PDA

Bekijk de volledige versie : advies: home cinema setje



Lev
07-09-2003, 11:25
ik weet dat het al tientallen keren gevraagd is maar hier komt ie weer (;

ik wil een home cinema setje aanschaffen.. nix bijzonders.. gewoon leuk setje voor een leuke prijs.. mijn budget ligt rond de 400 euro..

wat ik wel belangrijk vind is goede beeldkwaliteit (zowel pal als ntsc) en dat ie regiovrij (te maken is) is..

zelf vind ik de Thomson DPL910VD wel interessant:

http://www.kieskeurig.nl/nl/product.nsf/search1/Thomson%20DPL910VD.htm

Herjan
07-09-2003, 14:40
Tip: klik even hier *klik* (http://www.dvd.nl/forum/viewtopic.php?t=29823). Henk Heideveld (goeie gast) biedt een JVC speakerset aan voor 250 euro. Heb je nog 150 euro over voor een geschikte DVD-speler. Bijvoorbeeld de Pioneer 454 die je wel kunt vinden voor 150 tot 200 euro. Of de Toshiba 230, Phillips 625 o.i.d. Een gescheiden DVD-speler/Versterker set levert ALTIJD beter beeld dan een all-in-one setje.

Succes verder. ;)

Lev
07-09-2003, 14:55
dat zijn toch alleen de speakers?
dan zou ik toch ook nog een receiver moeten kopen?
receiver + dvd-speler red ik niet voor 150 euro (;

Herjan
07-09-2003, 14:58
:oops: Whoops! Je hebt gelijk... Sorry... ;)

Charley Baak
07-09-2003, 15:01
voor 400 euro zal je niet zoveel kunnen vinden. In ieder geval niet iets van goede kwaliteit. Kun je niet beter voorzichtig beginnen, met eerst een goede dvdspeler?

Lev
07-09-2003, 17:10
jvc setjes beginnen tegenwoordig bij 320 euro en die thomson (380 euro) kwam in januari als beste uit de test van de consumentenbond..

verder heb ik een aantal vergelijkingen gelezen waarbij steeds de conslusie was dat alle sets tegenwoordig van goede kwaliteit zijn...

natuurlijk is het geen high-end kwaliteit maar daar ben ik ook niet naar opzoek..

NicK Portier
07-09-2003, 17:31
Als ze tegenwoordig allemaal van goede kwaliteit zijn en je hoeft geen high end, dan hoef je toch ook nie te vragen welke er goed is :roll: dan koop je toch gewoon een setje :P

Lev
07-09-2003, 18:45
goh, je praat precies zoals mijn 15 jarige broertje....

Christiaan Sauer
07-09-2003, 19:33
jvc setjes beginnen tegenwoordig bij 320 euro en die thomson (380 euro) kwam in januari als beste uit de test van de consumentenbond..


Met alle respect voor mensen die kopen met de consumentengids in de hand: persoonlijk was ik geen fan van ze, en ik ben geen fan van hun tests als het aankomt op audio tests. Die verschillen zo enorm per persoon wat ze er van vinden, en soms komen goede setjes als matig/slecht uit een test omdat er 2 knopjes op de ab niet helemaal 100% perfect zijn. Omgedraaid komt hetzelfde voor: een matig setje komt als goed uit de test, omdat het "geheel" redelijk is. Dus een leuk frontje, prettige ab, en nog wat. En als het geluid dan wat minder is: ach, kleine bijzaak voor ze ;).
Het is maar even dat je het weet :lol:.
mvg,

Christiaan

Lev
07-09-2003, 20:42
joah daar heb je gelijk in.. ze testen ook onbelangrijkere dingen zoals gebruiksgemak, installatie en handleiding..
zijn er anders goede websites waar veel reviews/tests te vinden zijn?

NicK Portier
07-09-2003, 23:17
goh, je praat precies zoals mijn 15 jarige broertje....
Goh is hij ook slimmer dan jij :P

ff weer ontopic...misschien heb je wat aan de "What Hifi" maar daar staan alle prijzen in engelse ponden.

pavko
08-09-2003, 23:15
jvc setjes beginnen tegenwoordig bij 320 euro en die thomson (380 euro) kwam in januari als beste uit de test van de consumentenbond..


Tja.....

de consumentengids.
Een aanfluiting, dat is het.

Niet gehinderd door kennis over zaken die er écht toe doen beoordelen zij de verpakking en de batterijen van de AB.....

Betamax
09-09-2003, 06:29
joah daar heb je gelijk in.. ze testen ook onbelangrijkere dingen zoals gebruiksgemak, installatie en handleiding..
zijn er anders goede websites waar veel reviews/tests te vinden zijn?

Gebruiksgemak onbelangrijk....
Nou vind ik dus wel belangrijk, je zal maar een set hebben met prachtig beeld maar met een slechte AB of een onlogische bediening (zoals bij de meeste Philips spullen).
En voor leken is een makkelijke installatie en een duidelijke handleiding ook best handig.
Er leven niet alleen maar kerngeleerde in NL.

Johan van den D.
09-09-2003, 16:53
goh, je praat precies zoals mijn 15 jarige broertje....Maar hij heeft wel gelijk :wink:

Ten opzichte van elkaar zijn er waarschijnlijk geen slechte all-in-one setjes meer maar..........
Ze zijn allemaal niet echt geweldig.
Probleem ligt meestal bij de te kleine speakers die erbij zitten en de subs stellen helaas niks voor en mogen dus de naam subwoofer helemaal niet hebben.
Voor de duidelijkheid, zo,n setje hoef dus niet slecht voor je te zijn.
Het is maar wat je zoekt en waar je je geld aan wilt besteden.
Ieder zijn keuze natuurlijk, persoonlijk zal ik het nooit kopen (ook niet voor op de slaapkamer) maar feit is wel dat ze er leuk uitzien en de prijs vaak wel verleidelijk is. :?
Echter, als je weet wat er zoal te koop is voor iets meer geld, dan kan je het geluid van een all-in-one helaas nooit meer echt waarderen.
:idea:

Coen Vermeer
11-09-2003, 15:53
http://www.kieskeurig.nl/nl/product.nsf/search1/JVC%20QP%20ES1AL.htm

deze heb ik laatst gekocht. Een erg mooi set. Misschien iets te duur maar dan krijg je ook wel wat.