelfde vertellen, dan draagt het niets bij. Dus het is erg relatief, wel leuk om al jullie reacties te lezen.

Nathan Strik
14-11-2001, 18:19
Ja...


Heeft Ghostbursters ook geen zichtbaar commentaar ?