PDA

Bekijk de volledige versie : Star wars episode 1



noud25
13-11-2001, 19:40
Goed we zijn allemaal star wars fans dus wou ik dit eens even in de groep gooien, (het kan zijn dat het al besproken is maar sinds ik vrij nieuw ben moet je het me dan maar vergeven).

Ik heb de film een aantal keer in de bios gezien en ik kan me duidelijk herinneren dat in de scene waar Queen Amidala met de Jedi's naar Tatooine vlucht ze een Trade federation command ship tegen komen.
Niets nieuws zeggen jullie, dit weten we.
Maar in de bios versie kan ik me herinneren dat ze niet alleen waren volgens mij vliegen er minstens nog twee Naboo starfighters mee.
Deze worden allebei kapot geschoten door de command ship.
Waarnaar R2-D2 de dag red.

Hoogst verbaasd koop ik de videoband versie en zijn de Starfighters verdwenen en ook komen ze niet voor op de DVD van Episode 1, zelfs niet bij de deleted scenes.
Nu begin ik aan mezelf te twijfelen, waren ze er nou wel of niet.
Volgens mij had een van die piloten zelfs nog een beetje tekst, iets van: "AAAAAARGGGHHHH" of "For the queen".

Gaarne jullie gedachtes hierover

Nathan Strik
14-11-2001, 00:35
Komt me niet bekend voor. Maar ja, ik heb hem maar 1 keer in de bios gezien. Misschien dat die vervelende Star Wars fans die toen in een bioscoop in Hoogeveen achter me zaten het weten.

(Ze waren vervelend omdat ze iedere zin uit de film uit hun hoofd kenden en hem twee seconden voor ze op het witte doek gezegd werden voorzeiden. Bijzonder irritant als je de film nog niet kent.) :mad:

Alex van den Berg
14-11-2001, 02:41
maar sinds ik vrij nieuw benVrij nieuw?? Volgens je Profile ben je toch al zo'n 25 keer om de zon geslingerd! :D

Hoe dan ook, welkom!

eric1977
15-11-2001, 13:18
ik heb hem 4x in de bios gezien maar kan me echt die starfighters niet herinneren! ........... nee, ik weet zeker dat er geen starfighters meevlogen, want alle piloten gaan mee in de royal cruiser. toch?????

noud25
15-11-2001, 22:18
Dan zal ik het me wel verbeeld hebben en ben ik in de war met de scene waar ze tegen het command ship vechten aan het einde van de scene.

Maar geef toe het was wel cool geweest, een paar starfighters als bescherming, die dan gruwelijk afgeschoten worden.
hehe

Raskel
15-11-2001, 22:29
Ik zal het dan nog maar eens wat gortiger maken mensen! Toen ik de Pod Race zag miste ik duidelijk iets. Toen ik daarna de deleted scene zag van de podrace wist ik wat ik miste! Ik heb hem op de vcd rip gezien en 2 x in de bios, maar ik durf (bijna) m'n hand ervoor in het vuur te steken dat ik de deleted scene versie van de podrace in de bios heb gezien. Alleen niet dat stukje waarbij er van die vliegende hulpjes worden gedropt om de rotzooi op te ruimen.

Gaarne reacties!

Henk Heideveld
16-11-2001, 12:35
Originally posted by Nathan -ZeroDown- Strik
Ze waren vervelend omdat ze iedere zin uit de film uit hun hoofd kenden en hem twee seconden voor ze op het witte doek gezegd werden voorzeiden. Bijzonder irritant als je de film nog niet kent..

Bij ons zouden zulke lieden niet lang achter mij hebben gezeten
Wij hebben dan zo onze methodes om de geluidsstekkers er dan bij ze uit te trekken
De lichtste methode is recht voor z'n mono-speaker slaan.
De zwaarste methode is de gehele bijbehorende apparaatuur onbruikbaar maken.
.:D :D :D

Michael v.d. Loosdrecht
17-11-2001, 23:50
Hallo,

Ik heb sinds vandaag de Star Wars dvd binnen, OLE!!!
Ik heb de film al een paar keer gezien, en er zijn behoorlijk wat stukjes bijgekomen op de dvd, vooral bij de podrace.
Maar daar gaat mijn probleem niet over, ik zit met het probleem dat de menu's van mijn dvd's ALTIJD in het Frans zijn!!!
Ik kan het nergens veranderen, gelukkig is de film zelf engels en zit er een nederlandse ondertiteling bij. Ik heb de regio 2 versie, gewoon hier in Nederland gekocht, dus daar kan geen verwarring over zijn dat de dvd illegaal is of wat dan ook. weet iemand de oplossing??

alvast bedankt,

mike

sender
18-11-2001, 00:15
Weet het niet zeker, maar kan het niet zijn dat je DVD-speler op Frans staat ingesteld?

