PDA

Bekijk de volledige versie : Een MP3 dvd maken met menu is dat mogelijk?



meshuggah
11-09-2003, 16:25
Hallo,

Ik heb nu een DVD speler die ook MP3 leest. Nu zou ik graag een DVD maken met mijn favoriete CD's en die op de DVDspeler wil gaan draaien. Maar aangezien er op een dvd misschien wel 25 cd's gaan of meer als ik goede kwaliteit wil dan wil ik natuurlijk wel een menu.

Heeft enig iemand hier een idee hoe dat moet? Of een idee welk programma ik eens moet proberen? Of een goede website heeft waar ik misschien meer wijs word?

Want ik ben al een poosje aan het zoek maar kan echt niks vinden.

Bedankt alvast!

Nathan Strik
12-09-2003, 10:47
Als je nu een (S)VCD maakt met MPEG bestanden waar alleen geluid onder zit (en geen beeld dus), dan zou het moeten kunnen volgens mij. Want dan author je gewoon een VCD met menu´s. Het geluid is dan natuurlijk Mp2-audio i.p.v. Mp3, maar dat is volgens mij geen enkel probleem.

Je zult dan wel met sub-menu´s moeten werken vrees ik. Maar het is voor mij ook een tijdje geleden dat ik een VCD heb gemaakt, dus ik weet ook niet goed meer wat de beperkingen en mogelijkheden precies waren...

Als je DVD-speler ook DVD Recordable slikt en je hebt een DVD-brander dan kun je uiteraard ook gewoon een DVD authoren met menu´s en dan VOB-bestanden met alleen audio gebruiken. Het principe van het idee blijft hetzelfde natuurlijk. ;)
In het geval van DVD is het wel handig om je CD´s niet als MP2, maar als Dolby Digital 2.0 te encoderen, aangezien veel versterkers niet altijd even blij zijn met ruwe MP2 audio.

Succes!!!