PDA

Bekijk de volledige versie : Objective Burma [DVD]



Koen Koene
14-09-2003, 06:13
Objective Burma [DVD]

Een oorlogsfilm uit 1945 waarin een missie in het bezette Birma anders loopt dan verwacht.

Lees dit artikel (http://www.dvd.nl/reviews.php?reviewid=1225)

starbuck
14-09-2003, 15:52
Ik vond deze twee korte films als extra juist een zeer grote toegevoegde waarde, een heerlijke propaganda uit de oude doos waar het patriotisme vanaf druipt.

Deze twee korte films ( The rear gunner; The tanks are comming ) worden trouwens door veel mensen als een opzichzelf staande film gezien, ook bij imdb staan deze twee films apart beschreven.

De hoofdfilm vond ik ook een juweeltje, eindelijk heb ik eens een film van Errol Flynn in mijn collectie.

Voor mij deze aanschaf zeer de moeite waard geweest, zeker daar hij als best-buy is uitgegeven.

Toppie Warner :!:

MAD
14-09-2003, 22:23
Top film met Errol Flynn! Dit is wel een Errol Flynn jaar. Onlangs ook de toppers The Master of Ballantrae en The Prince and the Pauper met Flynn verschenen (R1) en binnenkort komt nog The Adventures of Robin Hood (R1 en R2).

Ik vond de extra filmpjes bij "Objective, Burma!" ook geweldig. Vooral die over "The Rear Gunner" Pee-wee. Ondanks dat hij klein van formaat was, had zijn land hem hard nodig. En zie met wat opleiding, ben je al gauw de onderscheiden held waar iedereen trots op is! :D

wkuiper
17-09-2003, 20:11
Op de magistrale site http://www.zenoswarbirdvideos.com
kun je deze informatie vinden over The Rear Gunner:

* The Rear Gunner (1943, B&W, 24:00)
Starring Lt. Ronald Reagan and Lt. Burgess Meredith, follows "PeeWee" Williams through gunnery school and into battle in this vintage WWII information film produced by Warner Bros. for the Army Air Corps. A seldom seen look inside an actual World War II bomber gunnery school.

wkuiper
11-10-2003, 01:37
Heb de film nu (ook) gezien, en hij viel me heel erg mee.
Voor een 'propagandafilm' - want dat is het - is hij aan de uiterst milde kant, en de (goede) afloop wordt - en dat is weer leuk voor een actiefilm - heel lang in het onzekere gehouden.
De recensent echter is een niet onbelangrijk onderdeel van de 'boodschap' van de film volledig ontgaan: de behandeling van levende en dode krijgsgevangenen.
Wie in deze film geïnteresseerd is, raad ik een DVD aan die deel uitmaakt van de Pegasus serie 'The War File' die voor een habbekrats verkocht wordt in elke FRS: The war in the Jungle - E 7,19 (met kortingkaart).

Gerben van der Leun
13-11-2004, 13:10
Bijzonder dat deze propagandaoorlogsfilm op dvd is gekomen. Spannend vind ik 'm niet. Een reden tot aanschaf kan de rol van Errol Flynn zijn.

fredje-astaire
28-11-2004, 15:45
Een knappe oorlogsfilm uit 1945 met Errol Flynn in de hoofdrol, over de bevrijding van Birma , gemaakt door Raoul Walsh . Als fan van Errol Flynn en aangekocht voor amper 10€ kan je deze klassieker van Warner niet laten liggen . Realistich gefilmd in kombinatie met archief en docu-beelden geeft het een vrij getrouw beeld weer. Op deze DVD staan ook een aantal leuke extra's : twee Amerikaanse recruteringsfilms " The Real Gunner" en "The Tanks are Coming" . Ze hebben niks rechtstreeks met de film te maken maar geven wel een goed sfeerbeeld uit de oorlogsjaren 40-45 en het patriotisme van die tijd . Ook met de originele trailer.

Kees Hoekerd
17-03-2005, 13:31
De warner klassiekers zijn afgeprijsd bij FRS,dan moet ik deze warfilm maar eens kopen. :)

Kees Hoekerd
07-03-2006, 15:56
Na een jaar dan eindelijk gekocht bij MM voor 4,99.
Een uitstekende oorlogsfilm, effects zijn zeer goed voor die tijd. Er vallen genoeg doden, en de Jappen worden als slachters getoond.
Echter ongekende spanning tijdens de missie, Errol Flynn speelt nooit overdreven, maar uiterst gespannen, top.
Een goede transfer,redelijk geluid+ 2 zeer leuke filmpjes die reclame maken voor toekomstige soldaten. Patriottisme druipt er zeker van af, maar dit is toch zeer interresant om te zien, geslaagde release.
Mag met recht de ''Saving Private Ryan'' van zijn tijd genoemd worden.

8.0/10

Richard B.
12-11-2006, 01:21
Een sterke film dit. De spanning van zo'n missie is vooral in de eerste helft van de film erg goed weergegeven. De tweede helft is wat meer Hollywood-achtig en heeft ook een wat duidelijkere propaganda-achtergrond, maar het blijft een goeie film. Echt een aanrader als je op zoek bent naar de wat betere WO2-film die ook echt in die periode gemaakt is.

nachtwaker
05-12-2008, 20:47
Knappe Errol Flynn klassieker, geregisseerd door Raoul Walsh, volgens Flynn één van z'n favoriete films die hij heeft gemaakt, alleen jammer dat toen hij werd gereleased hij in Groot Brittanië onmiddellijk na een paar weken uit roulatie is genomen omdat verschillende redenen. De grootste fout is natuurlijk dat de Amerikanen eigenlijk niks met de bevrijding van Birma te maken hadden maar het de Engelsen waren die deze grootste landing hebben uitgevoerd. Maar laat dat nu niet de pret bederven want uiteindelijk is dit een klasse oorlogsfilm die erg realistich is gemaakt vermeend met een aantal docu-beelden. Flynn was zonder twijfel de grootste filmster die er tijdens de jaren 30 en 40 rondliep in Hollywood. Objective Burma werd ook uitgebracht toen Flynn verdacht werd op aanranding van 2 minderjarige meisjes en ok dat deed het succes van de film geen deugd. Maar iedere Flynn-fan moet deze wel in z'n bezit nemen , want hij mag gerust z'n plaats innemen met de andere Flynn-klassiekers.