PDA

Bekijk de volledige versie : Dts



Anonymous
12-11-2001, 18:29
DTS is een absolute pre, dat lijkt me wel duidelijk.

bmateijsen
12-11-2001, 18:33
Wat wil je met deze nieuwe thread zeggen?

DTS is inderdaad vaak beter gedefinieerd dan DD,.... bedoel je dit... ??

Groet Bjorn

Oh ja, als je een minder speakersysteem, versterker hebt... zal je nooit het ware DTS horen...

Anonymous
12-11-2001, 18:36
Sorry, ik wonder de SE rubliek plaatsen, op een of andere manier heb ik een fout gemaakt, als ik meer moet betalen voor DTS doe ik dat zeker, dat is het gewoon waard. Ja als je geen goed speakersysteem hebt heb je er nog niet veel aan. Gelukkig heb ik alles in een keer gedaan.

martin
12-11-2001, 18:38
Ik heb liever een DTS track dan 10 verschillende trailers.

Dadaveke
12-11-2001, 20:13
Ik geef je gelijk die trailers kunnen ze weglaten en geef me dan maar een goeie DTS track.

Dunky
12-11-2001, 20:22
Ze kunnen toch voor de extra's een tweede disc drukken.
Das toch niet teveel gevraagd? Net als die superbit DVD's, ik heb nu the Fifth Element op superbit, ik moet zeggen dat de kwaliteit subliem is, alleen vindt ik het gewoon heel jammer dat je geen tweede disc met extra's hebben toegevoegd.

DVDunky (http://communities.msn.nl/dvdunky)

martin
12-11-2001, 20:47
Het moet ook allemaal nog wel betaalbaar blijven.
een dvd'tje voor 100,- per stuk wordt dan wel een beetje tegortig.

Dunky
12-11-2001, 20:50
Das waar, gelukkig was the Fifth Element (superbit) maar 54,=
:)

Nathan Strik
13-11-2001, 00:20
De produktiekosten voor DVD´s zijn per schijfje qua materiaalkosten en produktie relatief laag. Hetgeen waar veel geld in gaat zitten is de mastering en de menu´s en de extra´s.
Het is dus helemaal niet zo´n gek idee om de extra´s voortaan te verbannen naar de tweede disc en op disc 1 de best mogelijke beeld en geluidskwaliteit na te streven.
Puik idee, ik ben voor!!!


Het moet ook allemaal nog wel betaalbaar blijven.
een dvd'tje voor 100,- per stuk wordt dan wel een beetje tegortig.

Edwin V
13-11-2001, 07:50
De extra's naar een tweede disk ben ik ook voor en dan graag ook nog de mogelijkheid om alleen de film te kopen, zonder de extra's.

PM
13-11-2001, 09:31
Het gaat toch om de film (voor de meesten onder ons dan..)

Ik heb ook veel liever een goede DTS track en dan voor mijn part helemaal geen extra's...

martin
13-11-2001, 18:20
ze hebben toch ook van die mooie DVD 18 schijfjes, maar die worden bijna nooit gebruikt $$$ "kost teduur" zeggen ze dan jaja nou heb maar geen medelijden met die maatschappijen want die beleven nu gouden tijden.

thomas haak
13-11-2001, 18:33
het is : kost veel , is duur

martin
13-11-2001, 18:46
het is : kost veel , is duur

Dit is op zijn rotterdams MR dikke van dale !!

was je eerste post ook zo'n sterke opmerking ???

Alex van den Berg
13-11-2001, 19:58
ze hebben toch ook van die mooie DVD 18 schijfjes, maar die worden bijna nooit gebruikt $$$ "kost teduur" zeggen ze danDVD-18 is in feite niets anders dan 2 DVD-9 (dual layer) schijfjes met de ruggen tegen elkaar 'geplakt'...

Maar goed... om even on-topic te blijven... Ik geef inderdaad de voorkeur aan een extra DTS track in ruil voor eventuele extra's.
De 2-disc versie zou een aardige optie zijn, maar nog mooier zou het zijn wanneer ik de extra's er als losse 'titel' bij zou kunnen kopen wanneer ik daar interesse in zou hebben! :)

Jeroen Klaassen
28-11-2001, 12:15
Ik heb ook veeeel liever een lekkere DTS-track erop staan, dan een paar extra's als trailers en commentaar van de regisseur.
Vind het ook niet erg als de prijs daarvoor iets hoger wordt. Zolang kwaliteit maar boven alles staat en dus niet de kwantiteit!

