PDA

Bekijk de volledige versie : Cold Feet op DVD



Giniecoloog
10-09-2003, 10:49
Voor alle fans van Cold Feet, bij de Vara is Cold Feet te verkrijgen op DVD

Serie 1 is nu te verkrijgen voor € 24,95 (dubbel-DVD)

Bestellen: maak € 24,95 over op postgiro 1991 t.n.v. Vara Hilversum o.v.v. DVD Cold Feet Deel 1

(Er staat verder niet bij vermeld of deze ondertiteld is in de advertentie in de VARA TV Magazine. Ook staat deze DVD nog niet op hun site: www.vara.nl/shop)

Mark S
10-09-2003, 12:56
Mijn vrouwtje is volgende week jarig, dus daar ze zeker blij mee zijn! (En ik ook want mijn zoektocht naar een cadeautje is nu voor een deel opgelost :wink: )

pavko
10-09-2003, 20:56
of voor nog geen 13 euro bij Play

hmmmmm, dat wordt lastig kiezen :roll:

11 euro voor de Nederlandse ondertitels.....ik kan gelukkig zonder.

Bertje
15-02-2004, 22:01
Bij Play hebben ze ook een 10 of 11 disc met de hele zooi! (46 & 50 pond).
Helaas geen NL-ondertitels.
Heb deze uitgave nog niet in nederland gezien, helaas...., iemand? :?:

knip: Antwoord van de varashop na vraag hierover via email:

op dit moment is bij de VAra nog niet bekend of de producent van de Box deze ook gaat aanbieden met nederlandse ondertiteling.

Bertje
16-02-2004, 13:13
Krijg zojuist nog een antwoord, nu van de afdeling Sales.
Ze zeggen dat ze eraan werken!

bous
16-02-2004, 14:24
ik heb de series 1 & 2 al binnen met Nl subs, gewoon besteld bij Bol.com.
(ik dacht voor 19,95 per serie, 2 dvd's per serie en op serie 1 staat ook de pilot).

Helaas geen super kwaliteit qua beeld en geluid maar dat kun je ook niet verwachten van een (uk) tv serie.

SKMbeat
10-01-2005, 20:28
IK heb de afgelopen weken alle Cold Feet seizoenen gezien, van 1 tot 5. Mijn avonden waren voortreffelijk. Wat een humor,wat een drama en vooral wat een topcast die eens laten zien wat acteren is ( vooral Adam en Karen).
De serie oogt in het begin vrij normaal. Geen flitsende cameratechnieken, oogstrelende settings, flitsende actiescènes of zo, maar gaanderweg verdiep je je steeds meer in de karakters en lig je in tranen van het lachen of door aangrijpende scènes. Vooral de allerlaatste 2 afleveringen van Cold Feet zijn wonderschoon en blijven lang hangen.
Prima serie, daar mogen er wel meer van zijn.

Theo B
10-01-2005, 20:41
Inderdaad een erg goede serie. Jammer dat de dvd's niet het originele beeldformaat (1.78:1) hebben maar zijn verknipt naar 1.33:1 (in elk geval de eerste drie series) anders had ik ze wel aangeschaft.

TheGodfather
10-01-2005, 20:44
Zeker een goede serie. heb vorig jaar serie 1 en 2 gekocht bij CDWOW.zonder enige vorm van subs maar dat maakte me niet zo veel uit. eens kijken of ik de rest ook ga aanschaffen :D

SKMbeat
10-01-2005, 21:02
Zeker een goede serie. heb vorig jaar serie 1 en 2 gekocht bij CDWOW.zonder enige vorm van subs maar dat maakte me niet zo veel uit. eens kijken of ik de rest ook ga aanschaffen :D

Ik heb ze zeer voordelig bij meneerjohn (user dvd.nl) kunnen kopen in het tradetopic. Lang geaarzeld om ze kopen,maar een collega (docente Engels) was vol lof over deze serie waar ik tot een paar maanden geleden nog nooit van gehoord had,laat staan gezien. Ik heb veel TV-series sinds de jaren '90 laten varen ,omdat ik toch geen tijd of zin had ze te volgen.
Eerst maar eens seizoen 1 aangeschaft en heb me daar zeer mee vermaakt. De droge Engelse humor al doet Ierland ook mee in de vorm van Adam en Spanje door Ramona (die Spaanse muziek als ze elke keer in haar kamer is!)Maar niet de humor alleen deed me besluiten om de overige 4 te kopen, ook het sterke acteerwerk als het dramatisch wordt.

