PDA

Bekijk de volledige versie : DVD's voldoende frankeren graag!!!



kruspe
03-09-2003, 12:30
Hallo iedereen,

vandaag weer een pakketje ontvangen dat niet voldoende gefrankeerd was.
Dit is voor mij al de vijfde keer in korte tijd dat ik dus moet bijbetalen!
Graag wil ik die mensen er dus op wijzen om voldoende postzegels te plakken,en als je het niet zeker weet ga dan even langs bij het postkantoor!
Voor een keer is het niet erg om bij te moeten betalen,maar na 5 keer gaat bij mij de zin wel een beetje over.....

Henk Kruse
03-09-2003, 13:14
Het is eigenlijk heel simpel: 1 standaard DVD is € 1,56.

Voor een korte prijslijst:
http://www.tpgpost.nl/downloads/tarieven_2003a.pdf.


Henk K.

M Balje
03-09-2003, 15:13
0-20 gr. 0,39 (1 postzegel)
20-50 gr. 0,78 (2 postzegels)
50-100 gr. 1,17 ( 3 Postzegels)
100-250 gr. 1,56 (4 postzegels)
250-500 gr. 2,25 (6 Postzegels = 2,34)
500-3 kg. 3,00 ( 8 postzegels = 3,12)

Bron: http://www.tpgpost.nl/productinformatie/posttarieven/tarieven_brievenbuspost_nederland.html

Sander Haarmans
03-09-2003, 18:25
Let er wel op dat dvd's naar Belgie sturen andere prijzen heeft (is ietsje duurder).

Niels Simons
03-09-2003, 19:14
0-20 gr. 0,39 (1 postzegel)
20-50 gr. 0,78 (2 postzegels)
50-100 gr. 1,17 ( 3 Postzegels)
100-250 gr. 1,56 (4 postzegels)
250-500 gr. 2,25 (6 Postzegels = 2,34)
500-3 kg. 3,00 ( 8 postzegels = 3,12)

Bron: http://www.tpgpost.nl/productinformatie/posttarieven/tarieven_brievenbuspost_nederland.html

dit klopt wel,maar alleen met buspakjes.

meer als 4 dvds,die dus niet meer door de bus kunnen,is 5,5 euro!!

mazzel,niels

Gabriel B.
03-09-2003, 20:17
Let er wel op dat dvd's naar Belgie sturen andere prijzen heeft (is ietsje duurder).Enig idee van die prijzen, Sander ?

Sander Haarmans
03-09-2003, 20:33
Let er wel op dat dvd's naar Belgie sturen andere prijzen heeft (is ietsje duurder).Enig idee van die prijzen, Sander ?

Nederland naar België

Kosten brief-zending priority

0-20 gr.: € 0,59
20-50 gr.: € 1,18
50-100 gr.: € 1,77
100-250 gr.: € 2,36
250-500 gr.: € 4,50
500-1 kg.: € 7,50
1-2 kg.: € 10,00

Kosten brief-zending standaard

0-20 gr.: € 0,55
20-50 gr.: € 1,00
50-100 gr.: € 1,45
100-250 gr.: € 2,00
250-500 gr.: € 3,25
500-1 kg.: € 5,25
1-2 kg.: € 7,25

Jaded
03-09-2003, 20:48
Ik geef mijn pakjes altijd af aan de bediende en die plakt er genoeg op.
Als dus ooit iemand een pakje van mij krijgt dat onvoldoene gefrankeerd is --> niet mijn fout. :)

Philippe
03-09-2003, 21:17
Ik geef mijn pakjes altijd af aan de bediende en die plakt er genoeg op.
Als dus ooit iemand een pakje van mij krijgt dat onvoldoene gefrankeerd is --> niet mijn fout. :)

Ik gebruik dezelfde werkwijze. Is een kleine moeite en dan ben je er ook zeker van dat je een ander niet met extra kosten opzadelt, hoe klein het bedrag ook is.