Vincent
18-11-2001, 00:17
Nee in de bioscoop van de film Episode I vliegen er geen Naboo defense fighters mee bij het schip van Queen Amidala die komen veel later in de fil voor pas na de reding in de hangaar op Naboo,
:D
nou mazzel.
Vin

Nathan Strik
18-11-2001, 03:07
Gewoon je DVD-speler op Engels instellen, dan krijg je de Engelse menu´s.


Maar daar gaat mijn probleem niet over, ik zit met het probleem dat de menu's van mijn dvd's ALTIJD in het Frans zijn!!!

Michael v.d. Loosdrecht
18-11-2001, 09:24
Ik zit al een tijdje te zoeken waar ik mijn speler in het engels kan doen.....ik kijk op mijn computer, en ik ben niet zo'n held in computer instellingen :).
Wat mij opviel is dat de DVD met deze naam wordt aangegeven:
LAURA_FRANCE_DISC1_P_ELEMENT

Zo staat ie bij eigenschappen van de dvd, volgens mij belooft dat niet veel goeds?!

Maar ik zal eerst proberen mijn dvd-rom op engels te zetten, al zou ik niet weten waar....

mike

Nathan Strik
18-11-2001, 11:59
Dat LAURA_FRANCE...etc. is de titel van de DVD. Aangezien wij veel DVD´s in samenwerking met Frankrijk uitbrengen is dit niet zo raar.
Maar hoe je een DVD-ROM speler op Engels zet is mij ook nog steeds een raadsel. Misschien moet je hier zelfs een Engelse versie van Windows voor hebben, of tijdens het installeren van Windows voor een ander land kiezen.
Ik vrees dat je voorlopig met Franse menu´s vastzit. :(


Ik zit al een tijdje te zoeken waar ik mijn speler in het engels kan doen.....ik kijk op mijn computer, en ik ben niet zo'n held in computer instellingen :).
Wat mij opviel is dat de DVD met deze naam wordt aangegeven:
LAURA_FRANCE_DISC1_P_ELEMENT

Michael v.d. Loosdrecht
18-11-2001, 12:17
Nou, het is niet zo' vreselijk probleem hoor.
Ik kan wel een beetje Frans :)
De film zelf is in ieder geval nog steeds fantastisch.
Ik zit er over na te denken om eens een dvd speler te gaan aanschaffen voor de tv, en dan kan ik het probleem wel oplossen denk ik. Tis alleen zo duur allemaal :(

Hey, maar bedankt voor alle reacties.

eric1977
18-11-2001, 12:20
nee hoor, die deleted scenes van de podrace waren echt niet in de bios versie te zien. en in de podrace op de dvd zitten zelfs al wat deleted scenes verwerkt, dus je ziet nu meer dan in de bios.

sender
18-11-2001, 13:37
Ik zit er over na te denken om eens een dvd speler te gaan aanschaffen voor de tv, en dan kan ik het probleem wel oplossen denk ik.
Sterker nog... dan hèb je geen probleem!! ;)
Toch moet het kunnen... DVD-ROM speler op Engels zetten.
Zoek s in gebruiksaanwijzing (of "mode d'emploi" in jouw geval :)) of op de site van je speler. Welk merk/type?

Michael v.d. Loosdrecht
18-11-2001, 21:20
Het is een Samsung SD-616 en alles is gewoon nederlands, heel vaag. Kan het ook nergens vinden, op andere dvd's heb ik geen problemen met de menuutjes.

raar

Remco de Swart
18-11-2001, 22:29
Het Franse probleem is al eerder aan bod geweest op dit forum. Zie http://www.dvd.nl/forum/showthread.php?threadid=1353 voor meer info.