PDA

Bekijk de volledige versie : DVD-Profiler: Info, Help etc.



Pagina's : [1] 2

System 3rror
31-10-2001, 18:23
Aangezien iedereen wel zon profiler heeft inmiddels... vond ik het ook wel leuk om eens zo een profiel aan te maken!!

Downloaden lukt.. registreren lukt.. alleen als ik dan dat progje opstart, dan gaat ie allemaal info downen!!

Hier begint mn probleem!!
Ten eerste schiet dat downen van die data niet op (80 k!!!), terwijl ik toch echt adsl heb!!
Ten tweede loopt het programma de gehele tijd vast, als die die bovenstaande info aan het downen is!!
Ten derde: als ik dan maar het downen van die data cancell, en ik voeg een film toe via IMBD nr, dan kent ie vervolgens al die nr's niet!! :mad:

Hebben meerdere mensen daar last van?!
Ik heb versie 1.1.0 build 418
Of doe ik het gewoon fout! :confused:

starbuck
31-10-2001, 19:42
Als hij vast loopt, geeft je computer dan een melding? of zie je geen progressie meer in het download balkje.

Ook van belang is of je al een collectie hebt ingevoerd, is dit het geval en hij loopt vast dan kan je een repair program van de homesite downloaden.

System 3rror
31-10-2001, 20:04
Zie geen progressie in de download!!

Ik heb nog geen collectie aangemaakt... Ik heb ook die help tool gedownt.. maar weer blijft ie hangen met downen, hierdoor komt er een programma fout!

Wazig programma!

Laurens-Jan
31-10-2001, 20:17
het programma is niet wazig, er is waarschijnlijk iets mis met je PC, aangezien bijna iedereen dit progje succesvol ge'installeerd heeft.

System 3rror
31-10-2001, 20:19
Hehehe... dat zal het zijn!!

Op mn normale telefoon lukt het gewoon wel! :rolleyes:

starbuck
31-10-2001, 20:44
Ik heb 1 keer een flinke vastloper gehad met dvd-profiler, alles verwijderd weer opnieuw gedownd maar hij bleef vastlopen.

De tip die ik toen kreeg is de cookies van profiler te verwijderen, die worden bij uninstal namelijk niet verwijderd. Hierna loopt profiler als een zonnetje.

Het downloaden, ook bij updaten kost bij mij soms ook erg veel tijd ( ik heb kabel ) , maar al gebeurt er 4 minuten niks dan opeens gaat hij weer verder. zeker druk op de site ofzo.

Toch hoop ik dat het lukt voor je want het is een super vette manier om je verzameling te zien en te onderhouden.:)

Alex van den Berg
31-10-2001, 21:16
het is een super vette manier om je verzameling te zien en te onderhouden.:) Yep... En door de gratis 'homepage' kun je je collectie vrij makelijk aan anderen laten zien.
Je kunt dat adres bijv. onder de WWW-knop of in de Signature bij je DVD.nl profile plaatsen... :)

Wat dat 'hangen' betreft... DVD Profiler is soms wat traag met het maken van een verbinding... kan inderdaad minuten duren...
Mijn ervaring is: Gewoon wachten... desnoods op een eventuele foutmelding... :)

System 3rror
31-10-2001, 21:24
Wat dat 'hangen' betreft... DVD Profiler is soms wat traag met het maken van een verbinding... kan inderdaad minuten duren...
Mijn ervaring is: Gewoon wachten... desnoods op een eventuele foutmelding... :)

Dan ga ik hem vanacht maar ff aanzetten ofzo... en de wekker om het uur zetten! :rolleyes:

Hij is nu ook alweer 30 min bezig over 1,3 mb!! :mad:

System 3rror
31-10-2001, 21:37
DVD profiler

Te downen op www.dvdprofiler.com (http://www.dvdprofiler.com)

Maar: heb gedult!! Vandaag is een slechte dag om ermee te beginnen!!!!!! Ben ik inmiddels wel achter! :(

Verdere details bij de profs te halen! ;)

Het downen op mn telefoon gaat nog sneller dan de adsl.... aarrgghhh

starbuck
31-10-2001, 21:55
Yep... En door de gratis 'homepage' kun je je collectie vrij makelijk aan anderen laten zien.

en het grote voordeel van die collectie online is dat je die ook weer kunt downloaden als dat door crash nodig mocht zijn:)

p.s. gebruikerstip : wat ik doe onder het menu "edit" is dat ik onder de notes de eastereggs zet.

Mischien zijn er nog meer leuke tips voor dit fijne program.:)

System 3rror
31-10-2001, 22:49
Je zou het bijna niet geloven... maar het is me dan gelukt!! Na 1 uur is het me dan gelukt die data binnen te halen!!

Zoals Alex zei... geduld hebben!! Dank je Alex, je hebt me er door heen gesleept!!! ;)

Nou, morgen heb ik dan eindelijk zon profiletje en zal ik hem publiceren! YES YES :)

Alex van den Berg
31-10-2001, 23:22
Mischien zijn er nog meer leuke tips voor dit fijne program.:) Wanneer ik nieuwe releasedata tegenkom van DVD's die ik wel lust, plaats ik ze meteen in de 'Wishlist' van DVD Profiler.

Films waarvan niet bekend is of ze uberhaupt op DVD uitkomen, gooi ik ook in de Wishlist, maar dan met de releasedatum 01-01-2100 :)

Daarnaast is het voor jezelf misschien leuk om al je DVD covers op de scanner te gooien en lokaal in DVD Profiler op te nemen.
Ik heb in twee avonden ongeveer 120 covers ingescand, en daarna iedere nieuwe DVD meteen bij thuiskomst op de scanner gegooid.

Is een DVD nog niet in de Profiler database aanwezig dan kun je hem zelf invoeren. Kijk in dat geval ook eens in de Internet Movie Database voor info... Je kunt dan vrij veel info met kopieeren en plakken naar de Profiler overbrengen... :)
Ik heb trouwens ook al heel wat DVD's naar de database van DVD Profiler ge-uploaded... allemaal onder de 'contibutor' naam "Open Mind"

Deef
31-10-2001, 23:30
He Open Mind!
ik heb dat ook eens geprobeerd om m'n covers te scanne, maar........ ik krijg ze niet op et op mijn profiler op et net!
Je moet daar zeker voor betale???

enne tnx voor al die covers:D

Alex van den Berg
31-10-2001, 23:37
ik krijg ze niet op et op mijn profiler op et net!
Je moet daar zeker voor betale???Nee hoor, hoef je niet voor te betalen...
Ik heb er alleen een gewoonte van gemaakt om ieder nieuwe scan te uploaden... Als hij namelijk beter is dan de bestaande, wordt hij (na een paar dagen...) WEL in de database opgenomen.

Het is aan te raden om de eigen "Cover Images" in DVD Profiler wel van een "Lock" te voorzien... Dat kun je doen door in de indexlijst met RECHTS op een titel te klikken en "Lock > Cover Images" te selecteren.
Doe je dit niet, dan loop je het risico dat je covers bij een update weer door die blokkerige mini-dingetjes vervangen worden.

Je kunt wel voor DVD Profiler betalen... Daarvoor in ruil kun je dan hogere resolutiescans downloaden...
Bij de gratis mogelijkheid krijg je alleen mini-plaatjes met een grove resolutie....
Maar mijn ervaring is eigenlijk prima met mijn zelfgescande covers... :)

System 3rror
01-11-2001, 00:39
Het is niet te geloven... maar nadat ik om 18.23 dit topic had geopent is het me dan eindelijk gelukt!!

Ik heb dr ff op zitten broeden! (ondertussen ook Feyenoord gekeken!!)

Na 1000x mislukken is hier dan een klein deel van mn collectie
http://www.dvdprofiler.com/mycollection.asp?alias=System 3rror

starbuck
01-11-2001, 09:35
Ik heb trouwens ook al heel wat DVD's naar de database van DVD Profiler ge-uploaded... allemaal onder de 'contibutor' naam "Open Mind"

Aha, dat is die geheimzinnige link.

ik was gewoon even in mijn verzamelinkje aan het rondneuzen toen ik opeens in het blauw de naam "open mind" zag staan. Ik denk nog "dat is toevallig" :)

druk ik op die link schiet ik door naar alex zijn verzameling :)

Maar nu weet ik dus hoe je dat gedaan hebt:D

starbuck
01-11-2001, 09:39
hé system,

leuke verzameling, ik zag untouchables ertussen staan , regio 2.

Dit is zeker uk-versie of zitten er wel ondertitels op ??

Daar wacht ik namelijk al een poosje op.

System 3rror
01-11-2001, 10:21
hé system,

leuke verzameling, ik zag untouchables ertussen staan , regio 2.

Dit is zeker uk-versie of zitten er wel ondertitels op ??

Daar wacht ik namelijk al een poosje op.

Dank je... maar dit is nog net de helft...

Maareuh, hij is al een tijdje uit! Dit is gewoon de regio 2 versie met Nederlandse ondertitels!!

Bij de FRS en MediaMarkt heb ik hem ook al meerdere keren zien liggen! Heb hem zelf voor 55 piek gekocht bij dr FRS

Succes met zoeken dan

starbuck
01-11-2001, 10:41
Maareuh, hij is al een tijdje uit! Dit is gewoon de regio 2 versie met Nederlandse ondertitels!!

Bij de FRS en MediaMarkt heb ik hem ook al meerdere keren zien liggen! Heb hem zelf voor 55 piek gekocht bij dr FRS

Succes met zoeken dan

*starbuck rent naar de auto en gaat op zoek :D

System 3rror
01-11-2001, 10:43
Nogmaals succes!!

*loopt naar de kast en gaat Untouchables maar eens kijken :D*

Alexander de Mol
03-11-2001, 22:00
Mischien zijn er nog meer leuke tips voor dit fijne program.:)Wat mij erg van pas is gekomen is de zogenaamde Database Repair Utility (http://www.intervocative.com/dvdpro/downloads/dbrepairinstall.exe) voor DVD Profiler.
Het kan voorkomen dat je database corrupt raakt. (In mijn geval kwam dat door problemen met een update.)
Ik raakte al bijna in de stress toen ik dacht aan het feit dat ik mijn collectie opnieuw kon invoeren. Gelukkig was daar nog de repair utility! Kortom, erg handig in geval van nood.

http://www.intervocative.com/dvdpro/images/downloadnow.gif (http://www.intervocative.com/dvdpro/downloads.shtml)

Ronald Stiebolt
13-11-2001, 09:59
Ik gebruik alweer een tijdje naar volle tevredenheid DVD-Profiler, ik heb echter twee vragen:

1) (makkie) Hoe maak je binnen DVD-NL een hyperlink i.p.v. statische tekst (zie onder)?

2) Ik heb wel eens het idee dat ik niet beschik over een complete database waar ik uit kan kiezen. Zo kan ik onmogelijk beschikken over een Amerikaanse of Nederlandse tekst bij American Beauty, alleen maar wazige Scandinavische teksten.....

Weet iemand wat ik (eventueel) verkeerd doe?
Voor de goede orde: ik doe regelmatig 'online database updates'......

Alvast bedankt,

Ronald

Olaf M.
13-11-2001, 10:32
bv : mijn dvd collectie ((hier je link !)/)


Over dvd profiler : Je moet dan ff nieuwe zooi downloaden. Ik weet niet hoe dat heet, maar waarschijnlijk 'import' ofzow.
Moet je ff met die bovenste knoppen uitvinden.
:D

starbuck
13-11-2001, 10:32
url=http://www.dvdprofiler.com/mycollection.asp?alias=stiebolt]mijn dvdcollectie[/url


begin de zin met [ en eindig met ]

snappie ?? die [ kan ik er niet neerzetten anders maakt hij er al gelijk een link van.

