PDA

Bekijk de volledige versie : La piovra (the octopus)



paul knieriem
13-11-2001, 20:49
Deze italiaanse miniserie over de maffia is op DVD(3 DVD Box) te koop.
Is er iemand die deze DVD Box heeft en weet hoe de kwaliteit is ?

Edwin V
11-10-2003, 12:01
Inmiddels is seizoen 4 te koop.
Bij verschillende FRS vestigingen zitten disc 3 er niet in maar 2x disc 1. Waarschijnlijk is dus een batch fout gegaan. Hou 't in de gaten als je de box aanschaft.

De kwaliteit van seizoen 1 was erg matig. De overige seizoenen moet ik nog steeds kijken :oops:

Patrick Deckard
11-10-2003, 12:27
Inderdaad, kan dit bevestigen.... De kwaliteit van seizoen 1 is gewoon slecht! De andere seizoenen moet ik ook nog kijken...

Ernest Hamstra
11-10-2003, 12:36
Inmiddels is seizoen 4 te koop.
Bij verschillende FRS vestigingen zitten disc 3 er niet in maar 2x disc 1. Waarschijnlijk is dus een batch fout gegaan. Hou 't in de gaten als je de box aanschaft.

De kwaliteit van seizoen 1 was erg matig. De overige seizoenen moet ik nog steeds kijken :oops:

Direct mijn serie IV maar even opengesneden, pfff Disc 01,02 en 03. Ook de beeld en geluidskwaliteit van serie II en III is niet geweldig, maar als je zo verslingerd aan de serie bent als ik, neem je dat op de koop toe. Gelukkig is de prijsstelling nu iets realistischer, ik kan mij nog herinneren dat ik serie I voor ƒ 66,= heb gekocht. Overigens heb ik een vriendelijk briefje naar DFW gestuurd of ik de DigiPack van Serie I los bij hun kon kopen(!), omdat mijn Serie I nog in keepcases zit. Geheel volgens de bedrijfspolicy van dit schitterende bedrijf heb ik daar na een jaar nog geen antwoord op gekregen :roll: .

Grant
17-11-2003, 13:45
Heb serie 1 (3 discs) nu al een jaar in huis. De eerste twee discs heb ik het afgelopen jaar bekeken, en nu, na de aanschaf van serie 2, moest natuurlijk eerst de derde disc van serie 1 worden bekeken. Alleen, deze weigert het te doen! De speler geeft aan dat de disc vuil is, maar deze is nog nooit uit het hoesje geweest. En na een jaar mag ik toch wel verwachten dat een DVD het nog gewoon doet. Heb onlangs naar DFW gemaild (ze beloven op de website binnen een werkweek te antwoorden) maar heb uiteraard nog niets vernomen.

Wie heeft er nog meer problemen met het afspelen van deze prachtserie? En wie heeft een idee hoe DFW deze klacht onder ogen krijgt en deze ook serieus behandelt? Want als ik Hamstra mag geloven, schiet ik met mailen niets op.

Grant
25-11-2003, 21:42
En inderdaad. Het is dan slechts 3 weken terug dat ik heb gemaild naar onze vrienden van DFW, maar hun werkweken lijken wel érg lang. Toch vind ik het schandalig dat ik een DVD heb die het niet doet (en waarschijnlijk ook nooit gedaan heeft) en ik daar dus geen reactie op krijg. Is het dan al zover gekomen dat je een nieuwe DVD direct moet testen of hij het doet en je hem niet een paar maanden of een jaar in de kast mag laten liggen, voordat je in deze hectische wereld eindelijk eens tijd hebt om te genieten van je aanschaf?

The Don
29-06-2004, 17:53
Piovra Prequel (deel 8) is nu ook verkrijgbaar :D

Grant
30-06-2004, 18:21
Na ruim een half jaar, ik geef toe dat ik het zelf ook heb laten versloffen, heb ik maar weer eens aan de bel getrokken bij DFW, en wat blijkt: binnen een dag bericht terug! Met excuses voor het niet beantwoorden van mijn vorige mails. Krijg nu een nieuwe disc toegstuurd als ik eerst de defecte naar DFW stuur. Toch wel attent...

The Don
05-07-2004, 15:48
Oh ja, de kwaliteit is niet echt goed. Beeld en geluid lopen soms niet echt gelijk. Met name als de politiewagens langs scheuren wil het geluid wel eens erug gek doen.
Maar ach het is een must see en dan neem je soms dingen op de koop (letterlijk) toe!

andree de jong
07-08-2004, 10:45
Hoi

Ik heb deze week de hele serie van videoband op dvd gezet. De kwaliteit is goed, VHS, maar ook bij mij is het geluid niet optimaal.
De gesproken teksten gaan goed, maar geluiden als auto's en muziek jengelen enigzins.
Ik weet niet meer of dat ook bij de videobanden het geval was.

Ik heb tijdens het opnemen en checken in ieder geval weer genoten en kan me in de toekomst weer helemaal verlustigen aan deze serie.

Weet iemand of er na deel 4 nog iets is uitgekomen (deel 4 eindigt met Tano die op de boot zit).

Groetjes

Andree

The Don
10-08-2004, 17:40
Octopus Prequel: het verhaal hoe het begon. Inmiddels te bestellen bij de dvd-aanbieders!


Hoi

Ik heb deze week de hele serie van videoband op dvd gezet. De kwaliteit is goed, VHS, maar ook bij mij is het geluid niet optimaal.
De gesproken teksten gaan goed, maar geluiden als auto's en muziek jengelen enigzins.
Ik weet niet meer of dat ook bij de videobanden het geval was.

Ik heb tijdens het opnemen en checken in ieder geval weer genoten en kan me in de toekomst weer helemaal verlustigen aan deze serie.

Weet iemand of er na deel 4 nog iets is uitgekomen (deel 4 eindigt met Tano die op de boot zit).

Groetjes

Andree

Pieter Kleine
10-08-2004, 21:48
Er zijn nog vele serie's gemaakt, maar die zijn niet alle in Nederland uitgezonden.

Dennis Kuijper
11-08-2004, 01:35
Er zijn nog vele serie's gemaakt, maar die zijn niet alle in Nederland uitgezonden.

Er zijn tot nu toe totaal serie 1 t/m 10 gemaakt.Denk dat de series die nu
nog niet uitgebracht zijn door Dutch filmworks nog wel gaan komen.

The Don
12-08-2004, 16:48
Voor de liefhebber :lol:

Overige delen 5 t/m 10:
Piovra 5 - Il cuore del problema - 1990
Piovra 6 - L' ultimo segreto - 1992
Piovra 7 - La pazza - 1994
Piovra 8 - Lo scandalo - 1997
Piovra 9 - Il patto - 1998
Piovra 10 - Notturno Per Una Citta - 1999

matthe
04-03-2005, 01:16
Hoeveel DVD's heeft elk seizoen?? Ik heb seizoenen 1 t/m 4 gezien in één box met 11 DVD's. Maar helaas was tijdelijk uitverkocht. :twisted: :twisted: :twisted:

Jullie hebben het over 3 DVD's. Per seizoen??
Zou er dan 12 moeten zijn. :P :P :P

matthe
04-03-2005, 01:52
Hoeveel DVD's heeft elk seizoen?? Ik heb seizoenen 1 t/m 4 gezien in één box met 11 DVD's. Maar helaas was tijdelijk uitverkocht. :twisted: :twisted: :twisted:

Jullie hebben het over 3 DVD's. Per seizoen??
Zou er dan 12 moeten zijn. :P :P :P

Wat een rekenwonder ben ik toch!! :P

BASIL
04-03-2005, 13:09
Het wordt tijd dat seizoen 5 en 6 uitkomen. Waarom wachten ze zo lang om al de seizoen op dvd uit te brengen?