Jeroen

PM
28-11-2001, 13:04
Yep... gimme DTS and NOT those lame extra's

forzavado
28-11-2001, 13:20
De meeste extra's kijk ik niet eens. Vaak alleen de making of. Trailers kun je ook op tv zien en wel een aantal maanden eerder:D Enige leuke extra vind ik nog wel de soundtrack die er apart bij op staat. Maar al moet ik kiezen tussen DTS en making of/soundtrack dan hoef ik daar dus niet over na te denken en koop gewoon de dts versie.
Pas op: DTS is niet een garantie voor "goed" ht geluid. Luister eens naar Taxi 2 DTS en TAxi 1 dd. Dan vind ik één beter klinken.

Robrecht
28-11-2001, 13:59
Ik vind persoonlijk het id van dts en geen extra's wel goed MAAR er moet wel rekening gehouden worden met iedereen, dus ook met de mensen die wel die extra's zien zitten.
Misschien is een 'dual' releas de oplossing, telkens een met extra's(2 disc) en een zonder (1disc)...

Nu zijn er toch ook al veel titels verkrijgbaar met 1 of 2 schijfjes (Gladiator, The Rock, Pearl Harbor,..)

forzavado
28-11-2001, 16:18
Of releases voor alleen nederland en belgie.
Dan zijn we af van nagesynchroniseerde duitse tracks. Alleen nederlandse ondertitels lijkt me genoeg voor hier. Is er ruimte over voor extra's. Ik denk namelijk dat het voor een hoop films niet rendabel is om twee releases te maken. Dit geld misschien ook wel voor mijn idee maar goed, zolang er steeds meer, betaalbare, dts films (en muziek dvd's, laten we die niet vergeten!) komen ben ik een tevreden man!

martin
28-11-2001, 19:28
Ik hoop ook dat er in regio 2 ook superbit DVd's uitkomen.

Ik heb wel de eerste besteld regio 1 The fifth element.

jh jansen
28-11-2001, 19:41
Alhoewel een goede DD5.1 opname al zeker niet verkeerd klinkt heeft DTS ook mijn voorkeur. Ik ben niet zo'n filmfreak, maar een paar DTS films wil ik zeker in mijn collectie.

Wel valt mij op dat bij sommige muziek DVD's het DTS-geluid en beeld niet altijd gelijk lopen, als ik dan overschakel naar DD5.1 is dit probleem weg.

Vooral bij "Peter Frampton - Live in Detroit" is dit zeer irritant. Voor de rest is dit wel een wereldconcert !! Een van de betere muziek-DVD's.

Dunky
28-11-2001, 21:08
The Fifth Element superbit is echt een goede keuze, ik heb hem nu al een tijdje en hij bevalt me zeer.
Dit staat er zoal op: The Fifth Element (superbit collection) (http://communities.msn.nl/dvdunky/fifthelementthesuperbitcollection.msnw)

Luther Hartog
28-11-2001, 23:26
puik plan!

Maxster4th
30-11-2001, 10:37
Alhoewel een goede DD5.1 opname al zeker niet verkeerd klinkt heeft DTS ook mijn voorkeur. Ik ben niet zo'n filmfreak, maar een paar DTS films wil ik zeker in mijn collectie.

Wel valt mij op dat bij sommige muziek DVD's het DTS-geluid en beeld niet altijd gelijk lopen, als ik dan overschakel naar DD5.1 is dit probleem weg.

Vooral bij "Peter Frampton - Live in Detroit" is dit zeer irritant. Voor de rest is dit wel een wereldconcert !! Een van de betere muziek-DVD's.

Ik heb zelf de eagles en die is ook (o.a.) in DTS. Daar klopt het beeld en geluid ook niet helemaal. Dit kan een foutje zijn van de dvd. Maar wat ook mogelijk is is dat het geluid (net zoals bij films) later (digitaal) opgenomen wordt. Misschien is dit bij jouw ook wel het geval.

PM
30-11-2001, 11:09
zou het misschien komen door allerlei processing van je receiver?

Ik heb hetzelfde als ik tegelijkertijd mijn tv en mijn receiver in 5channel stereo aan heb staan (met tv als in[put natuurlijk)
Het geluid via mijn receiver ligt dan achter op het geluid van mijn tv... (een heel klein beetje.. bijna niet te zien maar ok..)

Als ik daarintegen alle DSP effecten uitschakel, dan klopt t allemaal netjes zoals t hoort!

Dit is heel logisch eigenlijk...

Dus mijn vraag is gebruik je allerlei dsp instellingen als je dts luisterd?

forzavado
30-11-2001, 11:15
Als ik daarintegen alle DSP effecten uitschakel, dan klopt t allemaal netjes zoals t hoort!
Dit is bij mij niet het geval. Ik gebruik nooit enige dsp functie, maar heb ook last van fase verschillen.(check voor de zekerheid ook even de ingestelde vertraging van alle kanalen) Volgens mij zit het gewoon in de montage van verschillende camarastandpunten want op het ene moment heb ik het wel en het andere niet. Twijfel niet aan je systeem:D