PDA

Bekijk de volledige versie : Buena Vista: Pearl Harbor 4 december op DVD



Eric van Ballegoie
13-11-2001, 19:30
Buena Vista: Pearl Harbor 4 december op DVD



Lees dit artikel (http://www.dvd.nl/nieuws.php?id=170)

paul knieriem
13-11-2001, 19:46
Regio 2 heeft dus geen DTS track als ik het goed gelezen heb(regio 1 wel waarschijnlijk ?)
Is bij deze film eigenlijk wel een must vind ik.

Léon Bolweg
13-11-2001, 20:05
de regio 1 versie heeft wel DTS. Wij niet en dat is balen. ik heb eigenlijk ook nog een vraag. komt hier ook die drie-disc set uit of niet????? Wie weet het....

Huib van Brummelen
14-11-2001, 07:49
mmmm

Mark S
14-11-2001, 09:42
"TECBNISCBE KENMERKEN VAN BEIDEE DVD'S"....
Is men in alle haast en enthousiasme om ons dit nieuws te brengen kennelijk ff vergeten de tekst op spelfouten te controleren?

Daniël R.
15-11-2001, 06:42
Alles wat de regio 1 DVD's in de meeste gevallen zo uitstekend maakt, ontbreken hier altijd. Vaak krijgen de regio 2 gevallen slechts de minimale extra's of geluids-systemen.

Huib van Brummelen
17-11-2001, 17:50
ik ben lief... maar ff serieus...... is het nou zo heeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeee eeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel erg dat het allemaal wat minder is..... als je echt het verschil goed wil horen/zien heb je brute installaties nodig..

anamorf bv > zie je eigenlijk pas echt met een buizenprojector

extra's zijn leuk, maar het gaat om de film niet?


het enige waar ik me aan erger is de prijs van r2 dvd's


dank

Alex van den Berg
18-11-2001, 15:29
anamorf bv > zie je eigenlijk pas echt met een buizenprojectorHmmm... Volgens mij heeft hier iemand dringend een nieuwe TV of monitor nodig... :D

Marco
18-11-2001, 16:45
de regio 1 versie heeft wel DTS. Wij niet en dat is balen. ik heb eigenlijk ook nog een vraag. komt hier ook die drie-disc set uit of niet????? Wie weet het....
Die 3 disc set (director's cut) komt wel uit in de U.K, maar hier?
2 verschillende versies is al verwarrend voor de NL consument, laat staan voor de winkels die Pearl Harbor verkopen.

Bas de Jong
18-11-2001, 18:35
ik ben lief... maar ff serieus...... is het nou zo heeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeee eeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel erg dat het allemaal wat minder is..... als je echt het verschil goed wil horen/zien heb je brute installaties nodig..

anamorf bv > zie je eigenlijk pas echt met een buizenprojector

extra's zijn leuk, maar het gaat om de film niet?


het enige waar ik me aan erger is de prijs van r2 dvd's


dank

Nou... Zoals Alex al zei dat verschil zie je ook wel zonder zo'n projector ! Ik in ieder geval wel.

Hetzelfde gaat op voor het geluid. Zo bruut hoeft die installatie nou ook weer niet te zijn. M'n vader heeft een dure installatie ja, maar om nou te zegger dat die bruut is gaat wel heel ver. Het verschil tussen Digital 5.1 en DTS is echter ZEER duidelijk te horen.

Kaaskop
18-11-2001, 19:07
klopt.set hoeft niet bruut te zijn.
als je gladiator afspeelt op bv davs800 hoor je wel degelijk verschil tussen 5.1 en dts.
vooral het stukje op track 3 geloof ik met die speren

starbuck
21-11-2001, 17:36
De 3 dvd-set komt uit op 14 mei, aldus het blad dvd-gratis.

dat is heel lang wachten. zucht

Huib van Brummelen
21-11-2001, 20:48
ik heb een anamorf dvd op een buizenprojector gezien en toen dacht ik toch echt wel ff > tering wat een verschil

ik heb een dts en een dd 5.1 op een brute geluidsinstallatie gezien en toen dacht ik toch echt wel ff > tering wat een verschil


ik zeg niet dat je een ultrabrute instalatie nodig hebt om een dvd goed af te spelen en te beluisteren, maar ik heb het verschil gezien en daarom mijn opmerking

Eric van Ballegoie
21-11-2001, 21:44
Even over verschillen in beeldkwaliteit:

Ik heb zelf een goede breedbeeld TV (Panasonic 82 cm) maar de kwaliteit daarvan haalt het niet bij mijn Sony CRT projector (zie mijn thuisbioscoop project (http://www.dvdzone.nl/kijkruimte) wanneer deze progressive wordt aangestuurd.

Ook het Pioneer Plasmascherm waarmee we op de HCC dagen staan geeft in progressive scan modus een beeld wat zeer goed is. Maar goed, wie langskomt kan Pearl Harbor op dat scherm zien draaien!

BTW: DTS kan inderdaad een (groot) vershil maken, maar vergeet niet dat DTS tracks bijna altijd harder zijn opgenomen en daardoor bij de zelfde volumestand 'imposanter' klinken als DD.

System 3rror
21-11-2001, 23:21
Ook het Pioneer Plasmascherm waarmee we op de HCC dagen staan geeft in progressive scan modus een beeld wat zeer goed is. Maar goed, wie langskomt kan Pearl Harbor op dat scherm zien draaien!
Komen er dan ook bios stoelen te staan??

Beetje ontspanning op zo'n beurs waar altijd iedereen zo gestresht rond banjerd kan helemaal geen kwaad!!!

En dan een paar vrouwen voor de catering bijvoorbeeld :D