Ludo Keeris
03-09-2003, 22:56
Ik geef mijn pakjes altijd af aan de bediende en die plakt er genoeg op.
Als dus ooit iemand een pakje van mij krijgt dat onvoldoene gefrankeerd is --> niet mijn fout. :)

Ik gebruik dezelfde werkwijze. Is een kleine moeite en dan ben je er ook zeker van dat je een ander niet met extra kosten opzadelt, hoe klein het bedrag ook is.

Is misschien een kleine moeite als je naast het postkantoor woont. Er gaan steeds meer postkantoren (agentschappen) sluiten, dus de kans wordt steeds groter dat je een eind moet fietsen/rijden voor een postkantoor. Daarom zijn de bovenstaande lijstjes wel handig!

Piet Marcus vd Meulen
04-09-2003, 06:19
Ik geef mijn pakjes altijd af aan de bediende en die plakt er genoeg op.
Als dus ooit iemand een pakje van mij krijgt dat onvoldoene gefrankeerd is --> niet mijn fout. :)

Ik gebruik dezelfde werkwijze. Is een kleine moeite en dan ben je er ook zeker van dat je een ander niet met extra kosten opzadelt, hoe klein het bedrag ook is.

Is misschien een kleine moeite als je naast het postkantoor woont. Er gaan steeds meer postkantoren (agentschappen) sluiten, dus de kans wordt steeds groter dat je een eind moet fietsen/rijden voor een postkantoor. Daarom zijn de bovenstaande lijstjes wel handig!

Komt nog bij dat 't postkantoor bij mij in de buurt 't nodig vindt om om vijf uur al te sluiten. Ze zouden es klanten kunnen krijgen! Huiver!! :?

MAD
04-09-2003, 07:09
Ik denk dat iemdereen die hier al een tijdje rondloopt inmiddels wel weet wat de verzendkosten zijn! Er is zelfs al heel lang een van "stickie" van bij verkoop/ruil threads van zowel de verzending naar NL als naar Belgie. En ook geloof ik van Belgie naar Belgie en van Belgie naar NL.0

Ik denk dat kruspe eerder er op doelt dat er mensen zijn die doelbewust er minder op plakken om zo geld te besparen. Ik heb zelf ook menige disk met te weinig zegels binnengehad (die niet beboet waren, dus ik had geluk).

Luther plakt (of plakte, ik heb al een tijd niet meer met hem gehandelt) er standaard geloof ik maar €0,78 op, met het iedee dat hij toch niet onderschept werd, omdat ze bij de post vaak toch niet weten hoeveel er op moet (tenminste, dat verklaarde hij zelf). :evil:

Dat kruspe nu een meerdere keren heeft moeten boeten voor de wanbetaling van anderen is natuurlijk een trieste zaak. :(

Als je zonodig €0,39 of €0,78 extra wilt verdienen vraag dit dan meer voor de disk, maar ga niet het risico nemen door minder op de envelop te plakken. Sowieso leidt dit tot een andere ergenis: het vertraagt aankomen van pakketjes. Vaak wordt een pakje met te weinig zegels er uitgelicht en gaat hij inclusief port pas een dag of soms wel 2 dagen later pas weer mee met de post! :evil:

Wees blij dat je niet in Duitsland woont. Daar doen ze gewoon niet aan port. Te weinig zegels is simpel opgelost: vernietiging van de post! :shock:

Ronald Stiebolt
04-09-2003, 08:03
Ik heb veel gezeik gekregen met het verzenden van diverse Full Metal Jacket boxen. Die had ik in mijn beleving voldoende gefrankeerd en netjes afgegeven op het postkantoor.

Wat blijkt: die krengen kunnen niet door de brievenbus en moet dus worden behandeld als pakket, ergo eur 5,50 verzendkosten!

Nu gebruik ik een frankeermachine dus bij TPG weten ze precies hoe ze dat moeten regelen: vette naheffing dus!

Dit kun je voorzijn door even te kijken of het door jouw te verzenden pakket in de reguliere rode brievenbus past. U is gewaarschuwd!

Jaap22
04-09-2003, 08:50
Ik heb veel gezeik gekregen met het verzenden van diverse Full Metal Jacket boxen. Die had ik in mijn beleving voldoende gefrankeerd en netjes afgegeven op het postkantoor.

