PDA

Bekijk de volledige versie : Powercord Vocal



Peter Porrio
12-09-2003, 07:38
Beste medeforummers,

Ik ben van plan binnenkort nieuwe speakerkabels aan te schaffen. Met mijn laatste upgrade (vorig jaar december) heb ik al m'n speakers vervangen (behalve de sub, die komt nog). Dit betekent dat ik m'n oude speakerdraad à 2 euro de meter heb laten liggen.

Nu ben ik van mening dat mijn Phonar speakers een beter draadje verdienen, dus heb ik geïnformeerd bij Stassen (daar heb ik m'n speakers gekocht) wat voor mijn combi thuis een goede draad zou zijn. Ze gaven me het advies om de Powercord Vocal te nemen. Deze kost 15 euro per meter en voor mijn hele HT dus een hoop euri.

Heeft iemand ervaringen met deze kabel of misschien een ander kabeladvies voor de combi Onkyo 575X en Phonar P300, P200 en Centric? :?:

Johan van den D.
12-09-2003, 08:11
Heeft iemand ervaringen met deze kabel of misschien een ander kabeladvies
Die kabel kan ik verders niet maar het kan goedkoper met toch een goede kabel :wink:
Kijk eens bij vdHul en QED.
Bij vdHul heb je een leuke kabel voor zo,n 6 euro de meter en bij QED hebben ze leuks voor tussen de 4 en 8 euro de meter. (en ook duurder uiteraard)
Deze leveren goede kwaliteit voor een leuke prijs :!:
Toch weer een heel stuk goedkoper dacht ik zo.

Peter Porrio
12-09-2003, 08:36
Ja, ik vond het ook wat aan de dure kant. Overigens vertelden ze me dat ik voor mijn combi niet hoger moest gaan dan dat bedrag. Er zou dan alleen nog theoretische verbetering zijn.

Van den Hul of Qed lijken me goede kabel (bedankt voor je antwoord). Alleen weet ik weer niet welke. Onkyo recievers hebben een volle basweergave en de speakers die ik erop heb hebben een zeer mooie gedetailleerde weergave in zowel hoog, midden als laag. Daarbij moet ik zeggen dat we (m'n vriendin en ik) grotendeels naar (CD/DVD)muziek luisteren en dat helderheid en detaillering zeer belangrijk voor ons is.

Voor films gebruiken we onze set maar 20% van de tijd, muziek heeft een hogere prioriteit. Dat neemt niet weg dat we ook bij films graag een kristalheldere detaillering wensen.

Johan van den D.
12-09-2003, 09:47
Mijn ervaring tot nu toe is dat je met QED (silver anniversary) een meer helder geluid heb dan vdHul (clearwater) met meer detail erin.
Het laat dus beter horen wat er op de cd/dvd staat.
Natuurlijk zijn je speakers toch wel de belangrijkste schakel in dit gheel denk ik maar het ging nu dus even over de kabel.
Die vdHul clearwater klink dus zeker ook goed maar anders , softer.
Dit is dus wat ikzelf ervaren heb.
QED silver anniversary 8 euro/mtr.
QED original 4 euro/mtr.
vdHul the clearwater 6 euro/mtr (gewoon even wat prijzen ter info :wink: )
Uiteraard zijn er nog vele andere merken maar deze merken kan ik persoonlijk het beste.

Peter Porrio
12-09-2003, 11:22
Hoi Johan,

Is die Yamaha reciever die jij hebt qua klank "warm" te noemen of eerder schel? Is hij te vergelijken met de klank die een Onkyo geeft?

Ik zit er namelijk over te denken om jouw advies op te volgen en te gaan voor de QED Silver Anniversary. 8 euro per meter scheelt de helft met de Powercord Vocal en dat vind ik op de vele meters die ik moet aanschaffen zeker een belangrijk punt.

Wat ik wel zeker wil weten is dat de bas niet extra wordt versterkt. Waarschijlijk is dit bij deze kabel niet aan de orde. Mijn Phonar speakers zijn behoorlijk neutraal van geluid qua midden en hoog (zeer zuiver) met een mooie niet te overdreven basweergave. Ik denk dat je ze qua klank goed kunt vergelijken met B&W speakers.

Peter

Johan van den D.
12-09-2003, 13:11
Zelf heb ik de Yamaha 630 en deze vind ik zeker niet schel klinken.
Echt warm kun je het ook niet noemen, hangt er een beetje tussenin.
Hoe het preceis tegenover Onkyo staat durf ik niet te zeggen daar ik niet zo heel bekend ben met het Onkyo geluid.

Zelf ben ik nu heel tevreden met mijn QED kabels (en dat geld voor alle QED,s die ik heb)
Zelf heb ik zeker niet het idee dat ze het laag benadrukken.
Jij vergelijk je speakers met B&W,s maar die leggen toch zelf al behoorlijk de nadruk op het laag. (met name de 600 serie).

ps. anders probeer je toch eerst die kabel in stereo.
Dus gewoon twee stukjes van 1.5 mtr en dan in stereo luisten met je fronts.
Zo kun je meer voor jezelf bepalen of jij die kabel ook wel lekker vind in jouw combinatie :wink: