PDA

Bekijk de volledige versie : Digitale transfers



Nathan Strik
12-11-2001, 19:33
De beste beeldkwaliteit wordt toch bereikt met een digitale transfer. Want waarom zouden we als de bron digitaal is, zoals bij Toy Story, niet mogen genieten van een volledig digitale transfer. Ook de nieuw uit te komen Star Wars episode 2 wordt digitaal geschoten, dus dat zal wel de eerste digitale transfer worden van een live-action film.
Ik heb de tot nu toe verkrijgbare digitale DVD´s even op een rijtje gezet, vul me maar aan als ik er één vergeten ben:

- A Bug´s Life (allereerste digitale transfer naar DVD)
- Tarzan
- Toy Story
- Toy Story 2
- Fantasia 2000
- Dinosaur
- Shrek
- Final Fantasy

Te verwachten nog: Monsters Inc., Star Wars episode 2 (eerste digitale live-action film) en hopelijk komt er nog een keer een digitale transfer van Antz.

Wat vinden jullie trouwens van het hele digitale gebeuren?!? Moeten straks alle films digitaal geschoten worden, zodat we geen last meer hebben van beeldruis, filmvlekjes en als het goed is ook niet meer van Edge Enhancement?!?
Ik kan namelijk niet wachten tot het zover is...

Alex van den Berg
12-11-2001, 23:04
Goh... Ik had er nooit bij stil gestaan dat Antz geen digi-transfer is.... Is dat zo??
Is toch bijna onbegrijpelijk dat zo'n film vanuit de computer eerst op film wordt gezet, om hem vervolgens weer beeldje voor beeldje in te scannen??

Nathan Strik
13-11-2001, 00:12
Tsja, Antz is eerder op DVD gezet dan A Bug´s Life en A Bug´s Life was de allereerste digitale transfer ooit. De logica gebied mij dan om aan te nemen dat Antz dus NIET digitaal is overgezet helaas. Wat natuurlijk niet wil zeggen dat de beeldkwaliteit slecht is, integendeel...