PDA

Bekijk de volledige versie : alle dvd spelers



arnick
13-11-2001, 23:34
Beste lezers,

Mijn cyberhome 528 speelde sommige dvd's hakkelig af. Mij werd verteld dat dit een bug moet zijn, maar andere cyberhomes deden hetzelfde en ook een philips en harman kardon vertoonden hetzelfde hakkelige beeld (iedere paar minuten en bij terugspoelen is het vaak weg). Vooral Austin Powers vertoonde dit probleem. Ook Clockwise met John Cleese ging bij alle spelers fout.
Ik heb nog nooit van dit probleem gelezen. Weet iemand of sommige dvd's gewoon niet goed afspelen? Dan is dvd dus nog lang niet 'je van het'. Het wachten is nu op een kaart (zoals bijvoorbeeld Nintendo) waar iets als 100 gig op kan en die je zo in een apparaat kunt duwen en dus zonder beweging en zonder krasproblemen afspeelt.
Hoe lang denken jullie dat dat gaat duren.

veel plezier en wacht geduldig

Mike Philippens
13-11-2001, 23:42
Ik denk dat als een DVD op geen enkele speler goed afspeelt er iets met het fabrikageproces is misgegaan, of een fout in het digitaliseren van de film. Een diepe kras daargelaten natuurlijk. Krassen zal je op een 'solid state DVD' natuurlijk niet hebben, maar fouten in het digitaliseren (de blokjes bij Chicken Run na de bliksemflits bijvoorbeeld) blijven. Volgens mij zijn dat gewoon dingen die fout op de disc staan.
Evengoed blijft het moeilijk te voorspellen wanneer en of SS DVD ooit komt. Het is een kwestie van geld natuurlijk. En niet te onderschatten: de macht van de filmproducenten. Pas als de zaak afdoende te beveiligen is, zullen ze meewerken. Maar ik denk dat het nog wel een jaartje of 10 zal duren. Men begint net te wennen aan DVD en inmiddels begint het zo'n beetje gemeengoed te worden. Nu kan de industrie beginnen met geld verdienen (ontwikkel en promotiekosten moet terugverdiend worden) en een nieuwe standaard heeft alleen kans als mensen bereid zijn het te kopen.