Seizoen 1: 3 dvd's
Seizoen 2: 2 dvd's
Seizoen 3: 3 dvd's
Seizoen 4: 3 dvd's

Dennis Kuijper
04-03-2005, 15:32
Er is toch ook een prequel uit van deze serie of is dit serie 5?

Godsmack
04-03-2005, 16:34
Prequel is voor zover ik weet deel 0,5.
Zoals een prequel betaamt speelt dit zich voor seizoen 1 af.

matthe
05-03-2005, 01:31
Het wordt tijd dat seizoen 5 en 6 uitkomen. Waarom wachten ze zo lang om al de seizoen op dvd uit te brengen?


Om te pesten zeker! :(

Grant
10-03-2005, 18:50
Prequel is voor zover ik weet deel 0,5.
Zoals een prequel betaamt speelt dit zich voor seizoen 1 af.
De prequel is in wezen 'Piovra 8'. Dit deel speelt zich samen met 'Piovra 9' af in de jaren vijftig als ik het goed heb. Jammer dat DFW dit achtste deel als prequel heeft uitgebracht. 'Piovra 10' sluit trouwens weer aan op 'Piovra 7'.

Heb gisteren een mailtje naar DFW gestuurd met de vraag of ze verder gaan met het uitbrengen van de serie. En inderdaad, goed nieuws, nog dit jaar komen deel 5, 6 en 7...

matthe
11-03-2005, 00:35
Hoeveel DVD's heeft elk seizoen?? Ik heb seizoenen 1 t/m 4 gezien in één box met 11 DVD's. Maar helaas was tijdelijk uitverkocht. :twisted: :twisted: :twisted:

Jullie hebben het over 3 DVD's. Per seizoen??
Zou er dan 12 moeten zijn. :P :P :P

Ze hadden toch nog 1 exemplaar!
Was dus niet echt een box. maar losse met een kartonnetje er omheen. Meevaller was wel dat de prequel er ook bijzit. In tegenstelling tot wat er in de catalogus stond!

matthe
11-03-2005, 03:55
De prequel is in wezen 'Piovra 8'. Dit deel speelt zich samen met 'Piovra 9' af in de jaren vijftig als ik het goed heb. Jammer dat DFW dit achtste deel als prequel heeft uitgebracht. 'Piovra 10' sluit trouwens weer aan op 'Piovra 7'.

Heb gisteren een mailtje naar DFW gestuurd met de vraag of ze verder gaan met het uitbrengen van de serie. En inderdaad, goed nieuws, nog dit jaar komen deel 5, 6 en 7...

Op de achterkant van de prequel staat dat het Piovra 8 (Lo Scandalo) én 9 (Il Patto) is, maar wel een erg onduidelijk lettertype vinnik 8) !!

Grant
11-03-2005, 18:01
Op de achterkant van de prequel staat dat het Piovra 8 (Lo Scandalo) én 9 (Il Patto) is, maar wel een erg onduidelijk lettertype vinnik 8) !!
Dat betekent dus dat deze zogenaamde prequel 'Piovra 8' en 'Piovra 9' bevat? Nu ik weet dat de overige delen (over 'Piovra 10' heb ik echter niets gehoord) er ook aankomen, denk ik de prequel ook maar aan te schaffen. Kan ik daar in de tussentijd mijn honger mee stillen...

BASIL
11-03-2005, 18:18
Heb gisteren een mailtje naar DFW gestuurd met de vraag of ze verder gaan met het uitbrengen van de serie. En inderdaad, goed nieuws, nog dit jaar komen deel 5, 6 en 7...

Goed nieuws :wink:

Nu maar open dat het digipacks zullen zijn want ze veranderen altijd van verpakking. Eerst gewone keepcases, dan digipacks en op het einde dubbel keepcases. Met de prequel hebben ze terug de digipacks gebruikt

Wat nu voor de 3 volgende delen? Digipacks of dubbel keepcases?

Grant
12-03-2005, 10:32
Met de prequel hebben ze terug de digipacks gebruikt
Ik vermoed omdat ze deze delen vóór 'Piovra 1' hebben geplaatst bij DFW.

BASIL
12-03-2005, 19:25
Met de prequel hebben ze terug de digipacks gebruikt
Ik vermoed omdat ze deze delen vóór 'Piovra 1' hebben geplaatst bij DFW.

Ja, maar waarom de 4 eerste delen eerst in digipacks uitbrengen en daarna waren die digipacks niet meer verkrijgbaar en waren dat dubbel keepcases. En als ze dan nadien de prequel uitgebracht hebben, hebben ze weer een digipack gebruikt?
Nu ben ik benieuwd en hoop ik dat het een digipack zal zijn voor de drie volgende delen die dit jaar zullen uitkomen. :roll:

Grant
13-03-2005, 10:24
Eigenlijk interesseert het me geen moer in welke verpakking de serie wordt uitgegeven, als het maar een beetje compact blijft. De eerste serie van 'Sopranos' bijvoorbeeld, die heb ik nog in twee van die dikke boxen, waar in elk drie van die oude kartonnen Warner-hoesjes zitten. Onhandig, en het staat voor geen meter naast die andere delen.

In deze thread lijkt het mij interessanter te lezen wat jullie van de serie vinden en waarom. Er valt op internet namelijk bar weinig tot niets te discussieren over 'Piovra'.

matthe
14-03-2005, 00:53
Ken al die verpakkingnamen niet maar heb ze gewoon allemaal in dezelfde doosjes met een kartonnetje erom.

Grant
15-03-2005, 20:35
Reminder:

In deze thread lijkt het mij interessanter te lezen wat jullie van de serie vinden en waarom. Er valt op internet namelijk bar weinig tot niets te discussieren over 'Piovra'.

matthe
16-03-2005, 02:26
Nog niet gezien. Pas gekocht en kan er nog niets over zeggen. Ik ben alleen dat ik van die stevige doosjes heb ipv die dingen die ik gisteren in de winkel zag.

dvdanny
27-03-2005, 23:28
Prequel is voor zover ik weet deel 0,5.
Zoals een prequel betaamt speelt dit zich voor seizoen 1 af.
De prequel is in wezen 'Piovra 8'. Dit deel speelt zich samen met 'Piovra 9' af in de jaren vijftig als ik het goed heb. Jammer dat DFW dit achtste deel als prequel heeft uitgebracht. 'Piovra 10' sluit trouwens weer aan op 'Piovra 7'.

Heb gisteren een mailtje naar DFW gestuurd met de vraag of ze verder gaan met het uitbrengen van de serie. En inderdaad, goed nieuws, nog dit jaar komen deel 5, 6 en 7...

Weten onze vrienden ook in welke maand ze de volgende series ongeveer zullen uitbrengen?

Vincent van Poorten
30-03-2005, 08:42
Laat ik voorop stellen dat ik niet snap waarom iedereen zo geilt op die digipacks. Die keepcases zijn toch veel steviger en daarmee een stuk duurzamer en bovendien blijf je vouwen met die digipacks.

Mometeel ben ik bezig met seizoen 4. Het mooie van de serie is dat in het begin van elke serie wordt verwezen naar de voorgaande serie(s), maar dat er meteen nieuwe plots worden ontwikkeld, zodat elke serie in feite onafhankelijk van de voorgaande is te bekijken. Placido zet een ijzersterke rol neer als norse, coole, maar toch ook emotionele commissaris Cattani die zich sterk laat leiden door eigen leed in de strijd tegen de maffia. Zeer realistische serie zonder al te veel actie. De nadruk wordt gelegd op de interne relaties binnen de maffia en het streven van Cattani om dit bij de wortel aan te pakken. Dit alles wordt zeer mooi in beeld gebracht en begeleid door treffende muziek van Ennio Morricone.

Vele uren kijkplezier voor een relatief lage prijs. Een dikke 8.

Misschien schaf ik de prequel (Piovra 8,9) nog aan (in keepcase natuurlijk), maar dan houdt het wel op denk ik. Nog 4 van die boxen wordt te veel van het goede. [spoiler:876a4ec337]Bovendien is de dood van Cattani aan het eind van seizoen 4 een "mooi" eind van een reeks[/spoiler:876a4ec337]

Dennis Kuijper
30-03-2005, 10:38
Misschien schaf ik de prequel (Piovra 8,9) nog aan (in keepcase natuurlijk), maar dan houdt het wel op denk ik. Nog 4 van die boxen wordt te veel van het goede. [spoiler:720c57c7c0]Bovendien is de dood van Cattani aan het eind van seizoen 4 een "mooi" eind van een reeks[/spoiler:720c57c7c0]

Ik zou gewoon echt die andere 4 boxen ook kopen,de hele reeks is geweldig.Je bent een fan of niet. :wink:

matthe
31-03-2005, 01:13
Ik zou gewoon echt die andere 4 boxen ook kopen,de hele reeks is geweldig.Je bent een fan of niet.


Zo is dat :wink: :lol: 8)

dvdanny
31-03-2005, 15:58
Misschien schaf ik de prequel (Piovra 8,9) nog aan (in keepcase natuurlijk), maar dan houdt het wel op denk ik. Nog 4 van die boxen wordt te veel van het goede. [spoiler:dd21ce8abe]Bovendien is de dood van Cattani aan het eind van seizoen 4 een "mooi" eind van een reeks[/spoiler:dd21ce8abe]

Ik zou gewoon echt die andere 4 boxen ook kopen,de hele reeks is geweldig.Je bent een fan of niet. :wink:

inderdaad 8) al was het alleen maar om de Fantantaschie rollen van Patricia millardet als de mooie gedreven Silvia conti en Remo Girone als de gekke kwade genius Tano Carridi

Vincent van Poorten
31-03-2005, 16:15
Daar gaan m'n zakcentjes weer :cry:

Dennis Kuijper
02-12-2005, 15:05
Dvd-home releaselijst:
14-02-2006 Octopus - serie 6 (3 disc's) House Of Knowledge

BASIL
02-12-2005, 19:20
Dvd-home releaselijst:
14-02-2006 Octopus - serie 6 (3 disc's) House Of Knowledge

Serie 6? En serie 5 dan?

Tot nu toe heb ik in mijn collectie de prequel en serie 1 tot en met 4. Maar serie 5 is nooit uitgekomen.

Dennis Kuijper
06-12-2005, 17:46
Dvd-home releaselijst:
14-02-2006 Octopus - serie 6 (3 disc's) House Of Knowledge

Serie 6? En serie 5 dan?

Tot nu toe heb ik in mijn collectie de prequel en serie 1 tot en met 4. Maar serie 5 is nooit uitgekomen.
Mail Dutch film works even zou ik zeggen.

Dennis Kuijper
22-12-2005, 14:19
Dvd-home releaselijst:
14-02-2006 Octopus - serie 6 (3 disc's) House Of Knowledge

Serie 6? En serie 5 dan?

Tot nu toe heb ik in mijn collectie de prequel en serie 1 tot en met 4. Maar serie 5 is nooit uitgekomen.
Mail Dutch film works even zou ik zeggen.

Serie 5 komt ook op die datum uit.

Grant
07-02-2006, 14:21
Dvd-home releaselijst:
14-02-2006 Octopus - serie 6 (3 disc's) House Of Knowledge

Serie 6? En serie 5 dan?

Tot nu toe heb ik in mijn collectie de prequel en serie 1 tot en met 4. Maar serie 5 is nooit uitgekomen.
Mail Dutch film works even zou ik zeggen.

Serie 5 komt ook op die datum uit.
Uitgesteld of helemaal van de baan meldt dvd-home. Slaat nergens op. Mail sturen naar DFW helpt niets. 'Houd de site maar in de gaten', krijg je te horen...

Petitie?

Dennis Kuijper
07-02-2006, 17:17
Dvd-home releaselijst:
14-02-2006 Octopus - serie 6 (3 disc's) House Of Knowledge

Serie 6? En serie 5 dan?

Tot nu toe heb ik in mijn collectie de prequel en serie 1 tot en met 4. Maar serie 5 is nooit uitgekomen.
Mail Dutch film works even zou ik zeggen.

Serie 5 komt ook op die datum uit.
Uitgesteld of helemaal van de baan meldt dvd-home. Slaat nergens op. Mail sturen naar DFW helpt niets. 'Houd de site maar in de gaten', krijg je te horen...

Petitie?

Das wel balen,ben nu seizoen 4 aan het volgen,zal wel weer uitgesteld zijn.Ik snap niet wat het probleem mag zijn want hun kwakken de serie toch op dvd zonder ook maar enige oppoets beurt of iets.Nu moet ik wel zegge dat zeizoen gelukkig een stuk beter was dan de andere seizoenen maar die waren ook ouder.Ik heb House of knowledge(onderdeel van DFW)al gemaild over info.

dvdanny
08-02-2006, 22:55
voor de la piovra fans is er misschien een klein lichtpuntje in de duisternis :)

dvdinfo.be geeft als release datum voor 5 + 6 28 februari

bij Dvdoutlet bol.com en dvdplaneet zijn deze delen al te pre ordenen
bij dvdoutlet staan zelfs afbeeldingen van de hoes bij.


ik neem dus aan dat op die datum de dvd's worden uitgebracht.

Dennis Kuijper
09-02-2006, 11:04
Ik heb een mail terug gehad van House of Knowledge:
de release van deel 5 & 6 uit de 'La Piovra'-reeks is tot nader order uitgesteld. Het is op dit moment nog niet duidelijk wanneer deze 2 titels uit zullen komen, dus ik zou je willen adviseren om onze website (www.houseofknowledge.nl) goed in de gaten te houden.

Grant
10-02-2006, 08:40
Ziet er volgens dvdoutlet.nl inderdaad niet verkeerd uit. Covers (http://www.dvdoutlet.nl/cgi-bin/web_store/web_store.cgi) zijn in dezelfde reeks als 1 t/m 4 maar nu met groene en zwarte achtergrond. Alleen... [spoiler:87bc100bad]wordt Michele Placido nog genoemd als hoofdrolspeler.[/spoiler:87bc100bad]. En beide delen hebben een aparte ondertitel in het Engels: 'The Starting Point' (deel 5) en 'The Force of the Maffia' (deel 6). Terwijl ik altijd dacht dat 'maffia' in het Engels werd geschreven als 'mafia'. Maar dat terzijde...

Mocht dvdoutlet het bij het rechte eind hebben, hoeven we dus niet al te lang meer te wachten. Hopelijk zijn ze bij House of Knowledge minder goed geinformeerd over hun eigen producten. Bovendien, als het spul al in de pre-order staat, zou je toch denken...

Laten we het hopen!

