PDA

Bekijk de volledige versie : Dig.touchreen afstand.bed. Welke ?



ad
14-09-2003, 10:24
Hoi allen,
Als eind nov. ons H.T. klaar is wilde ik graag een a.b. die alle comp. incl.
licht, gordijnen e.d aan kan sturen.
Over de pronto hoor ik goede dingen, maar wat is er nog meer ?
Een touchscreen vind ik heel mooi, dat moet het ook worden.Budget tot circa € 600,-

NicK Portier
14-09-2003, 11:59
Marantz (http://www.marantz.nl) heeft ook leuke AB's.
Klikken op Marantz hifi > Products > Remote Controls

Jaded
14-09-2003, 12:05
Budget tot circa € 600,-
Voor dat bedrag kan je ongeveer een ProntoPro vinden (tweedehands).

Johan van den D.
14-09-2003, 12:50
Die Marantz en Pronto,s zijn toch wel zo,n beetje de beste/leukste voor hun prijs.
Zal er wel eentje met een flink geheugen nemen.

PM
15-09-2003, 08:58
Ha Ad,
De marantz modellen zijn in mogelijkheden volgens mij grotendeels hetzelfde als de philips modellen. Beide hele fijne afstandsbedieningen. Ik heb zelf een Pronto Next Generation (RU-950) pas gekocht. Deze heeft als voordeel dat er een hard-button cursor op zit en je dus bijna alles zonder touch screen (en dus blind) kan bedienen. Verder is het touchscreen groter, en gebruikt hij meer grijstinten en is daardoor duidelijker leesbaar. Verder kan deze ook RF en niet alleen infrarood dus sturen. Zo kan ik nu mijn verlichting via RF regelen en hoef ik dus niet meer op een ontvanger te richten aangezien RF niet richtingsgevoelig is. Ik heb wat problemen gehad met uploaden en resets van de afstandsbedinging in het begin, maar er zijn nu een aantal software updates geweest die deze problemen verhelpen..

BASIL
15-09-2003, 09:49
Een touchscreen vind ik heel mooi, dat moet het ook worden.Budget tot circa € 600,-

Ik hoop voor jou dat het totaal bedrag voor jou dvdplayer, versterker and luidsprekers niet minder zal zijn dan dat van je afstandsbediening. Dat zou grappig zijn. :wink:
Ik heb er eentje van Kamele "Onfe for all Kaméléon 6" voor 99 euro en ben er zeer tevreden. Waarom zoveel verspillen voor een afstandbediening.

InSomNiaC
15-09-2003, 11:39
Of je neemt een compaq ipaq b.v. Compaq iPAQ H3950 of nieuwer met omniremote. (bij de nieuwere zit dit er al astandaard bij). Full colour AB. Met veel geheugen en tot 112 apparaten aansturen. nieuw vanaf zo'n 425 euro. Heb je ook gelijk een PDA.

Alex van den Berg
15-09-2003, 13:11
Ik heb er eentje van Kamele "Onfe for all Kaméléon 6" voor 99 euro en ben er zeer tevreden. Waarom zoveel verspillen voor een afstandbediening.
Er is een groot verschil tussen verspillen en ultieme gebruiksmogelijkheden nodig hebben...

Waarom koop je een Pronto(Pro)?
- Omdat iemand dan zoveel apparaten kan bedienen als hij/zij wil (tot max. 255)... en niet een maximum van 6.
- Omdat iemand tot 255 opdrachten onder één toets wil kunnen vastleggen.
- Omdat iemand ook via radiosignalen apparatuur in andere ruimtes wil bedienen... niet alleen via infrarood.
- Omdat iemand de knopjes op het display zelf wil vormgeven.

Pierre
16-09-2003, 08:37
Ik zelf heb een Pronto RU940, en ben daar erg tevreden over. Hij werkt altijd, het bereik is super, en je kan hem helemaal naar je eigen inzicht programmeren, en dat vond ik wel handig.

ad
16-09-2003, 18:58
Bedankt allemaal,
Ik ga inderdaad voor een phil.pronto of marantz, laat ik jullie t.z.t. horen.
Bay.