PDA

Bekijk de volledige versie : 8 Mile [DVD]



Alexander de Mol
08-09-2003, 06:56
8 Mile [DVD]

Eminem maakt, onder regie van Curtis Hanson (LA Confidential), zijn acteerdebuut.

Lees dit artikel (http://www.dvd.nl/reviews.php?reviewid=1220)

Reginald
08-09-2003, 08:02
tot mijn grote spijt heb ik deze film nog altijd niet gezien maar heb er nog niets anders dan lof over gehoord dus toch een aanrader om es aan te schaffen denk ik dan

Philippe
08-09-2003, 08:06
Grimmig drama met een sterk filmdebuut van Eminem. 8 Mile ademt ook een beetje de sfeer van Rock 1 uit.

Gabriel B.
08-09-2003, 08:32
Verrassend sterke film dat er slaagt met sterke acteurs een "gewoon" verhaal te vertellen zonder te vervallen in overdreven drama te vervallen.

RemcoZ
08-09-2003, 08:41
Ik was sceptisch toen ik hem in de bioscoop ging bekijken, maar hij bleek alles mee te vallen. Goede film met een erg goed acterende Eminem. Is inmiddels toegevoegd aan mijn collectie.

Morpheus19
08-09-2003, 09:16
Zeer goede film.

Heb em al een tijdje en inmiddels al zo'n 10x gezien :)
Vooral als je van Rap Muziek houdt (zoals ik) is deze film denk ik extra leuk!

Toppertje!

Lex v/d Moolen
08-09-2003, 09:21
Ik ben hélemaal geen rap/hiphop-fan, maar deze film is mij alles meegevallen. Eminem doet het niet slecht, al is het natuurlijk voor hem niet moeilijk om zichzelf in die rol te passen. Voor Kim Basinger een stuk lastiger denk ik, maar zij doet het toch ook erg overtuigend.
De laatste rap-battlescenes vind ik toch wel de climax van de film.
[spoiler:caabb2ebe4]Heerlijk, hoe Eminem zijn tegenstander compleet monddood weet te krijgen 8)[/spoiler:caabb2ebe4]

Martin van Tuijl
08-09-2003, 09:35
Ik ben hélemaal geen rap/hiphop-fan, maar deze film is mij alles meegevallen. Eminem doet het niet slecht, al is het natuurlijk voor hem niet moeilijk om zichzelf in die rol te passen. Voor Michelle Pfeiffer een stuk lastiger denk ik, maar zij doet het toch ook erg overtuigend.
De laatste rap-battlescenes vind ik toch wel de climax van de film.
[spoiler:dc31d6ca6f]Heerlijk, hoe Eminem zijn tegenstander compleet monddood weet te krijgen 8)[/spoiler:dc31d6ca6f]Michelle Pfeiffer?

Lex v/d Moolen
08-09-2003, 09:37
Michelle Pfeiffer?Uiteraard bedoelde ik Kim Basinger :oops:

richard voskamp
08-09-2003, 11:37
ik vind het een waanzinege goede film heb hem al een tijdje op regio 1 en ik blijf hem goed vinden.

Jibbe Stuijts
08-09-2003, 12:30
Zoals velen er sceptisch tegenover stonden , ging ik ook met dit gevoel de bios in... en ja hoor, ook ik vond de film erg goed. Ben Eminem ook met hele andere ogen gaan bekijken nu, en Murphy heeft er een fan bij. Wat een fantastische uitstraling heeft zij zeg... :roll:

Surya
08-09-2003, 15:03
Ik heb best van deze film kunnen genieten, ook al ben ik geen hip-hop of Eminem fan.

Laurens-Jan
08-09-2003, 16:17
Hij trekt weer in bij zijn moeder Stephanie (Kim Basinger). Maar het leven wordt er niet mooier op. Zijn moeder is werkloos, het huis is een verwaarloosde stacaravan. En naast zijn halfzusje woont daar ook de werkeloze vriend van zijn moeder, een oud-klasgenoot van Jimmy en zijn vriend Future (Mekhi Phifer).

Future woont volgens mij niet in dezelfde trailer als B-rabbit :?:

Alexander de Mol
08-09-2003, 16:17
Ik vind het vreemd dat, terwijl ik hier tot op heden louter redelijk positieve geluiden teruglees, de gebruikerswaardering voor de DVD met 12 stemmen tot op heden op 4.83 is uitgekomen. Klaarblijkelijk is er iemand geen Eminem fan ofzo maar wel een enthousiaste stemmer ... :roll:

Ronald Dassen
08-09-2003, 16:21
Ik vind het vreemd dat, terwijl ik hier tot op heden louter redelijk positieve geluiden teruglees, de gebruikerswaardering voor de DVD met 12 stemmen tot op heden op 4.83 is uitgekomen. Klaarblijkelijk is er iemand geen Eminem fan ofzo maar wel een enthousiaste stemmer ... :roll:

Dat was ook het eerste waar ik aan dacht.
Zelf heb ik de film nog niet gezien, mijn vriendin heeft hem wel hier op de bank gekeken, maar omdat de film mij totaal niet aansprak, ben ik maar een tijdje op dit forum geweest. Als ik zo de commentaren lees, krijg ik wel een beetje spijt (de film hadden we te leen gekregen). Maar de score, die inmiddels is opgelopen naar 5,29, vind ik dan toch wel aan de lage kant.