Dennis Kuijper
10-02-2006, 12:05
Ziet er volgens dvdoutlet.nl inderdaad niet verkeerd uit. Covers (http://www.dvdoutlet.nl/cgi-bin/web_store/web_store.cgi) zijn in dezelfde reeks als 1 t/m 4 maar nu met groene en zwarte achtergrond. Alleen... [spoiler:3aefb28f4d]wordt Michele Placido nog genoemd als hoofdrolspeler.[/spoiler:3aefb28f4d]. En beide delen hebben een aparte ondertitel in het Engels: 'The Starting Point' (deel 5) en 'The Force of the Maffia' (deel 6). Terwijl ik altijd dacht dat 'maffia' in het Engels werd geschreven als 'mafia'. Maar dat terzijde...

Mocht dvdoutlet het bij het rechte eind hebben, hoeven we dus niet al te lang meer te wachten. Hopelijk zijn ze bij House of Knowledge minder goed geinformeerd over hun eigen producten. Bovendien, als het spul al in de pre-order staat, zou je toch denken...

Laten we het hopen!
Zo das wat makkelijker :wink:
http://www.dvdoutlet.nl/images/products/23375.jpg
http://www.dvdoutlet.nl/images/products/23376.jpg

Grant
01-03-2006, 17:10
Iemand als iets wijzer geworden? Of kunnen we de rest van de serie op ons buik schrijven?

Dennis Kuijper
01-03-2006, 17:12
Iemand als iets wijzer geworden? Of kunnen we de rest van de serie op ons buik schrijven?
Zoals ik al melde in een paar berichten terug is de release uitgesteld.
Tuurlijk komt de rest van de serie wel uit,die serie verkoop goed hoor.

Grant
02-03-2006, 13:00
Iemand als iets wijzer geworden? Of kunnen we de rest van de serie op ons buik schrijven?
Zoals ik al melde in een paar berichten terug is de release uitgesteld.
Tuurlijk komt de rest van de serie wel uit,die serie verkoop goed hoor.
14 april 2006 meldt dvdoutlet.nl. Toch heb ik er een hard hoofd in. Deze dvd's staan al jaren genoemd als 'verschijnt binnenkort'. Dit jaar zouden ze eerst komen op 14 febr., daarna op 28 febr. en dus nu op 14 april.

Dennis Kuijper
02-03-2006, 21:05
Iemand als iets wijzer geworden? Of kunnen we de rest van de serie op ons buik schrijven?
Zoals ik al melde in een paar berichten terug is de release uitgesteld.
Tuurlijk komt de rest van de serie wel uit,die serie verkoop goed hoor.
14 april 2006 meldt dvdoutlet.nl. Toch heb ik er een hard hoofd in. Deze dvd's staan al jaren genoemd als 'verschijnt binnenkort'. Dit jaar zouden ze eerst komen op 14 febr., daarna op 28 febr. en dus nu op 14 april.
Gewoon de site van House of Knowles in de gaten houden,als ze daar op staan kan het bijna niet mis gaan.

Dennis Kuijper
09-03-2006, 08:47
Nieuw mailtje gehad:

Beste Dennis,

Voor wat betreft seizoen 5 & 6 van Octopus: op dit moment is het nog niet duidelijk wanneer deel 5 & 6 La Piovra uit zullen komen en ik neem dan ook aan dat de gestelde datum een indicatie betreft. Zodra een definitieve datum bekend is, zal deze zeker gecommuniceerd worden op onze website (www.hokshop.nl).

Ik hoop je hiermee voldoende geinformeerd te hebben.
Met vriendelijke groet,

House of Knowledge

Dennis Kuijper
19-04-2006, 16:23
Iemand als iets wijzer geworden? Of kunnen we de rest van de serie op ons buik schrijven?
Zoals ik al melde in een paar berichten terug is de release uitgesteld.
Tuurlijk komt de rest van de serie wel uit,die serie verkoop goed hoor.
14 april 2006 meldt dvdoutlet.nl. Toch heb ik er een hard hoofd in. Deze dvd's staan al jaren genoemd als 'verschijnt binnenkort'. Dit jaar zouden ze eerst komen op 14 febr., daarna op 28 febr. en dus nu op 14 april.
Nu staat er 30-05-2006
Afwachten maar.

Dennis Kuijper
25-04-2006, 20:49
Iemand als iets wijzer geworden? Of kunnen we de rest van de serie op ons buik schrijven?
Zoals ik al melde in een paar berichten terug is de release uitgesteld.
Tuurlijk komt de rest van de serie wel uit,die serie verkoop goed hoor.
14 april 2006 meldt dvdoutlet.nl. Toch heb ik er een hard hoofd in. Deze dvd's staan al jaren genoemd als 'verschijnt binnenkort'. Dit jaar zouden ze eerst komen op 14 febr., daarna op 28 febr. en dus nu op 14 april.
Nu staat er 30-05-2006
Afwachten maar.
Ik zie nu op steeds meer plekken deze datum opduiken,zou het dan toch eindelijk zover zijn.
Overigens zie ik nu de boxen van de andere seizoenen in een keepcase met een slipcase,de prijs hebben ze ook gelijk maar ff opgeschroeft naar 19,99 per seizoen.

dvdanny
26-04-2006, 22:58
een italiaans weekblad brengt waarschijnlijk de hele serie uit.
ze zijn nu al bij deel 6, gaat dan wel per 2 afleverigen en niet per serie.

voor belangstellende www.espressonline.it

Dennis Kuijper
26-04-2006, 23:07
een italiaans weekblad brengt waarschijnlijk de hele serie uit.
ze zijn nu al bij deel 6, gaat dan wel per 2 afleverigen en niet per serie.

voor belangstellende www.espressonline.it
Ik versta geen Italiaans,dus zal toch echt moeten wachten op Nl sub versies. :wink:

dvdanny
21-08-2006, 02:05
volgens de releaselijkst van DVDhome komen seizoen 5 en 6 3 october uit.

en hopelijk is het dit keer een defenitieve datum :)

Rotterdam5314
21-08-2006, 02:21
Ik ben een groot liefhebber van maffia films
Maar deze serie heb ik nog nooit gezien

Is deze serie een aanschaf waard?
Is de serie realistisch en kijk het fijn weg??

Dennis Kuijper
21-08-2006, 07:06
Ik ben een groot liefhebber van maffia films
Maar deze serie heb ik nog nooit gezien

Is deze serie een aanschaf waard?
Is de serie realistisch en kijk het fijn weg??
Verplichte aanschaf voor mafiafilm liehebbers,dit is De Sopranos van de jaren 80.De serie is 100% realistisch en het kijkt weg als een trein.
Hopelijk komen seizoen 5 & 6 nu echt in october uit na al die uitstellen.

dvdanny
21-08-2006, 12:17
Had dit weekend een mailtje gestuurd naar onze vrienden van DFW om te vragen hoe het nu precies zat.

en dit kreeg ik vandaag als antwoord.

Het klopt inderdaad dat 3 oktober serie 5 en 6 uitgebracht worden van
Octopus.

:D

Pieter Kleine
21-08-2006, 14:54
De serie was zelf zo realistisch dat, vanwege de veronderstelde politieke corruptie, er nog vragen over in het Italiaanse parlement zijn gesteld.

Rotterdam5314
11-09-2006, 22:27
Nu deze serie in prijs is verlaagd wil ik em in 1 keer aanschaffen.

Ik zag dat er ook nog een prequel van is
Is het nodig om deze ook aan te schaffen of is dat totaal overbodig?

