PDA

Bekijk de volledige versie : regio 3: Lords of the rings TTT



wartsteyner
10-09-2003, 10:54
Ik zag op cd-wow.com een regio 3 versie van lords of the rings staan. Nu stond er bij vermeld: Encoding: NTSC. Is dit erg voor tv's in NL want wij hebben toch PAL. Ook staat er het beeldformaat bij vermeld: Widescreen (2.35:1) or Fullscreen version of the film. Wij hebben thuis een 4:3 TV past fullscreen hier dan precies in of is het dan een uitreksel?? De prijs is HK$ 154.95 dat is 14,97 euro. Heeft iemand anders deze dvd op deze site ook al gekocht?? Het addres is:
http://www5.cd-wow.com.hk/detail_results_2.php?product_code=7009


(ps: Ik ben pas net nieuw dus als dit allemaal hele domme vragen zijn dan wil ik me hiervoor excuseren :oops: )

Lex v/d Moolen
10-09-2003, 11:18
Welkom op het forum. :)
Wees niet bang om domme vragen te stellen, alleen als ze echt dom zijn krijg je domme antwoorden. :wink:

Het klopt dat er Nederland in PAL wordt gebruikt. Echter steeds meer TV's zijn in staat beide weer te geven. Dat zou je dus bij je eigen TV moeten nakijken in de handleiding.

Sommige DVD-spelers kunnen ook een NTSC signaal omzetten naar PAL, maar dat raad ik af, want dat levert een nogal schokkerig beeld op.

Aangezien jullie een 4:3 TV hebben, de Fullscreen version is voor dat soort TV's bedoeld. Persoonlijk zou ik altijd breedbeeld kiezen, zelfs op een 4:3 TV, maar dat is mijn mening. Als je de overbekende "zwarte balken" niet kan verdragen moet je dus voor de Fullscreen gaan.

Wat de winkel betreft, hier wordt volgens mij behoorlijk veel besteld door forumleden, die zijn wel te vertrouwen.

GJB
10-09-2003, 13:49
De prijs is HK$ 154.95 dat is 14,97 euro.

Volgens de huidige koers (0,1153) is dat zo'n EUR. 17,90!!

wartsteyner
10-09-2003, 15:25
tanx ik zal het meteen even checken :D

matthe
25-09-2003, 20:23
OK Een nog dommere vraag dan. Wat is regio 0? Is dit hetzelfde als regiovrij? Waarom mogen deze niet via dit forum worden verkocht?

Lex v/d Moolen
25-09-2003, 22:34
OK Een nog dommere vraag dan. Wat is regio 0? Is dit hetzelfde als regiovrij? Waarom mogen deze niet via dit forum worden verkocht?Regio 0 is inderdaad regiovrij, wat meestal voorkomt bij Muziek-DVD's.
Een film als LotR op Regio 0 is bijna wel zeker illegaal.

edewolf
25-09-2003, 22:48
Sorry Lex:


Sommige DVD-spelers kunnen ook een NTSC signaal omzetten naar PAL, maar dat raad ik af, want dat levert een nogal schokkerig beeld op.

Ik hoop niet dat jouw DVD speler dit doet want normaliter geeft dit een gewoon (niet schokkerig) beeld. Als je DVD-speler zorgt voor de conversie geeft dit een "normaal" beeld ook als de t.v. niet NTSC voorbereid is...

Lex v/d Moolen
25-09-2003, 23:00
Sorry Lex:


Sommige DVD-spelers kunnen ook een NTSC signaal omzetten naar PAL, maar dat raad ik af, want dat levert een nogal schokkerig beeld op.

Ik hoop niet dat jouw DVD speler dit doet want normaliter geeft dit een gewoon (niet schokkerig) beeld. Als je DVD-speler zorgt voor de conversie geeft dit een "normaal" beeld ook als de t.v. niet NTSC voorbereid is...Mijn speler dat dus wel, het heeft met dat verschil in snelheid te maken. Om dat om te zetten gebeurt er een bepaalde conversie wat men 3:2 pulldown noemt. Ik snap er zelf weinig van, maar ik weet wel wat ik zie: als ik een R1 afdraai en zet mijn DVD-speler op PAL dan is het beeld schokkerig.

edewolf
25-09-2003, 23:23
Dat is vreemd... Ik begrijp dat dat inderaad met het verschil in de conversie te maken heeft... Maar zonder al te veel van de topic af te wijken; welke DVD-speler heb je?

Loggie
25-09-2003, 23:26
Sorry Lex:


Sommige DVD-spelers kunnen ook een NTSC signaal omzetten naar PAL, maar dat raad ik af, want dat levert een nogal schokkerig beeld op.

Ik hoop niet dat jouw DVD speler dit doet want normaliter geeft dit een gewoon (niet schokkerig) beeld. Als je DVD-speler zorgt voor de conversie geeft dit een "normaal" beeld ook als de t.v. niet NTSC voorbereid is...Mijn speler dat dus wel, het heeft met dat verschil in snelheid te maken. Om dat om te zetten gebeurt er een bepaalde conversie wat men 3:2 pulldown noemt. Ik snap er zelf weinig van, maar ik weet wel wat ik zie: als ik een R1 afdraai en zet mijn DVD-speler op PAL dan is het beeld schokkerig.


Ik vond hier nog een aardige link (engelstalig) waarin wordt verteld wat 3:2 pulldown betekent.
Eigenlijk gaat het om film naar video(dvd) om te zetten. Aangezien een film met 24 beelden per sec wordt gemaakt en NTSC 29 beelden heeft worden er bij omzetting beelden bijgevoegd (heel erg eenvoudig vertaald). Als dit niet wordt gedaan levert het ook een schokkerig beeld op.
Wanneer je het verhaal leest is het best nog wel ingewikkeld.


http://www.hometheaterpeople.com/advanced/pulldown.asp

Echter om op het schokken van NTSC naar Pal terug te komen denk ik dat dat door iets anders komt in dit geval...de dvd speler gaat waarschijnlijk 29 beelden(NTSC) omzetten naar 25 beelden(PAL).
Dit zou ook het schokken kunnen veroorzaken.
Maar ik weet zeker dat er hier mensen op het forum zijn die dat beter kunnen vertellen dan ik :wink:

Arno

Lex v/d Moolen
25-09-2003, 23:28
Dat is vreemd... Ik begrijp dat dat inderaad met het verschil in de conversie te maken heeft... Maar zonder al te veel van de topic af te wijken; welke DVD-speler heb je?Een hele simpele.
Ik heb daar ooit een vraag over gesteld en ik heb warempel de thread ook nog gevonden:

http://www.dvd.nl/forum/showthread.php?t=3902

Dat was mijn eerste bericht op dit forum :)

edewolf
25-09-2003, 23:31
Ja sorry hoor... Ik begreep het al niet, want mijn DVS-speler (Philips Q50, niet dat dat zoveel zegt) heb ik dat probleem niet... Maar goed, laten we deze discussie tot het onderwerp beperken... :oops:

badtzje
14-11-2003, 00:50
Ook de 4-disc R3 versie is bij CD-WOW erg goedkoop (icm de kortingslink en vouchers), dus best aantrekkelijk. Toch zullen weinig forummers hier de R3 versie kopen (denk ik). Waarom is dat? Is het alleen vanwege de (ontbrekende NL) subs, of is er nog meer? Beeld- of geluidkwaliteit misschien?