Jammer dat [spoiler:8a3160b4fe] Jenny uit de serie ging (dat accent en haar impulsieve opmerkingen), maar dat werd redelijk ingevuld door de Australische Jo[/spoiler:8a3160b4fe]
Net als bij andere series waarvan ik meerdere seizoenen heb gezien is het erg leuk om een cast over meerdere jaren te volgen en ze steeds meer te zien groeien in hun rol. Alleen zorgt dat wel voor het Swiebertje-effect als je ze in een andere film of zo ziet.
Het schijnt dat Rachel ook in Friends gespeeld heeft (een serie die ik maar niet kan waarderen), ben eigenlijk wel benieuwd naar die afleveringen. Wat speelt ze haar rol geweldig in Cold Feet en vooral die laatste 2 afleveringen droeg ze erg goed.

ind2281
11-01-2005, 14:11
Heb de volledige serie ( 5x2 dvd's) zeer voordelig kunnen kopen, ook bij Mr John, en dit via ebay. Nederlands ondertiteld, inclusief de prijswinnende pilot en in nagelnieuwe staat.
Een serie om te koesteren en om eindeloos te herbekijken.

SKMbeat
11-01-2005, 16:01
Een serie om te koesteren en om eindeloos te herbekijken.
Zeker! De serie wordt wel eens vergeleken met Friends, ik snap het wel, het gaat immers ook om een club vrienden,maar ik Cold Feet veel doordachtiger,subtieler en het geeft je geen dwingend gevoel zoals bij Friends dat je de karakters leuk moet vinden of hun grappen.Bij Cold Feet groei je er vanzelf in.

Theo B
11-01-2005, 16:12
Weet een van jullie misschien of series 4 en/of 5 full frame of widescreen zijn

ind2281
12-01-2005, 07:16
deze zijn inderdaad op formaat 16:9. Ziet er meteen veel mooier uit.

Joost van Hoek
12-01-2005, 09:31
Een serie om te koesteren en om eindeloos te herbekijken.
Zeker! De serie wordt wel eens vergeleken met Friends, ik snap het wel, het gaat immers ook om een club vrienden,maar ik Cold Feet veel doordachtiger,subtieler en het geeft je geen dwingend gevoel zoals bij Friends dat je de karakters leuk moet vinden of hun grappen.Bij Cold Feet groei je er vanzelf in.

Dan kun je coupling nog beter vergelijken met Friends. Cold feet vind ik vooral goed door de spanning tussen drama en komedie.

SKMbeat
12-01-2005, 10:45
Dan kun je coupling nog beter vergelijken met Friends. Cold feet vind ik vooral goed door de spanning tussen drama en komedie.

Ik ben zeer aangenaam getroffen door Cold Feet zodanig dat ik meer op zoek ben naar goede Britse series. Als de Royle Family makkelijk te verkrijgen is dan koop het gelijk en ik heb al via een demoDVD een aflevering van Coupling gezien en heb via vriendenkring gehoord dat het een leuke serie is,alleen meer toegespitst op humor.
Als er nog meer series zijn à la Cold Feet dan houd ik me van harte aanbevolen.
Ik kom tot nu niet verder dan Amerikaanse series als Six Feet Under die qua inhoud erg verschilt van Cold Feet,maar qua acteerprestaties en concept (drama + humor) erg overeenkomen.

super_judge23
13-01-2005, 08:38
Al sinds de eerste uitzendingen ben ik een groot fan van Cold feet! Ik heb dan ook alle vijf de series al sinds ze te koop zijn bij play in mijn bezit, ver voor ze in Nederland op de markt kwamen. Nu zijn ze een jaar of twee in mijn bezit en heb ook al twee keer de hele reeks op dvd gezien. Daarvoor de eerste drie series op de Vara, daarna nog een keer de eerste drie plus de twee nieuwe series bij de Vara en recentelijk nog veel afleveringen op Canvas. Wat ik maar wil zeggen: deze serie verveelt nooit!
De humor van Adam, coole Karen, nerd David, Pete, Jenny en natuurlijk mooie naieve Rachel. De manier waarop Jane fitzpatrick uitgesproken wordt door Adam!!! ;) Alleen het accent van Adam maakt het weleens lastig dat er geen ondertitels aanwezig zijn op mijn uitgave.
Wat betreft de rol van Helen Baxendale (Rachel) in Friends: Zij speelde de rol van de (Engelse) vriendin van Ross. Ik weet haar naam en welke serie etc. niet, maar is best lang geleden, niet een van de laatste series.

Have fun met deze serie, de enige serie sinds hele lange tijd waar ik iig voor thuis ben gebleven toen hij op tv kwam.

SKMbeat
13-01-2005, 10:09
Wat ik maar wil zeggen: deze serie verveelt nooit!
Dat denk ik ook. Ik heb het nu voor het eerst achter elkaar gezien,al eerder 2 afleveringen op de buis om te kijken of deze serie het waard was om te kopen. Nu ik al de seizoenen gezien heb kan ik niet wachten tot mijn filmgeheugen me op een prettige manier in de steek laat wat betreft Cold Feet,zodat ik over een jaar of zo weer de serie kan bekijken.


De humor van Adam, coole Karen, nerd David, Pete, Jenny en natuurlijk mooie naieve Rachel.
Stuk voor stuk topacteurs en perfect gecast.Over Rachel kan ik alleen maar zeggen dat het een lange tijd geleden is dat ik werkelijk verzot ben geworden op een vrouwelijke TVpersonage!


Have fun met deze serie, de enige serie sinds hele lange tijd waar ik iig voor thuis ben gebleven toen hij op tv kwam.
Dat zei een collega ook tegen mij toen we een gesprek hadden over goede TV.Ik had niet van haar verwacht dat ze gek zou zijn op TV-series totdat ze zich erg lovend uitliet over deze serie wat dus het balletje bij mij deed rollen.

Theo B
13-01-2005, 12:32
Wat betreft de rol van Helen Baxendale (Rachel) in Friends: Zij speelde de rol van de (Engelse) vriendin van Ross. Ik weet haar naam en welke serie etc. niet, maar is best lang geleden, niet een van de laatste series.


Ja, met die naam had Ross toen ook veel problemen :wink:

TheGodfather
13-01-2005, 12:37
Wat betreft de rol van Helen Baxendale (Rachel) in Friends: Zij speelde de rol van de (Engelse) vriendin van Ross. Ik weet haar naam en welke serie etc. niet, maar is best lang geleden, niet een van de laatste series.


Haar naam in Friends was Emily en t was halverwege seizoen 4 (dus in 1998).
Ze had deze rol in iets van 6 of 7 afleveringen.

SKMbeat
13-01-2005, 12:55
http://home.online.no/~s-antons/pages/Mainpages/Biography/Biopics/ColdFeet.jpg

Rachel Rules!

TheGodfather
13-01-2005, 13:03
http://home.online.no/~s-antons/pages/Mainpages/Biography/Biopics/ColdFeet.jpg

Rachel Rules!
(y) cute...

super_judge23
13-01-2005, 13:31
http://home.online.no/~s-antons/pages/Mainpages/Biography/Biopics/ColdFeet.jpg

Rachel Rules!
(y) cute...

Right :bier: !!

Coole serie he? :wink:

TheGodfather
13-01-2005, 13:31
http://home.online.no/~s-antons/pages/Mainpages/Biography/Biopics/ColdFeet.jpg

Rachel Rules!
(y) cute...

Right :bier: !!

Coole serie he? :wink:
absoluut :D

SKMbeat
13-01-2005, 14:12
By the way, voor mensen die de serie nooit hebben gezien of het laatste seizoen nog moeten zien: OP IMDB,SCROLL NIET(!) NAAR BENEDEN.
Er staan enorme spoilers in de titels van de forumtopics.

Theo B
25-01-2005, 18:55
deze zijn inderdaad op formaat 16:9. Ziet er meteen veel mooier uit.