Dennis Kuijper
11-09-2006, 22:42
Nu deze serie in prijs is verlaagd wil ik em in 1 keer aanschaffen.

Ik zag dat er ook nog een prequel van is
Is het nodig om deze ook aan te schaffen of is dat totaal overbodig?
Zoals al eerder vermeld in deze tread:
De prequel is in wezen 'Piovra 8'. Dit deel speelt zich samen met 'Piovra 9' af in de jaren vijftig als ik het goed heb. Jammer dat DFW dit achtste deel als prequel heeft uitgebracht. 'Piovra 10' sluit trouwens weer aan op 'Piovra 7'.

Ik heb hem zelf nog niet maar schaf die nog wel aan.
Ook even ter info voor je,alle series zijn in het Italiaans gesproken(orgineele taal)

Overigens komen seizoen 5 en 6 er ook aan op 3 oktober 2006

BASIL
12-09-2006, 06:54
Nu maar hopen dat het twee digipacks zullen worden want ze zijn eerst begonnen met gewoon amaray dozen, dan digipacks, dan dubbel amaray dozen en met de prequel zijn ze teruggekomen met een digipack.

Ik ben zo blij dat die twee reeksen uiteindelijk zullen uitkomen want het heeft lang geduurd :(

Reeks 1 :arrow: 10/2001
Reeks 2 :arrow: 07/2002
Reeks 3 :arrow: 07/2002
Reeks 4 :arrow: 09/2003
Prequel :arrow: 06/2004
Reeks 5 :arrow: 10/2006
Reeks 6 :arrow: 10/2006

Dennis Kuijper
12-09-2006, 12:31
Ga er maar van uit dat het keepcases worden.

BASIL
02-10-2006, 08:48
Indien iemand seizoen 5 en 6 in de winkels gezien heeft, dat hij mij iets laat weten :wink:

Dennis Kuijper
02-10-2006, 15:29
Indien iemand seizoen 5 en 6 in de winkels gezien heeft, dat hij mij iets laat weten :wink:
Ik wacht zelf nog wel ff met aanschaffen als ik ze zie,heb geen zin om 20 euro te betalen per seizoen wat ik verwacht.

BASIL
11-10-2006, 20:10
Volgens dvdoutlet.nl, is seizoen 5 en 6 uitgesteld tot 17 oktober maar op de andere sites zijn die twee releases uit de planning verdwenen. :?

santana
12-10-2006, 20:42
Sinds vandaag staan de twee niewe delen op de site van House of Knowledge (is toch de distributeur in NL?):

Deel 5: http://www.hokshop.com/www/product.php?supplier=hok&productID=425

Deel 6: http://www.hokshop.com/www/product.php?supplier=hok&productID=426

Beide voor €19.99 elk.

Komt toch nog alles goed... :D

BASIL
12-10-2006, 20:57
Dat is goed nieuws :D

Dus eigenlijk zijn serie 5 en 6 al uit?

mukewl
14-10-2006, 18:45
Volgens dvdoutlet.nl, is seizoen 5 en 6 uitgesteld tot 17 oktober maar op de andere sites zijn die twee releases uit de planning verdwenen. :?

Heb ze bij dvdoutlet besteld (samen voor EUR 23.95, met dikke korting op de huidge prijs omdat de vorige release-datum uiteindelijk werd gecancelled) en ff navraag gedaan - ze verwachten ze maandag te ontvangen, dus met een beetje mazzel heb ik dinsdag een ouderwetse maffia avond !

Grant
17-10-2006, 15:25
Heb ze bij dvdoutlet besteld (samen voor EUR 23.95, met dikke korting op de huidge prijs omdat de vorige release-datum uiteindelijk werd gecancelled) en ff navraag gedaan - ze verwachten ze maandag te ontvangen, dus met een beetje mazzel heb ik dinsdag een ouderwetse maffia avond !
En heb je ze binnen? Ben erg benieuwd hoe ze zijn. Heb deel 1 t/m 4 ondertussen meerder malen gezien. Tijd voor nieuwe verhaallijnen. Ben erg benieuwd hoe het verder gaat met Antonio Espinosa. Mooie boef is dat toch.

Dennis Kuijper
17-10-2006, 15:52
Ben erg benieuwd hoe het verder gaat met Antonio Espinosa. Mooie boef is dat toch.
Zeker,maar Tano Carridi vind ik nog geweldiger,prachtige rol van Remo Gerone.Vandaar dat ik ook erg blij ben met deze:
http://img222.imageshack.us/img222/8587/remogerone6er.jpg

mukewl
17-10-2006, 16:55
Heb ze bij dvdoutlet besteld (samen voor EUR 23.95, met dikke korting op de huidge prijs omdat de vorige release-datum uiteindelijk werd gecancelled) en ff navraag gedaan - ze verwachten ze maandag te ontvangen, dus met een beetje mazzel heb ik dinsdag een ouderwetse maffia avond !
En heb je ze binnen? Ben erg benieuwd hoe ze zijn. Heb deel 1 t/m 4 ondertussen meerder malen gezien. Tijd voor nieuwe verhaallijnen. Ben erg benieuwd hoe het verder gaat met Antonio Espinosa. Mooie boef is dat toch.

Jup zijn vandaag bezorgd :D
Jammer genoeg heeft m'n baas me met flink wat extra werk opgezadeld, dus ben bang dat ik ze pas dit weekend kan gaan bekijken :cry:

BASIL
17-10-2006, 18:58
Heb ze bij dvdoutlet besteld (samen voor EUR 23.95, met dikke korting op de huidge prijs omdat de vorige release-datum uiteindelijk werd gecancelled) en ff navraag gedaan - ze verwachten ze maandag te ontvangen, dus met een beetje mazzel heb ik dinsdag een ouderwetse maffia avond !
En heb je ze binnen? Ben erg benieuwd hoe ze zijn. Heb deel 1 t/m 4 ondertussen meerder malen gezien. Tijd voor nieuwe verhaallijnen. Ben erg benieuwd hoe het verder gaat met Antonio Espinosa. Mooie boef is dat toch.

Jup zijn vandaag bezorgd :D
Jammer genoeg heeft m'n baas me met flink wat extra werk opgezadeld, dus ben bang dat ik ze pas dit weekend kan gaan bekijken :cry:

Dus morgen zal ik naar de Fnac en MediaMarkt van Brussel gaan om te zien of ze binnen zijn. :D

BASIL
18-10-2006, 19:31
Ik heb ze alle 2 (Deel V en VI). :D

Nog goed dat ik ze besteld had want ze hadden die nog niet binnen en het was al uitverkocht. En die reeksen zijn moeiljik te vinden in Brussel. :?

Ik heb een vraagje over het beeld van de twee laatste seizoenen (5 en 6). Het beeld is zogezegd 1.33 dwz als je een 4:3 televisie hebt dat het scherm helemaal gevuld is. Maar hier is er iets vreemd met het beeld. Het is zelfs minder dan 1.33. Ik zou zeggen 1.25 of iets meer want er is een klein zwart balk aan de linker kant van het beeld.

Voor diegenen die de twee laatste seizoenen ook gekocht hebben, hebben jullie dat ook gemerkt? :?

Dat is typisch DFW. Daar is altijd iets mis mee. Ofwel is er iets mis met het geluid ofwel met het beeld. :evil:

Grant
19-10-2006, 14:46
Ben erg benieuwd hoe het verder gaat met Antonio Espinosa. Mooie boef is dat toch.
Zeker,maar Tano Carridi vind ik nog geweldiger,prachtige rol van Remo Gerone.
Ook Tano is uiteraard een prachtig personage. Alleen ken ik die al iets beter omdat hij in serie 3 en 4 speelt en dat geldt niet voor Espinosa.