Olaf M.
13-11-2001, 10:34
Stom, stom, stom, hij maakt er natruurlijk gelijk een link van !

Moet je ff in de faq kijken, ik begreep het ook. ;)

Ronald Stiebolt
13-11-2001, 10:43
Zeer benieuwd.....

Ronald Stiebolt
13-11-2001, 10:46
't werkt!!!! zenks a lot!!!!

starbuck
13-11-2001, 10:46
Alleen nog afsluiten met de ] dan istiegoed :)

starbuck
13-11-2001, 10:47
Gefeliciteerd :D :D

Mike Philippens
13-11-2001, 11:36
Originally posted by Stiebolt

[B]Zo kan ik onmogelijk beschikken over een Amerikaanse of Nederlandse tekst bij American Beauty, alleen maar wazige Scandinavische teksten.....


Ik heb daar ook last van. Het probleem is dat je in het scherm waar je de titel intikt (ik kies altijd via titel, gaat sneller als detecteren via je DVD speler) zie je 10x een bepaalde film staan. Aangezien er heel veel lieden blindelings titels lopen te uploaden die er allang in staan, krijg je een hoop dubbele: duitse, engelse, scandics enzovoorts. Ik weet niet of je er iets aan kunt doen. DVD profiler zou een taalcode in moeten bouwen en een filter waarmee je de voorkeur geeft aan NL en anders UK ofzo (net als in je browser). Als iemand weet hoe het het makkelijker kan, houd ik me aanbevolen, maar volgens mij blijft het een beetje gokken welke je moet pakken.

starbuck
13-11-2001, 20:24
Maar als je de streepjescode intikt heb je 9 van de 10 keer de nederlandse beschrijving te pakken..toch veel makkelijker??

Mike Philippens
14-11-2001, 00:34
Maar als je de streepjescode intikt heb je 9 van de 10 keer de nederlandse beschrijving te pakken..toch veel makkelijker??
Aahhh...je hebt me...dat heb ik ook gedaan voor de DVD's die ik al heb. Ik heb ook nog een aanzienlijke wishlist en dat is dus wat lastiger. Voor die pak ik dus de titel en dan is het vaak erg lastig een engelse of nederlandse omschrijving te pakken.

Alex van den Berg
14-11-2001, 02:35
Meestal zie je van een titel meerdere versies... Ik laad ze meestal allemaal in mijn wishlist om vervolgens de 'onleesbare' weer te 'removen' :)

O ja, een kleine tip... bij bol.com worden bij alle DVD's de streepjescodenummers genoemd! :cool:

Ronald Stiebolt
14-11-2001, 11:12
Nog wel een vraagje:

American Beauty krijg ik maar niet in het Engels of Nederlands (geldt ook voor de hoes). Heeft iemand die wel via DVD-profiler kunnen vinden of is ie er gewoon niet? (kan ik me haast niet voorstellen overigens......)

Wederom bedankt,

Ronald

starbuck
14-11-2001, 19:45
Ik zie dat een hoop van jullie een wishlist hebben, heb ikzelf natuurlijk ook maar niet in dvd-profiler...ik zie daar het nut niet zo van in, en ik word er zo depresief van:D

Waarom houden jullie zo'n wishlist bij???

Mike Philippens
14-11-2001, 20:34
Waarom houden jullie zo'n wishlist bij???
Ben je wel eens jarig ?
Vier je wel eens Sinterklaas/Kerst of andere ongein waarop kado's worden uitgedeeld? Dan is het wel eens handig.
Bovendien struikel ik af en toe over een titel (via recensie of aanbeveling van iemand) en dan zet ik 'm meteen in de whishlist zodat ik het niet vergeet. Dit vanwege de intredende dementie...

Alex van den Berg
14-11-2001, 22:33
Waarom houden jullie zo'n wishlist bij??? Vooral om meldingen van interessante nieuwe releases bij te houden. Daarnaast staat er in mijn wishlist een rijtje titels waarvan ik hoop dat ze ooit nog eens op R2 DVD verschijnen... :)

starbuck
15-11-2001, 09:33
aha, da's duidelijk, in mijn geval zou zo'n lijst echt giga lang zijn, als ik bij de dvd-winkel blind 25 titels uit het rek pak wil ik er wel 23 van hebben. Of ik loop naar de winkel met mijn wishlist top 3 in mijn hoofd en kom vervolgens weer met drie totaal andere titels thuis.:)

ger
16-11-2001, 00:02
Ben dus vanavond met enige hulp begonnen om m'n collectie op DVD-profiler te zetten ,heb alleen één probleem........

Hoe krijg ik die link gecostrueerd zodat iedereen kan kijken ??

:confused: :confused: :confused:

starbuck
16-11-2001, 09:31
Zie het begin van deze thread, of heb je een ander probleem?

ger
16-11-2001, 20:54
We zijn al wat aan het proberen.
Kijken of het lukt

mijn collectie (www.dvdprofiler.com/mycollection.asp?alias=Joske)

Alex van den Berg
16-11-2001, 21:52
Schijnbaar is het gelukt... Ik zie een 'collectie' van 3 titels :)

ger
17-11-2001, 04:20
Heb eerst eens zitten stoeien om die link tot stand te brengen.

aankomende week eens wat titels erin brengen

Alle begin is moeilijk !

:p :p

ger
19-11-2001, 19:17
Na drie dagen type is het dan eindelijk gelukt.
Hoewel......

Hoe krijg je Films (of TV series) die niet in de database van Profiler staan in je collectie ?

Heb nergens (daar komen ze weer) de Baantjers kunnen vinden en Diva's live 99 ook niet !

Wie weet raad ?


mijn collectie (http://www.dvdprofiler.com/mycollection.asp?alias=Joske) :confused:

Alex van den Berg
19-11-2001, 19:38
Hoe krijg je Films (of TV series) die niet in de database van Profiler staan in je collectie ?Kies: Add to collection
Selecteer tabje: Add by UPC
Voer het nummer dat onder de streepjescode staat in.
Klik: Add DVD

Als de DVD nog niet in de database zit, dan kun je hierna zelf alle gegevens invullen en aan de Profiler-database toevoegen.

ger
22-11-2001, 07:58
Heb gedaan zoals beschreven
Alleen als ik nu via de link m'n collectie opvraag krijg ik niet de gegevens die ik erbij gezet heb (acteurs enz.)

Niet goed opgeslagen ?

:confused:

Mike Philippens
22-11-2001, 09:32
Niet goed opgeslagen ?
Als je iets hebt veranderd, moet je je collectie weer opnieuw uploaden. Kijk maar in het online menu en dan My Collection geloof ik.

ger
22-11-2001, 10:44
Als je iets hebt veranderd, moet je je collectie weer opnieuw uploaden. Kijk maar in het online menu en dan My Collection geloof ik.

Heb ik al een paar keer gedaan.
Helaas pakt ie dan wel de titel maar de acteurs ,regio enz. neemt ie dan niet mee ??
Plaatjes van hoesjes zijn ook verdwenen ?
Zitten dan alleen in je eigen bestand...

Heeft er iemand dezelfde ervaring hier mee ??

:( Mijn collectie (http://www.dvdprofiler.com/mycollection.asp?alias=Joske)

Alex van den Berg
22-11-2001, 16:09
Voor iedere titel kun je in DVD Profiler een aantal 'locks' inschakelen. Deze gegevens worden dan online net zo weergegeven als online.
Plaatjes worden pas zichtbaar wanneer je ze hebt ge-uploaded EN wanneer ze verwerkt zijn in de DVD Profiler database.
Het lijkt erop dat deze database 2x in de week geheel wordt bijgewerkt, aangezien ik meestal op maandag en donderdag een nieuwe database download van DVD Profiler krijg.

ger
23-11-2001, 00:56
het blijft vreemd......

Heb alle 5 de delen van Baantjer (heb je hem weer) erin gebracht en d'r komt maar één van die delen geheel op de online collectie terug ??

De rest geeft ie gewoon als region 0 en geen acteurs ,beschrijving ,niets !

Denk dat ik de Cock er maar eens op zet......

:cool: :cool:

Alex van den Berg
23-11-2001, 01:28
De rest geeft ie gewoon als region 0 en geen acteurs ,beschrijving ,niets !Probeer dit eens:
Klik met de rechter muisknop op de titel in de indexlijst, kies dan "Lock" en vervolgens "Entire DVD"...
De zaak weer even uploaden en checken... :)

alle 5 de delen van Baantjer (heb je hem weer) erin gebracht en d'r komt maar één van die delen geheel op de online collectie terug ??De eerst volgende keer dat de DVD Profiler online-database geactualiseerd wordt zullen de gegevens ook online verschijnen, inclusief afbeeldingen.
Zoals ik eerder al zei... 2x per week en meestal zondag/maandagnacht en woensdag/donderdagnacht...

Tot die tijd helpt een "Lock" (zie vorige quote) om de gegevens toch zichtbaar te maken, maar nog wel zonder coverfoto's... Daarvoor een paar daagjes geduld... :)

Trouwens... Flinke collectie! :)
Succes!http://www.dvd.nl/forum/images/icons/icon14.gif

ger
23-11-2001, 19:22
Trouwens... Flinke collectie! :)
Succes!http://www.dvd.nl/forum/images/icons/icon14.gif

Kon het vandaag weer niet laten.......

Heb er nog drie bij gekocht op de HCC beurs!

Leuke stand hadden jullie

En een schitterende opstelling !

:D

ger
21-12-2001, 20:23
Probeer vanavond m'n collectie weer eens bij te werken ,Opent de PC heel DVD profiler niet eens ??

Hij geeft alarm en vraagt of hij de verbinding moet repareren maar na zo'n 5 minuten geeft ie er de brui aan......

Iemand al eerder dit probleem gehad ??

:confused: :confused: :confused:

colani
01-01-2002, 19:21
Werkt het ??

colani
01-01-2002, 19:21
Dank je wel, Stiebolt.:D

Luther Hartog
03-01-2002, 14:22
Moderator mededeling: Dit bericht was oorspronkelijk een reactie op dit bericht uit de thread Welke DVD's hebben jullie de afgelopen tijd aangeschaft? (http://www.dvd.nl/forum/showthread.php?s=&postid=24437#post24437)

dat maakt de score op 103 :D
en 94 op DvD profiler (want die ziet boxen als 1)

Dat is toch logisch, want als je Fight Club koopt dan koop je Fight Club en niet nog een titel. M.a.w. DVD Profiler registreert het aantal titels dat je hebt en niet het aantal DVD's:o

Anonymous
03-01-2002, 19:17
Dat is toch logisch, want als je Fight Club koopt dan koop je Fight Club en niet nog een titel. M.a.w. DVD Profiler registreert het aantal titels dat je hebt en niet het aantal DVD's

Ik vind het niet logisch.Oke Fight Club en Gladiator en Hannibal en
noem maar op die dubbel dvd's dat is inderdaad 1 titel, maar
bijvoorbeeld de box van Alien zijn gewoon 4 dvd's (5 met die
extra meegerekend maar die tellen dus niet mee)

Telt die profiler dan ook deze box als 1 ? Want dan klopt het niet :D

starbuck
03-01-2002, 21:26
Ik vind het niet logisch.Oke Fight Club en Gladiator en Hannibal en
noem maar op die dubbel dvd's dat is inderdaad 1 titel, maar
bijvoorbeeld de box van Alien zijn gewoon 4 dvd's (5 met die
extra meegerekend maar die tellen dus niet mee)

Telt die profiler dan ook deze box als 1 ? Want dan klopt het niet :D

klopt wat je zegt, wat ik doe is de box inlezen en een 0 als collectie nummer meegeven. Dan zoek ik op titel de aanwezige films op en die tellen in de normale collectie mee. Dit heb ik ook met de godfatherbox gedaan. Je krijgt nu de boxen helemaal onderaan te zien en de inhoud staat gewoon door de collectie heen ( als je hem op alfabet hebt staan. )