Wat blijkt: die krengen kunnen niet door de brievenbus en moet dus worden behandeld als pakket, ergo eur 5,50 verzendkosten!

Nu gebruik ik een frankeermachine dus bij TPG weten ze precies hoe ze dat moeten regelen: vette naheffing dus!

Dit kun je voorzijn door even te kijken of het door jouw te verzenden pakket in de reguliere rode brievenbus past. U is gewaarschuwd!

Dat klopt inderdaad, ze hebben bij de TPG een stuk hout met een gat er in, een voorbeeldbrievenbus. Daar checken ze of ze er doorheen passen of niet. Past het niet dan wordt het vrijwel zeker eruit gehaald en worden de portokosten aangepast.

En als mensen denken dat je het met 0,78 eurocent ofzo kan redden elke keer, dan heb je het goed mis. Natuurlijk komt er wel eens wat door, maar ik zou zeker de gok niet wagen. Gaat het fout dan irriteer je de mensen waarnaar je de dvd's verstuurd.

Philippe
04-09-2003, 09:55
Ik geef mijn pakjes altijd af aan de bediende en die plakt er genoeg op.
Als dus ooit iemand een pakje van mij krijgt dat onvoldoene gefrankeerd is --> niet mijn fout. :)

Ik gebruik dezelfde werkwijze. Is een kleine moeite en dan ben je er ook zeker van dat je een ander niet met extra kosten opzadelt, hoe klein het bedrag ook is.

Is misschien een kleine moeite als je naast het postkantoor woont. Er gaan steeds meer postkantoren (agentschappen) sluiten, dus de kans wordt steeds groter dat je een eind moet fietsen/rijden voor een postkantoor. Daarom zijn de bovenstaande lijstjes wel handig!

Hier heb je natuurlijk helemaal gelijk in. En uit respect voor degene waarmee je handelt, moet je er gewoon voor zorgen dat je pakketjes voldoende gefrankeerd zijn.

Lex v/d Moolen
04-09-2003, 10:52
Dat klopt inderdaad, ze hebben bij de TPG een stuk hout met een gat er in, een voorbeeldbrievenbus. Daar checken ze of ze er doorheen passen of niet.3,2 cm als ik me niet vergis. 3 normale keepcases in een bubbelenveloppe gaat net niet als ik me goed herinner. :?

Olivier Laemont
05-09-2003, 18:06
Hallo iedereen,

vandaag weer een pakketje ontvangen dat niet voldoende gefrankeerd was.
Dit is voor mij al de vijfde keer in korte tijd dat ik dus moet bijbetalen!
Graag wil ik die mensen er dus op wijzen om voldoende postzegels te plakken,en als je het niet zeker weet ga dan even langs bij het postkantoor!
Voor een keer is het niet erg om bij te moeten betalen,maar na 5 keer gaat bij mij de zin wel een beetje over.....

Oei, 't was toch niet mijn ruil, hé, kruspe? Ha, waarschijnlijk niet, want je hebt hem al vroeger gekregen en ik ben naar het postkantoor gegaan... :wink:

kruspe
05-09-2003, 22:28
Hallo iedereen,

vandaag weer een pakketje ontvangen dat niet voldoende gefrankeerd was.
Dit is voor mij al de vijfde keer in korte tijd dat ik dus moet bijbetalen!
Graag wil ik die mensen er dus op wijzen om voldoende postzegels te plakken,en als je het niet zeker weet ga dan even langs bij het postkantoor!
Voor een keer is het niet erg om bij te moeten betalen,maar na 5 keer gaat bij mij de zin wel een beetje over.....

Oei, 't was toch niet mijn ruil, hé, kruspe? Ha, waarschijnlijk niet, want je hebt hem al vroeger gekregen en ik ben naar het postkantoor gegaan... :wink:

Nee,het was niet jouw dvd... :wink:

Charley Baak
06-09-2003, 09:15
voor meer info over verzendkosten: zie deze thread: http://www.dvd.nl/forum/showthread.php?t=4932&highlight=verzendkosten