Wat is dat trouwens voor afbeelding die je laat zien? De foto is erg onduidelijk. Zie wel dat het Remo Girone incluis handtekening is. Ben zelf dit voorjaar naar Parijs geweest, heb onder meer het graf van Francois Perier (Terrasini) bezocht. ...Heb alleen geen handtekening gekregen.

Dennis Kuijper
19-10-2006, 20:58
Ben erg benieuwd hoe het verder gaat met Antonio Espinosa. Mooie boef is dat toch.
Zeker,maar Tano Carridi vind ik nog geweldiger,prachtige rol van Remo Gerone.
Ook Tano is uiteraard een prachtig personage. Alleen ken ik die al iets beter omdat hij in serie 3 en 4 speelt en dat geldt niet voor Espinosa.

Wat is dat trouwens voor afbeelding die je laat zien? De foto is erg onduidelijk. Zie wel dat het Remo Girone incluis handtekening is. Ben zelf dit voorjaar naar Parijs geweest, heb onder meer het graf van Francois Perier (Terrasini) bezocht. ...Heb alleen geen handtekening gekregen.
Inderdaad een foto met handtekening gekregen via z,n agent,Girone heeft hem persoonlijk naar me toegestuurd :P
Nu nog ff uitzoeken waar ik die b.v. die van Michele Placido kan krijgen. :)

Grant
21-10-2006, 17:01
Serie 5 vanmiddag toch maar vast aangeschaft. Wel even wennen zonder Placido, maar de andere bekende gezichten maken veel goed. En de muziek uiteraard. De eerste episode is aan de lange kant (bijna 2 uur), maar deze introductie belooft weer veel goeds.

cayo
21-10-2006, 19:11
8) vandaag gekocht, de volledige reeks goed voor 36 uur op 13 dvd's aan ... 19.99 € :lol:

BASIL
22-10-2006, 00:17
8) vandaag gekocht, de volledige reeks goed voor 36 uur op 13 dvd's aan ... 19.99 € :lol:

:shock:

Dennis Kuijper
22-10-2006, 00:36
8) vandaag gekocht, de volledige reeks goed voor 36 uur op 13 dvd's aan ... 19.99 € :lol:

:shock:
Daar zit seizoen 5 en 6 en de prequel niet in als ik me niet vergis :wink:

cayo
24-10-2006, 01:09
8) vandaag gekocht, de volledige reeks goed voor 36 uur op 13 dvd's aan ... 19.99 € :lol:

:shock:
Daar zit seizoen 5 en 6 en de prequel niet in als ik me niet vergis :wink:

Wel de Prequel, en tot seizoen 4, doch cheapy cheapy cheapy komt op 1euro 53 cent per dvd :D

Giu
29-10-2006, 19:39
Hoi! ben nieuw hier en als rasechte Siciliaan ben ik HELEMAAL gek van Lapiovra. Ik herrinner me hem nog toen de VARA hem op TV uitzond!

GEWELDIG gewoon. Kheb nu ook alle delen die op DVD zijn uitgekomen en heb deel 7 en 10 ook op video. Beeldkwaliteit is wel minder na al die jaren. Dus we hopen dat ook deze op DVD uitkomt.

Hebben jullie bij Deel 6 op de eerste disc ook een slechte beeldkwaliteit van ruim 10 min???? Kheb DVDoutlet hierover al mail gestuurd en hopen dat ik een nieuwe krijg.

Rotterdam5314
29-10-2006, 21:50
8) vandaag gekocht, de volledige reeks goed voor 36 uur op 13 dvd's aan ... 19.99 € :lol:

Waar?

cayo
29-10-2006, 22:53
8) vandaag gekocht, de volledige reeks goed voor 36 uur op 13 dvd's aan ... 19.99 € :lol:

Waar?

in Belgie, beter in het miezerige Eeklo, in een Standaard Boekenhandel 8)

Dennis Kuijper
29-10-2006, 23:49
8) vandaag gekocht, de volledige reeks goed voor 36 uur op 13 dvd's aan ... 19.99 € :lol:

Waar?
Blokker heeft die box ook goedkoop als ik me niet vergis.

dvdanny
06-12-2006, 23:20
8) vandaag gekocht, de volledige reeks goed voor 36 uur op 13 dvd's aan ... 19.99 € :lol:

Waar?
Blokker heeft die box ook goedkoop als ik me niet vergis.

Ja dat klopt Blokker heeft ie box inderdaad. Heb zaterdag zelf deel 5 en 6 gekocht voor 20 euro totaal was dan wel op de cd beurs in utrecht.

beeldkwaliteit van vooral deel 6 is op sommige punten erg matig, had soms erg het idee dat ik na mn vhs banden aan het kijken was (zeker de afrikaanse scenes) .

BASIL
07-12-2006, 09:24
Goed nieuws want op 30 januari komen deel 7 en 8 uit. :D

Bron: VN Productions die de planning van DFW ontvangen heeft.

dvdanny
07-12-2006, 13:00
Goed nieuws want op 30 januari komen deel 7 en 8 uit. :D

Bron: VN Productions die de planning van DFW ontvangen heeft.

denk dat je 7 en 10 bedoeld, deel 8 is namelijk al uit die behoort samen met 9 tot de Prequel.

ben wel een beetje sceptisch dat ze er dan daadwerkelijk zullen zijn, de releases van DFW zijn net schaaktstukken, ze worden steeds weer verschoven.

BASIL
07-12-2006, 15:36
Goed nieuws want op 30 januari komen deel 7 en 8 uit. :D

Bron: VN Productions die de planning van DFW ontvangen heeft.

denk dat je 7 en 10 bedoeld, deel 8 is namelijk al uit die behoort samen met 9 tot de Prequel.

ben wel een beetje sceptisch dat ze er dan daadwerkelijk zullen zijn, de releases van DFW zijn net schaaktstukken, ze worden steeds weer verschoven.

Inderdaad! 7 en 10 :wink:

Rotterdam5314
07-12-2006, 15:54
Goed nieuws want op 30 januari komen deel 7 en 8 uit. :D

Bron: VN Productions die de planning van DFW ontvangen heeft.

denk dat je 7 en 10 bedoeld, deel 8 is namelijk al uit die behoort samen met 9 tot de Prequel.

ben wel een beetje sceptisch dat ze er dan daadwerkelijk zullen zijn, de releases van DFW zijn net schaaktstukken, ze worden steeds weer verschoven.

