PDA

Bekijk de volledige versie : denon avr 3802 linkse center luider dan rechtse ...



StevenTD
08-09-2003, 15:45
hey hey
ik kan me niet ontdoen van het gedacht dat het volume van mijn rechter center stiller is dan dat van mijn linker center bij het afspelen van dvd's
dit is zowel zo met pro logic als met surround geluidstracks
ik heb een denon avr 3802 receiver en mission speakers
ik heb reeds geprobeerd de speakers van plaats te wisselen tevens werkte ik met verschillende kabels
daar ligt het dus allemaal niet aan
iemand een idee?

InSomNiaC
08-09-2003, 20:58
Uh, heb je al met een Db meter de boel afgeregeld?

Zie b.v. itc webshop (http://www.xs4all.nl/~itc/ITCSHOP/index.html) onder calibratie tools

Johan van den D.
08-09-2003, 21:18
ik kan me niet ontdoen van het gedacht dat het volume van mijn rechter center stiller is dan dat van mijn linker center ?Heb jij twee centerspeakers voor staan dan :?:
Of zit ik er nu helemaal naast :?
Heb je de balans van de instellingen in je receiver al nagekeken.
Dus niet het knopje balans wat erop zit maar echt in het menu van de receiver.

Sander Haarmans
08-09-2003, 21:30
Ik denk dat hij bedoelt dat in z'n centerspeaker 2 speakers zitten waarvan de ene harder/zachter klinkt dan de ander (wat ik overigens heel erg raar zou vinden).
Welke centerspeaker heb jij van Mission ?, zelf heb ik de M7c2.

Johan van den D.
08-09-2003, 21:35
Ik denk dat hij bedoelt dat in z'n centerspeaker 2 speakers zitten waarvan de ene harder/zachter klinkt dan de ander.
.Heb ik ook aan gedacht maar wat heeft het dan voor zin om zijn speakers van plaats te wisselen.
Het zou dan om 1 center gaan waar twee units inzitten.
Lijk me sterk dat dit het probleem is.
Bedoeld ie niet zijn twee fronts?? :?

Sander Haarmans
08-09-2003, 21:37
Bedoeld ie niet zijn twee fronts?? :?
Dat zou idd logischer zijn en daarvn zou het probleem ook makkelijker op te lossen zijn.

InSomNiaC
08-09-2003, 21:51
of hij heeft een 7.1 opsteling en noemt zijn zij speakers de centers.

NicK Portier
08-09-2003, 22:29
nee dan juist zn middenachter-speakers

StevenTD
08-09-2003, 23:57
mijn twee fronts dus

Sander Haarmans
09-09-2003, 09:24
mijn twee fronts dus
Ok,

Misschien dat je bij 1 van de fronts je + en - hebt omgedraait dat kan ook een volume verschil zijn (dus let er goed op dat je hetzelfde draadje achter op je receiver op de + hebt zitten en dan dus ook die draad op de + van je speaker moet zitten, en dit is natuurlijk hetzelfde voor de -)

Als dat niet de oplossing is moet je even kijken in het menu van je receiver voor het instellen van je speakers, misschien dat per ongeluk bijv je linker front kanaal harder/zachter staat dan de rechter.

En als je vanaf je luisterpositie wilt dat elke speaker even hard klinkt dan is het verstandig om een Db meter te gebruiken (het kan natuurlijk zijn dat je luisterpostie niet precies even ver van je linker en rechter speaker is en als dat dus het geval is heb je idd het idee dat de ene harder klinkt dan de ander en om dat zeer nauwkeurig af te stellen is een Db meter toch wel noodzakelijk)

StevenTD
13-09-2003, 14:23
waar tik een goedkope meter op de kop?
ik woon in belgie dat maakt het des te interessanter :p

Johan van den D.
13-09-2003, 14:33
Een db meter kun je bij Conrad bestellen voor een kleine 30 euro.

StevenTD
13-09-2003, 14:35
conrad?

Johan van den D.
13-09-2003, 16:37
http://www1.nl.conrad.com/scripts/wgate/zcop_nl/!