Alexander de Mol
08-09-2003, 16:22
Future woont volgens mij niet in dezelfde trailer als B-rabbit :?:
Nope, dat is ook niet wat ik daarmee bedoel. :) Die bewuste vriend (die dus in de trailer woont) van zijn moeder, Greg Buehl, is de oud klasgenoot van B-Rabbit en Future. Al kan ik me de verwarring die jij schetst voorstellen.

Tommy Brok
08-09-2003, 16:33
Hele goeie film, Eminem acteerd erg goed!
De meeste zeggen wel dat ie z'n eigen speelt, maar dat lijkt me niet zo makkelijk als het lijkt, vooral niet als je echt in elke scene van de film zit!

Berry vd Pluijm
08-09-2003, 16:50
Over dat het echt over Eminem gaat gaan veel discussies.. Het is deels gebaseerd op Eminem's leven, maar als het écht over Eminem zou gaan had ik wel wat meer willen weten over zijn kennismaking met Dré! :)

Sander Haarmans
08-09-2003, 18:05
Ik vond deze film ook erg interessant, mijn favoriete muziek is zeker geen rap maar des al niet te min is de film me prima bevallen, zelfs na 3 x gezien te hebben.

Christiaan Sauer
08-09-2003, 19:49
Ik was sceptisch toen ik hem in de bioscoop ging bekijken, maar hij bleek alles mee te vallen. Goede film met een erg goed acterende Eminem. Is inmiddels toegevoegd aan mijn collectie.

Dat gevoel had ik ook een beetje toen ik naar de bioscoop ging. Zo van: Het zal wel loslopen. Het is een film met Eminem. Ik persoonlijk ging er hoofdzakelijk heen om Lose Yourself van Em in geweldige kwaliteit terug te horen. Dat was overigens even een domper: dat dat zo enorm tegenviel.
En dat is meteen even een puntje kritiek op de dvd van mijn kant: de DD versie heb ik nog nooit geluisterd, maar op de DTS versie is de bass voor mijn gevoel veel te wollig en te vol. Het is gewoon dreunend. Soms is het zo overdreven bij de aftiteling dat ik mijn sub uitzet/zachter zet. Niet de bedoeling.
De film opzich was een positieve verrassing. Niet verwacht dat Eminem ook goed kon acteren. :lol:
Er zitten een paar scenes in de video-clip die je zou verwachten in de film, maar die komen er LANG niet allemaal in voor. Bijzonder jammer dat ze die verwachting scheppen.
Als je van rapmuziek houdt, maar dan niet zozeer van battles: uitkijken. Het overgrote deel van de raps is gewoon puur en alleen battle.
De film heeft van mij een 7 gekregen.
Mvg,

Christiaan

Christiaan Sauer
08-09-2003, 19:53
Ik vind het vreemd dat, terwijl ik hier tot op heden louter redelijk positieve geluiden teruglees, de gebruikerswaardering voor de DVD met 12 stemmen tot op heden op 4.83 is uitgekomen. Klaarblijkelijk is er iemand geen Eminem fan ofzo maar wel een enthousiaste stemmer ... :roll:

Kunnen jullie niet eens controleren of er iemand is die de boel een beetje aan het flessen is? Want nu staat die boven de 6 (iets van 6.5 ofzo?), maar dat is duidelijk lager dan wat je zou verwachten als je de reacties verwacht. Ik vraag me gewoon af of er iemand is die een hekel aan de film of de acteur(s) heeft.
Mvg,

Christiaan

Morpheus19
08-09-2003, 20:42
En dat is meteen even een puntje kritiek op de dvd van mijn kant: de DD versie heb ik nog nooit geluisterd, maar op de DTS versie is de bass voor mijn gevoel veel te wollig en te vol. Het is gewoon dreunend. Soms is het zo overdreven bij de aftiteling dat ik mijn sub uitzet/zachter zet. Niet de bedoeling.

Ik merk wel dat je nooit Rap luisterd....dat hoort jongen! Luister maar eens naar Cypress Hill enzow.

8 Mile is voor mij een meesterwerkje geworden. Over de cijfers beetje vaag....ik heb een 10 gegeven :D

Martin van Tuijl
09-09-2003, 02:19
En dat is meteen even een puntje kritiek op de dvd van mijn kant: de DD versie heb ik nog nooit geluisterd, maar op de DTS versie is de bass voor mijn gevoel veel te wollig en te vol. Het is gewoon dreunend. Soms is het zo overdreven bij de aftiteling dat ik mijn sub uitzet/zachter zet. Niet de bedoeling.

Ik merk wel dat je nooit Rap luisterd....dat hoort jongen! Luister maar eens naar Cypress Hill enzow.