Inderdaad! 7 en 10 :wink:

En wat is dat de beste manier om te kijken??
dit vraag ik omdat ze zeg maar op 'de verkeerde' volgorde uitkomen

S1, S2, S3, S4, S5, S6, S7 S8 S9,S10 of S1, S2, S3 ,S4, S5, S6, Prequel (8 en 9) S7 ,S10 of S1,S2. S3, S4 Prequel, S5, S6, S7, S10

MeltyMan
07-12-2006, 16:42
Kan je eigenlijk ook gewoon seizoen 5 en 6 kijken zonder de 1ste 4 gezien te hebben? heb deze namelijk gewonnen.. en weet niet of ik nu eerst seizoen 1 moet checken of gewoon 5 eerst eens kijken en dan zien wat ik doe? :)

dvdanny
07-12-2006, 17:12
Kan je eigenlijk ook gewoon seizoen 5 en 6 kijken zonder de 1ste 4 gezien te hebben? heb deze namelijk gewonnen.. en weet niet of ik nu eerst seizoen 1 moet checken of gewoon 5 eerst eens kijken en dan zien wat ik doe? :)

Proficiat Meltyman :)

in feite zou je de dvd's gewoon kunnen bekijken zonder de vorige delen te hebben gezien. daar moet ik wel bij vermelden dat het bekijken van de vorige delen en dan met name deel 4 je een beter inzicht in de personages doet verschaffen.

een klein voorbeeld; in het begin van deel 5 zien we Tano in een psychiatrische inrichting hoe hij daar terecht is gekomen is dan in deel 4 te zien.

het is tevens zo dat de personages uit deel 5 in deel 1 en 2 nog helemaal niet meedoen.
Tano is pas te zien in deel 3 en Silvia Conti en Espinosa komen pas in deel 4 aanbod.

hoewel een heel erg goede serie is er best wel verschil in het tempo van de onderlinge delen, deel 1 is bijv. een stuk trager als 4. Eigenlijk wordt het interresanter naarmate de delen vorderen.

als je de serie in zn geheel bekijken wil, is de juiste volgorde deel 1 tot en met 7 dan de prequel en dan deel 10

MeltyMan
07-12-2006, 17:27
hmm thx :-)

Ik denk dat ik eens ga kijken naar 5, en zien hoe het me bevalt en daarna zien of ik eventueel de andere reeksen ook koop ;-)

BASIL
07-12-2006, 19:11
Ik zou zeggen van eerst de prequel te zien en dan seizoen 1 tot 7. En dan eindigen met seizoen 10. :wink:

Ik ken deze reeks goed dankzij de BRT (huidige VRT) die in de jaren tachtig deze reeks uitgezonden hebben. Spijtig dat het beeld en geluidskwaliteit zo slecht is. :(

Ik mag al blij zijn dat het op dvd uitgekomen is.

dvdanny
07-12-2006, 23:24
Basil, heb je misschien ook een link waarin staat dat 7 en 10 uitkomen?

kan nog niks erover vinden.

BASIL
08-12-2006, 08:48
Basil, heb je misschien ook een link waarin staat dat 7 en 10 uitkomen?

kan nog niks erover vinden.

Ik krijg krijg maandelijks in mijn brievenbus een tijdschrift "dvd-bizz" van VN-Productions. Het is een vakblad voor dvd die voor de pers en handelaars bestemd is. :wink:

Om te bewijzen dat deze informatie betrouwbaar is, ik heb zelfs de bestelnummer van deze 2 items.

Octopus 7: 23180SDS00
Octopus 10: 23190SDS00

Uiteraard, wijzigingen zijn nooit uitgesloten :wink:

Dennis Kuijper
08-12-2006, 10:25
Ik zou zeggen van eerst de prequel te zien en dan seizoen 1 tot 7. En dan eindigen met seizoen 10. :wink:

Prequel is eigenlijk seizoen 8/9 :wink:

BASIL
08-12-2006, 10:51
Ik zou zeggen van eerst de prequel te zien en dan seizoen 1 tot 7. En dan eindigen met seizoen 10. :wink:

Prequel is eigenlijk seizoen 8/9 :wink:

Juist :wink: maar eigenlijk is het beter van seizoen 8 en 9 eerst te zien want men spreekt over de maffia in de jaren '50 en dan de andere seizoen waar men over de maffia van nu spreken.

BASIL
23-12-2006, 19:03
Op 30 januari 2007 brengt DFW deze mooi reeks bij ons op dvd uit.

Deel 7 = seizoen 7

Deel 8 = seizoen 10

http://img204.imageshack.us/img204/4314/numriser0001qu9.jpg

Dennis Kuijper
24-12-2006, 14:55
Goed nieuws en wil ze zeker hebben,al wacht ik even tot ze in prijs gaan zakken.

dvdanny
28-12-2006, 01:10
Basil, die afbeelding is die gescand of staat ie ergens online?

vast bedankt.

:)

{I}{K}{E}
23-01-2007, 14:24
serie V kost via bol.com €20. Weet iemand waar ie goedkoper is? (Serie VI koste me €16 bij FRS)

Waarom komt serie VII uit in een andere verpakking?

Bij dvdoutlet hebben ze nu een Pre-Order actie als je serie VII & VIII besteld. (scheelt 11 euro)

Qzyn
23-01-2007, 17:19
serie V kost via bol.com €20. Weet iemand waar ie goedkoper is? (Serie VI koste me €16 bij FRS)
€ 14,99 (excl. verzenden) bij DVDPlaneet.nl (http://www.dvdplaneet.nl/view_product.php?product=OCT5ZV3Q25)
€ 16,99 (excl. verzenden) bij Goedkoopstewinkel.nl (http://www.goedkoopstewinkel.nl/artikelcheck.php?br=1024)

BASIL
23-01-2007, 21:28
Basil, die afbeelding is die gescand of staat ie ergens online?

vast bedankt.

:)

Het is gescand :wink:

Giu
27-01-2007, 08:22
Besteld deel 7 en 10 :)

Hoewel ook ik ervan uit gaat dat de release niet in januari gebeurd. Om DVD 7 weer te begrijpen moet je deel 1 en vooral deel 2 bekijken. Daarin komt een oude bekende namelijk terug. Enniewee, ben benieuwd wanneer ze daadwerkelijk op me deurmat vallen :lol:

dvdanny
07-02-2007, 17:24
is er al iemand die seizoen 7 heeft gezien of aangeschaft. bij de FRS en Vanleest hadden ze hem in ieder geval niet. wel seizoen 8

{I}{K}{E}
07-02-2007, 20:39
serie 7 had wat vertraging, moet als het goed is as. maandag te koop zijn.

Rotterdam5314
07-02-2007, 20:51
Iemand die interesse heeft in S1 t/m 4 + prequel allemaal met slipcase (nieuw)

Florentia
08-02-2007, 14:04
Ik wil ook aan deze serie gaan beginnen, maar ik vroeg me af waar ik het beste mee kan beginnen. Ik las namelijk dat Serie 8 + 9 de prequel zijn en dus nog voor Serie 1 horen. Kan ik dan het beste ook met deze prequel beginnen of zal ik gewoon de normale volgorde 1,2,3, enz. aanhouden?

{I}{K}{E}
08-02-2007, 16:16
Begin bij Serie 1. Ik weet niet wanneer je de prequel moet kijken. zover ben ik zelf nog niet met kijken :P

Hugo R
08-02-2007, 17:38
Serie lijkt mij ook erg interessant.
Nou heb ik een vraagje, misschien al gesteld maar kan het zo snel niet vinden. Zijn er meerder versies van, want ik zag ze laatst bij MM staan en ik vind die doosjes waar ze in zitten (van die dikke keepcases) echt lelijk. Vroeg me dus af of er ook mooiere versies zijn of dat ik het daarmee zal moeten doen.

mukewl
09-02-2007, 17:32
Serie lijkt mij ook erg interessant.
Nou heb ik een vraagje, misschien al gesteld maar kan het zo snel niet vinden. Zijn er meerder versies van, want ik zag ze laatst bij MM staan en ik vind die doosjes waar ze in zitten (van die dikke keepcases) echt lelijk. Vroeg me dus af of er ook mooiere versies zijn of dat ik het daarmee zal moeten doen.

De eerste serie is ooit als 3 DVD Box (dus 3 gewone DVD cases in een slipcase) verschenen, de andere eerdere series heb ik wel eens gezien in digipacks; Is echter al lang geleden, dus denk dat ze de verpakking hebben gewijzigd naar de bekende dikke cases.