Ik krijg helaas alleen de Pan & Scan (4:3) versie op mijn vierkant-tv, ook seizoenen 4 en 5. Letterbox/16:9 - instellingen hebben geen effect, het blijft beeldvullend (maar met weggeknipte zijkanten).

SKMbeat
25-01-2005, 18:58
deze zijn inderdaad op formaat 16:9. Ziet er meteen veel mooier uit.

Ik krijg helaas alleen de Pan & Scan (4:3) versie op mijn vierkant-tv, ook seizoenen 4 en 5. Letterbox/16:9 - instellingen hebben geen effect, het blijft beeldvullend (maar met weggeknipte zijkanten).
Hetzelfde bij mij. Dacht ook bij seizoen 4 en 5 naar 16.9 formaat te kunnen kijken,niet dus.
Maar mocht ik een breedbeeldTV hebben dan zie ik dus wel beeldvullend 16.9 formaat bij seizoen 4 en 5?

Theo B
25-01-2005, 19:56
Volgens mij niet. Maar het kan zijn dat de dvd's auto-pan & scanned (of zo) zijn en daarom automatisch het beeldformaat geven wat de producenten vinden dat bij de tv hoort (zoals bijvoorbeeld bij The Others (RCV) en Cinema Paradiso).

Iemand met een breedbeeld-tv die kan bevestigen dat de latere seizoenen inderdaad 16x9 zijn?

harenem
01-09-2006, 12:56
Volgens mij niet. Maar het kan zijn dat de dvd's auto-pan & scanned (of zo) zijn en daarom automatisch het beeldformaat geven wat de producenten vinden dat bij de tv hoort (zoals bijvoorbeeld bij The Others (RCV) en Cinema Paradiso).

Iemand met een breedbeeld-tv die kan bevestigen dat de latere seizoenen inderdaad 16x9 zijn?

Het is al weer een tijdje geleden dat ik de serie gekeken heb, maar volgens mij is de gehele serie in 3:4 op DVD verschenen. Erg balen. De VARA heeft destijds ook de 3:4 versie vertoond en ik vrees dat deze zo op DVD gezet is. CANVAS en BBC hebben wel breedbeeld (bij de latere series). Ik denk dat de Engelse DVD's ook wel breedbeeld zullen hebben, maar helaas mist daar de ondertitels (al is het maar Engels) en dan mis je (ik in ieder geval) veel. Zeker wat Adam zegt...

Eeuwig zonde, maar op 3:4 blijft de kwaliteit van de serie nog steeds top!

Bettina
01-09-2006, 16:50
Ik heb hier pas serie 1 van gekocht. Heb de pilot gezien en die vond ik wel heel erg leuk.

Je kan de seizoenen nu kopen in de 3 voor 25 euro actie van van leest.

movie.tim
13-03-2007, 14:21
Dit was echt zo'n serie die ik aan een stuk achter elkaar heb gekeken nu alweer een jaar geleden. Laatst de pilot weer eens gekeken, jammer dat er geen nieuwe afleveringen meer worden gemaakt.

Hugo R
13-03-2007, 14:56
Is hier geen complete box van?

movie.tim
13-03-2007, 15:14
Is hier geen complete box van?

Naar mijn weten is er in Nederland geen complete box van de serie, ben in een aantal winkels wel een totaal verpakking tegen gekomen. Dit waren de gewone hoesjes van alle series ingeseald

Hugo R
13-03-2007, 15:46
Is hier geen complete box van?

Naar mijn weten is er in Nederland geen complete box van de serie, ben in een aantal winkels wel een totaal verpakking tegen gekomen. Dit waren de gewone hoesjes van alle series ingeseald

Thanks, misschien toch maar eens de losse seizoenen aanschaffen dan. Zo veel kosten die niet meer.

movie.tim
13-03-2007, 17:01
Is hier geen complete box van?

Naar mijn weten is er in Nederland geen complete box van de serie, ben in een aantal winkels wel een totaal verpakking tegen gekomen. Dit waren de gewone hoesjes van alle series ingeseald

Thanks, misschien toch maar eens de losse seizoenen aanschaffen dan. Zo veel kosten die niet meer.

Ze hebben de cold feet seizoenen voor een paar maanden terug opnieuw uitgegeven. Naar mijn weten is alleen de hoes veranderd.