PDA

Bekijk de volledige versie : the Godfather trilogy



Gabriƫl de Rop
14-11-2001, 12:42
Ik ben van plan om binnenkort die Godfather 5-DVD box te kopen; zag hem bij FRS voor 132,20 liggen.
Nou wilde ik weten of deze regio 2 box een goede keuze is, of is de regio 1 versie beter? Zou iemand mij de verschillen tussen de twee kunnen vertellen...
:confused:

Jeroen Driessen
14-11-2001, 13:23
Hier de twee "speclijsten" van www.play.com:


Region1:
Audio Commentary from Francis Coppola on all 3 films
'Francis Coppola's Notebook': an inside look at Coppola and the creative process, taking the 'The Godfather' from book to screen
'On Location' with Oscar-winning production designer Dean Tavoularis, going back to New York's Lower East Side for a look at some of the original locations where 'The Godfather' films were shot
'The Godfather Family: A Look Inside': a 73-minute documentary on the films' origins, including original screen tests and rehearsals
'The Godfather Behind the Scenes 1971' - a featurette from the original theatrical release
Additional scenes: scenes that were added to later versions of the original films, presented within a timeline of events from 1898 forward that chronicles the Corleones' rise and real-life events
'The Cinematography of The Godfather' featuring cinematographer Gordon Willis
'The Music of the Godfather': two featurettes looking at the unforgettable musical contributions of Nino Rota and Carmine Coppola
'Coppola and Puzo on Screenwriting': the collaboration of the novelist and filmmaker adapting the book to the screen
Original storyboards from Part II and animatic storyboards from Part III
'The Corleone Family Tree': character and cast biographies
Oscar acceptance speeches
Photo galleries with captions
Theatrical trailers
Filmmaker biographies


Region2:
Director's Commentary on all films
Godfather Documentaries:
'Francis Coppola's Notebook' (from book to screen),
'On Location',
'The Godfather Family' (73 mins),
'Behind The Scenes 1971',
'The Cinematography of The Godfather',
'Coppola and Puzo on Screenwriting',
and two featurettes on the music of the Godfather
Additionnal Scenes
Storyboards from II and III
Character, Cast and Filmmaker Bios
Academy Award acceptance speeches
Photo Galleries
Theatrical Trailers


Maar volgens mij zijn er weinig/geen noemenswaardige verschillen...

Kruijffie
14-11-2001, 13:23
Ik heb deze box zelf net aangeschaft en gekeken. Was ff een hele zit maar de moeite zeer waard. 1 minpuntje was de geluidssynchronisatie, die laat het een beetje afweten.
Verders een top aanbieding. (V&D fl. 129.90)

etterletter
14-11-2001, 17:56
niet twijfelen maar kopen, ze zijn top, de r2 versie in ieder
geval, de r1 versie weet ik niet.

extra's genoeg in ieder geval

Deef
14-11-2001, 18:12
Nee zeker niet twijfelen, en gewoon de R2 kopen. Er is volgens RoDisc (dvdspeciaalzaak in rotterdam) nix anders dan de R1 versie, dusssss

hitch_fan
14-11-2001, 18:42
Gut, dat "het beste" neem ik terug. Een site met R1 en R2 dvd's is natuurlijk veel handiger!
Die gaat bij de favorieten!

Zoals dit: http://www.dvdcompare.org.uk/ ? Er zitten wel een paar foutjes in hun vergelijkingen maar het is een erg handige site.
Ook handig om vergelijkingen tussen de diverse regio's te maken: http://www.dvd-basen.dk/uk/home.php3 Een gigantische database met links naar reviews in alle regio's.

mokka
01-09-2004, 18:53
weet iemand dit:

ik heb 2 keer the godfather trilogy box R2NL liggen, allebei uitgebracht in 2001 (staat erop) maar de ene heeft een blinkend zwarte box met veel ribbels en de andere heeft een matzwarte box met weinig ribbels :?
welke was er het eerste?

martini
01-09-2004, 19:15
weet iemand dit:

ik heb 2 keer the godfather trilogy box R2NL liggen, allebei uitgebracht in 2001 (staat erop) maar de ene heeft een blinkend zwarte box met veel ribbels en de andere heeft een matzwarte box met weinig ribbels :?
welke was er het eerste?

Voor zover ik weet de geribbelde, maar dat weet ik niet zeker.

Markys
02-09-2004, 08:52
weet iemand dit:

ik heb 2 keer the godfather trilogy box R2NL liggen, allebei uitgebracht in 2001 (staat erop) maar de ene heeft een blinkend zwarte box met veel ribbels en de andere heeft een matzwarte box met weinig ribbels :?
welke was er het eerste?

Het verschil zal hem zitten in het feit dat er zowel een NL als Engelse versie met NL subs op de markt is :P

mokka
02-09-2004, 16:13
weet iemand dit:

ik heb 2 keer the godfather trilogy box R2NL liggen, allebei uitgebracht in 2001 (staat erop) maar de ene heeft een blinkend zwarte box met veel ribbels en de andere heeft een matzwarte box met weinig ribbels :?
welke was er het eerste?

Het verschil zal hem zitten in het feit dat er zowel een NL als Engelse versie met NL subs op de markt is :P

ja maar ze hebben allebei nederlandse tekst achterop :?
dus dat is het niet :wink:

Markys
02-09-2004, 17:03
weet iemand dit:

ik heb 2 keer the godfather trilogy box R2NL liggen, allebei uitgebracht in 2001 (staat erop) maar de ene heeft een blinkend zwarte box met veel ribbels en de andere heeft een matzwarte box met weinig ribbels :?
welke was er het eerste?

Het verschil zal hem zitten in het feit dat er zowel een NL als Engelse versie met NL subs op de markt is :P

ja maar ze hebben allebei nederlandse tekst achterop :?
dus dat is het niet :wink:

Dan ga er maar vanuit dat de matzwart met ribbels (heb ik ook al drie jaar) de eerste is, want dat is ook een duurdere versie om te produceren. De afgelopen jaren is de box natuurlijk goedkoper geworden. En inherent daaraan is voor een goedkopere verpakking gekozen naar mijn mening :)

macdonald12
04-09-2004, 16:26
Dan ga er maar vanuit dat de matzwart met ribbels (heb ik ook al drie jaar) de eerste is, want dat is ook een duurdere versie om te produceren. De afgelopen jaren is de box natuurlijk goedkoper geworden. En inherent daaraan is voor een goedkopere verpakking gekozen naar mijn mening :)

Klopt, ik heb mijn Godfather Trilogy box nog niet zo lang, en er is geen ribbel op te bekennen :)

Kees Hoekerd
04-09-2004, 16:41
Ik heb hem al vanaf februari (voordat ik hier vaak kwam,en op aanraden van anderen dvd's kocht :wink: )

Het is die met ribbels. :wink: valt me inderdaad op dat er nu ook een nieuwere verpakking is.