Johan Berkhout
03-01-2002, 22:43
Dat is toch logisch, want als je Fight Club koopt dan koop je Fight Club en niet nog een titel. M.a.w. DVD Profiler registreert het aantal titels dat je hebt en niet het aantal DVD's:o

ja maar.....Godfather box is toch 3 films...en scream, en lethal weapon.... dus vandaar

Glenn Smits
03-01-2002, 23:47
damn ik zag x-men liggen voor f35,- en ik d8 wat een rare versie, ik kende alleen die versie met die grote grijze X op de voorkant en nu kijk ik bij de profilers welke versie iedereen heeft en zie ik tot mijn verbazing dat iedereen die versie heeft waarbij de voorkant uit allemaal kleine plaatjes van de hoofdrolspelers bestaat. ff kijken of ie er nog ligt :D

Glenn Smits
03-01-2002, 23:50
klopt wat je zegt, wat ik doe is de box inlezen en een 0 als collectie nummer meegeven. Dan zoek ik op titel de aanwezige films op en die tellen in de normale collectie mee. Dit heb ik ook met de godfatherbox gedaan. Je krijgt nu de boxen helemaal onderaan te zien en de inhoud staat gewoon door de collectie heen ( als je hem op alfabet hebt staan. )

bedankt voor de tip, ik ga het ook doen, het is namelijk wel zo eerlijk want mijn collectie is al zo klein en het staat mooier :D

Luther Hartog
04-01-2002, 10:13
klopt wat je zegt, wat ik doe is de box inlezen en een 0 als collectie nummer meegeven. Dan zoek ik op titel de aanwezige films op en die tellen in de normale collectie mee. Dit heb ik ook met de godfatherbox gedaan. Je krijgt nu de boxen helemaal onderaan te zien en de inhoud staat gewoon door de collectie heen ( als je hem op alfabet hebt staan. )

Dat is wel een goed idee, dat zal ik ook maar eens doen

Anonymous
04-01-2002, 20:35
Originally posted by morv in another thread (http://www.dvd.nl/forum/showthread.php?s=&postid=25008#post25008)
[B](alleen dat rucking DVD profiler wil niet lukken:mad: )

Ik snap er ook geen ruk van, ik hou het wel lekker bij op me
websitje :p

Anonymous
04-01-2002, 20:50
De ellende is dus dat 1 of andere Duitse Hund de UPC van de NL DVD gebruikt heeft. En nou heb ik Meine Braut, ihr Vater und ich als DVD profiel :mad:

Nah ja
Bij mezelf op de PC zie ik wel de goede hoes - das het belangrijkste.

Martin de Goeij
04-01-2002, 21:25
De ellende is dus dat 1 of andere Duitse Hund de UPC van de NL DVD gebruikt heeft. En nou heb ik Meine Braut, ihr Vater und ich als DVD profiel :mad:



Dat probleem heb ik dus met "dangerous liaisons", ook in duits, terwijl de film/cover toch echt NL is:confused: je kunt natuurlijk wel de "juiste" coverscan uploaden, maar blijft apart::o

Glenn Smits
04-01-2002, 22:23
aai eindelijk plaatjes in het profiel bij flodder 3 :D

Luther Hartog
04-01-2002, 22:50
aai eindelijk plaatjes in het profiel bij flodder 3 :D

Nu nog bij de tekenfilm van LOTR

starbuck
05-01-2002, 00:12
De ellende is dus dat 1 of andere Duitse Hund de UPC van de NL DVD gebruikt heeft. En nou heb ik Meine Braut, ihr Vater und ich als DVD profiel :mad:

Nah ja
Bij mezelf op de PC zie ik wel de goede hoes - das het belangrijkste.

geen probleem ( kein problem ) :D

gewoon de "edit" functie van dvd-profiler gebruiken, je kan hier alle gegevens veranderen die je maar wilt, als je dan ook nog de functie "contribute" gebruikt dan zie je jouw nederlandse versie staan tussen de andere ongeveer 47000 dvd's. Dan is elke volgende gebruiker verlost van der deutsche version.:)

Anonymous
06-01-2002, 17:43
geen probleem ( kein problem ) :D

gewoon de "edit" functie van dvd-profiler gebruiken, je kan hier alle gegevens veranderen die je maar wilt, als je dan ook nog de functie "contribute" gebruikt dan zie je jouw nederlandse versie staan tussen de andere ongeveer 47000 dvd's. Dan is elke volgende gebruiker verlost van der deutsche version.:)

jetzt kommen die große Kamelen........
ik heb in mijn eigen profiler op de pc toch echt de voor- en achterkant van mijn DVD, ge-edit dus en ge-contribute, en noway jose..... alles blijft hetzelfde - de tekst is misschien wel aangepast maar hij wil maar niet (ook al doe je contribute incl. de plaatjes) de goeie plaatjes neerzetten......... und so
plus dattie ook stigmata niet wil neerzetten......

Alex van den Berg
06-01-2002, 18:12
ik heb in mijn eigen profiler op de pc toch echt de voor- en achterkant van mijn DVD, ge-edit dus en ge-contribute, en noway jose..... alles blijft hetzelfde - de tekst is misschien wel aangepast maar hij wil maar niet (ook al doe je contribute incl. de plaatjes) de goeie plaatjes neerzettenDe online data van DVD-Profiler wordt 1 of 2 keer peer week ververst... Dat betekent dat het even duurt voordat een nieuwe of vernieuwde titel goed zichtbaar is...

Wanneer ik een nieuwe titel invoer, gooi ik altijd een "lock" op de "Entire DVD" (rechtsklik op een titel in de inhoudslijst...)
Ditzelfde doe ik met titels die online niet lijken te kloppen, maar daar heb ik er maar eentje van... Op die manier wordt jouw data online in ieder geval direct zichtbaar (na een collectie upload...)... Alleen voor de covers moet je dan dus even afwachten... :)

Bij een nieuwe data-download wel even de locks van de titels met een update gooien... en de update van de covers uitvinken, anders worden je eigen scans overschreven door zo'n low-res online fotootje!

Anonymous
06-01-2002, 18:38
De online data van DVD-Profiler wordt 1 of 2 keer peer week ververst... Dat betekent dat het even duurt voordat een nieuwe of vernieuwde titel goed zichtbaar is...


Dat is dus de reden!

Ik zal het ff in de gaten houden, tnx!

Alex van den Berg
08-01-2002, 02:10
Ik check zelf elke dag even voor nieuwe database-updates en heb daarbij ontdekt dat de zaak vaak zondag/maandag en woensdag/donderdag 's nachts wordt ververst.

In DVD-profiler menu:
Online / Update Tables from IVS

Daarna:
Online / Refresh Updated Profiles from IVS
...of... dat lichtblauwe "dingetje" op de toolbar.

LET OP!!
Wanneer je je eigen scans hebt gemaakt, vink dan NU de "cover images refresh" voor iedere titel uit, anders wordt jouw scan vervangen door het online low-res plaatje...
Je kunt nu eerst nog even previewen wat er per titel gewijzigd gaat worden en desgewenst de "profile refresh" ook uitschakelen.
Alles naar wens? Klik dan OK.

Succes.

p.s. Mocht je ooit Contributor Open Mind bij een titel tegen komen... That's me... :D

Anonymous
08-01-2002, 16:19
p.s. Mocht je ooit Contributor Open Mind bij een titel tegen komen... That's me... :D

en uiteraard niet te deleten........ shit........

Anonymous
08-01-2002, 20:46
nou ik kan uploaden wat ik wil, maar profiler blijft hangen op DVD nr 21, en nr 22 (stigmata) wildie niet online zetten
ik word er gek van.......

Dave
08-01-2002, 20:58
Ja ik heb dat ook bij mij geeft ie dvd nummer 1 en 2 niet aan (bewust daarom ook 1 en 2 gemaakt) is toch jammer weet iemand hoe ik dat kan veranderen zodat ze wel gewoon zichtbaar zijn zijn de volgende DVD's The Devil's Advocate en De Voordeel DVD. Toch jammer....

Alex van den Berg
08-01-2002, 22:29
Waarschijnlijk ligt het aan jullie online instellingen...

Devil's Advocate is b.v. een "Adult Title" (Rating: NC-17)
Dit soort titels worden alleen zichtbaar wanneer je daar toestemming voor geeft.

DVD-Profiler menu:
Online / IVS Website / DVD Profiler Page

Vervolgens op de site:
My Profiler / My Collection

Daarna:
Change Options

Succes!

Alex van den Berg
08-01-2002, 22:33
O ja... En kijk ook eens bij

DVD-Profiler menu:
Tools / Options / Parental Control

Rechts zie je dan:
Allow Adult Titles / Hide Adult Titles in online listing
Dat moet dus uitgevinkt worden wanneer je je Adult titles online zichtbaar wil laten zijn.

Anonymous
09-01-2002, 21:38
O ja... En kijk ook eens bij

DVD-Profiler menu:
Tools / Options / Parental Control

Rechts zie je dan:
Allow Adult Titles / Hide Adult Titles in online listing
Dat moet dus uitgevinkt worden wanneer je je Adult titles online zichtbaar wil laten zijn.


Ik geloof dat je gelijk hebt.
Ga het meteen ff proberen.
Tnx

Alex van den Berg
09-01-2002, 23:29
Ga het meteen ff proberen.Zo te zien was het proberen succesvol... Ik zie nu alle titels van 1 t/m 24 in je collectie... http://www.dvd.nl/forum/images/icons/icon14.gif

Dave
10-01-2002, 08:08
He Alex...

Ik heb dat dus ook ff gecheckt maar bij mij waen ze al uitgevinkt en De Voordeel DVD lijkt mij nou toch niet echt een Adult Titel :D

Zal vandaag nog een paar dingen porberen...

Toch bedankt,
Mr Blond. :cool:

Dave
10-01-2002, 08:10
Vlogens mijj is 't nu wel gelukt :)
Kan iemand me dat ff garanderen???

Vast bedankt,
Mr Blond. :cool:

starbuck
10-01-2002, 08:43
Vlogens mijj is 't nu wel gelukt :)
Kan iemand me dat ff garanderen???

Vast bedankt,
Mr Blond. :cool:

nr. 1 voordeel dvd

t/m

nr.21 taxi zitten bij deze in de garantie:)

Anonymous
10-01-2002, 15:52
Zo te zien was het proberen succesvol... Ik zie nu alle titels van 1 t/m 24 in je collectie... http://www.dvd.nl/forum/images/icons/icon14.gif

yepz
tnx vriend :)

Dave
10-01-2002, 19:05
He starbuck....

Thanx M8 :cool:

mark t
13-01-2002, 11:27
Nieuw probleem: Als ik Erik the Viking :) probeer toe te voegen aan via de UPC (713053000782) geeft-ie Hell Freezes over van The Eagles :mad:.

1. Hebben deze films dezelfde UPC? Ik dacht dat dit per uitgave een uniek nummer was? ('This is the prefered method of entry due to the uniqueness of UPC codes)
2. Wat valt hieraan te doen?

Anonymous
20-01-2002, 19:14
Voor de mensen die DVD profiler gebruiken en dit proggie nog niet kennen:

http://bevelstone.xs4all.nl/DVDProfilerCast/

Hoef je de hele cast niet meer in te typen - scheelt weer zuivere DVDkijktijd :)

Alex Bel-Gy-Bel
20-01-2002, 20:47
Dat had ik nog niet, ga ik dadelijk toepassen.
Hartelijk bedankt!

groetjes,

Anonymous
20-01-2002, 20:50
Dat had ik nog niet, ga ik dadelijk toepassen.
Hartelijk bedankt!

groetjes,


geen dank, stuur me maar een DVDtje op :D :D

Luther Hartog
21-01-2002, 20:14
Nieuw probleem: Als ik Erik the Viking :) probeer toe te voegen aan via de UPC (713053000782) geeft-ie Hell Freezes over van The Eagles :mad:.
2. Wat valt hieraan te doen? Hem als Titel toevoegen

mark t
21-01-2002, 22:33
Hem als Titel toevoegen

Dat dacht ik ook, maar wat gebeurt er als ik toch de UPC invoeg? Moet ik hem dan op lock zetten zodat m'n gegevens bij de eerstvolgende update worden gewijzigd in die van de Eagles?

Maar ik ben eigenlijk het meest benieuwd naar de vraag waarom 2 verschillende dvd's dezelfde UPC-code kunnen hebben. Zit hem dit in het cijfertje dat los voor de code staat (bij Erik the Viking is dit 8)? Dit is toch geen onderdeel van de UPC-code. Zit er bij de leden geen medewerker van winkel of groothandel die hier iets meer over kan vertellen?

Anonymous
23-01-2002, 21:36
Nou heb ik als eerste een profile toegevoegd (hij stond nog niet in de list). Ik heb NIET anoniem geupload. En waarom staat mijn naam er dan niet in bij contributor 1? Kan iemand mij dit uitleggen?

Alex van den Berg
23-01-2002, 21:59
Nou heb ik als eerste een profile toegevoegd (hij stond nog niet in de list). Ik heb NIET anoniem geupload. En waarom staat mijn naam er dan niet in bij contributor 1? Kan iemand mij dit uitleggen? Je naam wordt pas zichtbaar na de update van de DVD Profiler database.
Als dat is gebeurd, moet je nog wel even "Refresh updated profiles" uit het Online-menu kiezen.

Anonymous
23-01-2002, 22:39
Je naam wordt pas zichtbaar na de update van de DVD Profiler database.
Als dat is gebeurd, moet je nog wel even "Refresh updated profiles" uit het Online-menu kiezen.


a h
senks

Patrick van Nassau
29-01-2002, 15:28
Volgens mij hebben de meeste mensen op dit forum thuis DVD Profiler op hun pc staan om een beetje orde in de DVD-chaos te scheppen.

Wie van jullie hebben dit geregistreerd? En dan bedoel ik natuurlijk wie ervoor heeft betaald?

Ik zal zelf maar snel toegeven dat ik het nu ongeveer een maand gebruik zonder ervoor te hebben betaald. Maar ik wil het toch wel gaan doen. Heb ik ook veel mooiere plaatjes van de dvd's :D

Worden er trouwens nog andere proggies gebruikt om de dvd's te catalogiseren??

Dennis Veldhuizen
29-01-2002, 15:45
tja, ik gebruik het nu al een tijd en zonder te betalen.
ik bedoel ik wil best de hele versie maar heb ten eerste geen creditcard, dat geintje gaat dus mooi niet door :)

System 3rror
29-01-2002, 15:49
Registreren is toch gratis??

En anders een crackje ergens downloaden ;)

Tijntje
29-01-2002, 15:53
Nee ik ga niet betalen voor dat proggie. Zolang 't gratis is vin ik 't best.
En de plaatjes vin ik redelijk ok hoor bij de gratis versie :)

En als ze 't toch nog een keer omzetten naar een betaalde service dan kap ik er mee.

Ik gebruik 't puur om m'n dvd's te filen....... dus met Acces zou ik 't desnoods ook zelf kunnen maken. Weliswaar zonder de plaatjes en de gedetailleerde informatie maargoed die staan ook op de doosjes die 3 stappen verderop staan :D

Dennis Veldhuizen
29-01-2002, 17:56
Registreren is toch gratis??

En anders een crackje ergens downloaden ;)

ja en nee, registreren is gratis, maar betaal je dan krijg je wat extra troep..
oa hele hoge quality dvd covers enzo... gewoon leuker eruit laten zien en die banner bovenin gaat voor altijd weg...

en een crack heb ik voor deze niet kunnen vinden (1.x versie niet, alleen voor de 0.x versies)

Theo B
30-01-2002, 03:00
Ik heb me geregistreerd (zo duur is het ook weer niet). De reclamebanner is inderdaad uit te schakelen en de covers zijn van betere kwaliteit. M.n. dat laatste vind ik wel prettig (kan ik de info die er op te vinden is tenminste lezen).

John Steed
11-02-2002, 10:59
Ik kan al een paar dagen geen dvd-profiler pagina's openen. Meer mensen die hier last van hebben?

Dave
11-02-2002, 11:03
Ik kan het vandaag ook niet raar...

Wat me ook al opviel is dat ik Shrek ook niet online zag daar heb er zelf een moeten aanmaken!?!?!?

Hoop dat het toch snel weer gefixed is daar...

colani
11-02-2002, 11:28
Zelf aangemaakte profielen duren even voordat ze on-line zijn. Kijk maar eens bij Goonies bij mij.

Ik heb Casualties of War toegevoegd en dat duurde bijna een week !!!!

John Steed
11-02-2002, 11:41
Dat bedoelde ik eigenlijk niet. Ik krijg de hele pagina van profielen niet geopend, ook die van jullie niet.

Jaded
11-02-2002, 12:20
Ik ook al een paar dagen niet.
Gisteren bleef hij nog rustig zoeken naar de site zonder resultaat, maar vandaag krijg ik een propere 'The page cannot be displayed' op mijn scherm.
Achja, wat doet een mens eraan. :)

John Steed
11-02-2002, 12:24
Achja, wat doet een mens eraan. :)

Mwaaah, een beetje irriteren en verder niets?? :rolleyes:

Alex Bel-Gy-Bel
11-02-2002, 17:13
Misschien is het wel gedaan met de gratis versie van dvd profiler. dat zou wel heel spijtig zijn.:(

Nathan Strik
11-02-2002, 17:36
DVD Profiler had inderdaad server problemen, vanaf gisterenmiddag kon ik mijn profile echter gewoon weer bekijken, dus de problemen zullen nu wel opgelost zijn...

Alex Bel-Gy-Bel
11-02-2002, 18:06
DVD Profiler had inderdaad server problemen, vanaf gisterenmiddag kon ik mijn profile echter gewoon weer bekijken, dus de problemen zullen nu wel opgelost zijn...
Bij mij dan toch nog niet.

Jaded
11-02-2002, 18:08
Hier ook niet.

Marco
11-02-2002, 19:09
Idd ik kan ook niet andermans profielen bekijken op internet. Sterker nog ik kan zelfs updat tables from IVS iet gebruiken. Want DVDProfiler kan geen server(!) vinden.
Deze website: http://www.intervocative.com/dvdpro/index.html ligt ook al plat (foutmelding: De pagina kan niet worden weergegeven.).

Ronald Stiebolt
11-02-2002, 19:12
Ik wordt nu toch wel errug verdrietig....
De hele site werkt niet meer!

Niet dat ik echt zo'n doemdenker ben, maarre: bestaat er uberhaupt een alternatief? Let wel: alternatief, dus niet zo'n wazig Davilexproduct....

Dennis Veldhuizen
11-02-2002, 20:29
maybe is de server 'overbelast' met hits :)

Alex van den Berg
11-02-2002, 20:48
Gisterenavond kreeg ik ook geen verbinding met DVD-Profiler... vannacht weer wel... en vanmiddag was de boel weer pleite...

Misschien is de boel bezweken onder een DDOS aanval... misschien is de zaak gehackt... mischien is men druk met een update van de server... Who knows...

Aan de andere kant kan het ook iets met een nieuwe gerechtelijke uitspraak te maken hebben...
Lees hier verder over bij webwereld (http://www.webwereld.nl/nav/nb?10155)

starbuck
11-02-2002, 21:10
Hij werkt nu anders prima.

Alex van den Berg
11-02-2002, 21:15
Klopt... Ik kan nu ook weer gewoon updaten... Niks aan het handje dus... :)

Dennis van Turnhout
11-02-2002, 21:17
De goede Shrek zit er alleen nog niet in?

Alex Bel-Gy-Bel
11-02-2002, 21:47
dat werd tijd, en ik bang dat het gedaan was met die luxe.

Alex van den Berg
11-02-2002, 22:28
De goede Shrek zit er alleen nog niet in? Het valt me zowiezo op, dat de update van de database wat langer dan "normaal" op zich laat wachten... Ik denk dan ook dat er druk wordt getimmerd bij Profiler en dat we gewoon even wat langer geduld moeten hebben.

Ik zit zelf ook op een stuk of 10 nieuwe profielen te wachten... :)

colani
12-02-2002, 13:46
Ik dus nog alleen op de Goonies, maar niemand wil die toch nog toevoegen omdat iedereen op de versie van FRS wacht die een tientje goedkoper is. Ik heb inmiddels al 3x gekeken, 2x gewoon en 1 keer met commentaar. Errugg leuk kan ik je vertellen.

Trouwens DVDProfiler doet het gewoon weer...

En Alex, ik denk niet dat ze de gratis service weghalen, omdat de betaalde service dan ook minder hard gaat lopen. Dus DVDProfiler blijft nog wel bestaan zolang er betalende klantjes zijn.

Dave
13-02-2002, 13:17
De nieuwe Profiles staan vanaf vandaag online o.a. Shrek en The Goonies dus uploaden maar weer!

Camille
13-02-2002, 13:51
Misschien is het wel gedaan met de gratis versie van dvd profiler. dat zou wel heel spijtig zijn.:(

Dat denk ik niet, want dan hadden we toch wel een mail gekregen:confused:

Martin de Goeij
13-02-2002, 21:17
Maar als je de streepjescode intikt heb je 9 van de 10 keer de nederlandse beschrijving te pakken..toch veel makkelijker?? Niet bv zoals bij mij "Dangerous Liaisons" echt een nl dvd, maar wel duitse text:eek:

Alex van den Berg
13-02-2002, 21:25
Niet bv zoals bij mij "Dangerous Liaisons" echt een nl dvd, maar wel duitse text:eek: Sommige DVD's zijn op de Nederlandse en Duitse markt identiek... Op de hoezen en teksten na.
Je kunt proberen om je eigen hoes te scannen en de tekst door Nederlands of Engels te vervangen en het geheel vervolgens te uploaden naar de Profiler database...
En dan maar hopen dat bij de volgende refresh, over een paar dagen, de zaak ook online is doorgewerkt....
Waarschijnlijk werkt dit alleen wanneer je 1 van de eerste uploaders van die titel bent.

Pat
14-02-2002, 00:04
Een vraagje voor de technici onder jullie... :)
Wanneer een DVD audio track aangeduid is als DD2.0 dan kan dit, dacht ik, zowel gewoon stereo zijn als Dolby Surround (evt. Prologic), niet ?
Welnu, wat geef je in in DVD Profiler als het aantal kanalen voor zulke tracks ? Twee - want het zijn er eigenlijk twee voor het decoderen - of drie of vier (na het decoderen) ?
Ik vraag me dit af omdat ik beide situaties lijk te zijn tegengekomen en ofwel het een of het ander zit dan fout, nee ?

Alex van den Berg
14-02-2002, 01:24
Sterker nog... Zelfs veel mono-tracks staan als Dolby 2.0 op een DVD...

Zelf vul ik voor dat soort mono tracks gewoon DD-2.0 in, aangezien het wel degelijk zegt dat je het geluid uit de 2 frontspeakers hoort. Een DD-1.0 track komt alleen uit de centerspeaker.
Ik verwacht eigenlijk dat er een update voor Profiler zal komen waarbij er o.a. meer informatie voor de audio kan worden meegegeven....

Voor Dolby 2.0 Surround vul ik altijd DD-3.0 in, aangezien dit als trackformaat anders niet eens bestaat... volgens mij... :)

Pat
14-02-2002, 01:53
Hartelijk dank voor de uitleg, Alex !


[B]Ik verwacht eigenlijk dat er een update voor Profiler zal komen waarbij er o.a. meer informatie voor de audio kan worden meegegeven....
Op sommige punten is Profiler inderdaad incompleet. Is jou iets bekend over wanneer eventueel een nieuwe versie zou uitkomen ?
[B]

Voor Dolby 2.0 Surround vul ik altijd DD-3.0 in, aangezien dit als trackformaat anders niet eens bestaat... volgens mij... :)
Ik ga het zo in de toekomst ook maar doen...
Ik heb nog een bijkomend vraagje, als je het niet erg vindt... In de Woordenlijst van DVD.nl staan verschillende Dolby begrippen uitgelegd. Ik zie daar voor DD2.0 staan : "Kan zowel stereo, als digitale Dolby Surround informatie bevatten, welke met een Dolby ProLogic decoder kan worden omgezet in vier kanalen." Vier dus, dus waarom dan in Profiler 3.0 ?

Ronald Stiebolt
14-02-2002, 17:00
Het is weer zover......

Roland
14-02-2002, 18:37
Erg handig programmatje trouwens.Ik hou al jaren een excel lijst bij met alle dvd-gegevens,maar dit is veeeeeeeeel makkelijker!Wel veel werk trouwens die nummers in tikken allemaal.

Zijn er nog handige tips voor dit programmatje??

Gabriël de Rop
15-02-2002, 12:03
FF off topic, maar weet iemand of er ook zo'n programma is voor CD albums??

colani
15-02-2002, 12:44
Volgens mij heeft Luther Hartog dat ook al eens gevraagd, misschien heeft hij iets gevonden.

Alex van den Berg
15-02-2002, 14:32
Ik heb zojuist even een aantal andere threads over DVD Profiler samengevoegd met deze thread.
Daarnaast heb ik ook de titel van deze thread verandert van "DVD-Profiler: hellup!" naar "DVD-Profiler: Info"

Veel plezier verder,
Alex

Luther Hartog
15-02-2002, 15:06
FF off topic, maar weet iemand of er ook zo'n programma is voor CD albums?? Ja hier heb ik iets voor, het heet Cattrax, dit kun je gewoon ergens downloaden en dan cracken, het is niet zo goed als DVD profiler overigens

Ronald Stiebolt
19-02-2002, 13:40
Vraagje:

Regelmatig koop ik DVD's, soms wel meerdere per week.
Nu gebruik ik - net als de meesten van jullie - DVD Profiler, op zich een geweldig product.

Wat mij echter stoort is dat, iedere keer als ik mijn collectie uitbreid of aanpas, het 'report' er ook weer anders uitziet.
Met andere woorden: voor iedere 'mutatie' zie ik mij genoodzaakt om een nieuw 'report' te genereren.

Nu is dat online niet zo vervelend, maar wel als je 'm op papier wilt hebben. In de praktijk komt dat neer op meerdere malen per maand een report genereren en uitdraaien. Gelukkig heb ik een dubbelzijdige printer staan, maar vind het zo langzaamaan een beetje zonde van de inkt en het papier worden.

Weet een van jullie een 'work-around' zodat je met een 'oud' report kunt werken d.m.v. bijvoorbeeld een 'addendum'.

Op voorhand dank!

Jeroen Driessen
19-02-2002, 14:01
Misschien niet een antwoord op je vraag, maar waarom moet je iedere mutatie meteen op papier hebben. Je weet toch nog wel wat de aankopen van een maand geleden zijn?? Print hem een keer per maand uit, is toch genoeg...
Wordt anders wel een erg kostbare grap, zowel in $$$ als in milieubelasting.

Ronald Stiebolt
19-02-2002, 14:02
tsja, zit op zich iets in, maar................

ik ben zo'n neuroot die graag alles 'op orde' en actueel wil hebben, die vlieger gaat (voor mij althans) niet op dus.

Jeroen Driessen
19-02-2002, 14:08
Dan toch wat "digitaler" gaan denken. Dit heb ik op mijn afstudeerstage moeten doen, mocht er in principe geen papier gebruikt worden. Zo ga je toch nadenken over wat voor verspilling je eigenlijk doet en op zoek naar digitale oplossingen. Da's het voordeel van die hele profiler, anders kun je net zo goed een schrift bijhouden en elke nieuwe titel er steeds ff bijschrijven. Dan is ie ook actueel...
Of je houdt een klapper bij met daarin het complete profiel uitgeprint van elk van je DVD's, dan hoef je elke profiel maar eenmalig uit te printen.

Glenn Smits
23-02-2002, 19:18
heeey maar John ik heb ff een off-topic vraagje. Jij had toch een keer van een dvd een profiel gemaakt, hoesje gescand en dergelijken omdat er geen profiel van bestond? hoe heb je dat gedaan want ik heb van een bestaande film het hoesje vervangen en een beetje de eigenschappen van de dvd aangepast enzo maar hij slaat het hoesje niet op op de site als het ware dus je ziet een ander plaatje.

Anonymous
23-02-2002, 19:21
heeey maar John ik heb ff een off-topic vraagje. Jij had toch een keer van een dvd een profiel gemaakt, hoesje gescand en dergelijken omdat er geen profiel van bestond? hoe heb je dat gedaan want ik heb van een bestaande film het hoesje vervangen en een beetje de eigenschappen van de dvd aangepast enzo maar hij slaat het hoesje niet op op de site als het ware dus je ziet een ander plaatje.


dat algehele profiel aanmaken gaat alleen op als er nog geen DVD met die UPC in de database staat. Ik had dat vandaag dus weer met Traffic. Alleen : ik geloof niet dat mijn naam verschijnt na het uploaden (komt denk ik omdat ik de freeware versie heb. )
Maar je moet rustig een paar dagen wachten want DVD profiler refresht de boel om de paar dagen, heb ik gehoord......

Luther Hartog
23-02-2002, 19:24
heeey maar John ik heb ff een off-topic vraagje. Jij had toch een keer van een dvd een profiel gemaakt, hoesje gescand en dergelijken omdat er geen profiel van bestond? hoe heb je dat gedaan want ik heb van een bestaande film het hoesje vervangen en een beetje de eigenschappen van de dvd aangepast enzo maar hij slaat het hoesje niet op op de site als het ware dus je ziet een ander plaatje. Dan druk je op dat knopje op de menu balk dat eruit ziet als een wereldbol. Dan kun je hem uploaden.

Glenn Smits
23-02-2002, 19:25
aha ok maar kijk je hebt de film once were warriors, daar is 1 resultaat van ofzo en ik heb deel 2 als het ware, what becomes of the broken hearted en daar heeft ie helemaal geen buitenlandse van zelfs, ik zou het eerste profiel hebben dan als het ware met die film. op upc vond ie niks namelijk. ik kan dus gewoon een algeheel profiel maken?

Anonymous
23-02-2002, 19:32
aha ok maar kijk je hebt de film once were warriors, daar is 1 resultaat van ofzo en ik heb deel 2 als het ware, what becomes of the broken hearted en daar heeft ie helemaal geen buitenlandse van zelfs, ik zou het eerste profiel hebben dan als het ware met die film. op upc vond ie niks namelijk. ik kan dus gewoon een algeheel profiel maken?



juistem

Martin de Goeij
23-02-2002, 23:44
Dan druk je op dat knopje op de menu balk dat eruit ziet als een wereldbol. Dan kun je hem uploaden. Sorry, als dit een beetje off topic is, maarre Luther: kun je mij uitleggen waarom de door mij zelf gescande covers van Mistrals Daughter nog steeds niet in dvd profiler te zien zijn? Ik heb ze wel tig x geupload:( Ik stel ook maar een vraag:D

Luther Hartog
26-02-2002, 11:35
Heeej jongens, kunnen jullie ook geen DVD's toevoegen? Er is iets met die server ofzo, of heb ik als enige dit probleem?

Mark S
26-02-2002, 11:58
Luther,
Het lukt mij ook al een paar dagen niet meer . Nog heel ff en ik kap voorgoed met die zooi. Veel te vaak gedonder met bugs en alles wat er nog meer fout kan gaan met Profiler. De lol is er langzamerhand echt wel af.

Luther Hartog
26-02-2002, 12:19
Wel jammer, want het is wel een mooi systeem om je DVD mee bij te houden

Mark S
26-02-2002, 12:47
Misschien proberen ze ons op deze wijze over te halen over om de commerciele versie aan te schaffen. Een soort anti-reclame als reclame :confused:

Luther Hartog
26-02-2002, 12:51
Misschien proberen ze ons op deze wijze over te halen over om de commerciele versie aan te schaffen. Een soort anti-reclame als reclame :confused: Ik den k niet dat dat werkt, als ze willen dat ik er voor ga betalen moet alles wel 100% goed zijn.

GBC-dude
26-02-2002, 13:17
Kom er sinds gisteren ook niet meer in. Niet alleen dvdprofiler is niet meer te benaderen, ook die hele IVC-website is pleite. Kon wel 'ns een flink serverprobleem zijn... :(

Mark S
26-02-2002, 13:34
Bye Bye Profiler....Heb zojuist bij 50megs.com maar een accountje aangemaakt. ...To be continued....

Mike Philippens
26-02-2002, 23:55
Iedereen heeft de laatste weken af en aan problemen met DVDProfiler. Keek net even of er al licht aan het einde van de horizon gloorde, en toen kreeg ik dit te lezen:


The bad news:
We are currently experiencing unexpected server issues.
The DVD Profiler website is currently offline.
The good news:
We are working with our hosting vendor to repair the existing server and expect it to be functioning by Wednesday morning.
We are taking this opportunity to replace our server.
The new server is several times faster, and has greatly increased storage and memory.
This will allow us to implement many planned program and site improvements earlier than expected.
We expect to switch over to the new server early next week.

Is dus op zich geen slecht nieuws. We moeten alleen een beetje geduld hebben. Ik vreesde even dat ze out of business waren, maar gelukkig is het 'slechts' een serverprobleem.

Alex van den Berg
27-02-2002, 03:54
Hier doet ie 't weer... en snel!! :)

Luther Hartog
27-02-2002, 04:20
Hier doet ie 't weer... en snel!! :) Bij mij doet ie het ook weer, volgens mij hebben ze gewoon hun server geupdate:)

Mike Philippens
27-02-2002, 08:29
Als je op de News pagina bij DVDProfiler kijkt staat er dat ze de problemen voorlopig hebben kunnen oplossen en vandaar dat ze weer in de lucht zijn.
De nieuwe server wordt op dit moment voorbereid en zal begin volgende week geïnstalleerd worden. Bovendien gaan ze ook nog een aantal aanpassingen doen aan de software zodat het allemaal nog mooier moet gaan worden.
Ik ben benieuwd!

Mark S
27-02-2002, 09:25
En verrek, het loopt weer als de spreekwoordelijke tiet!
Gelijk de boel maar eens ge-update met UPC-nummers, onbekende heb ik maar met titel ingevoerd. Hopelijk blijft het spulleke nu fatsoenlijk draaien

MvdS
28-02-2002, 22:29
Graag wat meer info over het volgende:

Tekst kan ik overschrijven als ik Contribute DVD gebruik, maar Cover-scans niet, weet iemand hoe ik een bestaande cover kan overschrijven?

Op m'n harde schijf heb ik nu de perfecte en juiste scans staan, de lijst Online is niet helemaal van dat ik zeg: "Hhhmm O.K.!"

Donnie Brasco, is volgens mij een import scan.

Wie helpt me?

CyberClwn
28-02-2002, 22:36
Volgens mij kun je gewoon de covers wijzigen als je het volgende doet:

Dubbelklikken op de titel in je lijst,
klikken op de cover die je wilt wijzigen,
Dan onderaan in beeld op Edit Image klikken

Daarna kun je met File/ Open gewoon een plaatje laden ...

Is mij net nog gelukt met een DVD.

Sterkte ermee .. .. :)

GR. Rik

MvdS
28-02-2002, 22:44
Nou, da's niet wat ik bedoel.

De manier die jij beschrijft, wist ik al, maar da's alleen maar om je cover-scans op je harde schijf te vervangen, en als je de eerst bent die een scan gaat 'contributen'.

Ik wil weten hoe je hem online kan wijzigen\overschrijven.

Thanx anyway.

CyberClwn
28-02-2002, 23:02
Ik vond het ook al raar ... het leek mij namelijk vrij simpel :)

Maar op die manier heb ik (nog) geen cover aangepast ...

Mij lijkt het dat dat op ongeveer de zelfde manier zou moeten gaan ... maar dat zal je dan ook wel geprobeert hebben ...

En andere idee-en heb ik nog niet .... helaas ...

Maargoed .... no problem anyway :D

Gr. Rik

Mike Philippens
28-02-2002, 23:29
Ik wil weten hoe je hem online kan wijzigen\overschrijven.
Vind ik ook erg vaag. Ik heb een keer eentje ge-contribute door 'm helemaal opnieuw op te voeren, maar ik krijg steeds weer die ouwe terug. Heel irri, en ik heb die van mij nu maar op slot gezet. De toestand die online staat is zeer onvolledig dus wilde ik het aanvullen. Blijkbaar wordt dat niet gewaardeerd door de computers van DVDProfiler.:(

Alex van den Berg
01-03-2002, 00:27
Ik wil weten hoe je hem online kan wijzigen\overschrijven.Nieuwe covers (en andere correcties) worden gegarandeerd geaccepteerd van de eerste 2 "contributors"...

Daarnaast is het me ook weleens gelukt om een cover online te overschrijven door een scan van 300 dpi te uploaden... :D ... maar dit is dus geen garantie... :(

Hoe dan ook... Voordat een nieuwe upload online zichtbaar wordt, zul je toch een dag of 3...4 geduld moeten hebben... Nieuwe uploads (zowel tekst als covers) worden niet realtime in de Profiler database verwerkt...

MvdS
01-03-2002, 08:40
Tekst uploaden, wordt wel gelijk overschreven.
Dit dus ook bij een geheel nieuwe DVD uploaden, alleen de plaatjes duren wat langer (inderdaad een paar dagen).
Maar iedere tekst kan heel simpel overschreven worden bij het uploaden.

Peedeepee
01-03-2002, 08:52
Meestal zie je van een titel meerdere versies... Ik laad ze meestal allemaal in mijn wishlist om vervolgens de 'onleesbare' weer te 'removen' :)

O ja, een kleine tip... bij bol.com worden bij alle DVD's de streepjescodenummers genoemd! :cool:

Oooo, dus jij hebt helemaal niet zo'n grote collectie?:D :D

Edwin vd Zwaard
03-03-2002, 17:02
Nou is gloeiende gloeiende profiler weer in mekaar geklapt...
Dus nou ben ik het zat, geen profiler voor deze jongen meer.. Ik doe het zelf wel...

Gaat vast wat tijd in zitten, maar ik vind het toch leuk om te doen, en dat die dvdprofiler kan wat mij betreft me rug op...

starbuck
03-03-2002, 19:40
Jammer voor je, als je een beter systeem in mekaar hebt geflanst dan houden wij ons natuurlijk aanbevolen.



Mijn dvd-profiler is ook redelijk onstabiel ( try to repair melding, wat ik dus niet doe. ) maar nadat de computer weer opgestart is werkt hij altijd weer goed.

Pat
03-03-2002, 19:52
Mijn dvd-profiler is ook redelijk onstabiel ( try to repair melding, wat ik dus niet doe. ) maar nadat de computer weer opgestart is werkt hij altijd weer goed.
Ik heb eens gehad dat ik hem niet meer terug gestart kreeg. Na de melding 'Try to repair' kreeg nog een andere melding en het prg weigerde verder te starten. Opnieuw moeten installeren. Gelukkig had ik een back-up gemaakt (dat doe ik trouwens na elke wijziging, net met het oog op de frequente crashes).

Hopelijk brengt de beloofde nieuwe versie enkele dringend nodige verbeteringen (met stabiliteit op nr. 1).

Edwin vd Zwaard
03-03-2002, 20:07
Jammer voor je, als je een beter systeem in mekaar hebt geflanst dan houden wij ons natuurlijk aanbevolen.

Mijn dvd-profiler is ook redelijk onstabiel ( try to repair melding, wat ik dus niet doe. ) maar nadat de computer weer opgestart is werkt hij altijd weer goed.

Een systeem in elkaar draaien kan ik niet, maar ik ben toch altijd met mijn website bezig, dus maak ik daar een profiler kopie op... Kan ik zelf tenminsten de layout / inhoud bepalen..

Klik maar op mijn linkje "my collection" onder dit bericht, dan zie je wel wat ik bedoel..

Ik moet nog een wagonlading dvd's, dus t'is een hoop werk, maar eigenlijk wil ik ze allemaal zoals ik nu ongeveer die paar Stargate DVD's heb gedaan... :D:D

Pat
03-03-2002, 20:13
Klik maar op mijn linkje "my collection" onder dit bericht, dan zie je wel wat ik bedoel..

Very nice !!

Jaded
03-03-2002, 21:16
Indeed, very nice.

hemiparo
03-03-2002, 22:11
Ziet er heel mooi uit... is het free-for-use? ;)

Edwin vd Zwaard
03-03-2002, 22:49
LOL...:D:D

Nou wat je er van kan gebruiken, dat mag :)

Marco
04-03-2002, 00:06
Klik maar op mijn linkje "my collection" onder dit bericht, dan zie je wel wat ik bedoel.. Hé tof man. Ziet er nog mooier uit dan DVDProfiler.

Nathan Strik
04-03-2002, 00:17
Ik snap niet wat iedereen steeds loopt te kankeren op DVD-Profiler... ik heb er nog nooit problemen mee gehad en die serverproblemen van de laatste tijd zijn ook opgelost...

Dave
04-03-2002, 09:08
Moet zeggen het ziet er mooi uit, maar net als Nathan vind ik dat het gratis prog. goed werkt op de uitvallen na dan...
maarja daar heeft iedere site op zijn tijd wel mee te maken.

starbuck
04-03-2002, 10:03
Klik maar op mijn linkje "my collection" onder dit bericht, dan zie je wel wat ik bedoel..



idd nice, maar een hoop werk denk ik.

Edwin vd Zwaard
04-03-2002, 10:25
Ik snap niet wat iedereen steeds loopt te kankeren op DVD-Profiler... ik heb er nog nooit problemen mee gehad en die serverproblemen van de laatste tijd zijn ook opgelost...


Als je er zelf geen problemen mee hebt gehad, dan snap je inderdaad niet waar iedereen over loopt te "kankeren"...

Edwin vd Zwaard
04-03-2002, 10:26
idd nice, maar een hoop werk denk ik.

idd GRUWELIJK veel werk... maar vind het eigenlijk wel leuk, en het resultaat vind ik ook mooi (beetje plaatjes erbij etc, mijn eigen info waar, wanneer en voor hoeveel ik een dvd heb gekocht..

Maar goed, het komt met stapjes, met een maandje of 2 is ie wel af.. :)

Oakey
04-03-2002, 16:08
Ik snap niet wat iedereen steeds loopt te kankeren op DVD-Profiler... ik heb er nog nooit problemen mee gehad en die serverproblemen van de laatste tijd zijn ook opgelost...

Ik snap zijn probleem wel. Als je nl. een gewoon telefoonmodem hebt (zoals ik) en niet continu online bent, duurt het downloaden van de complete database gruwelijk lang. Eerst wordt ieder onderdeel (namen-prijzen-stores e.d.) apart gedownload, wat soms heel lang kan duren, en daarna wordt alles uitgepakt wat *nog* langer duurt. Het stomme is ook dat ie niet eerst alles download en dan pas gaat uitpakken zodat je weer offline kunt, maar dat na ieder onderdeel direct na het downloaden wordt uitgepakt.

Daarbij is de Profiler niet geheel volgens de Windows-conventies geprogrammeerd, want Windows heeft geen controle over het programma. Als je in je systeem kijkt staat er tijdens het downloaden "reageert niet". Als je dan besluit de zaak af te sluiten ben je de klos, want dan start ie niet meer op.

Dus: gewoon geduldig afwachten tot alles gedownload is (alleen de eerste keer duurt het lang), of gewoon afsluiten met Cancel als het je te lang duurt.

Frollo
04-03-2002, 16:15
idd GRUWELIJK veel werk...
Ff de broncode bekeken... Ik zag dat je niet met stylesheets werkt. Zou ik wel doen hoor, kan je een hele hoop werk schelen!

Frollo
04-03-2002, 16:18
Windows heeft geen controle over het programma. Als je in je systeem kijkt staat er tijdens het downloaden "reageert niet".
Klopt, daar ben ik dus ook in getrapt. Als Windows denkt dat het programma is vastgelopen, dan zal dat wel waar zijn. Toch? Nee dus. Beetje lomp geprogrammeerd, maar dankzij Oakey zijn tips heb ik 'm toch aan de praat gekregen.

Edwin vd Zwaard
04-03-2002, 16:19
uhh... stylesheets ???

Ik heb er gewoon 1 gemaakt, die sla ik steeds onder een andere naam op en pas m aan... werkt prima, ik hoef dus alleen de pics en text aan te passen...

Maar bedankt voor de tip !!

Marco
04-03-2002, 22:01
Ik snap zijn probleem wel. Als je nl. een gewoon telefoonmodem hebt (zoals ik) en niet continu online bent, duurt het downloaden van de complete database gruwelijk lang.Die modem tijd is voor mij erg lang geleden. Toevallig maar sinds ik kabel heb, doet DVD Profiler stukken beter. Nu nog veel beter ivm XP Pro.



Daarbij is de Profiler niet geheel volgens de Windows-conventies geprogrammeerd, want Windows heeft geen controle over het programma. Als je in je systeem kijkt staat er tijdens het downloaden "reageert niet". Als je dan besluit de zaak af te sluiten ben je de klos, want dan start ie niet meer op..XP Pro heeft (bij mij) wat betere controle. M.a.w. veel stabieler (zeker als ik ga vergelijken met ME).
En niet te vergeten er is een repair progje om de boel weer op te vijzelen. Eigelijk is het te zot voor woorden dat er juist een database repair progje is gemaakt. Hint, hint, waar blijft versie 1.20 ;) gratis of niet, progje kan wel stabieler (niet iedereen heeft XP en/of kabel/ADSL)

Oakey
05-03-2002, 09:08
...En niet te vergeten er is een repair progje om de boel weer op te vijzelen. Eigelijk is het te zot voor woorden dat er juist een database repair progje is gemaakt...

Maar repair werkt helaas niet als je het programma via het systeem hebt afgesloten. Dat is juist het irritante. Enige wat dan helpt is uninstall en reinstall. Daarna weer alles downloaden. Gelukkig dient de online-collectie tevens als back-up :D Al vaak nodig gehad!

Pjot77
05-03-2002, 14:55
Zelf gebruik ik Movie Collectorz (http://www.collectorz.com). Naampie invoeren, vervolgens gaat Collectorz zoeken op IMDB (http://www.imdb.com) en klaar!.....vind ik een stuk beter dan die profiler meuk.........

Alex van den Berg
05-03-2002, 16:16
Zelf gebruik ik Movie Collectorz (http://www.collectorz.com).Ik heb het nog niet getest, maar het ziet er interessant uit... Vooral de mogelijkheid om ook andere media dan DVD te archiveren...

maar...
You can download a free copy of the software. Unlicensed copies are limited to 25 movies. If you decide you like it you can buy a license key for US (a license key is a 12-digit number based on your name).Helaas is die 25-titels-limiet voor mij te beperkt om het programma goed te kunnen testen...

DVD-Profiler is geheel gratis en bevat t.o.v. de betaalde versie nauwelijks beperkingen... De betaalde versie laat geen advertenties zien en geeft de mogelijkheid om covers met een hogere resolutie te downloaden...
Wat die covers betreft: Die scan ik allemaal wel zelf op 100 dpi... En de advertenties: Die vallen mij allang niet meer op... :D

Verder ben ik over DVD-Profiler erg tevreden... Ik gebruik het nu een maand of 5 en heb in die tijd nog "maar" 2x een database-crash gehad, welke eenvoudig te herstellen was door een herinstallatie en het laden van de laatste back-up.
O.k.... Het kan allemaal veel stabieler, maar dat komt vast wel goed in een volgende versie.
Daarnaast is het natuurlijk ook van belang dat je Windows-systeem probleemloos werkt, aangezien dit de basis vormt voor al je software...

starbuck
05-03-2002, 16:17
Zelf gebruik ik Movie Collectorz (http://www.collectorz.com). Naampie invoeren, vervolgens gaat Collectorz zoeken op IMDB (http://www.imdb.com) en klaar!.....vind ik een stuk beter dan die profiler meuk.........

maarrrja money money money, we blijven hollanders:)

Oakey
05-03-2002, 16:18
maarrrja money money money, we blijven hollanders:)

Ik zou mezelf toch zeker geen Hollander willen noemen ;)
Nederlander is best... :D

arno
05-03-2002, 18:17
Als er (veel?) interresse in bestaat, ik loop al langer te spelen met de gedachte om zo'n systeem zelf te maken....

Programmeren is voor mij geen probleem, maar om nu alleen zoiets voor mezelf te maken vind ik weer niet zo'n tof idee.
(mijn ego wil gestreeld worden :D )

Dus kom maar op met tips en gewenste zaken.

zelf wil ik:
-DB
-Gegevens downen en uppen naar internet
-Opslaan in HTML formaat voor je eigen homepage

Pat
05-03-2002, 20:20
Zelf gebruik ik Movie Collectorz (http://www.collectorz.com).
Ik vind dit meer gericht op de films zelf, niet op DVD's. En dat is juist wat ik zoek. Ik vind Profiler zeer goed (zelfs wanneer het regelmatig eens crasht) maar er kunnen altijd zaken verbeterd worden. Ik denk echter dat die van de Profiler crew zelf zullen moeten komen want ik heb bij de concurrentie nog niets gezien waarvan ik zelfs maar dacht dat het in de buurt kwam.

Pat
05-03-2002, 20:23
Dus kom maar op met tips en gewenste zaken.
Al wat DVD Profiler kan :) plus :
- meer algemene stabiliteit
- meer keuzes bij geluid
- meer keuzes bij genre
- meer keuzes voor de ondertiteling
- hernummeren van de collectie volgens alfabet

En ik zal nog wel een en ander vergeten zijn. ;)

Oakey
05-03-2002, 21:42
Al wat DVD Profiler kan :) plus :
- meer algemene stabiliteit
- meer keuzes bij geluid
- meer keuzes bij genre
- meer keuzes voor de ondertiteling
- hernummeren van de collectie volgens alfabet

En ik zal nog wel een en ander vergeten zijn. ;)

Ben het hier wel mee eens. Ik gebruik het nl. ook om te kijken of ik een bepaalde release wil kopen. En als er dan staat bij beeldformaat 1.81:1 Niet Enhanced, dan vind ik het nogal uitmaken of de ondertitels uit kunnen of over de zwarte balken heen meegecodeerd zijn.

Maar op zich vind ik Profiler wel ok.

calex
05-03-2002, 22:37
Nog nooit geen last gehad met profiler,
dus bij mij blijft alles bij het oude.

Grtz.Henny ;) ;)

Glenn Smits
05-03-2002, 23:05
ik zit er over te denken om ook over de flms die ik heb een uitgebreide webpage te maken, wanneer weet ik niet maar de pagina's van de films zullen op die van dvdprofiler en die van Edwin lijken alleen dan in Glenn style, niet te ingewikkeld met peg4 en weet ik wat een gelul allemaal. Ik maak het gewoon per film niet echt dat je het als collectie ziet maar meer dat je wat over de film kan lezen enzo. dus pagina voor pagina zal lang duren maar het is wel leuk, zeker in de zomervakantie als je een (paar) dagen niks te doen hebt. :D

Glenn Smits
05-03-2002, 23:07
Zelf gebruik ik Movie Collectorz (http://www.collectorz.com). Naampie invoeren, vervolgens gaat Collectorz zoeken op IMDB (http://www.imdb.com) en klaar!.....vind ik een stuk beter dan die profiler meuk.........

ja godsie dat is alleen freeware als je 25 films hebt, dus ik moet dan al gelijk 3x de gratis versie downen, om maar niet te spreken van mensen die 300 dvd's hebben. :D

Mike Philippens
05-03-2002, 23:34
Ik vind dit meer gericht op de films zelf, niet op DVD's. En dat is juist wat ik zoek.
Ik ook. Collectorz pakt info van IMDB, een heel goede bron voor film-info, maar ik betwijfel of Debiteuren, Crediteuren erin staat. Of de Godfather box.
De truuk met Profiler is geduld. Het probleem met het programma is, is dat die knurft die het gemaakt heeft geen goede check voor de verbinding in heeft gebouwd. Hij heeft de zaak blijkbaar getest met een perfecte en snelle verbinding. Als je dat hebt is er niets aan de hand. Maar vooral de laatste tijd wil de verbinding wel eens het bijltje erbij neerleggen. En als je dan als een bezetene op je toetsenbord gaat rammen of de boel afbreekt, ben je de sigaar. Overigens is het mij nog nooit overkomen dat ik 'm opnieuw moest installeren. Ik maak uiteraard steeds een backup en zet gewoon dat bestand in de Profiler dir en start 'm opnieuw.
Ik heb het vaak genoeg gehad dat ie vastgelopen leek, maar als je 'm dan laat begaan komt ie er meestal wel weer uit. Maar ja, afbreken kan ook en dan de backup weer terug en klaar. Tenminste...bij mij dan.

Pat
05-03-2002, 23:43
Ik heb het vaak genoeg gehad dat ie vastgelopen leek, maar als je 'm dan laat begaan komt ie er meestal wel weer uit. Maar ja, afbreken kan ook en dan de backup weer terug en klaar. Tenminste...bij mij dan.
Normaal hier ook. Eénmaal echter wou het prg zelfs de reservekopie niet meer accepteren; het startte niet meer, wat ik ook probeerde.
Backuppen is echt een must bij DVD Profiler. Doe je het niet dan ben je op een gegeven moment wel eens alles kwijt.

Pjot77
06-03-2002, 00:02
ja godsie dat is alleen freeware als je 25 films hebt, dus ik moet dan al gelijk 3x de gratis versie downen, om maar niet te spreken van mensen die 300 dvd's hebben. :D

Het is wel degelijk mogelijk om meer dan 25 films in Movie Collectorz te zetten.

Met een 'crack' is 't zo gebeurd.......IF u know what I Mean ;)

Glenn Smits
06-03-2002, 13:15
aha, hmm goed idee, nog ff terug :D

Alex van den Berg
06-03-2002, 16:30
Met een 'crack' is 't zo gebeurd.......IF u know what I Mean ;) Ik hou niet zo van "lenen zonder toestemming"... ;)

Rolf
15-03-2002, 19:38
Kies: Add to collection
Selecteer tabje: Add by UPC
Voer het nummer dat onder de streepjescode staat in.
Klik: Add DVD

Als de DVD nog niet in de database zit, dan kun je hierna zelf alle gegevens invullen en aan de Profiler-database toevoegen.

Op deze manier zet ik ook mijn DVD's in de profiler, maar als ik de de juiste code bij de titel zoek krijg ik toch een engelse omschrijving terwijl het een nederlandse DVD is. Hoe komt dit?:mad:

NiHiels
15-03-2002, 19:45
Op deze manier zet ik ook mijn DVD's in de profiler, maar als ik de de juiste code bij de titel zoek krijg ik toch een engelse omschrijving terwijl het een nederlandse DVD is. Hoe komt dit?:mad:

vaag...ik gooide mijn Seven cd erin (R2) , klikte op de knop dattie de DVD in de DVD-ROM driven moest scannen en kwam mooi met de nederlandse beschrijving e.d. van Seven :)

Alex van den Berg
26-03-2002, 22:56
De online DVD-Profiler collecties zijn sinds gisteren weer ontzettend traag!

Mededeling van www.dvdprofiler.com :
New Server Move - 2002-Mar-25
The DVDProfiler.com move is now under way. Portions of the site may be a bit flaky until the domain transfer completes, so bear with us!

Mark S
27-03-2002, 13:09
De online DVD-Profiler collecties zijn sinds gisteren weer ontzettend traag!
Sterker nog , hij ligt weer op zijn gat!

Oakey
27-03-2002, 13:19
Sterker nog , hij ligt weer op zijn gat!

Ja idd, kwam hier ook net achter *zucht* Ik dacht dat hun serverproblemen nu voorgoed waren opgelost?

jps
27-03-2002, 13:46
Van deze error melding wordt je ook niet vrolijk nee:

error '8000ffff'
Catastrophic failure

/mycollection.asp, line 67


:(

John
27-03-2002, 20:52
Van deze error melding wordt je ook niet vrolijk nee:

error '8000ffff'
Catastrophic failure

/mycollection.asp, line 67


:(




vooral dat catastrophic heh...... dat doet ut um........ :)

NiHiels
28-03-2002, 00:50
vooral dat catastrophic heh...... dat doet ut um........ :)

klinkt erg...uh...hoe noem je dat nou... catastrofaal ? :)

Pat
28-03-2002, 07:55
Het is al sinds gisteren onmogelijk nog de DVD-lijst te updaten. Telkens een of andere serverfout... :(

Dave
28-03-2002, 07:56
NU doet hij het in ieder geval weer :D

Pat
28-03-2002, 08:02
NU doet hij het in ieder geval weer :D
Hier spijtig genoeg niet. :( Ik had net geprobeerd voordat ik het bericht postte maar kreeg hoop door het jouwe. :) Terug geprobeerd, maar nee... : "Error: De verbinding met de server is opnieuw ingesteld" ??...

Dave
28-03-2002, 08:11
UHM vremmed, probeer het net nog eens, maar hij doet het gewoon, ik heb net mijn Wishlist verniuewd deed ie prima, dus vremmd allemaal...

MAD
28-03-2002, 23:38
Probeer al een tijdje (vanavond 28/3) DVD Profiler pagina's op te vragen maar lukt niet. Meer mensen dit opgemerkt?

Matthijs de Graaf
28-03-2002, 23:40
ik merk het ik kan mijn eigen profiler ook niet opstarten errug vreemd.

Roald
28-03-2002, 23:42
Hmmmm, bij mij werkt hij gewoon....sorry.

Jaded
28-03-2002, 23:43
Dat was gisteren, woensdag, ook al het geval.
Zelfs bij het raadplegen van hun online database kreeg ik errors.
Daarstraks kon ik even mijn dvd's ingeven en ze bekijken.
Maar nu ligt het spel weer plat.
Nogal veel de laatste tijd, vind ik.

Roald
28-03-2002, 23:46
Herstel, ik kan wel in profiler DVD's downloaden, maar mijn online-profiler lukt idd niet...

Op het forum van Profiler zie je dat meer mensen er last van hebben...

Matthijs de Graaf
28-03-2002, 23:46
Ik hoop dat het snel opgelost is, want ik moet nog een paar dvdtjes invoeren.

MAD
28-03-2002, 23:51
dvd-tjes invoeren en uploaden ging bij mij dus wel, maar online opvragen van de lijst niet.

Mike Philippens
29-03-2002, 00:54
Ze zijn bij profiler bezig met de server. Kijk maar even op de site zelf. Ze zeggen ook dat de service 'flaky' is op dit moment. Geef ze even een weekje, dan komt alles weer goed...

Pat
29-03-2002, 09:02
Ik kan al sinds eergisteren de DVD-lijst niet online verversen en tot gisteren kon ik ook mijn online collectie niet opvragen. Dat laatste schijnt nu wel te lukken...

Louis Bouduin
29-03-2002, 10:22
Heb profiler gisteren gedownload en geinstalleerd. Geen enkel probleem mee.

Camille
29-03-2002, 10:24
Hij doet het weer!

Pat
29-03-2002, 10:27
Heb profiler gisteren gedownload en geinstalleerd. Geen enkel probleem mee.
'k Heb hem gisteren nog eens geherinstalleerd omdat ik dacht dat er misschien hier iets loos was maar het hielp allemaal niks. Het moet echt ginder liggen.
Ik krijg telkens de foutmelding : "Error: de verbinding met de server is opnieuw ingesteld" ??...

Pat
29-03-2002, 12:22
We zijn enkele uurtjes verder en het *lijkt* er op dat het terug werkt. :) Oef ! :)

Dennis Veldhuizen
29-03-2002, 16:22
en die van mij nu weer niet en vanochtend wel :p

Martin de Goeij
29-03-2002, 16:30
Profiler lijkt laatste tijd wel een jojo (jo!)in de lucht, uit de lucht, wat een klucht:rolleyes: ..en waarom krijg ik de plaatjes en HR Inferno en The Void hier niet te zien "mijn collectie"? op mijn eigen pc wel:confused:

Martin de Goeij
29-03-2002, 16:32
29-3-02/16.30 -->..uit de lucht?:rolleyes: http://www.smilies.nl/madgo.gifhttp://www.smilies.nl/madgo.gif

Martin de Goeij
31-03-2002, 16:35
Hoe krijg ik trouwens mijn eigen coverscans op een toonbaar formaat (zoals zeg maar de andere covers), zodat het ook voor andere een beetje leesbaar is? Is nu zo klein:rolleyes: :confused:

John
31-03-2002, 18:58
Hoe krijg ik trouwens mijn eigen coverscans op een toonbaar formaat (zoals zeg maar de andere covers), zodat het ook voor andere een beetje leesbaar is? Is nu zo klein:rolleyes: :confused:



gewoon scannen op 72 of 75 dpi

300 dpi heeft geen zin, omdat dat geen verschil maakt op het scherm, maar wel veel meer ruimte inneemt

en wat je niet moet vergeten aan te vinken in DVDprofiler:
als je een image aanklikt, dan onderaan: stretch to fit....

Martin de Goeij
31-03-2002, 22:36
gewoon scannen op 72 of 75 dpi

300 dpi heeft geen zin, omdat dat geen verschil maakt op het scherm, maar wel veel meer ruimte inneemt

en wat je niet moet vergeten aan te vinken in DVDprofiler:
als je een image aanklikt, dan onderaan: stretch to fit.... Thnx, John...:) Dat vink was me trouwens nog niet opgevallen. Ga 't snel 's proberen!

btw: nieuw kiekje? Is wel een stuk duidelijker

:D

Luther Hartog
31-03-2002, 23:26
btw: nieuw kiekje? Is wel een stuk duidelijker

:D Maar of we daar blij mee zijn:)

Edwin vd Zwaard
31-03-2002, 23:47
Ik ben nog steeds bezig met mijn eigen overzicht.. Ik heb nu een stabielere layout (het ene hokje 2 milimeter groter als het andere irriteert me :p) en de eerste 4 titels zijn daarmee ingevuld.. EN ik heb toch maar de invulopties teruggebracht.. lekker simpel, en met info waar ik ook echt naar kijk bij aanschaf:

hoeveel schijfjes, wat voor geluid, wat voor beeld..
en het standaard: code, jaar, release data, director..

Blijft een enorme klus natuurlijk !! :)

John
31-03-2002, 23:54
btw: nieuw kiekje? Is wel een stuk duidelijker

:D



ach
je moet zo af en toe eens vernieuwen.......
waar blijft de jouwe trouwens???????

John
31-03-2002, 23:55
Maar of we daar blij mee zijn:)


bedankt lieverd
ik hou ook van jou :D

Martin de Goeij
01-04-2002, 11:49
ach
je moet zo af en toe eens vernieuwen.......
waar blijft de jouwe trouwens??????? Weet nog niet of en wanneer ik de mijne weer plaats...eerst ff kijken hoe dat gif-animator gebeuren werkt:) Btw: dat "stretch to fit" was bij mij al ingeschakeld. Bij uitvinken wordt ie bij mij (uiteraard) groter, alleen hier niet!?:rolleyes: :confused:
Dat helpt dus niet bij bij mij.. Anyway, je kan nu wel "the void" enzo bewonderen, want ze hebben bij porfiler alles weer verwerkt:D

Jeroen Titulaer
01-04-2002, 18:49
Heb begrepen dat er een update komt van dvdprofiler.

Nog geen relasedatum maar "ZE' zijn er wel mee bezig......

Weet iemand al wat meer ????

Update heeft ook barcodescanner optie !

Groeten uit Amsterdam !

Jeroen.

EazyOne
01-04-2002, 19:44
Op forum bij DVDPROFILER is het volgende te lezen:

"1.2.0 is destined to be a major upgrade -- both for the desktop application and for the behind-the-scenes processing we do on our server when the app connects and processes various pieces of data. Our aim is to make it a feature-rich and speed-enhanced experience. However, a timeline isn't forthcoming right now as you have said, we are generally pretty swamped this time of year due to the seasonality of our "day jobs". But thanks to you and all the other premium registrants, we have a major server upgrade that will be going into place soon that will provide a little bit of benefit right now but really set us up for better handling of contributions, download data and user concurrency than we have now."
Bron: http://www.dvdprofiler.com/cgi-bin/ultimatebb.cgi?ubb=get_topic&f=7&t=000546

Nog even afwachten dus, als dit is wat je bedoeld.

Martin de Goeij
01-04-2002, 20:15
ben benieuwd...zou dit uitnodigen tot de premiumregistratie? Kweeniehttp://www.smilies.nl/sad/nixweiss.gif afwachten maar

John
01-04-2002, 20:48
Update heeft ook barcodescanner optie !




gelukkig dat ik thuis nog 6 scanners heb liggen.....:rolleyes: :rolleyes: :)

Pepijn Wildbret
01-04-2002, 21:22
Mijn problemen met dvd profiler zijn:

Hij herkent de twee DVD boxen van "The Sopranos season two" helemaal niet herkent, ook niet op UPC code.

Season one herkent hij wel (6 lossen discs) voegt hij ook netjes toe aan mijn persoonlijke lijst, maar weigerd hij op een of andere manier te uploaden naar mijn collectie op het. Het zegt wel dat hij alles geupload heeft maar als ik dat controlleer blijkt alles er te staan behalve de sopranos. Films die ik na de sopranos heb toegevoegd staan er ook gewoon bij.

Advies / Tips ?

HaNZ
27-04-2002, 12:08
Is het mogelijk om met DVD Profiler meerdere verzamelingen te beheren? Ik wil namelijk de kinder DVD's (Disney) gescheiden houden van de andere DVD's. Uiteindelijk wil ik ze ook apart publiceren op internet, dus onder een andere ID.

Bijv. Mijn dvd verzameling (http://www.dvdprofiler.com/mycollection.asp?alias=HaNZ) en De dvd's van mijn kinderen (http://www.dvdprofiler.com/mycollection.asp?alias=HaNZ)

Voor zover ik weet kan het programma maar één database beheren (geen profielen dus), maar misschien heeft iemand ervaring met het gefilterd publiceren naar verschillende ID's. Het had overigens ook geen verkeerde optie geweest, als je zelf van die tabjes (owned, orders, wish list) kon aanmaken; bijvoorbeeld new, animation, other, etc.

Ik kwam hier wat info tegen voor extra software voor dvd profiler (cast list). Zijn er nog soms nog meer addon's?

Pat
27-04-2002, 12:26
Ik zou zeggen : probeer de 'Restore' en 'Backup Profile Database' functies eens ?...

HaNZ
27-04-2002, 13:17
Ik zou zeggen : probeer de 'Restore' en 'Backup Profile Database' functies eens ?...

Daar heb ik ook aan gedacht... maar dat is een beetje omslachtig... hele verzameling backuppen, selectie verwijderen, publiceren met ID-1, hele verzameling restoren, andere selectie verwijderen, publiceren met ID-2, tenslotte hele verzameling weer restoren...

Hmmm, is wel een werkende oplossing denk, maar misschien heeft iemand anders een beter idee?

Robert F.
28-04-2002, 10:08
Even proberen of het lukt. Ik probeer namelijk de link voor de dvdprofiler erbij te zetten.

Robert F.
28-04-2002, 10:09
nog een keer

Robert F.
06-05-2002, 09:59
Hallo,

Ik heb sinds kort de database van profiler gemaakt. In de database op mijn computer staan alle titels maar wanneer ik nu op de link klik op het forum dan laat hij een paar titels weg. Het gaat om collectienummers: 235 (american pie 2 r1), 191 (pearl harbor - the real story r2), 190 (final destination r2), 188 (hannibal r2), 149 (scrooged r2), 143 (what woman want r2), 134 (Road trip r1), 53 (American pie r1), 39 (escape from absolom r2)

Weet iemand hoe je dit op kan lossen? Of heeft iemand ook dit probleem gehad?

Pepijn Wildbret
06-05-2002, 10:27
Probleem heb ik ook gehad. Wat bij mij hielp was het veranderen van de instellingen. Onder "Options" en vervolgens "Parental Control" heb ik MPAA rating op "none" gezet, onderin "Or has adult genre" aangefinkt en recht "Allow adult titels" aangefinkt. Op deze manier krijg je bij het oproepen van je pagina eerst een waarschuwing te zien. Deze waarschuwd je voor "explicit content" enz. maar al je DVD's staan wel gewoon op je pagina.


PS. Ik weet dat je helemaal geen erotische DVD's in je lijst heb staan (heb ik ook niet) maar op een of andere manier was dit het enige wat voor mij hielp. Tenzij iemand natuurlijk andere tips heeft

Robert F.
06-05-2002, 12:29
Het werkt.

Bedankt.
Robert:D :D

Steven Maas
06-05-2002, 12:45
Weet iemand misschien hoe je de nummering van de dvd's kunt aanpassen? Ik heb namelijk in de PC versie gekozen voor hernummering. Nu zet de profiler alle DVD's van de wishlist vooraan in de nummering. Mijn eigenlijk collectie begint nu ergens bij nummer 21.
Het moet toch ook kunnen dat er een gescheiden nummering plaatsvind?

Rolf
06-05-2002, 12:53
Als ik een DVD in mijn profiler zet krijg ik regelmatig Engelse tekst ipv Nederlandse. Iemand bekend met dit probleem? De SDN nummers die ik opgeef zijn gewoon Nederlandse en de film zelf ook. HELP:D

Steven Maas
06-05-2002, 12:59
Als ik een DVD in mijn profiler zet krijg ik regelmatig Engelse tekst ipv Nederlandse. Iemand bekend met dit probleem? De SDN nummers die ik opgeef zijn gewoon Nederlandse en de film zelf ook. HELP:D

De hele database van DVDprofiler wordt opgemaakt door uploads van gebruikers. Als een van die gebruikers een engelse tekst gekoppeld heeft aan het betreffende SDN nummer blijft deze erin zitten. Ik heb het zelf ook bij enkele DVDs. Ik heb het zelfs gehad dat er aan een SDN nummer een totaal verkeerde film was gekoppeld.