Mij serie 7 is inmiddels onderweg (had 8 al even in huis, maar toch de verleiding weerstaan deze eerst te kijken!) hoop 'm morgen op de deurmat te hebben :D

Hugo R
09-02-2007, 19:07
Op 30 januari 2007 brengt DFW deze mooi reeks bij ons op dvd uit.

Deel 7 = seizoen 7

Deel 8 = seizoen 10

Hoe zit het nou precies met die series en seizoenen? Want 1 serie is dus niet per se 1 seizoen? Of snap ik het verkeerd?

dvdanny
10-02-2007, 02:06
Op 30 januari 2007 brengt DFW deze mooi reeks bij ons op dvd uit.

Deel 7 = seizoen 7

Deel 8 = seizoen 10

Hoe zit het nou precies met die series en seizoenen? Want 1 serie is dus niet per se 1 seizoen? Of snap ik het verkeerd?

ik zal proberen wat duidelijkheid hierover te verschaven daar ik een groot liefhebber van de serie ben.

Serie 1 T/M 7 zijn ook daadwerkelijk de eerste 7 seizoenen
Octopus Prequel is eigenlijk seizoen 8 en 9 die dus na seizoen 7 zijn uitgezonden.
Serie 8 is eigenlijk seizoen 10 (dit is tevens het laaste deel in de reeks)

ik vermoed dat DFW het 10de seizoen serie 8 heeft genoemd omdat seizoen 8 en 9 al de Prequel heten en er na deel 7 logischer wijs deel 8 zou horen te komen.

{I}{K}{E}
10-02-2007, 10:08
heb Serie 7 net ontvangen. Het zijn 2 dikke keepcases (4dvds) met een hoes eromheen.

dvdanny
14-02-2007, 21:55
sinds een paar dagen de laatste 2 delen in bezit.

serie 7
DFW heeft de afleveringen erg vreemd verdeeld
episode 1 en 2 op 1 disc 3 en 4 allen op een aparte disc en 5 en 6 beide op 1 disc.
naar mijn mening hadden het ook 3 dvd's kunnen zijn.

over de film
Het tempo ligt erg hoog en er gebeurt heel veel. afpersing wraak corruptie
liquidatie's samenzweringen. noem het maar op en het is er
opvallend hier is de afwezigheid van Tano en de terug keer van Olga Camastra uit seizoen 1 en 2.
De opper boef in dit verhaal weet jammer genoeg niet zoveel indruk te maken als bijv. een Espinosa.

serie 10 (8)
het laatste en jammer genoeg ook het zwakste deel uit de serie
je krijgt de indruk dat de Rai snel van de serie af wilde.
het verhaal moddert wat aan en lijkt nooit echt op gang te komen
er wordt naar behoren geacteerd maar sommige spelers hadden een vermoeide indruk op me.
helaas was er niet veel geld aan de art direction besteed, sommige opnames deden vreselijk goedkoop aan.
gelukkig weet Remo Girone (Tano) de film nog enigszins te redden.

gijsenbep
16-02-2007, 16:06
wie kan mij vertellen waar deel 7/8/9/10. te koop zijn, heb al verschillende keren geprobeerd via een mailtje zonder resutaat.
vandaar mijn vraag ben erg nieuwsgierig. gijs

{I}{K}{E}
17-02-2007, 11:18
http://www.dvdoutlet.nl/

Dennis Kuijper
13-03-2008, 14:03
Ze hebben wel erg goed naar die Scarface box gekeken (6)
http://www.hokshop.nl/www/html/IMAGES/OCTOPUSpckshot.jpg
http://www.hokshop.com/www/html/IMAGES/octopus-serie.JPG

Hugo R
13-03-2008, 14:06
Tcoh wel een fraaie uitgave. Stuk beter dan die dikke keepcases die ik overal zie liggen.

intexor
13-03-2008, 14:40
Dat vind ik ook wel een mooie box. Heb nog nooit iets van de serie gezien, maar hoor er veel goede dingen over. Is er een richtprijs bekend voor die complete series box?

Hugo R
13-03-2008, 14:45
Is er een richtprijs bekend voor die complete series box?
http://www.dvd.nl/forum/showthread.php?t=58756&highlight=octopus

intexor
13-03-2008, 14:47
http://www.dvd.nl/forum/showthread.php?t=58756&highlight=octopus

Ah bedankt, wist niet dat er al een topic voor was ;)

luyckfasseel stefan
13-03-2008, 15:10
Is er iemand die weet of het hier over hetzelfde beeldmateriaal gaat als de eerder uitgekomen series of is er gerestoreerd materiaal bij( ik denk hier aan de 2de 3de en 4de box, slechte beeldkwalliteit)

Hugo R
13-03-2008, 15:24
Hoe zit deze serie eigenlijk in elkaar? Zijn het echt seizoenen of zijn het verschillende delen of losstaande mini series?

Dennis Kuijper
14-03-2008, 03:46
Is er iemand die weet of het hier over hetzelfde beeldmateriaal gaat als de eerder uitgekomen series of is er gerestoreerd materiaal bij( ik denk hier aan de 2de 3de en 4de box, slechte beeldkwalliteit)
Ik denk dat het gewoon de oude versies zijn zoals voorheen.

Dennis Kuijper
14-03-2008, 03:48
Hoe zit deze serie eigenlijk in elkaar? Zijn het echt seizoenen of zijn het verschillende delen of losstaande mini series?
Nou,ik zou het eerder zien als seizoenen want het gaat verder waar het andere seizoen ophield.

Hugo R
14-03-2008, 16:41
Nou,ik zou het eerder zien als seizoenen want het gaat verder waar het andere seizoen ophield.
Ok, hoor veel goede verhalen over de serie, dus denk dat ik deze wel eens zal aanschaffen.

intexor
30-05-2008, 22:16
Het zou heel leuk zijn als Dutch Filmworks eens stopt met het blijven opschuiven van de release-datum van de complete series box van La Piovra. Ik wacht er nu letterlijk al enkele maanden op.

Oorspronkelijk moest die box ergens in maart verschijnen, ondertussen is het al verschoven naar 30 juni :roll: Ik ben niet iemand die snel klaagt over dingen als slechte beeldkwaliteit en dergelijke, waar ze bij DFW ook wel het één en ander van kunnen, maar dit vind ik toch echt belachelijk.

intexor
04-07-2008, 17:27
De box is gelukkig zonder verdere vertraging nu toch eindelijk verkrijgbaar. Best een mooie release voor de prijs die ik ervoor betaald heb (80 euro), en ik denk dat ik er wel de rest van de zomer zoet mee ga zijn om dit allemaal te kijken ;)

Oudlid_X5
04-07-2008, 18:43
Inderdaad, prachtige box ik had hem toentertijd voor 60 euro bij de van-leest weggekaapt. Alleen jammer dat het beeld en geluid niet gerestaureerd is…

Dennis Kuijper
05-01-2009, 16:37
Even ter info, ik zag vandaag dat alle delen bij Blokker hier in Rotterdam € 5,00 per seizoen kosten. (denk zelf dat het landelijk is) Seizoen 5/6 en 7/8 zaten samen in een kartonnen doos en waren per doos ook € 5,00.

Dwells
31-08-2011, 09:52
Elke DvD heeft 2 episodes klopt dit.
Maar Seizoen 7,daarvan zijn dvd 2 en 3 maar elk 1 episode en dvd 1 heeft 2 episodes.
mis precies een aflevering.
Groeten