PDA

Bekijk de volledige versie : Hulp nodig bij keuze speakerset en receiver



The_Chief
16-09-2003, 10:52
Aangezien ik weinig verstand heb van zaken als speakers en receivers vraag ik bij dezen jullie hulp.

Ik ben op zoek naar een receiver en een speakerset (front, rear en center). Ik hoef niet perse een subwoofer erbij, als de speakers zelf een goeie bas hebben dan is dat ook goed. Aangezien ik op kamers zit in een flat lijkt een subwoofer me sowieso geen goeie optie eigenlijk, tenzij ik natuurlijk graag de buren op visite wil 8)

Het moet een goedkoop setje zijn, want ik heb niet zo'n hoog budget.

Heeft iemand een idee? of weet iemand een speakerset die tweedehands misschien te vinden zal zijn?

mradem
16-09-2003, 11:04
Wellicht makkelijk om ongeveer je budget neer te zetten.

The_Chief
16-09-2003, 11:08
laten we zeggen dat mn budget maximaal 500 euro is, maar liefst minder.

ik realiseer me dat ik voor die prijs geen topkwaliteit mag verwachten maar dat geeft niet.

The_Chief
16-09-2003, 12:53
ik zat eigenlijk te denken aan een receiver, twee (goedkope) zuilen, een (goedkope) center en als surround speakers een paar 'gewone' luidsprekerboxen, die ik misschien wel van een oude stereoinstallatie af kan halen. Is dat wat? of gaat dat niet werken.

Daan de G.
16-09-2003, 12:59
Ikzelf heb een speakerset van tannoy (2 zuilen , 2 surround speakers en een center) besteld voor 450 euro, alleen zonder receiver, mss toch maar je budget opkrikken? of eerst sparen voor een receiver daarna 2 zuilen, dan de center en dan de achterspeakers?
just my 2 cents..

Tom Rood
16-09-2003, 13:14
Ik hoef niet perse een subwoofer erbij, als de speakers zelf een goeie bas hebben dan is dat ook goed.
Het moet een goedkoop setje zijn, want ik heb niet zo'n hoog budget.


Als je voor dat budget een speaker setje wil kopen ben je praktisch gedwongen er een sub bij te nemen want uit satelietjes komt geen sub en geen laag.



Aangezien ik op kamers zit in een flat lijkt een subwoofer me sowieso geen goeie optie eigenlijk.


En een subwoofer is voor de duidelijkheid: niet om je buren te pesten of om je tafel te verplaatsen zonder handen...
Een sub die goed afgesteld is pakt het laag mooi over waar je andere speakers ophouden en hoeft zeker niet hard te staan !
Het is dus alleen maar een aanvulling op je totaal geluid om het plaatje compleet te maken.

Qua setjes ... tja ik heb een jaar geleden voor mijn opa een setje gekocht van 600 € en dat was van philips (FB900) en die vond ik heel mooi klinken lekker neutraal en qua balans erg goed ... dus das een optie..

Verder kan je kijken naar een sony setje die zijn ook redelijk oke.

Jvc heb ik alleen maar blikkerige verhalen overgehoord...

En verder misschien losse speaker setjes van jbl of e.v.t. eltax...dan heb je al wat grotere speakers maar dan kan je wel overwegen om de sub weg te laten of die later te kopen....

Zelf zou ik gaan voor een setje als de Jbl scs178 (http://www.hermeselectronics.nl/meerinfo.php?ProductID=24302/)

Das net ff wat groter dan satelietjes en gewoon beter ze kunnen veel meer weergeven...

Maar het belangrijkste is dat je gaat luisteren in de winkel en rekening mee houd dat dat het in de winkel altijd beter klinkt vooral die blikkerige satelietjes!!!

Succes... :wink: