PDA

Bekijk de volledige versie : Deep Blue Sea [DVD]



Eric van Ballegoie
18-07-2001, 23:04
Deep Blue Sea [DVD]



Lees dit artikel (http://www.dvd.nl/reviews.php?reviewid=163)

©ho$eN
13-08-2001, 12:25
Al met al erg positief lijkt me zo... Hoe komt het dat bijvoorbeeld deze film niet tot de "toppers" behoord?

eric1977
13-08-2001, 12:27
Ook al behoort hij dan niet tot de toppers, voor mij is dit een echt toppertje! De dvd is van goede kwaliteit en er zitten lekker extra's op!!!!:) Daarnaast is het gewoon een vette film met goede effecten!!!!!!

Geert Jan Alsem
13-08-2001, 13:43
Uhm... ik vind Deep Blue See eigenlijk nogal een slechte film. Best wel heel erg slecht eigenlijk. "een redelijk goed verhaal"??? Ik weet niet hoe je daarbij komt. Het is sowieso eigenlijk al een verhaal van niks, en dan gaan al die haaien ook nog eens dood op precies dezelfde manier als de haaien in Jaws, Jaws 2 en Jaws 3. In dezelfde volgorde!
Maargoed... de DVD is blijkbaar van goede kwaliteit. Maar voor mij is dat niet genoeg reden om een DVD te kopen.

A.J
13-08-2001, 13:48
Ik heb deze film dus ook al een tijdje en het is een lekkere popcorn film met sp(L)etterende special F\X echt de mooite waard voor actie liefhebbers

©ho$eN
13-08-2001, 19:26
Dit soort films hoef je sowieso niet voor het verhaal te kopen..
Neem nou die natuurrampshit dat is ook allang niet origineel ofzo! Als ik een dvd huur lees ik de plot vaak niet eens als de cover me aanspreekt en de film me spectaculair lijkt dan is dat aanleiding genoeg toch?

A.J
16-12-2001, 16:23
Als je de score bekijkt van deze dvd, dan hoord dit toch een DVD.nl toppper te zijn ?????

Glenn Smits
17-12-2001, 16:47
Jaws was er dan wel eerder dit is toch weer heel anders met gemanipuleerde haaien. Het verhaal loopt heel anders, de haaien zijn veel groter en moordlustiger als de haai in Jaws. Het geluid is ook van goeie kwaliteit

R. Schaap
13-02-2002, 09:07
DVD CREW!!!!

Waarom is deze dvd nog steeds geen TOPPER??????

Zet het er nou maar gewoon bij, het is namelijk een topper

Dave
13-02-2002, 11:20
Het is inderdaad een goede film ja, verstand op 0 en kijken dat wel...

Heb hem in de bios gezien echt gaaf en mijn broer heeft hem op dvd en daar heb ik hem ook al 3x gezien ofzo maar ik blijf het een gave film vinden!

R. Schaap
08-05-2002, 10:51
Crew....Waarom wordt Deep Blue Sea geen topper genoemd met 3x een 4,5?

Sander Meijer
10-05-2002, 15:23
Al met al erg positief lijkt me zo... Hoe komt het dat bijvoorbeeld deze film niet tot de "toppers" behoord?

Dit is een film die in het rijtje van Giga-floppers thuis hoord. ... Ik vond het gewoon een sneue prutfilm en zwaar voorspelbaar en heb me zitten ergeren aan de film.


Originally posted by A.J.
Ik heb deze film dus ook al een tijdje en het is een lekkere popcorn film met sp(L)etterende special F\X echt de mooite waard voor actie liefhebbers
]

Dit is een voorbeeld van een erg slechte actie film .. en heb echt iedereen afgeraden deze te zien .. gasten die hebben toch hebben gezien vonden het ook een kotsfilm. De film heeft niets echt iets speciaals en de acteurs spelen erg slecht.

Echt titel om door de plee te spoelen.


Originally posted by Reinschaap
Crew....Waarom wordt Deep Blue Sea geen topper genoemd met 3x een 4,5?


Omdat het op imdb maar een onvoldoende heeft daarom ... DVD opzicht kan goed zijn ... maar de film zelf is echt 3 keer niks en zelfs met verstand op 0 is het een rukfilm.

Berry vd Pluijm
13-05-2002, 23:14
Het spijt me.. maar die haaien ZIEN ER NIET UIT! Ik dacht dat The Scorpion King in Mummy Returns slechte CGI was, maar die haaien zijn ook niet je-van-het.

En die krakende ruit.. Mwoah.. in The Lost World zag ik zoiets ook al, en daar vond ik em toch wel wat enger..

Coen Vermeer
19-05-2002, 16:19
Ik vond dit zeker een leuke film ook omdat er een aantal onverwachte wendingen inzitten. Ook is de rol van LLCoolJ erg leuk.

Conclusie een lekkere snelle film met leuke rollen en grappige wendingen

GJB
19-05-2002, 20:03
Het is een spannende film met goed acteerwerk en goed uitziende special effects. Alleen het verhaallijn is een beetje ver gezocht. Om deze reden is net geen topper, maar ja over smaak valt nog steeds niet te twisten.

R. Schaap
19-05-2002, 23:10
mwa, ik vind het een matige film, maarja toendertijd kon ik hem niet laten liggen voor 10 euro. En er zit zeker spanning in, daar hoor je me niet over.

ron
20-05-2002, 09:42
Het is een spannende film met goed acteerwerk en goed uitziende special effects. Niet erg kritisch ? Het is een aardige film maar komt niet eens in de buurt van Jaws. Middelmatige acteerprestaties en overduidelijke fake-haaien. De special effects zijn voor een dergelijke film dus zwaar ondermaats. Daarentegen alle lof over de dvd uitvoering met genoeg extra's om de aanschaf nog enigszins te rechtvaardigen.

Jaded
20-05-2002, 10:43
Ik vond hem in de cinema slaapverwekkend.

R. Schaap
20-05-2002, 10:46
Ik vond hem in de cinema slaapverwekkend.

thuis is hij dat ook hoor, het was een blinde maar foute aankoop van me, jammer maar helaas!

Outcast
17-07-2002, 00:21
wel erg hoe sommige mensen een film zo kunnen afkraken, doe het zelf maar eens beter zal ik maar zeggen. Ennuhh Rein, je bent niet echt consequent jongen...

Ik vond het in ieder geval een vermakelijke film waar je inderdaad lekker relaxed met een zak popcorn (of chips voor de potatoe-junkies onder ons :) ) in je hand op de bank naar kunt gaan zitten (of beter: liggen) kijken.... van mij zeker geen gezeik over deze film :D

de mazzel.... :p

Helen
17-07-2002, 00:30
Ik vond het een hele goede film, en dat de haaien bietje nep waren, tja daar keek ik overheen. Het verhaal was ook wel cool en spannend vond ik zelf.

De sterf scene van de haaien hadden misschien wat mogen afwijken dan die van jaws, maar waarschijnlijk hadden de personages in die film jaws zelf gezien en bedachten dat deze haaien op dezelfde manier zouden sterven :p

Gr.
Helen

Sander Meijer
18-07-2002, 18:52
spannend ?!? ... ik heb nog nooit z'n voorspelbaar verhaal gezien voor een thriller.

music_maniac1965
19-10-2002, 22:12
ik vind de film gaaf. ok, de haaien komen nog steeds niet 100% "echt" over, maar toen ik hem voor het eerst zag, vond ik hem opzeker spannend. mede door het geluid en dat de haaien een ietsje enger over komen (jaws fans, dit is MIJN mening, dus niet meteen bombrieven stuuren) dan in jaws. hoe dan ook, een leuke film, en nu nadat ik hem meerdere malen heb bekeken ook iets kritieser ben gaan kijken, nog steeds een goede film vind. nee, ik ben niet blind voor de dingen die tegen vallen (soms zijn de haaien niet echt overtuigend, voorspelbaar wie er dood gaan en over zouden blijven) maar toch een lekkere film.

Giacomo
09-01-2003, 17:48
Ik vond het maar een matige film.
De CGI was onder de maat.
Misschien kwa DVD kwaliteit wel goed, maar de film
was voor mij een tegenvaller

Maarten van Krimpen
28-01-2003, 14:08
Geweldige film!!!! Het verhaal is niet briljant en de haaien komen af en toe best wel nep over, maar dat is juist zo leuk aan deze film! Ik ben dol op films die niet al te diepzinnig zijn, maar toch van redelijke kwaliteit zijn (zoals ook Rush Hour 2, Thirtheen Ghosts, Legally Blonde en Analyze This), maar toch zorgen voor een avondje lekker vermaak. Lekkere film waar je vooral niet te veel bij moet nadenken, maar die toch lekker ontspannen is.
Prima!!

music_maniac1965
28-01-2003, 16:03
Geweldige film!!!! Het verhaal is niet briljant en de haaien komen af en toe best wel nep over, maar toch zorgen voor een avondje lekker vermaak. Lekkere film waar je vooral niet te veel bij moet nadenken, maar die toch lekker ontspannen is.
Prima!!

in andere worden "een lekkere popcorn film" (y)

Gabriel B.
15-02-2003, 15:40
Coole actiefilm. Niet nadenken. De haaien zijn de meest intelligente personages in de film maar dat weerhoudt niet dat je een leuk en spannend filmpje voorgeschoteld krijgt.

Maarten van Krimpen
17-04-2003, 12:03
[In andere woorden "een lekkere popcornfilm". (y) ]
Absoluut! Voor het verhaal hoef je deze film inderdaad niet te kopen, maar een beetje filmfreak heeft gewoon een van 'zulke' films in z'n collectie staan. En waarom niet? Dat de film niet zo briljant is zal mij een rotzorg zijn. Rapper LL Cool J heeft een grappige rol en het is allemaal nog best spannend ook. Mij hoor je in ieder geval niet klagen. [/quote]

Tom L.
15-05-2003, 18:36
en dan gaan al die haaien ook nog eens dood op precies dezelfde manier als de haaien in Jaws, Jaws 2 en Jaws 3. In dezelfde volgorde!

Het was juist van de makers om deze verwijzingingen naar Jaws te doen. Kijk maar naar de nummerplaat die ze uit de mond halen. Het kenteken is hetzelfde als de nummerplaat die ze uit de maag van een haai uit Jaws deel 1 haalden.

Oudgebruiker3
16-05-2003, 14:27
Wát een geweldige film zeg: absurd grote haaien die ook nog eens achteruit kunnen zwemmen!

:twisted:

Bas de Jong
16-05-2003, 15:26
Wát een geweldige film zeg: absurd grote haaien die ook nog eens achteruit kunnen zwemmen!

:twisted:
Er bestaan haaien die 10 meter lang zijn ;) Alleen dat achteruit zwemmen zal moeilijk worden door de bouw van een haai ja :lol:

Oudgebruiker3
16-05-2003, 15:41
Dat er haaien bestaan die 10m lang zijn wist ik, maar in DBS zijn ze nóg langer, toch?

Coen Vermeer
16-05-2003, 18:38
Dat er haaien bestaan die 10m lang zijn wist ik, maar in DBS zijn ze nóg langer, toch?


sorry maar waar gaat dit over. dat het geen realistische film is weet iedereen maar wat boeit dat. Ik kan er wel de humor van inzien en ik vind toch dat er nog redelijk wat spanning in zit. Je kan wel elke film pakken op dingen die niet kunnen en gelukkig maar anders zouden het alleen maar documentaires zijn.

Oudgebruiker3
16-05-2003, 19:28
sorry maar waar gaat dit over. dat het geen realistische film is weet iedereen maar wat boeit dat. Ik kan er wel de humor van inzien en ik vind toch dat er nog redelijk wat spanning in zit. Je kan wel elke film pakken op dingen die niet kunnen en gelukkig maar anders zouden het alleen maar documentaires zijn.

Tommycat, je begrijpt me verkeerd. In mijn eerste post laat ik merken dat ik het nogal lachwekkend vind. Niet per sé op een negatieve manier, overigens. Vervolgens zegt Bas dat er in 't echt ook haaien bestaan van 10 meter. Ik zeg 'm vervolgens dat ik dat wist, maar dat ze volgens mij in DBS nóg langer zijn.
Ik zeg dus wel dat ik het onrealistisch vind, maar ik zeg NIET dat ik er niet mee kan leven. Integendeel; als films allemaal (te) realistisch zouden zijn, zouden we alleen maar documentaires hebben, zoals je zegt.
Mijn excuses voor deze miscommunicatie, maar we zitten toch écht op dezelfde frequentie :)

Coen Vermeer
16-05-2003, 20:28
sorry maar waar gaat dit over. dat het geen realistische film is weet iedereen maar wat boeit dat. Ik kan er wel de humor van inzien en ik vind toch dat er nog redelijk wat spanning in zit. Je kan wel elke film pakken op dingen die niet kunnen en gelukkig maar anders zouden het alleen maar documentaires zijn.

Tommycat, je begrijpt me verkeerd. In mijn eerste post laat ik merken dat ik het nogal lachwekkend vind. Niet per sé op een negatieve manier, overigens. Vervolgens zegt Bas dat er in 't echt ook haaien bestaan van 10 meter. Ik zeg 'm vervolgens dat ik dat wist, maar dat ze volgens mij in DBS nóg langer zijn.
Ik zeg dus wel dat ik het onrealistisch vind, maar ik zeg NIET dat ik er niet mee kan leven. Integendeel; als films allemaal (te) realistisch zouden zijn, zouden we alleen maar documentaires hebben, zoals je zegt.
Mijn excuses voor deze miscommunicatie, maar we zitten toch écht op dezelfde frequentie :)

oke ik dacht dat je sarcastisch was :D

Oudgebruiker3
16-05-2003, 20:46
Oh nee hoor... ik kan dit soort films wel waarderen, mits met mate ;)

Bas de Jong
16-05-2003, 20:53
hehe ik dacht eigelijk ook dat je sarcastisch was ;) En hoe lang die haaien zijn weet ik niet meer. Is alweer een aantal maanden terug dat ik deze film voor het laatst heb gezien. Het wordt wel weer eens tijd :D

Rob Smit
01-11-2003, 17:11
Erg slechte film, ik let zeer kritisch (als een film het daarvan moet hebben) op Special Effects en deze zijn niet top.
Er werd hier al vermeld dat de haaien niet echt lijken, dit lijkt mij toch een eerste vereiste in en film over haaien!!!
En kijk ook eens in slowmotion naar de scene waar Samuel L. Jackson (die naar mijn mening alleen meedoet voor zijn naam) word opgegeten, hier zie je duidelijk een computeranimatie en nog wel van een blank poppetje???
Ok de gemiddelde kijker kijkt zijn films niet in slowmotion maar ik zei al dat ik zeer kritisch was...

Tom L.
01-11-2003, 17:24
Niet krenterig bedoeld ofzo, maar waar blijft nu dat Topper-logo?
De film heeft toch gemiddeld 4,5 bolletje?

Niels Haasjes
02-05-2004, 23:52
Ik keek toevallig bij de Top-100 van dvd.nl. En ik ben verschrikkelijk verbaasd deze film daar aan te treffen. Het is vast een mooie dvd-versie, maar de film zelf stelt toch niks voor en dat weegt neem ik aan toch behoorlijk mee bij zo'n Top-100? Ik vraag me echt af hoe deze film aan een beoordeling boven de 8 kan komen en TOPPER wordt genoemd!

Om mijn argument kracht bij te zetten: Een 5,6 bij IMDB!
http://www.imdb.com/title/tt0149261/

nova6666
03-01-2005, 21:25
Erg matige film met matige effecten!

Chris Taylor
28-08-2005, 21:27
Erg matige film met matige effecten!

mwoah. niet helemaal mee eens. vond de haaien bij tijd en wijlen en erg goed uit zien en vond het een spannende film. een leuke popcornfilm met de nodige goeie fx

scheur
29-08-2005, 12:56
Leker filmpje die goed vermaak bied , maar alleen wat te makkelijk met computers is gemaakt..... :?

superman
29-08-2005, 15:17
Ik schrok me wel een hoedje, toen [spoiler:42c6d397aa]Samuel L Jackson werd gepakt door die haai[/spoiler:42c6d397aa]

Richard B.
18-04-2006, 16:18
Deze film zit op sommige punten lachwekkend krakkemikkig en clichematig in elkaar, maar ik kan er juist daarom wel van genieten. Dit is geen meesterwerk maar gewoon een leuke 'guilty pleasure' voor de momenten dat je toe bent aan dat soort films. Daarbij betaalde ik niks voor deze dvd dus da's altijd meegenomen natuurlijk. :wink:

Ludo Keeris
18-04-2006, 17:23
Daarbij betaalde ik niks voor deze dvd dus da's altijd meegenomen natuurlijk. :wink:

Het gegeven paard...

Maar ik heb deze film één keer gezien en vond het wel genoeg zo. LL Cool J was wel 'cool', maar voor de rest was het behoorlijk clichématig [spoiler:e6af5dd73a]en het is een van de weinige films waarin de 'good guys' doodgaan en de 'bad guy' bijna tot het einde in leven blijft.[/spoiler:e6af5dd73a]

Colonel Mortimer
19-04-2006, 16:06
LL Cool J was wel 'cool', maar voor de rest was het behoorlijk clichématig [spoiler:b770bfb3ac]en het is een van de weinige films waarin de 'good guys' doodgaan en de 'bad guy' bijna tot het einde in leven blijft.[/spoiler:b770bfb3ac]
Zo'n bad guy was LL Cool J toch echt niet in de film. Waar baseer jij je op?

De_Hollander
25-04-2011, 21:17
Goeie film, ik heb hem op dvd, en nu besteld op blu-ray.