8 Mile is voor mij een meesterwerkje geworden. Over de cijfers beetje vaag....ik heb een 10 gegeven :D10? Probeer eenz een film te kijken enzow.. Ik merk wel dat jij nog nooit echt een film gezien hebt enzow...
En ja, ik luizer echt wel rap enzow...

Jaap22
09-09-2003, 08:00
Ik heb de film ook een 10 gegeven, niet omdat ik hem een 10 waard vind, meer een 7,5 ofzo, maar omdat ik het gemiddeld cijfer veel te laag vond van de stemmen hierzo.

Paul Ranft
09-09-2003, 20:27
Dat Eminem als een marketing tool gehyped wordt is me na het zien van deze fantasieloze film nu wel duidelijk.
Het zal wel een generatiekloofje met de fans of iets dergelijks zijn, maar deze film kon mij maar matig boeien.
Overigens kan ik goede rap op zijn tijd best waarderen en is het titelnummer best aardig. Maar om daarvoor de DVD met 10 punten te beoordelen is mij iets te veel van het goede.
Ik geef niet meer dan 6 punten voor de hele DVD.

Christiaan Sauer
11-09-2003, 13:44
En dat is meteen even een puntje kritiek op de dvd van mijn kant: de DD versie heb ik nog nooit geluisterd, maar op de DTS versie is de bass voor mijn gevoel veel te wollig en te vol. Het is gewoon dreunend. Soms is het zo overdreven bij de aftiteling dat ik mijn sub uitzet/zachter zet. Niet de bedoeling.

Ik merk wel dat je nooit Rap luisterd....dat hoort jongen! Luister maar eens naar Cypress Hill enzow.

8 Mile is voor mij een meesterwerkje geworden. Over de cijfers beetje vaag....ik heb een 10 gegeven :D

ik merk dat jij niet veel rap luistert (6) ;) (geintje ;)). Kijk maar eens in mijn cd-wisselaar. Van de 184 cd's die erinzitten zullen er zo'n 70/80 rap/hip-hop van zijn. En daar valt het "wollig" zijn van de bass reuze mee. En die speel ik met dezelfde spullen af (afgezien van speler natuurlijk) als mijn dvd. Kijk maar eens naar Dr. Dre. Korte droge beats die niet zo enorm aan het dreunen zijn. Het klinkt gewoon niet lekker op de dvd. En dat ligt niet aan mij of dat ik te weinig hip-hop/rap luister (6).
Mvg,

Christiaan

squidward
24-12-2003, 23:33
Ik heb deze dvd een 8 gegeven, het is een mooie film die ik al 3 keer gezien heb en intussen zelf gekocht heb. Jammer vind ik het ontbreken van de videoclip Lose Yourself, en de matige dvd-rom extra's.

Maarten van Krimpen
11-06-2004, 15:19
Echt zo'n ontzettende mooie film!!! Ik moet 'm echt nog eens een keer kopen op DVD, maar hij komt er zeker eens in te staan! De film heb ik maar 1 keer gezien, en op school voor een opdracht nog een keer de rapbattles op het einde. Echt supergoed. En Eminem speelt goed!!!! Ook zeer terecht dat 'Lose Yourself' een Oscar heeft gekregen. Wat een schitterend nummer. Als ik me rot voel zet ik dit nummer altijd op, en het werkt echt opbeurend. Over deze film echt niets dan lof. Ook dank aan Curtis Hanson en Kim Basinger. 8)

Reginald
11-06-2004, 16:47
lose yourself vind ik juist een van zijn mindre liedjes, de liedjes van mobb deep die je hoort in de film zijn een pak beter

Wizz-Art
12-06-2004, 15:26
Heerlijke muziek film!

pretorian22
15-06-2004, 18:39
zeer goede film met goede muziek ...eminem acteert echt goed in de film maar dat zal denk ik wel komen omdat het min of meer over hemzelf gaat die film

Kevin Baeckelandt
10-09-2004, 13:56
Gisterenavond 8 Mile gezien. Ik hoor bepaalde liedjes van Eminem graag, maar ben niet bepaald een fan van het eerste uur. Ondanks dit vond ik het een leuke film, weliswaar vol met cliches maar toch aangenaam om te zien. Leuk om Eminem eens te zien als acteur wat zeker geslaagd is. Een 7,5/10 (y)

Kees Hoekerd
07-06-2005, 06:20
Weer eens gezien.

Schitterende film.Het moet zoiezo wel een beetje je smaak zijn,die muziek.Maar deze heeft echt een perfecte sfeer,en ik zie het zeker niet als pure commercie voor Eminem,zo zijn velen daar echt opgegroeid.

8.0/10

TR1988
12-08-2005, 18:18
Een Oscar voor Best Song voor je 1e film: wauw! Hiermee laat Eminem andere muziekartiesten die in een film een hoofdrol spelen(Mariah Carey en Britney Spears bijvoorbeeld) VER achter zich.
Het verhaal is erg origineel, het acteerwerk is goed en de muziek (wat mij betreft de echte hoofdrolspeler) verveeld geen moment. Een echte topper wat mij betreft!

tityken
20-10-2006, 12:24
Toffe film. Volgens mij hoef je zelfs helemaal niet van Eminem te houden om deze film goed te vinden.